حماس: با توافقی که شامل توقف جنگ در غزه نباشد، موافقت نمی‌کنیم

یک مقام حماس می‌گوید رژیم صهیونیستی تنها به دنبال بازگرداندن اسرای خود است، اما بدون بیان صریح توقف جنگ در متن توافق، نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

یکی از مقامات ارشد حماس که نام او فاش نشده در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت: «اشغالگران با اصرار بر ادامه جنگ مانع از توافق می‌شوند. رژیم صهیونیستی به دنبال معامله‌ای برای بازپس گیری اسرای خود است بدون اینکه این موضوع را با پایان دادن به تجاوز مرتبط کند». 

به گزارش الجزیره، مقام حماس تاکید کرد که این گروه «تحت هیچ شرایطی با توافقی که به صراحت شامل توقف جنگ در غزه نباشد» موافقت نخواهد کرد.

وی گفت: «بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مانع اصلی برای دستیابی به توافق است. اطلاعات ما تایید می‌کند که نتانیاهو به دلایل شخصی مانع از توافق شده است». 

در حال حاضر گزارش‌ها حاکی از آن است که مذاکرات با میانجیگران مصری و قطری وارد مرحله حساسی شده و برخی منابع مصری از «پیشرفت» در آن خبر داده‌اند. در همین حال، اسامه حمدان، یکی از رهبران حماس تاکید کرده که برای حصول توافق، نباید هیچ حمله‌ای به غزه صورت بگیرد که قطعا شهر رفح نیز جزء آن خواهد بود. 

بنیامین نتانیاهو قبلا مدعی شده بود که در صورت حصول یا عدم حصول توافق، طرح حمله به رفح را عملی خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
شما که ماشالله میگید بزنید ، چرا خواستار آتش بس هستید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
صهیونیست ها ثابت کرده‌اند که لیاقت و شایستگی نه تنها حکومت بر هیچ سرزمینی را ندارند بلکه شایستگی زندگی را ندارند و حیف آن نعمت های الهی که مصروف این موجودات خبیث و مضر گردد و تمام آزادگان عالم باید یقه این رژیم غاصب را گرفته و تا نابودی کامل رهایش نکنند و باید حقوق انسانیت را نه فقط حقوق فلسطینیان را از آنها و حامیانش مطالبه نمایند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
عقل سالم همینو میگه. توافق موقت یعنی پیروزی نتانیاهو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
فقط توقف جنگ کافی نیست ، روزی باید اسرائیل و حامیانش جوابگوی این همه خسارت مادی و خون بناحق ریخته انسان بی گناه و آوارگی صدها هزار مردم مظلوم در فلسطین باشند قطعاً باید روزی تقاص این همه جنایت گرفته شود و گرفته خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ماشاالله به حماس فقط نظرحماس
والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
فقط نظر حماس باید اجرا شود
Iran (Islamic Republic of)
سردار
۰۲:۴۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
اسراعیل اگر اسیرانش را بگیرد حماس را نابود خواهد کرد. برای فرار از توافق جنگ با لبنان را اغاز خواهد کرد. ضمنا تا مسئله اوکراین تمام نشده جنگ اسراعیل ادامه خواهد یافت.
آخرین اخبار