افتتاح 16 پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان نیر

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت 16 پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر 29 میلیارد و 893 میلیون تومان در شهرستان نیر افتتاح و به بهره برداری رسید .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جعفر فهیمی، معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با حضور در شهرستان نیر علاوه بر افتتاح چند پروژه و طرح اقتصادی از پروژه های شهرستان رونمایی کرد.

وی در ابتدا با حضور در بخش کورائیم کلنگ احداث کارخانه سازه بتنی سبک گازی خبره را به زمین زد.

معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: این کارخانه در زمینی به مساحت 70 هزار مترمربع و با سرمایه گذاری اولیه 5 میلیارد تومانی توسط بخش خصوصی برای اولین بار در استان احداث می شود.

فهیمی گفت: پس از اتمام احداث این کارخانه برای 700 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد که 50 درصد محصولات آن به کشورهای خارجی صادر خواهد شد و 50 درصد آن در کشورمان عرضه خواهدشد.

وی پروژه کابل خود نگهدار روستای بوسجین را افتتاح کرد و  برای اجرای این پروژه که توسط اداره برق شهرستان صورت گرفته 210 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

معاون عمرانی استاندار اردبیل با حضور در روستای بوسجین از توابع بخش کورائیم کلنگ اجرای پروژه آبیاری تحت فشار اراضی روستاهای بوسجین، مهماندوست علیا و سفلی و تازه قشلاق را به زمین زد.

فهیمی بیان کرد: در طرح آبیاری تحت فشار اراضی تعاونی قیزیل سنبل از سیستم آبیاری بارانی کلاسیک ثابت با آب پاش متحک استفاده خواهد شد که با اجرای آن 630 هکتار ازاراضی این روستاها تحت پوشش این آبیاری قرار خواهند گرفت.

وی گفت: برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر 16 میلیارد و 300میلیون تومان اختصاص یافته است.

 

انتهای پیام/ح

افتتاح پروژه ها با اعتباری بالغ بر 29 میلیارد تومان در شهرستان نیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.