افزایش۷۵درصد از هزار هکتار پایاب سد سهند

فرماندار هشترود ،گفت:افزایش۷۵ درصد از هزار هکتار پایاب سد سهند تکمیل شده است.

افزایش۷۵درصد از هزار هکتار پایاب سد سهندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،امین امینیان فرماندار هشترود  در جلسه راهبری سد سهند افزود: طبق مصوبه راهبری سد که قرار بود تا پایان انسال هزار هکتار ازفازیک سد سهند به اتمام برسد تا کنون ۷۵۰ هکتار آن با هزینه‌ای بالغ بر ۱۶.۵ میلیارد تومان به اتمام رسیده و مابقی نیز با هزینه ۱۰ میلیارد تومان تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

اوخواستار احداث نیروگاه ۱۵ مگاواتی و ایستگاه برق در پایاب را شد و گفت: ۱۰ میلیارد تومان برای این کار در نظر گرفته شده است که در سال آینده احداث خواهد شد.

او گفت: احداث نیروگاه برق برای برق رسانی به زمین‌های کشاورزان برای آبیاری ضروری است.

فرماندار هشترودهمچنین ایجاد کشت و صنعت در پایاب سد سهند هشترود را شدو گفت: اجرای این طرح نقش موثری در افزایش تولید و اشتغال در حوزه کشاورزی خواهد داشت

امینیان بیان کرد:سد خاکی سهندهشترود با حجم مفید ۱۳۵ میلیون متر مکعب بر روی رودخانه قرانقو از سرشاخه‌های رودخانه قزل اوزن و در ۱۳۰ کیلومتری تبریز و ۳۵ کیلومتری شهرستان هشترود با اهداف تأمین آب شرب و صنعت منطقه، کنترل سیلاب و توسعه کشاورزی احداث شده و از سال ۱۳۸۵ در حال بهره برداری است.

او گفت:اراضی طرح و توسعه شبکه پایاب سد سهند هشترود در قالب پنج واحد عمرانی به وسعت ۷۵۰۰ هکتار در دو طرف جاده هشترود - مراغه و در مجاورت رودخانه قرانقو واقع شده است.

انتهای پیام/

احداث نیروگاه برق برای برق رسانی به زمین‌های کشاورزان برای آبیاری ضروری است

برچسب ها: سدسهند ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار