زنگ «زمین پاک» در قم نواخته شد

زنگ «زمین پاک» روز یکشنبه به مناسبت این روز جهانی با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در مجتمع آموزشی هدی در قم نواخته شد.

سید رضا موسوی مشکینی در مراسم نواختن زنگ «زمین پاک» در قم گفت: آشنا کردن کودکان و نوجوانان با باید‌ها و نباید‌های زیست محیطی، یکی از مهمترین اولویت‌هایی است که باید با جدیت پیگیری شود.

موسوی مشکینی با اشاره به تأثیرگذاری و اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در میان کودکان و نوجوانان، گفت: دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشورمان، باید از هم اکنون در حوزه محیط زیست آگاه، دغدغه‌مند و مطالبه گر بوده و به آسانی از کنار اینگونه مسائل و مشکلات عبور نکنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه بحران‌های زیست محیطی و تغییر اقلیم، بیشترین تأثیر را بر روی کودکان خواهد گذاشت، گفت: تخریب محیط زیست آینده کودکانمان را سرد و تاریک می‌کند و شاید راه بازگشت به شرایط مطلوب برای همیشه از بین برود.

در پایان این مراسم، دانش آموزان با روش‌های کاهش، بازیافت، تفکیک و دفع اصولی پسماند‌های خانگی‌تر و خشک آشنا شده و کتاب‌های آموزشی در حوزه محیط زیست و تعدادی هدایا از طرف این اداره کل به آن‌ها اهدا شد.

برچسب ها: زمین پاک ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار