کمیسیون اصل نود به هیچ دستگاهی اجازه عقب‌نشینی از قانون را نمی‌دهد

خضریان گفت: کمیسیون اصل نود از تمام ابزار خود برای مستنکفین از قانون استفاده کرده و به هیچ کس و دستگاهی اجازه عقب‌نشینی از قانون را نمی‌دهد.

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی اظهار داشت: جلسه کمیسیون اصل نود در خصوص نظارت بر حسن اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سامانه جامع تجارت و ثبت اطلاعات اعضای زنجیره طلا در این سامانه به ریاست حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان نایب رئیس کمیسیون و رئیس کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز کمیسیون تشکیل و بر اجرای کامل قانون تأکید شد.

وی افزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده به دلیل عدم نظارت بر بازار طلا برخی سوء استفاده گران بازار طلا را به پوششی برای اقدامات خلاف قانون خود نظیر پولشویی و ایجاد تلاطم‌های ارزی و معاملات خارج از سیستم بدل نموده‌اند و مطابق قانون، گروه‌های کالایی اولویت دار در موضوع قاچاق طبق دستورالعمل اعلام شده باید اقدام به ثبت اطلاعات خود در سامانه جامع تجارت نمایند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون تصریح کرد: گروه کالایی فلزات گرانبها و طلا از گروه‌های با اولویتی است که باید اطلاعات خود را ثبت کنند، اما متأسفانه با برخی کارشکنی‌ها این کار تاکنون صورت نگرفته است و با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط مقرر شد با توجه به اطلاع رسانی سازمان امور مالیاتی و وزارت صمت، اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان اجرا و بر اساس تبصره ۳ الحاقی ماده ۶ قانون تسهیل تکالیف مؤدیان اطلاعات ثبت شده در سامانه تجارت برای سامانه مؤدیان نیز ارسال شود و نیاز به ارسال مجدد نباشد؛ اما چنانچه صرفاً اطلاعات در سامانه مؤدیان ثبت شده باشد باید در سامانه تجارت نیز ثبت شود.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون اصل نود اعلامیه‌های صادر شده توسط وزارت صمت در خصوص استثنا قائل شدن صنف طلا از ثبت اطلاعات را غیرقانونی تشخیص داد. همچنین همینطور که پیش‌تر اعلام شد مجدداً تأکید می‌کنیم کمیسیون اصل نود از تمام ابزار خود برای مستنکفین از قانون استفاده کرده و به هیچ کس و دستگاهی اجازه عقب‌نشینی از قانون را نمی‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار