ترانزیت ایران رشد ۵۸ درصدی را ثبت کرد

وزیر راه و شهرسازی گفت: در بخش ترانزیت با توجه به توسعه ناوگان و توافقاتی که صورت گرفته است رشد ۵۸ درصدی داشته است.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای قرارداد تجهیز و بهره‌ برداری از پایانه های کانتینری و کالاهای عمومی بندر شهید بهشتی چابهار با جمهوری هند با بیان اینکه امروز این قرارداد در راستای تکمیل کلان پروژه کریدور شمال _ جنوب بین ایران و جمهوری هند منعقد شد گفت:  این قرارداد در راستای ترانزیت کشورهای منطقه و تکمیل این پروژه ها به امضا رسید.

وی  با بیان اینکه پیش این گفته شده بود که  ایران سرزمین فرصت های لجستیکی و ترانزیتی است گفت: ایران سرزمین امن سریعتر و مطمئن برای حمل کالا در سراسر منطقه آسیای غرب است.

بذرپاش با بیان رشد ترانزیت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل رشد ۵۸ درصدی داشته است گفت: ادامه رشد بیش از ۵۰ درصدی خود گواه این رشد است و  اهتمام بیش از گذشته در این منطقه بوده است.

وزیر راه و شهرسازی  تاکید کرد: در نشست سه جانبه بین  ایران هند و روسیه برگزار شده  نقشه کلان پروژه ایران راه ترسیم و تقدیم شد. توافقی که در گذشته انجام و قرارداد ی که امروز به امضا می‌رسد گواه بر این است.

بذرپاش اظهار کرد: چابهار مانند یک نگین درخشان در سواحل جنوب  ایران  است و یک  نقطه کانونی ترانزیت  غرب آسیا به شمار می آید.

 وزیر راه و شهرسازی  اظهار کرد: راه آهن چابهار_ زاهدان _ سرخس  یکی از مسیرهای  در راستای تکمیل کریدور شمال _ جنوب به شمار می رود که  تا پایان سال قطعه چابهار به زاهدان به بهره برداری می رسد بر ارزش این بندر بیش از گذشته می افزاید.

وی توضیح داد: شهرهای ساحلی و چندین شهر ساحلی در بندر چابهار بر ارزش این بندر اضافه می‌کند و من از این  توافق راضی هستیم و بر توسعه بنادر اعتماد و اعتقاد دارم.

وی  یادآور شد: ایران  کشور هند را یکی از اقتصاد های بزرگ دنیا می داند و  توافق با هند در دستور کار اقتصادی ایران قرار دارد.

او گفت: این تفاهم نامه شروعی برای توسعه روابط تجاری ایران با کشورهای منطقه بیش از گذشته خواهد بود. 

بذرپاش تاکید کرد: دسترسی هند از مسیر بندر چابهار و آسیای میانه وحتی دسترسی به کشورهای غرب ترکیه، کشورهای آذربایجان و گرجستان از مسیر ایران به عنوان یک مسیر معتبر امکان پذیر خواهد بود.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری بر توسعه تجارت و ترانزیت همواره تاکید داشته است.

او اظهار کرد: این قرارداد بلند مدت که  به امضای طرفین می‌رسد فصل جدیدی از قرارداد های تجاری را فراهم می کند در آینده نزدیک خبرهای بهتری را خواهد شنید.

 

برچسب ها: حمل ونقل ، ترانزیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار