نعمت‌اله ترکی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

نظارت بر توزیع کالاهای اساسی ماه رمضان در قالب یک تیم ترکیبی

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری تهران گفت: همزمان با توزیع کالاهای اساسی ماه مبارک رمضان یک تیم ترکیبی بر نحوه توزیع نظارت می کند.

نظارت بر توزیع کالاهای اساسی ماه رمضان در قالب یک تیم ترکیبیبه گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران ، نعمت‌اله ترکی معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری تهران در دومین جلسه تنظیم بازار که امروز (یکشنبه) در سالن جلسات معاونت برنامه ریزی و اشتغال استانداری تهران برگزار شد، با تشریح برنامه‌ریزی‌های خود در خصوص کالاهای اساسی ویژه ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ما همزمان با ماه مبارک رمضان طرح ضیافت را خواهیم داشت که شامل بخش تامین، توزیع و نظارت بر این کالاها است که درخصوص بحث تامین، 9 قلم کالا  شامل مواد پروتئینی گوشت قرمز، گوشت سفید، تخم مرغ، نان، شیرینی‌جات، روغن، مواد لبنی، شکر و غلاترا در این طرح قرار داده‌ایم .

وی افزود: در بخش تامین برنج اداره کل غلات استان نزدیک به 60 هزار تن برنج را ذخیره کرده که در حال حاضر آماده توزیع است همچنین تعاون روستایی 10 هزار تن برنج نیز ذخیره کرده و در بخش تامین و عرضه روغن نباتی در استان هیچ مشکلی نداریم. 

ترکی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر 7 هزار تن ذخیره شکر ، 1500 تن خرمای ذخیره شده از استان کرمان، تامین شده و در زمینه شبکه تامین گوشت قرمز و مرغ هم قطعا عرضه آن را به صورت گرم و منجمد در ماه مبارک رمضان خواهیم داشت که نزدیک 30 هزار تن ذخیره‌سازی کرده ایم و در خصوص بحث قیمت تفاوتی میان مرغ منجمد و گرم به ستاد تنظیم بازار کشور پیشنهاداتی داشته‌ایم. 

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری تهران، درخصوص  شبکه توزیع کالاهای ویژه ماه مبارک رمضان، گفت: نحوه توزیع به صورت شبکه‌ای و در قالب فروشگاه های زنجیره‌ای رفاه و شهروند در سطح شهر و استان تهران است که در بخش های دیگر نیز اتحادیه و صنف در قالب ارائه لوگو یا بنر مراکز شناسایی شده را به اطلاع رسانی خواهند کرد. 

وی درخصوص سومین کمیته مورد بحث در طرح ضیافت یادآور شد: این کمیته  یک تیم ترکیبی از حوزه‌های مختلف ازجمله بهداشت و درمان، تعزیرات استان، سازمان صنعت، دام‌پزشکی استان و حوزه بازرسی صنف است که از یک هفته قبل از آغاز ماه مبارک رمضان نظارت را در دستور کار خود دارند. 

ترکی درخصوص ساماندهی اقلامی مثل عرضه حلیم و آش تصریح کرد: با توجه به اینکه سالهای قبل در بحث ساماندهی عرضه این اقلام نظارت جدی وجود نداشت برنامه ی امسال این است که حلیم و آش برای ماه مبارک رمضان از مراکزی که مجاز و قانونی شناخته شده‌اند عرضه شود. 

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری تهران در پایان درخصوص شورای آرد و نان که تشکیل می شود گفت: عرضه گندم نیز با طرح تضمینی و با قیمتی که دولت اعلام کرده انجام خواهد شد که در نهایت اداره غلات کشاورزی استان قیمت را اعلام می کند. 

گفتنی است ،در ابتدای این جلسه هر یک از دستگاه‌ها طبق برنامه‌های قبل در سه بخش کمیته تامین ، توزیع و نظارت کالا گزارشات خود را ارائه کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار