در نشست فیلم "میهمان داریم" در دانشگاه شهید بهشتی مطرح شد

توضیحات عسگرپور درباره میهمان خانواده حاج ابراهیم/ عرق و علاقه پرستویی به آثار دفاع مقدس

نشست فیلم سینمایی "میهمان داریم"عصر روز گذشته در مرکز همایش های بین المللی ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی با حضور پرویز پرستویی، محمد مهدی عسگرپور، منوچهر محمدی بازیگران فیلم برگزار شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران پس از نمایش این فیلم در دانشگاه که با استقبال دانشجویان روبرو شد، محمد مهدی عسگرپور نویسنده و کارگردان "میهمان داریم"گفت: من سال‌ها پیش نیز برای نمایش فیلم "قدمگاه" به این دانشگاه آمدم. اتفاقا جلسه خوبی هم دراینباره برگزار شد. معمولا یکسری عوامل در زندگی وجود دارد که باعث برخی علاقمندیها می شود. به همین دلیل از همان ابتدا از طرح اولیه فیلم"میهمان داریم" که از طرف آقای منوچهر محمدی مطرح شد، خوشم آمد.

وی افزود:من هم مثل خیلی دیگر از دوستانم یک دغدغه ذهنی داشته و دارم. ما در جامعه یک دوره آرمان گرایی خاصی را پشت سر گذرانده ایم که شبیه آن را در جای دیگری پیدا نمی کنیم. و بعد از آن با یک واقعیت گرایی روبرو شدیم. جامعه ما در این تقاطع آرمان گرایی و واقع گرایی دچار تب و لرز شد. 

عسگرپور ادامه داد: از طرفی جامعه خیلی آمادگی ورود به واقع گرایی بعد از جنگ را نداشت به همین دلیل خیلی موفق وارد این عرصه نشد. مدیران جامعه هم نتوانستند این آمادگی لازم را به وجود آورند. اگر به خوبی برای عبور از این تقاطع عمل می کردیم قطعا با واقعیت بعد از جنگ به درستی مواجه می شدیم.
 
مدیرعامل خانه سینما با اشاره به فیلم «میهمان داریم» گفت:با توجه به همین موضوع وقتی با طرح این فیلم روبرو شدم احساس کردم به همین بحث نزدیک است و می شود کاملا غیر مستقیم به آن پرداخته شود و نتیجه آن چیزی است که امروز دیدید. 

در ادامه منوچهر محمدی تهیه کننده فیلم گفت:در حوزه سینمای دفاع مقدس فیلمسازان با زوایای مختلف به سراغ این موضوع می روند. من احساس کردم به عوارض بعد از جنگ کمتر در سینمای ایران پرداخته شده است و می تواند حرف تازه ای داشته باشد. این تجربه میان واقعیت و خیال است. که اتفاقا کمتر به آن توجه شده است. 

وی تاکید کرد:"میهمان داریم" قصه یک خانواده است که با مصائب جنگ دست و پنجه نرم می کنند و درگیر آن هستند. چالش این موضوع به لحاظ سینمایی برایم اهمیت داشت.
 
در ادامه این نشست پرویز پرستویی گفت:من همیشه عرق و علاقه خاصی به چنین موضوعاتی دارم چرا که یک ایرانی هستم. این 8 سال را نمی توان فراموش کرد. شاید به زعم خیلی ها نخ نما شده است. اما من اینگونه فکر نمی کنم. هر بار به چنین موضوعاتی فکر میکنیم و به دورن آنها می رویم بدرد روزگار امروزمان می خورد.
 
وی افزود:هرزگاهی که شاید دچار زیاده خواهی و یا درگیر مسائل شخصی می شویم بد نسیت به این افراد فکر کنیم به کسانی که زندگی خود را برای این مرز و بوم گذاشته اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار