پاکسازی ۳۲۶ هکتار از اراضی زیرکشت نایلونی در بیله‌سوار

فرماندار بیله‌سوار گفت: امسال ۳۲۶ هکتار از اراضی زیر کشت نایلونی در این شهرستان پاکسازی شد.

صاحبعلی اصغری گفت: پارسال ۷۸۰ هکتار کشت زیرنایلونی در این شهرستان انجام شد در حالی که باید با فرهنگ سازی و آگاه‌سازی کشاورزان از انجام این نوع کشت در مبداء جلوگیری شود.

فرماندار بیله‌سوار می گوید: امسال پس از فصل برداشت ۴۵ فقره اخطاریه به کشاورزانی که اقدام به کشت زیرنایلونی کرده بود صادر شد ، حدود ۳۲۶ هکتار پاکسازی شد ، پرونده ۲۱۵ هکتار به دادگاه ارسال شده و تعیین وضعیت ۲۴۱ هکتار نیز در دست اقدام است.

او به فعال بودن دو مرکز بازیافت زباله در این شهرستان اشاره و بر لزوم تفکیک زباله‌ها ، تعیین محل جدید دفن زباله ، راه‌اندازی کارخانه کمپوست ، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کشاورزان ، راه‌اندازی کارخانه آسفالت و بازسازی و ساخت ساختمان جدید کشتارگاه در این شهرستان تاکید کرد.

فرماندار بیله‌سوار مغان همچنین از در دست اجرا بودن ۱۰ طرح سلامت محور در این شهرستان با اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال خبرداد و گفت: درمانگاه تخصصی ، مسکن متخصصین ، ساختمان شبکه ،۲ مرکز بهداشت در مناطق روستایی و چهار خانه بهداشت در مناطق روستایی از جمله طرح‌های در حال احداث است که تا پایان سال آینده به اتمام خواهد رسید.

اصغری اظهارامیدواری کرد با بهره‌برداری از پروژه‌های درمانی و بهداشتی در دست اجرا ، ضریب ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در این شهرستان ارتقا یابد.

فرماندار بیله‌سوار با تاکید بر اینکه در حوزه سلامت نباید از ظرفیت خیرین غافل شد ، گفت: مجمع خیرین سلامت بازوی توانای مردمی در حوزه سلامت هستند.

او می گوید: در ۲ سال اخیر از طریق مجمع خیرین سلامت این شهرستان پنج میلیارد ریال جمع‌آوری و برخی تجهیزات برای بیمارستان این شهرستان خریداری شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.