آموزش‌های مجازی، محور برنامه‌های روز زمین پاک در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری افزایش آگاهی‌های محیط‌زیستی با آموزش‌های مجازی را محور برنامه‌های بزرگداشت روز جهانی زمین پاک در این استان اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری افزایش آگاهی‌های محیط‌زیستی با آموزش‌های مجازی را محور برنامه‌های بزرگداشت روز جهانی زمین پاک در چهارمحال و بختیاری اعلام کرد.

او با تاکید بر حیاتی بودن آگاهی بخشی، آموزش و اطلاع رسانی برای تغییر رفتار برای نجات زمین گفت: براساس آمار‌های منتشر شده، ایران بیش از ۲.۵ برابر میانگین مصرف جهانی انرژی مصرف می‌کند.


بیشتر بخوانید


احمدی اضافه کرد: در دسترس بودن منابع و عدم آگاهی و بی توجهی نسبت به تبعات مصرف بی‌رویه انرژی می‌تواند نسل‌های آینده را با چالش‌های جدی روبرو کند.

او ادامه داد: شعار «احیای زمین، افزایش بهره وری برای توسعه پایدار» به عنوان شعار روز جهانی زمین پاک از سوی سازمان حفاظت محیط زیست بر توجه به وظیفه عمومی در مصرف بهینه از منابع و امکانات تاکید دارد.

احمدی گفت: پایداری توسعه به عنوان یک مفهوم پیچیده جنبه‌های مختلف پایداری در زمینه اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی را دربر می‌گیرد.

او افزود: حفاظت و احیای زمین با ایجاد توازن بین این سه رکن محقق می‌شود.

احمدی برنامه‌های مجازی را محور فعالیت‌های اداره کل حفاظت محیط زیست در این مناسبت ملی و جهانی عنوان و تصریح کرد: برگزاری کارگاه مجازی به مناسبت هفته زمین پاک ویژه مربیان کانون پرورش فکری، برگزاری مسابقات هنری ویژه کودک و نوجوان، برگزاری کارگاه آموزشی در سامانه‌های مجازی با همکاری آموزش و پرورش استان، اجرای برنامه‌های پاکسازی زمین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تهیه و انتشار مطالب آموزشی الکترونیک و هم اندیشی مجازی با شبکه تشکل‌های محیط زیستی و دانشگاهیان و … از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این استان است.

بزرگداشت روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل مصادف با دوم اردیبهشت با هدف یادآوری زمین به‌عنوان تنها سیاره مسکون برای انسان در تمام دنیا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار