پرونده «من ایرانی‌ام» با دکتر گنجعلی بسته می‌شود/ مردی که همیشه نفر اول است

«من ایرانی‌ام» در آخرین قسمت به معرفی محمدرضا گنجعلی می پردازد؛ مردی که روی هر کاری دست گذاشته، همیشه نفر اول بوده است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما؛ مهدی بخشی مقدم کارگردان مجموعه «من ایرانی‌ام» درباره این قسمت از برنامه توضیح داد: دکتر محمدرضا گنجعلی استاد دانشکده شیمی دانشگاه تهران در رتبه بندی اخیر ‏ISI‏ ، باH-index  68 به لحاظ رتبه جهانی میان دانشمندان ایرانی رتبه نخست و جزو 1% اول دانشمندان جهان قرار گرفت. او در حوزه الکتروشیمی و سنسورها نیز پیشرو است.

وی افزود: این شخصیت بزرگ علمی به سختی به گفتگو با ما رضایت داد و اصرار ما نتیجه بخش بود. با این حال آلودگی های اخیر تهران باعث تأخیر در ساخت این قسمت شد. چرا که گنجعلی دچار مشکل ریوی است و آلودگی‌ها در ساخت این قسمت وقفه می‌انداخت.

بخشی‌مقدم یادآور شد: از ویژگی‌های جذاب این قسمت علاقه دکتر گنجعلی به فوتبال است. او در فیلم با فرزندانش کل کل می‌کند و طرفدار تیم بارسلونا است.

این مستندساز تأکید کرد: او همچنین سفری به ژاپن داشته و درباره ویژگی‌ها و تفاوت‌های نحوه پژوهش در دانشگاه‌های ایران و ژاپن نیز در این قسمت صحبت می‌کند.

نفر دوم شدن با نفر آخر شدن فرقی نمی‌کند

وی در پایان اعلام کرد: ویژگی بارز گنجعلی این است که همیشه روی هر کاری دست گذاشته نفر اول بوده و در فیلم هم جایی اشاره می‌کند که اگر من نفر دوم شوم برایم با نفر آخر شدن فرقی نمی‌کند.

«من ایرانی‌ام» تولید مشترک شبکه‌های مستند و پرس تی وی است و به 10 تن از دانشمندان ایرانی می‌پردازد. افرادی که در نشریه آی اس آی و سایت تامسون رویترز به عنوان یک درصد دانشمند برتر جهان شناخته شده‌اند که تولید علم می‌کنند و مقالاتشان جزو پراستنادترین مقالات این رسانه‌ها بوده است.

در جدول سایت تامسون رویترز 20 دانشمند ایرانی هستند که 10 نفر از آنها خارج از کشور زندگی می‌کنند و 10 نفر دیگر ساکن ایران هستند و «من ایرانی‌ام» به زندگی حرفه‌ای، علمی‌ و شخصی دانشمندانی پرداخته که در کشور مانده‌اند.

ایرانی‌هایی که قادرند در بهترین دانشگاه های جهان کار کنند اما به عشق کشورشان و دانشجویان ایرانی مانده اند و به وطنشان خدمت می‌کنند. آنها تنها انتظار دارند بیشتر مورد توجه قرار بگیرند تا بتوانند اتفاقات بهتری را رقم بزنند.

در قسمت اول این مجموعه دکتر فرنوش فریدبد بانوی دانشمند و جوان‌ترین دانشمند بین‌المللی ایران، در قسمت دوم دکتر سیاوش ریاحی عضو هیأت علمی‌انستیتو نفت و گاز دانشگاه تهران، در قسمت سوم دکتر داوود دومیری گنجی استاد دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، در قسمت چهارم دکتر سعید عباسبندی دکترای ریاضی کاربردی مدیریت علمی‌دانشگاه امام خمینی قزوین، در قسمت پنجم دکتر پرویز نوروزی استاد دانشکده شیمی دانشگاه تهران، در قسمت ششم دکتر مجید اسحاقی گرجی استاد ریاضی دانشگاه سمنان، در قسمت هفتم دکتر مهراورنگ قاعدی استاد شیمی دانشگاه یاسوج، در قسمت هشتم علی اکبر صبوری کاشمر دانشمند بین‌المللی در حوزه بیوشیمی و در قسمت نهم محمد باقر لاریجانی دانشمند حوزه غدد معرفی شدند.

عوامل «من ایرانی‌ام» عبارتند از تهیه‌کننده: عماد خدابخش، کارگردان: مهدی بخشی‌مقدم، دستیار کارگردان و برنامه ریز: وحید شمشیریان، تصویربردار: سرکیو مسگری، صدابردار: قادر قادری، دستیار تصویربردار: محسن ایستیری، مدیر تولید: حمید احمدی، تدوین: داود قادری.

این مجموعه دوشنبه‌ها ساعت 21:30 روی آنتن می‌رود و آخرین قسمت آن نیز 14 دی پخش خواهد شد. بازپخش این قسمت ساعت 9:30 چهارشنبه 16 دی و 18:30 جمعه 18 دی خواهد بود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهی پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار