تبریز/

کشت ذرت دانه‌ای به روش مکانیزه در اراضی پایاب سد سهند

مدیر جهاد کشاورزی هشترود گفت: برای نخستین بار در مزارع الگویی کشت ذرت دانه‌ای به روش مکانیزه در اراضی پایاب سد سهند هشترود اجرا شد .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز،صادقی در اين باره افزود: با بهره‌برداری از اراضی پایاب سد سهند هشترود 40 هکتار از اراضی پایاب سد سهند و در مزارع الگویی در سال‌جاری زراعی زیرکشت ذرت دانه‌ای قرار گرفت .

مدیر جهاد کشاورزی هشترود افزود: برای تغییر الگویی کشت متداول و تعیین الگوی مناسب کشت برای زارعان اراضی پایاب سد سهند که اراضی آنها از دیم به آبی تبدیل شده است، کشت ذرت دانه‌ای در الگوی کشت منطقه با راهنمایی و تلاش کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان صورت گرفته است .

وی تصریح کرد: کشت ذرت دانه‌ای برای نخستین بار در این شهرستان به روش کاملا" مکانیزه و با بذر کارپنوماتیک کشت شده است و به روش آبیاری تحت‌فشار بارانی خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی هشترود  تاکید کرد: کل اراضی پایاب سد سهند هشترود در پنج فاز عمرانی و حدود 10 هزار و 300 هکتار بوده که 70 درصد آن به زراعت و 30 درصد آن به احداث باغات مربوط بوده است .

صادقی گفت: تمام این مزارع آبیاری تحت‌فشار اختصاصی می‌شود و فاز اول اجرایی عملیات انتقال آب و اجرای سیستم آبیاری تحت‌فشار داخل مزارع در حدود 3 هزار هکتار به اتمام رسیده و بهره‌برداری از آن به‌زودی آغاز خواهد شد .

مدیر جهاد کشاورزی هشترود افزود: در حال حاضر 160 هکتار از مزارع الگوی پایاب سد سهند بهره‌برداری صورت می‌گیرد ./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.