صاعقه جان ۲۴ شهروند هندی را گرفت

ناآرامی جوی و صاعقه باعث شد ۲۴ شهروند هندی جان خود را از دست بدهند و ۲۳ تن دیگر مجروح شوند.

یکی از مقامات مرکز عملیات اضطراری ایالتی هند (SEOC)  اعلام کرد حداقل ۲۴ نفر براثر اصابت صاعقه در بارندگی غیرفصلی که در شنبه و یک شنبه چندین بخش از گجرات را درنوردید، جان خود را از دست داده‌اند. ۷۱ حیوان را نیز در این حادثه جان باختند. 

بنابر گزارش ایندین اکسپرس،  بر اساس اطلاعات دریافتی، در مجموع ۲۴ نفر بر اثر صاعقه جان خود را از دست دادند و ۲۳ نفر نیز مجروح شدند.

 روز یکشنبه، آمیت شاه، وزیر کشور اتحادیه، از تلفات جانی در گجرات ابراز تاسف کرد. او گفت: از خبر جان باختن بسیاری از مردم بر اثر بد آب و هوا و رعد و برق در شهر‌های مختلف گجرات، عمیقاً متأسفم.

آمیت شاه افزود: من عمیق‌ترین تسلیت خود را به کسانی که عزیزان خود را در این فاجعه از دست دادند به دلیل فقدان جبران ناپذیرشان ابراز می‌کنم. اداره محلی مشغول کار امدادی است. من برای بهبودی سریع مجروحان دعا می‌کنم. 

 گجرات از صبح یکشنبه شاهد بارش‌های غیر فصلی در بسیاری از مناطق این ایالت است. بارش تگرگ نیز در بسیاری از نقاط همراه با بارش‌های پراکنده بود.

 بر اساس اعلام مرکز عملیات اورژانس دولتی، گاندیناگر و گیر سومنات از ساعت ۶ صبح تا ۸ صبح روز یکشنبه ۳۸ میلی متر بارندگی داشتند. جوناگاد شاهد ۳۵ میلی متر بارندگی بود. امرلی شاهد ۱۳ میلی متر بارندگی بود.

 اداره هواشناسی این بارش‌ها را ناشی از ناآرامی جوی در بخش‌هایی از غرب و شمال هند دانست. این اختلالات جوی سیستم‌های کم فشاری هستند که بر فراز دریای مدیترانه شکل می‌گیرند و در حین حرکت به سمت شرق به سمت هند، رطوبت را جمع آوری می‌کنند.

برچسب ها: صاعقه ، هند ، بارندگی و سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۰۱ ۰۷ آذر ۱۴۰۲
واسه اینکه گاوپرست بودن
آخرین اخبار