ارومیه همچنان پایتخت والیبال/سهم هشت نفری آذربایجان‌غربی از تیم ملی

هشت بازیکن از ۱۸ بازیکن حاضر در تیم ملی والیبال کشورمان از استان آذربایجان غربی است.

موتا پائز سرمربی برزیلی- فرانسوی تیم ملی والیبال کشورمان از پنجم اردیبهشت ماه با حضور در تهران هدایت تمرینات را به دست گرفت و اسامی 18 بازیکن را برای حضور در ادامه تمرینات را اعلام کرد.

علی رمضانی، محمدطاهر وادی، مهدی رضایی، امیرحسین صداقت، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی، پوریا حسین خانزاده، مبین نصری، شهروز همایونفرمنش، امیرحسین ساداتی، میثم صالحی، علی شفیعی، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی، متین احمدی، مرتضی شریفی، امیررضا سرلک از دهم اردیبهشت ماه تمرینات خود را به صورت جدی‌تر زیر نظر کادر فنی پیگیری کردند که هشت نفر از ایشان از استان آذربایجان غربی است.

میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، مرتضی شریفی و مبین نصری در پست دریافت کننده قدرتی، محمد ولی‌زاده و متین احمدی در پست مدافعان میانی و سرعتی زن، محمد بربست در پست قطر پاسور و محمدرضا حضرت‌پور در پست لیبرو این هشت بازیکن را شامل می‌شود.

این آمار نشان می‌دهد که نزدیک به ۴۵ درصد بازیکنان دعوت شده به تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران مربوط به آذربایجان غربی است و همین امر تثبیت پایتختی این استان و شهر ارومیه در خصوص والیبال را در کشور و آسیا نشان می‌دهد.

البته باید به این تعداد عبدالرضا علیزاده سرمربی موفق شهرداری ارومیه در فصل اخیر را در کادر فنی به این تعداد اضافه کنیم، همچنین آرمان صالحی بازیکن گلستانی تیم شهرداری ارومیه را نیز به نوعی باید نماینده استان در لیست تیم ملی دانست.

لیگ ملت‌های والیبال امسال از اول خرداد ماه آغاز می‌شود و ایران از ساعت ۰۳:۳۰ بامداد روز سوم خرداد (۱۷ روز دیگر) بازی‌های خود را آغاز کرده و در نخستین دیدار به مصاف به مصاف صربستان خواهد رفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.