بهره برداری از پروژه بهسازی باند فرودگاه تا تابستان امسال

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، پروژه بهسازی باند فرودگاه تا تابستان امسال به بهره‌برداری برسد.

مجتبی بیاتی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه که عملیات اجرایی آن به صورت رسمی از اردیبهشت سال گذشته آغاز شد، گفت : هم‌اکنون این پروژه ۴۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم اگر مشکلی ایجاد نشود در فصل تابستان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی از جمله راه‌اندازی دو کارخانه آسفالت، دو بچینگ بتن و... برای تسریع در اجرای پروژه انجام شده که می‌تواند روند کارها را سرعت ببخشد.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه از تاثیر شرایط جوی نیز بر روند کار یاد کرد و افزود: بارش‌های شدید اخیر باعث شد کار حدود ۱۰ روز با تاخیر مواجه شود.

 بیاتی با بیان اینکه این پروژه مشکل اعتباری ندارد، گفت: رقم قرارداد اولیه این پروژه حدود ۴۶۰ میلیارد تومان است که امکان افزایش آن وجود دارد.

وی از حساسیت این پروژه و نظارت و آزمایشات مستمر در روند کار یاد و خاطرنشان کرد: تمام استاندارد روز در عملیات بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه مد نظر قرار گرفته تا بتوان سال‌ها از آن استفاده کرد.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه با بیان اینکه به موازات پیشرفت پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه، رایزنی برای افزایش پروازها در حال انجام است، اظهار کرد: آنچه که باعث می‌شود تعداد پروازها کم باشد محدودیت ناوگان است و اگر شرکت‌های هواپیمایی ناوگان در اختیار داشته باشند مایل به افزایش پروازها هستند.

 بیاتی ادامه داد: البته اکنون که پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه در دست احداث است، دو محدودیت شامل محدودیت پرواز در شب و محدودیت نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر وجود دارد، با این وجود از طلوع آفتاب تا غروب امکان انجام ده‌ها پرواز در روز برای هواپیماهایی که پهن پیکر نباشند، در فرودگاه کرمانشاه هست.

وی گفت: هم اکنون در فرودگاه کرمانشاه ۴۰ پرواز در هفته و به مقاصد تهران، مشهد و عسلویه برقرار است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.