۹۵ درصد واحدهای تولیدی واجد شرایط زنجان خانه بهداشت کارگری دارند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در زمان حاضر ۹۵ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی با بیش از ۵۰ نفر نیروی کار در این استان دارای خانه بهداشت کارگری هستند.

طیب جعفری گفت: تاسیس خانه‌های بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی استان در سال گذشته به ۱۴۵ واحد رسید که نسبت به سال پیش از آن هفت درصد رشد داشت.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۱۴۷ قانون کار دولت مکلف به ارائه خدمات بهداشتی به کارگران است، از این رو از سال ۱۳۶۶ برنامه مشترک ارائه مراقبت‌های اولیه بهداشتی به بیمه شدگان با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهداشتی در کشور اجرا می‌شود.

جعفری با بیان اینکه بر اساس مواد مصرح در قانون واحدهای تولیدی و صنعتی با بیش از ۵۰ نفر نیروی کار ملزم به ایجاد مرکز مراقبت‌های بهداشتی شده‌اند، اظهار کرد:‌ هدف از تاسیس خانه‌های بهداشت کارگری، تامین سلامت کارگران، ارتقای دانش بهداشتی و ایجاد رفتارهای مناسب بهداشتی در بین کارگران و سالم سازی محیط‌های کار تولیدی، صنعتی، خدماتی و معدنی است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون تعداد کمی از واحدهای تولیدی که مشمول راه‌اندازی خانه بهداشت هستند در استان باقی مانده است که تاسیس خانه بهداشت در آنها نیز در دستور کار قرار دارد.

جعفری اظهار داشت: سال گذشته حدود ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات خانه های بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی استان بهره مند شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.