آشنایی دانش آموزان البرز در بستر شاد با مفهوم زمین پاک

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: به مناسبت روز جهانی زمین پاک، دانش آموزان این استان در بستر شبکه شاد با مفهوم زمین پاک با شعار" فقط یک زمین داریم، آن را با زباله آلوده نکنیم" آشنا شدند.

آقای رئیسی گفت: گرامیداشت روز جهانی زمین این نکته مهم را یادآوری می‌کند که زمین، تنها سیاره شناخته شده قابل سکونت برای بشریت و امانتی در دست همه انسان‌های است که باید از آن به درستی حفاظت کرد و این امانت را به آیندگان سپرد.

او می گوید: اگر از همین امروز برای حفاظت از طبیعت و زمین اقدام شود، می‌توان بسیاری از کاستی‌ها و خسارات وارد شده را جبران کرد.

رئیسی گفت:  پراکندن زباله به ویژه وسایل پلاستیکی در محیط زیست، زمین را به محیطی ناامن برای زندگی همگان تبدیل کرده و گاه باعث می‌شود تا حیات بسیاری از گونه‌های جانوری نیز در معرض خطر قرار گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز  می گوید: روز جهانی زمین پاک، تلنگری به همه افراد جامعه است که برای داشتن زمینی پاک و عاری از زباله و ناپاکی همه باید وارد میدان شویم.

به گفته او تولید محتوا و پیام‌های آموزشی با موضوع زمین پاک در بستر شبکه شاد نیز به منظور ایجاد تعهد و مسوولیت پذیری دانش آموزان در برابر محیط زیست و ایجاد انگیزه برای تلاش و همکاری آنان در راستای حفظ محیط زیست در آینده بارگذاری شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: این پیام‌های آموزشی و هشدار دهنده از سوی دانش آموزان و مراقبان سلامت در قالب عکس نوشته، پوستر، پیام متنی، نقاشی و تصاویری از آلایندگی‌های زیست محیطی در دل طبعت تولید و بارگذاری شد.

رئیسی گفت: با توجه به اهمیت حفاظت از گونه‌های زیستی در سال ١٩٧٠ روز ٢٢ آوریل روز جهانی زمین نامگذاری و این روز از سال ١٣٧٨ وارد تقویم ایران شد.

دوم اردیبهشت، به نام روز جهانی زمین پاک نامگذاری شده است.

استان البرز ۵۱۷ هزار دانش آموز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.