نماینده ادوار مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت باید سیاست‌های پولی و بانکی خود را ثابت قرار دهد

نماینده ادوار مجلس درباره میزان عملی شدن شعار سال ۱۴۰۲ نکاتی را بیان کرد.

محمدعلی وکیلی نماینده ادوار مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره میزان عملی شدن شعار سال ۱۴۰۲ بیان کرد: آنچه عیان است نیازی به بیان ندارد؛ وضعیت سفره مردم و وضعیت بازار و مشاهدات میدانی نشان میدهد که کارنامه در این زمینه رفوزه است. البته اگر از انصاف نگذریم برخی از واحد‌های نیمه تعطیل تولیدی با همت دولت و با اصرار آقای رئیسی به چرخه تولید بازگشته است. اما کلا فضای تولید تحت تاثیر سیاست‌های انقباضی پولی و بانکی قرار گرفته است و به رغم اراده دولت بر اینکه تولید تداوم داشته باشد، اما فضای عمومی تولید تحت تاثیر سیاست‌های انقباضی دولت رونق نگرفته است.

وی ادامه داد: دولت باید سیاست‌های پولی و بانکی خود را ثابت قرار دهد اینکه هر چند ماه یک بار هم فضای تولید وهم فضای بازرگانی کشور شاهد تغییرات ۱۸۰ درجه‌ای در سیاست‌های پولی و بانکی باشد ثبات را در برنامه ریزی از بین میبرد که همین باعث میشود افق آینده هم از بین برود؛ بنابراین بازگرداندن ثبات به سیاست‌های پولی، بانکی و تولیدی میتواند کمک کننده باشد سیاست‌های مالیاتی و تامین اجتماعی و سایر سیاست‌هایی که حوزه تولید را تحت تاثییر قرار میدهد هم باید به ثبات برسد و البته به نفع چرخه تولید ارزش افزوده ایجاد کند.

وکیلی تاکید کرد: در حال حاضر نگاه دولت به حوزه مالیاتی صرفا پر کردن کسری بودجه است و کمتر مقوم حوزه تولید است. این سیاست‌ها اگر به نع حوزه تولید به ثبات برسد کمک میکند به اینکه ما به یک چرخش مثبتی در تولید دست پیدا کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
بی شک یه گرونی وحشتناک دیگه تو راهه ...دیگه واقعا فلج میشه زندگی مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
حرفهای پوچ و توخالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
دلار داره به 63 هزار تومن میرسه مسئولان حرفی نمیزنن چرا
نمیخواهین جلوی افزایش قیمت رو بگیرین ؟ الان به صلاحتون نیست صحبت کنین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
چرا ارز دولتی نمیدهند اخه باید به کی گفت از ۲۸ اسفند دیگه نمیدند
آخرین اخبار