دستیار رئیس‌جمهور با خانواده ۲شهید امنیت و مدافع حرم در مشهد دیدار کرد

 دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی و عضو کمیته ویژه بررسی ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ دوشنبه شب در مشهد با خانواده شهید مدافع حرم سید حمزه علوی و خانواده شهید امنیت دانیال رضازاده دیدار کرد.

 سکینه سادات پاد  دستیار رئیس جمهور  گفت: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی زنده و پویاست که این پویایی انقلاب نیز به برکت خون شهیدان به دست آمده است.

او افزود: شهیدان مدافع حرم و شهدای فاطمیون حق بزرگی بر گردن ما دارند و تجلیل از خانواده‌های این شهیدان، ادای احترام به امنیتی است که با شهادت این عزیزان در کشور برقرار شده است.

شهید مدافع حرم "سید حمزه علوی» متولد ۱۳۳۷ در ولایت "پروان" افغانستان بود که در سال ۱۳۵۸ به ایران مهاجرت کرد و همزمان با جنگ تحمیلی در ایران، به نیرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست. وی در جریان دفاع از حرم در برابر تهاجم نیرو‌های داعش، از سال ۱۳۹۲ در حوزه پشتیبانی نیرو‌های لشکر فاطمیون فعالیت می‌کرد و پس از ۲ سال فعالیت در سوریه به فاطمیون ملحق شد. شهید علوی در ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ و در جریان حمله نیرو‌های آمریکایی به پایگاه‌های جبهه مقاومت در "دیرالزور" سوریه به شهادت رسید.


 دستیار رئیس جمهور ادامه داد: شهید رضا زاده مایه افتخار و خون این شهید سند مظلومیت شهیدانی است که برای برقراری امنیت در کشور، از جان خود گذشتند.

پاد از جریانات رخ داده در جریان اغتشاشات سال گذشته که منجر به داغدار شدن مردم شد، به عنوان اتفاقاتی تلخ یاد کرد و بیان کرد: خدا لعنت کند عاملانی را که موجب شدند خون‌هایی در این کشور بر زمین ریخته شود و خانواده‌هایی به سوگ عزیزان خود بنشینند.

او در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی تصریح کرد: روش و منش شهید رضازاده سند محکمی بر حقانیت این شهید و دیگر شهدای مدافع امنیت است.

 دستیار رئیس جمهور تاکید کرد: مستندات زندگی و شهادت این شهید بزرگوار را به عنوان اسنادی محکم در دفاع از این عزیزان در کمیته حقیقت یاب، ارائه خواهم کرد.

پاد اظهار کرد: هر چند از شهادت تنها فرزند خود غمگین هستم، اما اطمینان دارم که او به چیزی که لایق آن بود و سال‌ها در راه رسیدن به آن تلاش کرد، رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.