كامروایی با افزودنِ شیرینیِ پاداش، به معجونِ مدیریت مصرف برق+ فیلم

با آغاز خرداد و تا پایان شهریور گرمای هوا مناطق مختلف کشور را در بر میگیرد، گرمایی که مهم‌ترین پیامد آن افزایش مصرف انرژی به ویژه برق است.

با آغاز خرداد و تا پایان شهریور گرمای هوا مناطق مختلف کشور را در بر میگیرد، گرمایی که مهم‌ترین پیامد آن افزایش مصرف انرژی به ویژه برق است.  افزایش مصرفی که در سال های گذشته منجر به قطعی های گسترده برق شد .

به همین دلیل سیاست هایی در دستور کار دولت قرار گرفت تا قطعی های برق در کشور به حداقل برسد. یکی از این راه حل ها لحاظ شدن پاداش برای مشترکانی است که مصرف خود را بهینه می‌کنند. این امر با هدف نهادینه سازی مصرف صحیح انرژی در نظر گرفته شده است.

در آغاز این طرح و سال نخست، تنها به مشترکانی که زیر الگو ، مصرف داشتند پاداش تعلق می‌گرفت اما اردیبهشت ماه امسال وزیر نیرو از اجرای گسترده این طرح در کشور خبرداد .

افزایش ۲۰ برابری پاداش ها

محرابیان با اشاره به اینکه امسال همه مشترکان مشمول پاداش صرفه‌جویی می‌شوند گفت: هر مشترکی که در میزان مصرف خود نسبت به سال گذشته کاهش داشته باشد مشمول طرح پاداش صرفه‌جویی خواهد شد که تا ۲۰برابر افزایش یافته است .

وزیر نیرو ادامه داد: این طرح از ابتدای خرداد آغاز شده و تا پایان شهریور ادامه دارد و پیش‌بینی می شود همه مشترکان که شامل ۳۱ میلیون مشترک می‌شود مشمول این طرح شوند.

حالا اما با گذشت بیش از دو ماه از اجرای این طرح ، استان ایلام یکی از مناطق پیشرو در این حوزه است که برای بررسی جزئیات بیشتر ، به سراغ مسولان مربوطه و مشمولان طرح رفتیم.

۶۳ هزار مشترک ایلامی مشمول پاداش صرفه‌جویی شدند

ناصری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با بیان اینکه تاکنون ۴۰ میلیارد ریال پاداش به مشترکان اعطا شده است گفت: از ۲۳۰ هزار قبض صادره، ۶۳ هزار مشترک مشمول پاداش صرفه جویی طرح ۲۰=۱ یعنی به ازای هریک کیلووات ساعت کاهش مصرف برق تا ۲۰ برابر هزینه فروش برق پاداش شدند.

ناصری افزود: بیشترین میزان پاداش صرفه‌جویی به لحاظ ریالی مربوط به شهرستان گرمسیری دهلران بیش از یک میلیون تومان و بیشترین میزان پاداش مشترکان نیز مربوط به شهرستان ایلام با ۲۰ هزار مشترک بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تصریح کرد: میزان پاداش کاهش مصرف برق در بستانکاری قبوض ثبت می‌شود و بعد از صدور قبوض، این پاداش به مشترکین برق صرفه جو ابلاغ می‌شود.

پاداش صرفه جویی در گرم ترین شهر ایراناقای احمدیان مشترک دهلرانی که ۹۰۵ هزار تومان پاداش دریافت کرده است در این باره می گوید : در دمای ۵۰درجه دهلران هم می توان صرفه جویی کرد ، به گونه ای که ما در منزل با خاموش کردن یکی از کولر های گازی در ساعت پیک ، توانستیم مشمول پاداش صرفه جویی در مصرف برق شویم .

خانم محمدی مشترک ساکن شهر ایلام نیز در این باره گفت: بیش ۲۳۰ هزار تومان پاداش صرفه جویی دریافت کرده ام که استفاده از لامپ های کم مصرف smd و دور کند کولر نقش مهمی در این خصوص داشته است .

مهم‌ترین راهکارهای مدیریت مصرف برق

سیالی معاون امور مشترکین و فروش شرکت برق استان با اشاره به راه های صرفه جویی در مصرف برق گفت : تنظیم درجه کولر گازی، استفاده از دور کند کولر، خاموش کردن لامپ‌های اضافی، بهره گیری از نور طبیعی در روز برای روشنایی منازل و تعویض لامپ‌های رشته‌ای با لامپ‌های کم مصرف از نکاتی است که می‌توان در راستای اجرای این طرح در منازل رعایت کرد.

سیالی بیان کرد: بیش از ۷۵ درصدر مشترکین در رده الگو تا ۱.۵ برابر الگو هستند و باقیمانده از منظر ما در این شرایط حساس پر مصرف محسوب می شوند.

معاون امور مشترکین و فروش شرکت برق استان تاکید کرد: بدون شک همراهی مشترکان خانگی توانسته است نقشی قابل‌ملاحظه در کنترل شرایط و حفظ پایداری شبکه انرژی داشته باشد که تا پایان شهریورماه به این صرفه جویی نیازمندیم .

ساعت اوج مصرف برق در استان ایلام در این ایام از ساعت ۱۰ الی ۱۱ صبح شروع و تا ساعت ۲۳ شب ادامه پیدا می‌کند ، که در این میان بیش از ۸۰ درصد مشترکان استان ایلام را مشترکان بخش خانگی تشکیل میدهد که صرف جویی در این بخش نقش مهمی در کاهش بار شبکه برق و خاموشی های احتمالی تابستان دارد .

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
یخچال یکی از لوازم خانگی است که هر روزه برق زیادی را هدر می دهد به این صورت که شما هر دفعه درب یخچال را باز می کنید هوای سرد چون سنگین تر است به سرعت به پایین سرازیر شده و از یخچال خارج می شود و حسگر دما موتور یخچال را که یک وسیله پر مصرف است بکار می اندازد برای جلوگیری از این کار کارخانه ها باید طبقات بالای یخچال ها را هم مثل طبقه پایین کشو دار بسازند تا سرما در آن گیر کند و به پایین سرازیر نشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
کل یارانه های پنهان را بردارید ودرآمد حاصل را که نفری ۵میلیون تومان ماهیانه میشود را،مستقیم به خود مردم بدهید واز دخالت در همه امور دست بکشید،وقیمتها ودستمزد وصادرات و واردات را آزاد و رقابتی کنید،فقر و اسراف و قاچاق و... ازبین میرود و کلی از منابع زیاد میاد و میشود صادر کرد.
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۳:۳۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
به این گدا بازیها خواهشاً پایان دهید و اینقدر در تولید برق و ساخت نیروگاه بی عرضه نباشید اگر عرضه کار ندارید غلط میکنید نامزد میشوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
کاش میشد عکس بارگزاری کرد والا برای کارگاه بنده درحالیکه کارکرد کنتور را صفر زده داخل قبض 116 هزارتومان قبض صادر کرده تازه کنتور قدیمیه اداره آب وفاضلاب هم هر سری علی الحساب میزنه توقبض وچند برابر با ماحساب میکنند ودلیل هم میگه درب بسته بوده خلاصه من الان 200 متر مکعب از کنتور بیشتر بستانکارم ولی باز قبض علی الحساب میاد 300000 هزار تومن اعتراض هم میکنیم یکماه درست میشه ماه بعد همین آش وکاسه است دقیقا پول زور میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
سلام ما مستاجر هستیم الان بعداز ۶ماه ۱۹۵هزارتومان پاداش مصرف گرفته ایم اگر ما خانه را سرسال خالی کنیم این پول بستانکاری پاداش مصرف چی میشود بنظرم این پول پاداش هرمدتی به حساب خانوارهای کم مصرف واریز شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
من در همدان هستم. الگوی مصرف 300 کیلو وات در ماه است و من 190 کیلو وات در ماه مصرف کردم. حتی یک ریال هم در قبض برق ما چیزی به نام پاداش پرداخت نشد و تمام پول برق را تمام و کمال از ما گرفتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
بنظرتان اتوها و سشوارها را بدریا بریزیم بهتر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
تغییر همه لامپ‌ها به لامپ لد led و به فراموشی سپردن لامپهای رشته آیی قدیمی
استفاده از دستگاههای با رده انرژی کم و نوین و بروز و بروز شدن و نوین شدن خطوط صنایع و بروز شدن موتورهای الکتریکی و با راهکارهای فراوان دیگر و بالا بردن فرهنگ عمومی میتوان مصرف برق را مدیریت کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
شیرینی بخوره تو سرتان نیروگاه بسازید
باید پر تولید ما هم به پای کشورهای بزرگ برسیم و اصلا یک ثانیه هم قطعی برق نه مردم و نه صنایع نداشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
شیرینی بخوره تو سرتان نیروگاه بسازید
باید پر تولید ما هم به پای کشورهای بزرگ برسیم و اصلا یک ثانیه هم قطعی برق نه مردم و نه صنایع نداشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
بختیاریوند
۱۱:۴۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
تولید برق را با ساخت نیروگاه‌های فراوان افزایش دهید و هر سال دست گدایی دراز نکنید
هر چند در برق تقریبا بی نیازیم ولی بدانید که در تابستان و زمستان اگر همه وسایل برقی باشند با کمبود مواجه خواهیم شد
بفکر ساخت دهها هزار مگاوات نیروگاه از همکنون برای چند سال آینده باید بود
و این در حالی است که تا چند سال آینده خودروهای جهان هم برقی خواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
ZAGROSIAN
۱۱:۴۲ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
کارخانجات برای خود نیروگاه‌های بادی و خورشیدی و یا سیکل ترکیبی بسازند این بنفع استقلال و بی نیازی کارخانجات در تامین انرژی خود و ملت و کشورشان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
بخدا با یه بند و تبصره جدید در طول سال از مردم پس میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۰:۲۲ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
سلام،

وقتی کار سخت است و نقطه مشترکی وجود ندارد اگر آخرش این باشد خوب است:
عاشقت هستم باشگاه خبرنگاران جوان عزیز،

اگر آخرش این نیست، اصلا شروع نکن.