معرفی مستندهای ویژه اربعین شبکه مستند

شبکه مستند به مناسبت اربعین حسینی آثاری چون «محرم در دفاع مقدس»، «عید شهادت»، «نوای عاشقی»، «سفره برکت» از مجموعه تازه تولید «ترین ها» و «پیاده کنار فرات» را روی آنتن می فرستد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، شبکه مستند در روزهای سه شنبه 10 آذر و چهارشنبه 11 آذر مستندهایی را ویژه اربعین برای پخش در نظر گرفته است.

تصاویری خاطره انگیز از عزاداری رزمندگان در جبهه در «سیمرغ»
مجموعه «سیمرغ» که به پخش تصاویری خاطره انگیز و قدیمی می پردازد، این بار 15 قسمت از عزاداری رزمندگان در جبهه ها را برای مخاطبان شبکه مستند به تصویر می کشد.

«محرم در دفاع مقدس» در قالب 15 قسمت در زمان هشت سال دفاع مقدس تولید شده و شامل تصاویری از عزاداری رزمندگان اسلام در جبهه های حق علیه باطل است.

نکته جالب در برخی از قسمت های این مجموعه حضور حاج صادق آهنگران در بین رزمندگان به عنوان مداح است و برخی دیگر از مادحین نیز ناشناس هستند. یکی از قسمت ها نیز به عزاداری لشگر 19 فجر اختصاص دارد.

دوشنبه نهم آذر ساعت 13:45 و 18:45 دو قسمت از «محرم در دفاع مقدس» روی آنتن رفت. در روز سه شنبه 10 آذر ساعت 12 یک قسمت دیگر روی آنتن رفت و ساعت 20:21 و چهارشنبه 11 آذر همزمان با روز اربعین ساعت 13:36 و 19:25 قسمت هایی دیگری از «سیمرغ» روانه آنتن خواهد شد.

دستگاه های موسیقی و نواهای تعزیه در «نوای عاشقی»
«نوای عاشقی» ساعت 18 روی آنتن می رود و درباره دستگاه های موسیقی و نواهایی است که در تعزیه به کار برده می شود.

«سفره برکت» در شبکه مستند پهن می شود
شبکه مستند همچنین قسمت جدیدی از «ترین ها» را با نام «سفره برکت» برای پخش آماده است که در 14 دقیقه به یکی از رسوم روستاییانی در کاشان می پردازد. در این روستا مردم در روز ششم محرم سفره ای به نام «سفره برکت» را در حسینیه شان پهن می کنند و آنجا نذری مردم که همگی آجیل اعم از گردو، پسته و فندق است، جمع آوری و مخلوط می شود و به عزاداران داده می شود.

این قسمت از «ترین ها» از تولیدات جدید شبکه مستند ساعت 20 روز سه شنبه 10 آذر روی آنتن می رود و بازپخش آن ساعت 9:30 روز بعد خواهد بود.

«پیاده کنار فرات» نیز ساعت 22:30 چهارشنبه 11 آذر در جدول پخش قرار گرفته است. این مستند با موضوع پیاده روی زائران ایرانی اهل بیت به مقصد کربلا ساخته شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار