دانشجویان دانشکده اقتصاد لندن هم به قیام‌های دانشجویی پیوستند

در پی قیام دانشجویان آمریکایی علیه رژیم صهیونیستی دانشگاه‌های اروپا نیز یکی یکی به این قیام می‌پیوندند.

دانشجویان دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن در ساختمان مارشال این کالج در حمایت از فلسطین و در اعتراض به همکاری این کالج با شرکت‌های صهیونیستی دست به تحصن زدند.

براساس گزارش القدس العربی، اتان چو، دانشجوی فارغ التحصیل و سخنگوی جامعه فلسطینی گفت که آنها گزارشی ۱۱۶ صفحه‌ای تهیه کرده اند که در آن روابط دانشکده با شرکت‌هایی که با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کنند، شرکت‌هایی در شهرک‌های صهیونیست نشین، تولیدکنندگان و فروشندگان سوخت‌های فسیلی فلسطین و سازندگان تسلیحات این رژیم را نشان می‌دهد.

او خاطرنشان کرد: این دانشکده حدود ۴۸۵ میلیون پوند (۶۰۰ میلیون دلار) کمک‌های مالی دریافت می‌کند که از این میزان حدود ۸۰ میلیون پوند (۹۳ میلیون دلار) را صرف جنایات علیه فلسطینی ها، شرکت‌های سوخت صهیونیست، تسلیحات و تامین کنندگان مالی آنها می‌کند.

اتان چو تأیید کرد که آنها تحصن را در ساختمان مارشال آغاز کردند و خواستار پایان دادن به روابط دانشگاه خود با شرکت‌های صهیونیستی شدند. او توضیح داد که آنها از اکتبر در تلاش بودند تا با مدیریت کالج ملاقات کنند، اما خواسته‌های آنها بیشتر با بوروکراسی و سکوت مواجه شد.

از آوریل گذشته، دانشجویان و دانشگاهیان در دانشگاه‌های بسیاری از کشور‌ها از جمله آمریکا، کانادا، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، هند و بسیاری دیگر از کشورهای غربی رویداد‌هایی را سازماندهی کرده‌اند و خواستار پایان دادن به جنگ غزه و قطع هرگونه حمایت یا همکاری با رژیم صهیونیستی شده‌اند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار