جذب منابع مالی از طریق بخش خصوصی برای ترمینال ۱۲۰ هزار متر مربعی مهرآباد

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به عزم جدی این شرکت برای جذب درآمد غیرهوانوردی گفت: منابع درآمدی هوانوردی متکی به شرایط بین‌المللی و سیاسی است، به همین دلیل با عزم جدی به سمت جذب درآمدهای غیرهوانوردی حرکت خواهیم کرد.

رضا نخجوانی معاون وزیر وشهرسازی با اشاره به لزوم مشارکت بخش خصوصی در فرودگاه‌های کشور گفت: فرودگاه‌های ایران نباید صرفا به‌عنوان موسسه بسترساز برای نشست و برخاست هواپیما و حمل و نقل هوایی شناخته شوند بلکه با استفاده از برهان خُلف باید مانند سایر فرودگاه‌های جهان نقش اقتصادی ایفا کنند و اهمیت ویژه فرودگاه‌ها در هر شهر تبیین شود.
 
معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه برای تامین منابع مالی باید از روش‌های نوین استفاده کرد، گفت: پروژه‌های مهم و ملی نظیر ترمینال ۱۲۰ هزار مترمربعی فرودگاه مهرآباد را در پیش داریم. در همین راستا برای تامین هزینه پروژه‌های زیرساختی و مهم چاره‌ای نداریم جز اینکه منابع جدید درآمدی ایجاد کنیم.
 
معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها در ادامه گفت: تمام اهداف و تلاش دست‌اندرکاران رویداد بین‌المللی ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت عمومی در فرودگاه‌های ایران بر این است تا این همایش نه به‌صورت نمایشی بلکه در عمل منجر به انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی شود.
 
علی عبدی گفت: باتوجه به اینکه امسال توسط مقام معظم رهبری به سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شد، بدون شک مشارکت بخش خصوصی در فرودگاه‌ها را هدفی مهم در تحقق شعار سال می‌دانیم و از همین روز‌های ابتدای سال فرصت را غنیمت می‌شماریم که تا پایان امسال شاهد انعقاد قرارداد‌های جذاب فی‌مابین فرودگاه‌ها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باشیم.
 
وی تصریح کرد: بلافاصله بعد از دستور کاپیتان نخجوانی درخصوص برگزاری این رویداد بین‌المللی، اقدام به تشکیل دبیرخانه اجرایی با کمیته‌های بازرگانی، بین‌الملل، علمی و تخصصی، اطلاع رسانی و پشتیبانی شد و هریک از این کمیته‌ها وظایف خود را به‌خوبی پیش می‌برند.
 
معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به لزوم شناسایی ظرفیت‌های بخش خصوصی در استان‌های مختلف گفت: مدیران فرودگاهی نهایت تعامل را با مدیران استانی به‌خصوص معاونت اقتصادی استانداری داشته باشند تا ضمن شناسایی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، بتوانند مذاکرات مثبتی در پیش، حین و پس از رویداد بین‌المللی داشته باشند.
 
عبدی خاطرنشان کرد: مدیران فرودگاهی از هم‌اکنون برای جلب مشارکت عمومی به‌دنبال رایزنی با اتاق‌های اصناف، بازرگانی، تجار و خیرین شوند.
 
وی گفت: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که پیش از رویداد بین‌المللی باید انجام شود مربوط به حوزه رسانه است. زیرا با تهیه و پخش کلیپ‌های مرتبط با فرصت‌های سرمایه‌گذاری می‌توان قدمی مثبت در جلب مشارکت عمومی برداشت.
 
در ادامه  کارگر دبیر کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی در خصوص ملزومات این حوزه برای برگزاری هرچه بهتر "رویداد بین‌المللی ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت عمومی در فرودگاه‌های ایران" گفت: خوشبختانه دارای دیپلماسی رسانه‌ای فعال در سراسر کشور هستیم و طبق جدول کارشناسی شده، مدیران درخصوص فرصت‌های سرمایه‌گذاری فرودگاه خود با رسانه‌های سراسری و استانی ارتباط خواهند گرفت.

کاپیتان افشاری دبیر کمیته علمی و تخصصی بیان کرد: اعضای این کمیته دارای سوابق قابل ملاحظه علمی و تخصصی هستند و محور‌هایی برای ارزیابی و فراخوان مقالات و آخرین یافته‌های دنیا در حوزه درآمد غیرهوانوردی در این کمیته بررسی می‌شود.
 
پوست فروشان دبیر کمیته بازرگانی با بیان اینکه بالغ بر ۵۰ درصد سرمایه‌گذاری‌های غیرهوانوردی در فرودگاه‌های منطقه خاورمیانه انجام می‌شود، گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری شناسایی و کتاب اطلس شرکت فرودگاه‌ها آماده چاپ و انتشار است.
 
وی افزود: ۱۹۰ عنوان مختلف سرمایه‌گذاری در ۱۸ دسته طبقه‌بندی شده و تفاهم‌نامه‌ها نیز آماده شده تا در حین برگزاری این رویداد بین‌المللی و مهم شاهد اتفاقات خوبی میان شرکت فرودگاه‌ها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باشیم.
 
شاملو دبیر کمیته بین‌الملل گفت: امروز در تمام دنیا فرودگاه تبدیل به محل کسب و کار شده است که در آن نشست و برخاست هواپیما نیز انجام می‌شود. با برگزاری "رویداد بین‌المللی ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت عمومی در فرودگاه‌های ایران" قدم مهمی برای تحقق اهداف اقتصادی برمی‌داریم، اما نیازمند استمرار این همایش‌ها و بازدید مدیران از فرودگاه سایر کشور‌ها جهت بررسی فرصت‌های اقتصادی غیرهوانوردی هستیم.
 
وی افزود: مدیران سازمان‌های بین‌المللی و سفیران کشور‌های مختلف مهمانان این رویداد خواهند بود.
 
دهقانی‌زاده دبیر کمیته پشتیبانی گفت: کلیه غرفه‌های این رویداد توسط ستاد شرکت فرودگاه‌ها راه‌اندازی و نظر مدیران فرودگاهی برای غرفه‌ها اخذ می‌شود. این درحالی است که مدیران فرودگاهی باید بودجه مورد نیاز خود را به ستاد اعلام کنند.

برچسب ها: حمل ونقل ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
اولویت باید فرودگاه امام باشه نه مهرآباد
آخرین اخبار