توزیع نهال بین شهروندان آبادانی به مناسبت روز زمین پاک

شهردار آبادان گفت: به مناسبت روز زمین پاک ۱۰ هزار نهال در طول یک هفته بین شهروندان شهرستان توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،شیرازی شهردار آبادان در مراسم کاشت نهال به مناسبت روز زمین پاک گفت:امروز دوم اردیبهشت مصادف با روز زمین پاک است و ما دو روز در سال را به این مناسبت در حوزه مسائل زیست محیطی و محیط زیست شهری داریم که یکی از آنها روز هوای پاک و دیگری روز زمین پاک است.

او با بیان اینکه  با افتتاح سایت پردازش زباله،  ۳۰ درصد از زباله های شهری کاهش یافت و این سایت  زباله خشک را از ۱۵۰ تن جدا سازی می کند و باقی مانده زباله تر به محل دفن میرود ، افزود: امروز همچنین استارت  احداث کارخانه کمپست با ظرفیت ۵۰ تن را در دستور کار قرار دادیم که این کارخانه خریداری شده و در حال نصب است .

شیرازی اضافه کرد:با احداث کارخانه کمپست  ۵۰ تن از زباله تر بعد از جدا سازی در سایت پردازش ، در این مکان تبدیل به کود کمپست می شود و در واقع در فضای سبز به عنوان کود از آن استفاده می شود .

شهردار آبادان  تصریح کرد: توزیع ۴۰۰ باکس زباله در محلات مختلف شهری از دیگر اقدامات شهرداری به مناسبت زمین پاک است که مورد نیاز و تقاضای شهروندان است که امروز انجام شد.

شیرازی گفت: افتتاح پارک گیاه شناسی از دیگر برنامه های شهرداری به مناسبت روز زمین پاک است که ۲۰ نمونه از گیاهان مثمر از جمله انگور و سایر گیاهان را در راستای آن نهضت کاشت نخل که در سطح شهر انجام شد امروز ادامه خواهد داشت .

او افزود: توزیع نهال در بین شهروندان از برنامه های دیگر شهرداری است که در طول یک هفته حداقل ۱۰ هزار نهال بین آنها توزیع می گردد.

انتهای پیام/ د

برچسب ها: کاشت نهال ، زمین پاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.