افتتاح خانه هلال احمرِ روستایِ نظرآبادِ فهرج

نهمین خانه هلال احمر روستایی فهرج در روستای نظرآباد بخش مرکزی این شهرستان به بهره برداری رسید.

خانه هلال احمر روستای نظرآباد برای انجام فعالیت‌های داوطلبانه مردمی در حوادث طبیعی و بحران‌های اجتماعی با حضور رئیس جمعیت هلال احمرشهرستان فهرج، معاون فرماندار، بخشدار مرکزی فهرج و بخشدار نگین کویر، به همت دهیاری و شورای روستای نظر آباد بخش مرکزی شهرستان فهرج افتتاح شد.

 غلامرضا دهقانی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان فهرج از مزایای ایجاد خانه‌های هلال علاوه بر جمع آوری کمک‌های داوطلبانه و مردمی‌که از سوی خانه‌های داوطلب انجام می‌شود، را فعالیت‌های آموزشی، آماده سازی و هدایت فعالیت‌های جوانان داوطلب و حتی امدادگری خواند و گفت: این کانون‌ها به ویژه در مناطق شهری و روستایی در هنگام رخداد بلایا و حوادث می‌توانند نقش تاثیرگذاری در ارزیابی منطقه از سوی نیرو‌های محلی و تسهیل امدادرسانی به آسیب دیدگان داشته باشند.

وی با بیان اینکه خانه‌های هلال می‌توانند به عنوان یک هلال احمر کوچک با توجه به فعالیت‌های گسترده‌ای که دارند، فعالیت کنند، افزود: خانه‌های هلال حلقه‌ای به هم پیوسته از توان توانمندان و نیاز نیازمندان است.

دهقانی از تمام مسئولان راه اندازی خانه هلال در روستا‌های بخش مرکزی این شهرستان قدردانی کرد و بیان داشت: فلسفه فعالیت خانه هلال، خدمت داوطلبانه مردم به مردم است و به نوعی امدادگر شدن جوامع محلی موجب کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی و بحران خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار