تجلیل از ۴۲ حافظ کل قرآن و نهج‌البلاغه در حرم حضرت معصومه(س)

مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س)با برگزاری همایش سالانه طوبای کرامت از ۳۹ حافظ کل قران کریم و ۳ حافظ کل نهج‌البلاغه تجلیل کرد.

همایش «طوبی کرامت» به‌منظور تقدیر از ۴۲ حافظ کل قرآن کریم و نهج‌البلاغه که با شرکت در طرح شجره طیبه مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر بانوی کرامت طی یک سال حافظ کل قران کریم شده‌اند عصر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف معاون فرهنگی و حجت لااسلام والمسلمین صفر فلاحی مدیر عالی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان نجمه خاتون (س) برگزار شد.

 حجت‌الاسلام شهاب‌الدین غفاری رئیس اداره قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت (س) در این همایش با بیان اینکه از ابتدای تأسیس مرکز قران و حدیث کریمه اهل‌بیت (س) در سال ۱۳۸۹ تا کنون ۷۰ هزار نفر در کلاس‌های این مرکز حضور یافته و بیش از ۱۵۶ هزار نفر دوره برگزار شده است، گفت: در مجموع ۳۴ هزار حافظ قرآن در دوره‌های حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء و حفظ جزء ۳۰ فارغ التحفیظ شده‌اند.

 وی با بیان اینکه ۶۰ درصد فراگیران مرکز قران و حدیث کریمه اهل‌بیت (س) خواهر و ۴۰ درصد برادر بوده‌اند افزود: همایش طوبی کرامت به‌منظور تقدیر از افرادی که حافظ کل قرآن کریمه شده‌اند و یا یک دوره کامل رشته‌های معارفی را با موفقیت گذرانده‌اند برگزار می‌شود و تا کنون هزار و ۸۵ نفر در همایش‌های طوبی کرامت در سال‌های گذشته تقدیر شده‌اند.

 رئیس اداره قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت (س) ادامه داد: از میان افرادی که تا کنون در این همایش تجلیل شده‌اند ۷۹۲ نفر به‌خاطر حفظ کل قرآن، یک نفر به‌خاطر حفظ کل نهج‌البلاغه و ۲۹۲ نفر نیز به‌خاطر اتمام دوره‌های معارفی بوده‌اند.

 وی ابراز داشت: امسال نیز ۴۲ حافظ کل قرآن و نهج‌البلاغه در این همایش تجلیل می‌شوند که از این تعداد، ۱۴ حافظ قرآن برادر، ۲۵ حافظ قرآن خواهر و ۳ حافظ کل نهج‌البلاغه خواهر هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار