دروازه بانان ایران در برزیل و استرالیا عملکرد خوبی دارند؛

بن عامر: هدفم توسعه علم دروازه بانی در دنیاست

مدرس فیفا با حضور در کمپ تیم های ملی، 23 مربی دروازه بانی را زیر نظر دارد و هدف از آموزش به این مربیان را توسعه علم این رشته می‌داند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛هارون بن عامر، مدرس فیفا از کشور عمان که از روز پنجشنبه دوره مربیگری دروازه بانی را در ایران تدریس می کند، درباره عملکرد مربیان در کلاس آموزشی گفت: این مربیان با انگیزه و شوقی که برای حضور در دوره و فراگیری علم دروازه بانی دارند، بدون شک در آینده عملکرد قابل قبولی خواهند داشت. من در سال 2005 در ایران حضور داشتم و این دوره را تدریس کرده ام. با مقایسه ای کوتاه به این نکته رسیدم که مربیان ایرانی روز به روز رشد دارند و موفق تر از گذشته هستند.

وی افزود: هدفم از حضور در هر کشوری تدریس درباره علم و فنون دروازه بانی است. طی سالیان گذشته به عنوان شاگرد در ایران حضور داشته ام و محصص به عنوان مدرس کلاس، نکاتی را به من و هم دوره ای هایم آموزش داد که اکنون حاصلش این است که من در ایران و برای مربیان این کشور تدریس می کنم.

مدرس عمانی فیفا در ادامه مشکلاتی که مربیان در قسمت دروازه بانی دارند گفت: بحث فنی در این قسمت به گونه ای است که با تمرین، مطالعه، تکرار و آموزش صحیح می توان آنرا رفع کرد. خوشبختانه در ایران این روند تا حدودی مطلوب بوده و مربیانی که در این قسمت فعالیت می کنند هدفشان ارتقا علم و در نهایت بهتر بودن است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بازیهای ایران در مسابقات جام جهانی و جام ملتهای آسیا را دنبال کرده اید، گفت: بله. شغل من بازبینی و ارزیابی عملکرد دروازه بانان در سراسر دنیا است. به خاطر علاقه ای که به ایران دارم تمامی بازیهای ایران را در دو جام تماشا کرده و عملکرد دروازه بان ایران را مطلوب ارزیابی می کنم.

بن عامر در پایان گفت: دروازه بانان ایران در هر دوره از مسابقات رسمی که برگزار می شود، بهتر از گذشته ظاهر می شوند و این امر نشان می دهد که فوتبال ایران پیشرفتهای خوبی داشته است. در جام جهانی دروازه بان ایران خوب بود اما در جام ملتهای آسیا بسیار بهتر عمل کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دروازه بان ، مدرس ، فیفا ، تیم ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار