ایلام؛

حماسه اربعین نام استان را جاودانه کرد

معاون عمرانی استاندار اظهار داشت : کنگره بزرگ اربعین برکتی است که علاوه بر مزیت هایش برای حوزه عمرانی، استان را به یک الگوی ملی در خدمت گذاری به زائرین تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ شاپور پولادی گفت : ایثار و فداکاری و میهمان نوازی مردم و تعامل و هم افزایی مدیران دستگاه های اجرایی و تشکل های مردمی زمینه سهولت در اجرای مراسم اربعین به نحو شایسته و با کمترین مشکل را فراهم کرد.

وی از کاهش حوادث منجر به فوت در ایام مراسم اربعین امسال خبر داد و تاکید کرد : با توجه به تمهیدات لازم و بسترسازی های مورد نیاز توسط نهادهای مسئول و روان سازی مسیر تردد زائرین کربلای معلی آمار تلفات انسانی مراسم از 22 نفر سال گذشته به 9 نفر کاهش یافت.

پولادی از تصویب اختصاص ردیف اعتبار برای تکمیل زیرساخت های اربعین در بودجه سال آینده خبر داد و افزود : عملیات اجرایی آزاد راه کربلا کرمانشاه - ایلام - مهران سال آینده از محل اعتبارات ملی آغاز می شود.

رئیس کمیته تدارکات و پشتیبانی ستاد اربعین استان ایلام تاکید کرد: برای تکمیل و تجهیز جاده حمیل - ایلام - مهران 800 میلیارد ریال از محل اعتبارهای عمرانی اربعین هزینه شده است.

معاون عمرانی استاندار ایلام از افزایش 40 درصدی زائران در اربعین امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و یادآور شد: امسال زمینه پارک و ساماندهی 120 هزار دستگاه خودرو در پارکینگ های شهر مهران فراهم شد.

پولادی افزود: برابر هماهنگی های به عمل آمده با ستاد مرکزی اربعین حسینی سال آینده جاده های منتهی به مهران شامل مسیر ایلام - صالح آباد، مهران - ایلام، ملکشاهی - مهران و اندیمشک - دهلران - مهران از محل اعتبارهای ستاد اربعین ساماندهی و عریض می شود.

وی گفت: برای برگزاری آیین اربعین در مرز بین المللی مهران 80 میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی هزینه شد.

محمد سلیمانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام نیز در این مراسم گفت: هم اکنون 15 هزار نفر در استان به شکل داوطلب با این جمعیت همکاری می کنند.

در پایان با اهدای لوح تقدیر و جایزه از 40 نفر از خادمین مراسم اربعین حسینی جمعیت هلال احمر تجلیل شد.











 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، پولادی ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.