نشست «بن‌بست وثوق» در برج میلاد/ فيلمنامه‌ای خاص با فضایی سرد

نشست پرسش و پاسخ فيلم «بن‌بست وثوق» به كارگردانی حميد كاويانی در سالن سعدی برج ميلاد برگزار شد.

نشست «بن‌بست وثوق» در برج میلاد | فيلمنامه‌ای خاص با فضایی سردبه گزارش خبرنگار  حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست پرسش و پاسخ فيلم «بن‌بست وثوق» به كارگردانی حميد كاويانی در سالن سعدی برج ميلاد برگزار شد.

در این نشست حمید كاویانی کارگردان، كیومرث پوراحمد مشاور كارگردان، مهرداد فرید تهیه‌كننده، پیمان جعفری مجری طرح و مدیر تولید، محمدرضا جهان‌پناه مدیر فیلمبرداری، مهران ملكوتی صدابردار و صداگذار، بامداد بیات موسیقی‌متن، سیروس میمنت و محمود جعفری بازیگران حضور داشتند. 
 
در ابتدای این نشست كیومرث پوراحمد با اشاره به حضور در این فیلم به عنوان مشاور کارگردان توضیح داد: هرسال یكی دو نفر از كسانی كه می‌خواهند فیلم اول را بسازند، از من می‌خواهند که در کنارشان حضور داشته باشم. این بار اما قبول کردم چرا که کارگردانش فرهیختگی و شاعرانگی داشت و اهل دل بود و از همه مهم‌تر این كه كارگردان خوبی است.   
 
وی ادامه داد: در «بن‌بست وثوق» كار زیادی نكردم و بیشتر به تیم دلگرمی  دادم. فقط متأسفم كه امین تارخ اینجا نیست و امیدوارم عذرش برای حضور نداشتن، موجه باشد. 
 
مهرداد فرید نیز گفت: این اولین بار است كه تهیه‌كنندگی فرد دیگری را انجام می‌دهم و امیدوارم استارت خوبی برای خود من باشد. ابتدا قرار بود امین تارخ تهیه‌كننده باشد اما بعدا ترجیح داد که تمرکزش را بر روی بازیگری در این فیلم بگذارد. 
 
محمود جعفری هم بیان کرد: خوشحالم در فیلمی كار كرده‌ام كه چند نسل در كنار همدیگر بوده‌اند و در كنار همه آنها نكته‌های زیادی را آموختم. «بن‌بست وثوق» فیلمنامه خاصی داشت و سردی خاصی بر فضای داستان آن حاكم بود. 
 
سیروس میمنت نیز گفت: به علت رفاقتی که با آقایی كاویانی داشتم، بازی در این فیلم را پذیرفتم. متاسفم که امسال جشنواره پرباری نبود و در جشنواره فیلم‌های خوب ندیدیم. امیدوارم سال آینده دیگر اینگونه نباشد. 
 
بامداد بیات هم درباره حضور در این پروژه به عنوان آهنگساز که به گفته خودش یکی از سخت‌ترین فیلم‌هایی است که تا به حال در آن همکاری کرده است، تصریح کرد: سختی کار در این بود که هر ثانیه از موسیقی فیلم باید قدم به قدم با داستان فیلم جلو می‌رفت و درعین‌حال هم نمی‌خواستیم موسیقی آن ملودیك باشد و از طرفی باید مخاطبان را هم همراه خود می‌کرد. 
 
حمید كاویانی نیز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا زمان فیلم‌تان تا این حد طولانی است، گفت: می‌خواستیم داستان فیلم را كمی در سكوت پیش ببریم. از ابتدا هم قرار بود نسخه جشنواره كمتر كوتاه شود با این پیش فرض كه حوصله مخاطب جشنواره بیشتر از مخاطبان عام است. اما قطعا زمان آن در اكران كوتاه‎تر خواهد شد. 
 
وی در پایان افزود: این فیلم آخرین فیلمی بود كه به جشنواره امسال با فراز و نشیب اضافه شد و زمان كمی برای تحویل آن داشتیم. در نتیجه ریسك كمتری در آن انجام دادیم و با همان ایده اولیه كارگردان، قصه را روایت كردیم. 



انتهای پیام/


 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار