ورود انتخابات به فيلم‌هاي آخر هفته

همزمان با يازدهمين انتخابات رياست جمهوري فيلم‌هاي سينمايي آخر هفته شبكه‌هاي سيما سمت و سوي انتخابات گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط‌ عمومي  رسانه ملي؛  سه فيلم تلويزيوني "صندلي چهار ساله" ، "سرزمين باراني" و " حتي از قبل"را  با موضوع انتخابات از شبكه‌هاي يك، دو و سه سيما روي آنتن مي‌رود.
" صندلي چهار ساله " كاري از گروه فيلم‌هاي تلويزيوني شبكه يك سيما براي پخش در روز 24 خرداد ماه آماده شده است. كارگرداني صندلي " چهار ساله " را  محسن توكلي برعهده داشته است. اين فيلم روايت فصلي از زندگي حميد جهاندار نماينده مجلس شوراي اسلامي است كه خود را براي رقابت‌هاي دور بعد انتخابات آماده مي‌كند. جهاندار تصميم دارد براي تبليغات و جمع‌آوري راي و نظر مردم در حوزه ‌انتخابي‌اش سفري به منطقه كند. اين در حالي است كه افراد ستاد انتخاباتي‌اش در شهرستان‌ها در حال انجام تبليغات و زمينه‌سازي ورود او به شهرستان هستند. اما دو روز قبل از سفر، رييس دفتر وي و از فاميل‌هاي همسرش قرار ملاقاتي برايش ترتيب مي‌دهد؛ در اين ملاقات چند نفر از بزرگان شهر به ديدنش مي‌آيند و مي‌گويند ...
" صندلي چهار ساله " را عليرضا كاظمي پور نگاشته و محمد ياوري تهيه‌كنندگي آن را برعهده داشته است. در اين فيلم مهران رجبي، محمود پاك نيت، نفيسه روشن و رضا رويگري ايفاي نقش مي‌كنند. 
 دست اندركاران شبكه زندگي نيز براي روز سرنوشت‌ساز 24 خرداد فيلمي با سوژه انتخابات در نظر گرفته‌اند. " سرزمين باراني " به كارگرداني جواد مزدآبادي، فيلم تلويزيوني ديگري است كه در سيما فيلم توليد شده و جمعه ساعت 15 از اين شبكه پخش مي‌شود.  
در خلاصه داستان اين فيلم كه به قلم وحيد حسن‌زاده است، مي‌بينيم؛ محمد خيري پدر خانواده‌اي هفت نفره است كه پنج فرزند او هر كدام به نوعي درگير مشكلات مالي هستند او تصميم مي گيرد منزل خود را به فروش بگذارد تا مسائل مالي فرزندان را حل كند فرزندان به منظور راي گيري براي فروش خانه به خانه باغ مي روند؛ اين فيلم تلاش مي‌كند نقش انتخاب و نظرسنجي را در تمامي اركان زندگي به نمايش گذارد.  
 پژمان لشكري‌پور؛ تهيه كننده " سرزمين باراني " است و احمد علامه دهر، فرهاد بشارتي، فريبا نادري، سوگل طهماسبي، عطيه غبيشاوي، وحيد شيخ زاده، فاطمه شكري و شهرام ابراهيمي بازيگران اين فيلم هستند. 
تله فيلم " حتي از قبل " نيز كاري از گروه فيلم و سريال شبكه سه سيماست و با رويكرد انتخابات يازدهم رياست جمهوري توليد و پخش مي‌شود. 
اين فيلم ساعت 19 پنجشنبه 23 خرداد روي آنتن اين شبكه مي‌رود؛ بر اساس نوشته‌اي از حامد عنقا تهيه شده است و در آن مي‌بينيم؛ حامد كه از خارج به ايران بازگشته، در مراسم دفن پدر با چند تن از هم رزمان پدرش كه بعضي امروز در پست هاي مهم كشور مشغول كار هستند، آشنا مي شود. حامد قصد مي كند خانه پدرش را بفروشد؛ در حاليكه عده اي از همان رزمنده ها در آنجا زندگي مي كنند. يك روز وقتي حامد تمام اسناد و مدارك را به همراه دارد، مورد سرقت قرار گرفته و  ....
كارگردان اين تله فيلم مهدي گلستانه و محمد رضا شفيعي تهيه‌كننده آن بوده است. در فيلم " حتي از قبل " عليرضا كمالي، آرام جعفري، عزت ا... مهرآوران، حميدرضا هدايتي، زويا امامي، احمد عباس قلي زاده، مرشد شاهمرادي، رضا نيلي نقش‌آفريني كرده‌اند./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار