فعالیت غیرمجاز معدنی در محدوده سنگ‌نگاره‌های بینالود متوقف شد

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بینالود گفت: با پلمب معدن "دیزدر" واقع در محدوده سنگ‌نگاره‌های تاریخی این شهرستان، از فعالیت آن جلوگیری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرهاد قادرپناه مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بینالود گفت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی از فعالیت‌های غیرمجاز معدنی در محدوده سنگ‌نگاره‌های تاریخی منطقه دیزدر، بازدید‌های میدانی صورت گرفته از این منطقه مشخص کرد که این معدن با وجود بسته شدن با دستور دادستان شهرستان، به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کند.

او افزود: در نامه‌ای به دادستانی اعلام شد که این سنگ‌نگاره‌ها به شماره ۳۲۰۱۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و فعالیت این معدن باعث آسیب‌های فراوانی به محوطه و سنگ نگاره‌های دیزدر شده است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بینالود با اشاره به فعالیت این معدن در محدوده ثبت شده تاریخی، ادامه داد: فعالیت این معدن بدون دریافت مجوز‌های لازم از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و به صورت غیرمجاز و شبانه صورت می‌گرفت.

قادرپناه بیان کرد: با دستور دادستانی شهرستان بینالود به عوامل انتظامی، فعالیت این معدن متوقف شد و علت فک پلمب قبلی  بررسی و صورتجلسه شد. و بر این اساس فعالیت این معدن متوقف و برچسب پلمب در محل نصب شد تا هرگونه فعالیت دوباره در آن امکان‌پذیر نباشد.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار