حمایت قرقیزستان از اتصال افغانستان به راه آهن چین ازبکستان قرقیزستان

وزیر اقتصاد و تجارت قرقیزستان با تأکید بر توسعه تجارت و ترانزیت میان افغانستان با این کشور از وصل‌شدن افغانستان به راه آهن چین ازبکستان قرقیزستان اعلام پشتیبانی کرد.

دانیار‌امان‌ گلدیف، وزیر اقتصاد و تجارت قرقیزستان، در دیدار با نور‌الدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان، بر توسعه‌ تجارت و ترانزیت میان افغانستان و قرقیزستان تأکید کرد و گفت قرقیزستان از وصل‌شدن افغانستان به راه‌آهن چین –قرقیزستان- ازبکستان پشتیبانی می‌کند.

وزارت صنعت و تجارت، امروز در حساب کاربری اکس خود نوشت که نورالدین عزیزی، از وزیر اقتصاد و تجارت قرقیزستان، خواسته است که هزینه‌ ترانزیت کالاهای تجاری افغانستان که از طریق قرقیزستان به چین انتقال می‌یابد را کاهش دهد.

این وزارت، افزود دو طرف در این دیدار، به تشکیل تیم‌های تماس موافقت کرده اند.

پیش از این نیز نشستی بین ادارات راه آهن قرقیزستان، ازبکستان و شرکت بین‌المللی لجستیک چین در شهر «لانژو» این کشور برگزار شد.

در این رویداد  شرکت کنندگان در مورد سازماندهی حمل و نقل بار در امتداد کریدور چندوجهی چین- قرقیزستان-ازبکستان-افغانستان و ایجاد شرایط مساعد برای جذب حجم اضافی بار بحث و گفت‌وگو کردند.

در نتیجه این رویداد، تفاهمنامه همکاری در مورد توسعه مسیر چندوجهی و توسعه مشترک قطار بین‌المللی جدید چین - قرقیزستان - ازبکستان - افغانستان به امضا رسید.

برچسب ها: طالبان ، قرقیزستان ، آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار