در نظر گرفتن چهار پروژه به عنوان پروژه‌های اولویت‌دار

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : چهار پروژه به عنوان پروژه‌های اولویت‌دار گردشگری استان در نظر گرفته شده است.

وحید امیری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به نیمه کاره ماندن تعدادی از پروژه‌های گردشگری استان، گفت : برخی از این پروژه‌ها، علیرغم اینکه می‌توانند ظرفیت بسیار خوبی برای گردشگری استان باشند، اما در سال‌های گذشته به دلیل عدم تامین منابع مالی و پای کار نیامدن سرمایه گذارانی قدرتمند، پیشرفتی نداشته اند. 

وی از کریدور گردشگری بیستون به تاق بستان به عنوان یکی از این پروژه‌ها نام برد و افزود: این پروژه که سال‌ها به عنوان ابرپروژه گردشگری کرمانشاه مطرح بود، از حدود ۱۰ سال پیش در دستورکار مسئولین استانی قرار گرفته، اما پیشرفت آن تاکنون لاک پشتی و در مقاطعی هم کاملا متوقف بوده است. 

معاون گردشگری استان تصریح کرد: طبق برنامه ریزی و مطالعات انجام شده، این کریدور به طول ۳۲ کیلومتر، محوطه جهانی بیستون را به محوطه باستانی تاق بستان متصل کرده و در طول این مسیر تاسیسات و جاذبه‌های گردشگری مختلفی برای مسافران و گردشگران احداث می‌شود تا به جاذبه‌ای مهم برای گردشگری استان تبدیل شود. 

وی با بیان اینکه احیاء این پروژه در دستور کار میراث فرهنگی استان قرار گرفته، عنوان کرد: طبق برآورد‌های انجام شده حجم سرمایه گذاری مورد نیاز برای این پروژه حدود شش هزار میلیارد ریال است و می‌تواند زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم کند. 

امیری از مجتمع گردشگری، فرهنگی، اقامتی و پذیرایی در مجموعه کاروانسرا و پارک جنگلی بیستون به عنوان دیگر پروژه مهم دارای اولویت در استان نام برد و گفت: محوطه کاروانسرا و کاجستان بیستون بستر وسیع و بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری گردشگری به شمار می‌رود که طی سال‌های گذشته بنا به دلایلی اجرای پروژه‌های گردشگری در آن مغفول مانده است. 

وی تصریح کرد: طبق برآورد‌های انجام شده اجرای پروژه مجتمع گردشگری بیستون هم حدود شش هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز دارد و می‌تواند ظرفیت اشتغال حدود ۲۰۰ نفر را فراهم کند. 

به گفته این مسئول، این مجتمع گردشگری سالانه می‌تواند پذیرای حدود دو میلیون گردشگر باشد. 

وی با بیان اینکه مجتمع گردشگری چالابه از دیگر پروژه‌های گردشگری در اولویت استان است، افزود: در این پروژه با حفظ ضوابط محیط زیستی مقرر شده در فضایی در مساحت حدود ۱۰۰ هکتار زیرساخت‌های گردشگری همچون رستوران، اقامتگاه بوم گردی، مسیر پیاده روی، دوچرخه سواری، سرویس بهداشتی و ... احداث شود. 

معاون گردشگری استان میزان اعتبار برآورد شده برای این پروژه را حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این پروژه با اشتغالزایی حدود ۱۰۰ نفر سالانه می‌تواند پذیرای حدود چهار میلیون گردشگر باشد. 

این مسئول تاکید کرد: به منظور جذب سرمایه گذار برای این سه پروژه در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ آنها را ارائه دادیم و رایزنی‌های اولیه نیز برای جذب سرمایه گذار صورت گرفت. 

وی یادآورشد: پل معلق داریان که از چندسال پیش در استان در دستورکار قرار گرفته، اما به دلیل سنگ اندازی برخی دستگاه‌ها تاکنون به سرانجام نرسیده، یکی دیگر از پروژه‌های گردشگری دارای اولویت استان است که پیگیر رفع مشکلات آن هستیم. 

به گفته این مسئول، حجم سرمایه گذاری این پروژه حدود ۱۵۰۰ میلیارد ریال است و سرمایه‌گذار آن پای کار آمده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار