نصیرزاده: قیمت کارشناسی شده باشگاه تراکتور اعلام نشده است

مدیرعامل باشگاه تراکتور درباره واگذاری سهام این باشگاه توضیحاتی را بیان کرد.

 هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل باشگاه تراکتور در گفت و گو صریح و شفاف با رسانه رسمی این باشگاه درباره  آخرین وضعیت تیم، اظهار کرد: پس از اینکه مطهری مسئولیت فنی تراکتور را برعهده گرفت روند نتیجه‌گیری تیم بهتر شد؛ به طوری که ۷ امتیاز از ۹ امتیاز ممکن در لیگ را کسب کرده‌ایم و در جام حذفی نیز خوب پیش رفته بودیم. به نظرم مقابل مس فوتبال حساب شده و با برنامه‌ای به نمایش گذاشتیم و اگر پنالتی‌مان گل می‌شد، بازی در ۹۰ دقیقه به پایان می‌رسید و اکنون شرایط متفاوت بود. البته قبل از صحنه گل حریف، روی پای صفا هادی خطا شده بود.

او با اشاره به جو ورزشگاه در دقایق پایانی بازی با مس، افزود: هواداران مالکان اصلی باشگاه هستند و انتقاد و گلایه حق هوادار است. این امر در سایر کشور‌ها هم مرسوم بوده و گاهاً هواداران نسبت به عملکرد مدیران، بازیکنان و کادرفنی اعتراض و ابراز گلایه می‌کنند. اما توهین و اهانت به فرد و خانواده افراد به هیچ وجه پسندیده نیست. زنوزی به واسطه علاقه‌ای که به تراکتور و مردم آذربایجان دارد، همواره در خصوص موضوعات این چنینی با سعه صدر برخورد می‌کند، اما این بار شرایط متفاوت‌تر است. سال‌هاست در کنار زنوزی حضور دارم، اما هیچ گاه ایشان را در این حد دلسرد و گلایه‌مند ندیده بودم.  

نصیرزاده با تأکید بر اینکه هواداران ارزش برند تراکتور هستند، ادامه داد: هواداران تراکتور عاشقانه تیم‌شان را دوست داشته و با این تیم زندگی می‌کنند. تعدادی از افراد سودجو نیز در این بین عامدانه فضا را متشنج کرده و از احساسات پاک هواداران عاشق برای منافع شخصی سواستفاده می‌کنند. منافع آنان در ایجاد تنش و اختلاف بین باشگاه و هواداران است. برخی از این افراد بار‌ها صراحتاً از باشگاه سهم خواهی کرده و خواستار دخالت در امور باشگاه هستند که هر بار با جواب رد مالک مواجه شده‌اند. آنان از هر روزنه‌ای برای نفوذ به تراکتور استفاده می‌کنند و اکنون رد پای این افراد و برخی دیگر که چشم به صندلی‌های باشگاه دوخته‌اند در جو ایجاد شده علیه باشگاه به چشم می‌خورد. اسناد مربوط به این تحرکات از قبیل پیام‌های نوشتاری و صوتی تحت پیگرد قرار دارد.  

تصمیم مجمع برای واگذاری سهام باشگاه کاملاً جدی است

نماینده هلدینگ سرمایه‌گذاری آتا در مجمع سهامداران باشگاه تراکتور با تأکید بر اینکه تصمیم مجمع برای واگذاری سهام باشگاه کاملاً جدی است، خاطرنشان کرد: ارکان کنونی باشگاه تا پایان فصل در خدمت تیم بزرگ تراکتور هستند و حتی طبق روال، بلیت بازگشت اعضای داخلی و خارجی باشگاه به شهرهایشان را تهیه خواهیم کرد. نهایت تلاش‌مان را انجام می‌دهیم تا تیم را در رتبه سوم و با سهمیه آسیایی واگذار کنیم.

نایب رئیس هیئت  مدیره باشگاه  تراکتور در باره برخی اظهارات مبنی بر اینکه «۱۵ روز زمان کافی برای واگذاری سهام باشگاه نیست»، توضیح داد: ما هیچ گاه نگفته‌ایم سهام باشگاه طی ۱۵ روز واگذار می‌شود؛ بلکه در اطلاعیه باشگاه آمده است که متقاضیان درخواست‌های خود را تا ۱۵ روز به دفتر باشگاه ارسال کنند که زمان کافی برای این امر است. البته نمی‌خواهیم با طولانی شدن پروسه، باشگاه تراکتور نقل و انتقالات و دوره آماده‌سازی را از دست بدهد؛ پس این اتفاق هر چه سریع‌تر باید انجام شود.

او در رابطه با گمانه‌زنی‌ها در خصوص قیمت کارشناسی برای واگذاری تراکتور، گفت: افرادی که در این خصوص اظهار نظر می‌کنند. باید این موضوع را در نظر داشته باشند که تراکتور پُرتماشاگرترین تیم آسیا بوده و این ادعا قبلاً در نظرسنجی‌های معتبر بین المللی ثابت شده است. همچنین این مورد را هم در نظر بگیرید که برخلاف ادعاها، باشگاه ریالی بدهی ندارد و به همین دلیل است که همه ساله مجوز حرفه‌ای اخذ می‌کند. اکنون بازیکنان بسیار خوبی با قرارداد‌های طولانی مدت در تیم حضور دارند؛ پس می‌توان به این نتیجه رسید که تراکتور باشگاه بزرگ و با ارزش است. با این حال تاکنون قیمت کارشناسی شده باشگاه اعلام نشده است.

تراکتور، با ارزش‌ترین برند فوتبال ایران است

نصیرزاده ادامه داد: برخی‌ها قیمت مطرح شده در رسانه‌ها را با قیمت واگذاری باشگاه‎هایی نظیر استقلال و پرسپولیس مقایسه می‌کنند. به اذعان هواداران، ارکان باشگاه و طبق نظرسنجی کنفدراسیون فوتبال آسیا، تراکتور پُرهوادارترین تیم ایران و آسیا است. پس طبیعی است که ارزش و قیمت آن به مراتب از سایر باشگاه‌ها بیشتر باشد؛ البته باید این موضوع را هم در نظر بگیریم که ارزش گذاری باشگاه استقلال و پرسپولیس با احتساب بدهی‌های آنها صورت گرفته بود؛ اما تراکتور بدهی داخلی و خارجی ندارد.  

اوخاطرنشان کرد: شاید عده‌ای این ادعا را داشته باشند که در قیمت گذاری  تیم‌های استقلال و پرسپولیس دارایی‌هایی نظیر استادیوم تمرینی مدنظر قرار گرفته، این در حالیست که میزان بدهی آنان چندین برابر ارزش دارایی مذکور است. شایان ذکر است در پروسه واگذاری باشگاه تراکتور هیچ گونه بدهی انتقال نمی‌یابد.

نائب رئیس هیئت مدیره باشگاه تراکتور با انتقاد از سخنان یکی از مجریان تلویزیونی، گفت: «مادر» یکی از با ارزش‌ترین واژه‌ها برای ما مسلمانان و تمامی انسان‌ها است. متأسفانه مجری در برنامه زنده از آن جمله زننده استفاده کرد. بنده از ایشان به عنوان یک مجری با تجربه انتظار دارم بدون تحقیق در خصوص صحت و سُقم قیمت کارشناسی شده باشگاه، اظهار نظر نکند. رسانه ملی باید نسبت به فضای مجازی تفاوت‌هایی داشته باشد. بار دیگر اعلام می‌کنم که مجمع سهامداران باشگاه تاکنون قیمت کارشناسی شده را به طور رسمی یا غیررسمی اعلام نکرده است.  

اودر رابطه با نحوه واگذاری سهام باشگاه، اعلام کرد: صرفاً برند و سهام باشگاه تراکتور واگذار می‌شود. امکانات سخت افزاری بنیان دیزل از قبیل استادیوم، زمین تمرین، هتل، ساختمان باشگاه، استخر، کلینیک فیزیوتراپی و ... به طور کامل در مالکیت شرکت گسترش فولاد بوده و باشگاه تراکتور این امکانات را به طور سالانه از شرکت مذکور اجاره می‌کند و اسناد مربوط به آن نیز در سامانه صدور مجوز حرفه‌ای ثبت شده است. همچنین ورزشگاه یادگار امام (ره) نیز سالانه به باشگاه تراکتور اجاره داده می‌شود. با این اوصاف، متقاضیان خرید سهام باشگاه باید این موضوع را مدنظر داشته باشند که همچون سال ۹۷، صرفاً برند و سهام باشگاه واگذار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار