تکمیل تصفیه‌خانه دوم اردبیل نیازمند پنج هزار میلیارد ریال اعتبار است

نماینده مجری طرح جهاد آبرسانی استان اردبیل گفت: تکمیل و بهره برداری از تصفیه خانه دوم اردبیل نیازمند پنج هزار میلیارد ریال اعتبار است.

حسن کروبیان گفت: احداث تصفیه خانه دوم آب شرب اردبیل با هدف تصفیه آب چاه‌های داخل شهر اردبیل و به منظور گذر از بحران کم آبی با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه در حال اجراست.

نماینده مجری طرح جهاد آبرسانی استان اردبیل افزود: این تصفیه خانه هم اکنون ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا کنون بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است و برای اتمام طرح و تاسیسات وابسته آن بیش از ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

او با اشاره به اینکه برای ارتقای کیفی آب شرب اردبیل ۲ پروژه عظیم در حال اجراست، گفت: پروژه تکمیل آبگیر سد یامچی هم اکنون با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست و در کنار آن پروژه سیستم ارتقا کیفی آب که در داخل تصفیه خانه اجرا و تحویل شرکت آب و فاضلاب استان شده است.

نماینده مجری طرح جهاد آبرسانی استان اردبیل همچنین تصریح کرد: به منظور برداشت آب از تراز بالاتر جهت ارتقا کیفی آب شرب مرکز استان ۴ بارج شناور در مدار بهره برداری است و ۲ بارج دیگر با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه در حال خرید و نصب است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.