انتقاد فرماندار هشترود از تعلل در اجرای پایاب سد سهند

فرماندار هشترود از کم کاری پیمانکار و مجری طرح پایاب سد سهند انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،امین امینیان فرماندار هشترود در جلسه کمیته راهبری سد سهند هشترود با بیان اینکه تمرکز، تعهد و مسئولیت در این طرح نشان داده نشده است گفت: تعلل در اجرای پایاب سد قابل قبول نیست.

اوافزود: این‌همه تعلل و کم کاری به کار جمعی و مشارکتی در این شهرستان آسیب می‌زند.

او با اشاره به پرداخت ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان دیگر به پیمانکار این طرح از مجری آن خواست تا پایان شهریور ماه فاز نخست پایاب سد سهند را به اتمام برساند.

فرماندار هشترود از کلیه عوامل دخیل در اجرای طرح هزار هکتاری خواست نسبت به تفاهم نامه پایبند باشند و افزود: شرکت آب منطقه‌ای نسبت به تعیین تکلیف حقوقی بهره بردارانی که تمایلی به مشارکت ندارند با همکاری بخشداری و معاون فرماندار اقدام کند.

به گفته امینیان منابع مالی جهادکشاورزی و بانک کشاورزی به این طرح هم ظرف هفته آینده باید پرداخت شود.

اوبه اهمیت اجرای پایاب سد سهند اشاره کرد و افزود: بهره برداری از فاز اول این طرح به افزایش ۱۵۰ هزار تنی محصولات کشاورزی و رونق کشاورزی و اقتصادی منطقه منجر می‌شود.

سد خاکی سهند هشترود با حجم مفید ۱۳۵ میلیون متر مکعب بر روی رودخانه قرانقو از سرشاخه‌های رودخانه قزل اوزن و در ۱۳۰ کیلومتری تبریز و ۳۵ کیلومتری شهرستان هشترود با اهداف تأمین آب شرب و صنعت منطقه، کنترل سیلاب و توسعه کشاورزی احداث شده و از سال ۱۳۸۵ در حال بهره برداری است.

اراضی طرح و توسعه شبکه پایاب سد سهند هشترود در قالب پنج واحد عمرانی به وسعت ۷۵۰۰ هکتار در دو طرف جاده هشترود - مراغه و در مجاورت رودخانه قرانقو واقع شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سدسهند ، پایاب سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار