مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان:

اولویت کشت و صنعت مغان افزایش چهار هزار هکتاری کشت چغندر قند است

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان گفت: کشت قراردادی چهار هزار هکتار چغندر قند با هدف افزایش طول دوره بهره‌برداری و جلوگیری از زیان‌ده بودن کارخانه قند مغان در اراضی این شرکت برای سال‌های آینده هدف‌گذاری شده است.

قاسم محمدی افزود: تدوین بسته تشویقی برای چغندرکاران منطقه و اجرایی کردن آن تاثیر فوق العاده‌ای در ترغیب هر چه بیشتر کشاورزان به کشت چغندر قند دارد و باید برای کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید این محصول برنامه‌ریزی شود.

او اظهار کرد: کارخانه قند مغان از واحد‌های ضررده شرکت بوده و باید از طریق افزایش سطح زیرکشت قراردادی چغندر قند، از میزان ضرر این واحد تولیدی کاسته شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ادامه داد: جلوگیری از خام فروشی چغندر قند در این شرکت مورد توجه قرار گرفته و برنامه‌ریزی‌های لازم برای تکمیل زنجیره ارزش زودبازده این محصول در حال انجام است.

او اضافه کرد: سرمایه‌گذاری‌ها در تامین بذر و نهال افزون بر تامین نیاز کشور رویکرد صادرات محور داشته و با استاندارد‌های بالا به کشور‌های دیگر صادر می‌شود، ضمن اینکه تجاری‌سازی سایر محصولات این بنگاه اقتصادی نیز در دستور کار قرار دارد.

محمدی گفت: علاوه بر اقداماتی که در راه‌اندازی خطوط جدید تولید در کارخانه لبنیات شرکت شده، کار‌های خوبی نیز در زمینه احداث انبار، مرکز برق و کار‌های عمرانی کارخانه انجام شده و راه‌اندازی خطوط دوغ پت و پنیرسازی نیز با توجه به ارزش افزوده آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان افزود: علاوه بر این در حوزه لبنیات هم سه محصول ماست پروبیوتیک، ماست موسیر و روغن زرد راه‌اندازی و ایرادات کارخانه لبنیات با اعمال اصلاحات ساختاری رفع شده است.

او یادآورشد: خاک مغان زرخیز بوده و این بنگاه اقتصادی با توجه به ظرفیت‌های فوق العاده آن توانایی کسب درآمد و تولید ثروت بیش از پیش را دارد و باید برای این شرکت و ایجاد محل‌های جدید برای سوددهی هر چه بیشتر برنامه‌ریزی منظم و منسجم تدوین کنیم.

محمدی همچنین به افزایش صنعت زنبورداری کشت و صنعت مغان به ۳۵۰ کلنی اشاره کرد و گفت: زنبورداری شرکت که با ۳۰۰ کلنی راه‌اندازی شده در حال حاضر به ۳۵۰ کلنی رسیده و برای افزایش آن به ۶۰۰ کلنی تلاش می‌شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان همچنین از برنامه ریزی برای راه‌اندازی شیلات در این شرکت خبر داد و گفت: اقدامات اولیه برای اخذ مجوز‌های لازم برای شیلات و پرورش بچه ماهی صورت گرفته و در ادامه پرورش ماهیان خاویاری هم به تولیدات شرکت افزوده خواهد شد.

محمدی اظهار کرد: بر اساس قرارداد منعقد شده عملیات زهکشی ۵۰۰ تا یک هزار هکتار اولیه از مجموع سه هزار و ۵۰۰ هکتار در این شرکت به‌زودی با حضور وزیر جهاد کشاورزی آغاز خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار