حجت‌الله ایوبی در جشن روز ملی سینما:

سینمای سیاه‌نمایی و اجتماعی باید بازشناسی شود/ صندوق بیکاری اهالی سینما به زودی افتتاح می‌شود

رئیس سازمان سینمایی در جشن روز ملی سینما از تغییرات سیاست‌های مدیریت جدید سینماف تغییرات جشنواره فیلم فجر و همچنین افتتاح حساب ویژه صندوق بیکاری اهالی سینما گفت.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی که در مراسم روز ملی سینما در هتل استقلال در میان هنرمندان حضور داشت در این مراسم گفت: خوشحالم که سینما هم به تقویم ملی کشور و هم به سبد خانوار ایرانی برگشته است.

وی ادامه داد: خوشحالم از اینکه خانه سینما در چنین روزی بازگشایی شد که لازم است که پیامدهای بسته شدن و بازگشایی مجدد خانه سینما بررسی شود.

ایوبی عنوان کرد: دوران مسئولیت ما با طوفان و سختی آغاز شد اما خوشحالیم که به پایداری و آرامشی نسبی رسیده است اگر موفقیتی کسب شده مرهون مدیریت هوشمندانه جنتی وزیر ارشاد بوده و اگر قصوری هم صورت گرفته است از جانب من است.

رئیس سازمان سینمایی اظهار داشت: فضای سینمای امروز در مقایسه با سال گذشته قابل مقایسه نیست. آغاز به‌روز رسانی صنعت سینمای ایران، فاصله گرفتن از مدیریت کهنه و رویکرد جدید و نو به مدیریت سینما،‌ تعامل اهالی سینما و اعتماد متقابل بین هنر و دولت شکل گرفته است که همه اینها نویدبخش روزهای خوش است.

وی با اشاره به اجرای طرح سینماسلام در روز ملی سینما بیان کرد: بنده همچنان علاقه‌مند هستم یک روز به صورت رایگان به بلیت‌های سینما عرضه شود اما خرد جمعی را پذیرفتم و گزارش‌هایی که از سراسر کشور می‌رسد نشان داده که مردم به سینما سلام کردند.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد:‌خوشحالم از اینکه عدالت فرهنگی که آقای وزیر در روز اول مدیریت خوب در مجلس وعده داده بودند در سینما در حال رخ دادن است. امروز 320 سالن برای سینما وجود دارد که پاسخگوی مناسبی برای پتانسیل سینما نیست ولی امیدواریم با حضور فعال بخش خصوصی سالن‌های سینمایی در حال ساخت آماده بهره‌برداری شود.

وی اظهار داشت: جا دارد در سال پیش‌رو مدیریت بحران پایان یابد و با آرامش و تمرکز برای سینما و اهالی این سینمای شریف کار کنیم. من معتقدم که باید در مورد برخی از واژه‌ها واکاوی و بررسی مجدد صورت گیرد و سینمای سیاه‌نمایی و اجتماعی بازشناسی شود. در کجای دنیا فقر و تلخی وجود ندارد؟ مهم این است که چگونه با فقر مقابله کنیم و نشان دادن روبه‌رویی با مشکلات و دست‌ و پنجه نرم کردن با آنها سیاه‌نمایی نیست.



ایوبی با اشاره به راه‌اندازی صندوق بیکاری اهالی سینما که چندی پیش در خانه سینما راه‌اندازی شده است، تأکید کرد: یکی از مشکلات و دغدغه‌های سینما، سینماگرانی هستند که در فصول مختلف بیکارند ما طی قراری که با خانه سینما گذاشتیم یک صندوق اعتبار برای این عزیزان افتتاح کرده‌ایم و آن را به زودی شارژ خواهیم کرد البته آیین‌نامه‌‌ایی را نیز در همین راستا به زودی اعلام می‌کنیم تا اهالی سینما که در فصول مختلف بیکار هستند با شأن و عزت حمایت شوند.

رئیس سازمان سینمایی در خصوص سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: برای جشنواره فیلم فجر تصمیمات خوبی اتخاذ شده که به نظر من این جشنواره بیشتر جشنواره است تا یک جشن سینمایی.

وی در پایان گفت: ما به گروه هنر و تجربه بسیار امیدواریم و به طرح سینماکارت که امشب رونمایی خواهد شد امیدوار هستیم که بتواند تجربه موفقی باشد.

گفتنی است در پایان مراسم علی جنتی و حجت الله ایوبی با اهدای سینما کارت به محمدمهدی عسگرپور و فرهاد توحیدی از تلاش آنها برای بهبودی خانه سینما تقدیر کردند.


انتهای پیام/


برچسب ها: سینما ، جشن ، استقلال ، ایوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار