برنامه‌های رادیو در ایام شهادت امام حسن و رحلت پیامبر (ص)

رادیو به ویژگی امام حسن، دوران امامت و حضرت رسول اکرم (ص) و دین اسلام می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛در ایام شهادت امام حسن و رحلت پیامبر شبکه‌هی رادیویی برنامه‌هایی را تدارک دیده‌اند.

رادیو ایران:  
برنامه «با کریمان» با محوریت کتاب زندگانی امام حسن (ع) نوشته آقای رسولی محلاتی است که بخش و سرفصل‌های ویژگی‌ امام حسن، شرایط زمانی و مکانی امام حسن دوران امامت و ویژگی‌ مردم آن زمان می‌پردازد.

در ادامه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین علی گودرزی درباره محتوا و ادبیات نگارش کتاب گفتگو می‌کنند همچنین درباره موقعیت‌های وقایع پیش از شهادت و اتفاقاتی که منجر به شهادت امام حسن شد، می‌پردازد. 

«با کریمان» پنج‌شنبه ساعت 23 به گویندگی فقیهی و علی‌رضا تابان از رادیو ایران پخش می‌شود.
«هشمین خورشید» دو مورد حدیث سلسلة الذهب و اینکه کلمه «لا‌ اله الا الله» دژ و حصار محکم است و باید به آن پناه ببریم می‌پردازد، چرا که شرط پناه بردن به اهل بیت همین کلمه است. درباره پناه بردن، راه و رسم پناه بردن، صحبت خواهند کرد.

با کارشناس امین کثیری گفتگویی دارند. همچنین با خادم‌های افتخاری امام رضا (ع) صحبت می‌کنند، و گزارش و مستند‌هایی از مشهد، قم، شیراز خواهند داشت.

درباره بزرگان وعلمایی که در حرم امام رضا (ع) دفن هستند و بخشی به نام کتیبه‌خوانی دارند و درباره کتیبه‌های حرم امام رضا (ع) صحبت می‌کنند. «هشتمین خورشید» شنبه ساعت 15:30 از رادیو ایران پخش می‌شود.

«دور عاشقان» عنوان ویژه برنامه‌ای است برای رحلت پیامبر و شهادت امام حسن (ع) است. در این برنامه درباره شعر و ادبیات آیینی صحبت می‌کنند.

بررسی شعر‌هایی که درباره رحلت پیامبر و شهادت امام حسن سروده شده است همچنین با شاعران آیینی گفتگو خواهند داشت، و کتب‌هایی در این زمینه معرفی می‌کنند.

شعر‌خوانی، معرفی کتاب، گفتگو با شاعر آیینی و بررسی تاریخچه شعر آیینی که چه زمانی در وصف ائمه و معصومین شعر سروده‌اند را اعلام خواهند کرد.

برنامه «دور عاشقان» چهارشنبه ساعت 20 به گویندگی مهرناز فقیهی از شبکه رادیو ایران پخش می‌شود.

رادیو فرهنگ
رادیو فرهنگ برنامه «رسول مهربانی» را درباره رحمة‌العالمین بودن حضرت رسول‌ اکرم و دین اسلام که دین صلح و دوستی است که پیامبر این را برای ما به ارمغان آورده صحبت می‌کنند.

با دکتر عباسی، حجت‌الاسلام اتابکی و عوامل فیلم محمد رسول صحبت خواهند کرد. همچنین برای شنودگان سوالی طرح شده تا با هم مشارکت داشته باشند.

از طرفی درباره زندگی و آثار امام حسن و هدف اصلی برنامه آشنایی با دین مهربان اسلام است.
برنامه «رسول‌ مهربانی» 8/5 تا 11 روز پنج‌شنبه از رادیو فرهنگ پخش می‌شود. 



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار