هدفگذاری احیای ۷۰ واحد صنعتی در استان مرکزی

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: احیای ۷۰ واحد صنعتی راکد خارج از محدوده شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان در سال جاری هدفگذاری شده است.

عادل لهراسبی بیان کرد: سال گذشته ۳۵۳ واحد صنعتی راکد خارج از محدوده شهرک‌ها و نواحی صنعتی شناسایی شد که ۶۰ واحد از این تعداد قابلیت احیا داشت.

وی عنوان کرد: ۱۷ واحد صنعتی نیز اعلام راکد بودن داشتند و در فهرست صنایع دارای قابلیت احیا قرار گرفت.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: مجموع واحدهای صنعتی احیا شده خارج از محدوده شهرک‌های صنعتی در سال گذشته ۷۷ واحد بود.

لهراسبی عنوان کرد: احیای این تعداد صنایع راکد زمینه اشتغال ۷۴۶ نفر را فراهم کرد و ۴۲ میلیارد ریال سرمایه برای این مهم صرف شد.

وی در خصوص عمده مشکلات صنایع راکد احیا شده در سال گذشته، اظهار کرد: ۶۵ درصد مشکلات صنایع مربوط به کمبود نقدینگی، اختلاف شرکا و بدهی بانکی بود.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: طبق برنامه ابلاغی وزارتخانه، احیای ۷۰ واحد صنعتی راکد در سال جاری تعیین شده که در برنامه استان قرار گرفته است.

لهراسبی افزود: نظارت و بررسی وضعیت صنایع در دستور کار قرار دارد و به صورت مستمر انجام می‌شود که واحدهای راکد جدید شناسایی و در صورت امکان احیا شوند.

استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت ایران دارای حدود سه هزار واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.