مدیر عامل خانه سینما در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آینده سینمای ایران یک پارامتر چند مجهولی است

محمد مهدی عسگرپور گفت: پیش‌بینی آینده سینمای ایران کمی مشکل است زیرا همیشه ماجراهای فرهنگی علی‌الخصوص سینما در پارامترهای چند مجهولی است.

" محمد مهدی عسگرپور" رئیس خانه سینما ، در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، در خصوص نحوه اعلام برگزیدگان جشن خانه سینما در برج میلاد گفت: برنامه جشن سازمان سینمایی در هتل استقلال یک نوع مهمانی بود که به مناسبت روز ملی سینما و به خصوص بحث بازگشایی خانه سینما که در سال گذشته اتفاق افتاده برگزار شد و در واقع یک نوع گردهمایی سینماگران برای گفتگو محسوب می‌شد.

وی افزود: جشن خانه سینما امسال یک شکل متفاوت داشت، در واقع مراسم در قالب یک فیلم بود که از قبل تهیه شده و در 5 سالن تهران و 5 شهر اکران کردیم و مردم بر روی پرده سینما‌ها آن را مشاهده کردند.

"رئیس خانه سینما" اظهار داشت: خبر برگزیدگان را هم با شروع فیلمها در سایت‌ها قرار دادیم و اگر برنامه که نزدیک به 2 ساعت بود در این مراسم رخ می‌داد کمی زمان بر بود درحالی که با یک دسترسی ساده بر روی سایت‌ها قرار گرفت.

" محمد مهدی عسگرپور" ، در خصوص وضعیت فعلی سینما عنوان کرد: در مدیریت فرهنگی و به خصوص سینما، ایجاد یک فضای روانی آرام و متعادل می تواند سرآغاز حرکت باشد.

وی در این باره تصریح کرد: برخی‌ها گمان می‌کنند با ثروت فراوان، ساختمان‌ها و امکانات زیاد می‌توانند سینما را مدیریت کنند ولی واقعیت این است که حوزه فرهنگ و علی الخصوص سینما بیش از هر چیز به آرامش، متانت و احترام متقابل بین مدیران و دست اندرکاران نیاز دارد.

" محمدمهدی عسگرپور" ادامه داد: این اتفاق در یک سال گذشته افتاد و باعث شد این فضای آرام و متین تأثیر خودش را بر روی تولیدات و فروش فیلم‌های سینمایی بگذارد.

وی افزود: در حال حاضر فروش فیلمها وضعیت بهتری پیدا کرده، روابط و مسائل صنفی و تمام مواردی که معمولا در سالهای گذشته تنش آمیز بود تبدیل به جریان‌های آرامتری شده که خود اینها می‌تواند سرآغاز حرکتی نو باشد.

رییس خانه سینما بیان کرد: بنابراین گمان می‌کنم هم اکنون مجموعه سینمای ایران که خود مدیران و دست اندرکاران را شامل می‌شود وارد یک مرحله جدید می‌شود که این مرحله جدید به زیرساختها، تولیدات خوب، کیفیت و کمیت در سینمای ایران و به انضمام تمام آن چیزی که در این سالها کمی مخدوش شده توجه دارد.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی آینده سینمای ایران کمی مشکل است زیرا همیشه ماجراهای فرهنگی علی‌الخصوص سینما در پارامترهای چند مجهولی است.

و در این باره تصریح کرد: آینده شما تنها به مدیریت سینما، وزارت ارشاد و دست اندر کاران آن باز نمی‌گردد بلکه رسانه مطبوعات و دیدگاه‌های کلی‌تر در مجموعه حاکمیت مهم هستند که خود اینها به کل ماجرا کمک خواهد کرد.

وی بیان کرد: اگر تمامی این مسائل تنها به مدیریت و خانه سینما بازگردد سال آینده سال بهتری از امسال خواهیم داشت ولی واقعیت این است که این پارامترهای چند مجهولی گاهی اوقات برهم زننده هستند.

وی تصریح کرد: به خصوص گاهی اوقات حواشی در سینمای ایران یک مقدار تاثیرگذار است و گاهی حضور یک فیلم در جشنواره خارجی کلیت سینمای ایران را درگیر خودش می‌کند.

وی خاطر نشان کرد:‌ تاثیر حاشیه در متن تاثیرات مهمی بر سینمای خواهد گذاشت بنابراین اگر بگویم روزهای بسیار خوبی در پیش خواهیم داشت ممکن است یک اتفاق در سطح بین‌المللی و داخلی تمام این معادلات را برهم بزند.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار