از شر پیکان خلاص شدیم الان گیر پراید افتادیم اقا پراید نخرید تا رو دستشون بمونه لااقل شانس زنده بودنتون رو بالاتر ببرید -البته جاده هامون هم خیلی عقب افتاده است اخه کجای کشورهای غربی مثل ما جاده دارند
زانتیا هم دست اینا رفته توش اون هم میسوزه من تو اتوبان تهران قم دیدم دیگه یه خانواده ی نگون بخت زانتیاشون پودر شد .حاصل یه عمر شاید دونسل اون خونواده دود شد رفت هوا
علي
۱۲:۲۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
به نظر شما كي قراره اين ماشين اشغال (prid)از مملكت جمع بشه.واقعا ظلم بزرگيه.
یکی میاد میگه مشکل فرهنگمونه یکی هم نه اصرار داره که مشکل از پرایده.
از دوتاشونه عزیزم. هیچ ربطی به هم ندارن. دوتاش جدا خیلی تاثییر داره. ولی من میگم وقتی مجبوریم با این ماشین رانندگی کنیم چرا بیشتر مراعات خودمونو نکنیم. آخه باید قبول کنیم رانندگی ما به این ماشین ها مون نمیخوره. از طرفی هم باعث تاسفه باید همچین خودرهایی رو تحمل کنیم. پول یه 405 حدود 30 تومنه. یعنی 10 هزار دلار. والا تو بازار بین الملی ماشینی میگیری با این پول حاضر نیستی تایرشو با 405 عوض کنی. همون هزینه پراید هم ...
HYUNDAI I10 , SKODA CITIGO , DACIA SANDERO , VOLKSWAGEN UP , FORD FIESTA همه خودروهایی حدود 7 الی 8 هزار یوروان. ظلم نیست مجبوریم اینارو بگیریم؟
تقصیر دولته که اینقد خودروسازا رو گستاخ کرده
من با واردات کلا مخالفم ولی توی این مورد صد در صد موافقم اونم بدون تعرفه چون تا زمانی که رقابت نباشه این خودروسازا همه جوره به مردم ظلم میکنن منظورم گرونی قیمت ،کیفیت پایین و نبود خدمات پس از فروشه
شاید بگن با واردات جوونامون بیکار میشن اما آیا بیکاری بهتر از مردن جوونامون نیست؟
مردم ما قدرت خودشونو دست کم گرفتن و باور ندارن اصلا هم سخت نیست اگه جونت برات اهمیت و ارزش داشته باشه، شده برای چند وقت با دوچرخه و وسایل عمومی رفت آمد می کنی و این تولیدات بی کیفیت رو تحریم می کنی تا خودرو سازامونم حساب کار دستشون بیاد.
کلید دست خود مردمه خودشون با خرید محصولات بی کیفیت این مسائل رو پذیرفتن.
صنعت خودرو در ایران 30 سال جلو تر از کشور کره جنوبی و این شیخ نشین هاست اونوقت بعد از یک قرن ما کجا هستیم واونا کجا هستن تا به خودمون نیایم و بفکر خودمون وصنعت خودمون نباشیم باید ضرر آن را با جونمون جبران کنیم.
باسلام به مدير سايت و خواننده گان خبر
از شما مدير سايت تقاضا دارم لينك و صفحه اي جديد توسايت در مورد رانندگي و فرهنگ صحيح و درست رانندگي كردن ايجاد كنيد ، مشكل اكثر رانندگان در تصادفات بي اطلاعي رانندگان از قوانين راهنمايي و رانندگي است كه بايد اين موضوع را خبر و اينترنت و رسانه بهتر و بيشتر به مردم و رانندگان آموزش دهند .
آقا شاید پراید به درد نخوره ولی در عوض یه چیز دیگه ساختن جووون "تیبا" خوشگل ایرانی،من موندم چرا اینا طرح و مدل تیبا رو به شرکت لامبورگینی نمی دن که اونا از روش الگوبرداری کنن...
دوستانی که با پراید موافق هستند باعرض پوزش
یا شما نمیدونید ماشین چیه یا نمیدونید بقییه ماشینای دنیا چطورین یا اصلا نمیخواین بدونید
پراید رو بغیر ملت ایران ویکی دو کشور جنگ زده برا ماشین شهر بازی هم نمخوان
کاش اینطورکه بی حساب وکتاب قیمت پراید رو بالا می برند یه کمی هم به فکر مقاوم سازی ویا حداقل افزایش خدمات وکیفیت خودرو نیز بودند.واقعا برای خودروسازها متاسفم که قدر مردم خوب وباوفایمان رو نمی دونندواینجور با جون مردم بازی می کنند.
مشکل پراید نیست، مشکل رانندگی ملت هست که فکرمیکنن پرایدشون بوگاتی هست. یکارایی با پراید میکنن که اگه با بوگاتیش بکنن بوگاتی میپکه.. من ی جوون 27 ساله ام. نه ساله سوار پراید هستم و هر دوسه سال ی پراید جدید میخرم. ولی هیچ تصادفی تاحالا نداشتم. من یکی از طرفدارای سرسخت پراید هستم. خیلی راحت میتونم یک پژو صفر بخرم ولی واقعا از پراید راضی هستم. درسته اتاقش ضعیفه ولی هرچقد پول بدی آش میخوری.. همه چیز به خود راننده بستگی داره. البته یکی از دلایل چپ کردن های پراید هم تقصیر شرکت هست و اونهم ارتفاع زیاد خودروهاش نسبت به زمین هست. اگر یکم پرایدو ارتفاع بزنین و بخوابونینش محال هست ک چپ کنه..
تو خود کره هم پراید این مدلی پیدا نمیشه مگر تو موزه . حیف که به جوونا بها نمیدن وگرنه همین دانشجوها یه ماشینایی میسازن
فراری و لامبورگینی پیشش لنگ بندازن
درسته پراید ماشین ضعیفیه ولی اگر هر ماشین دیگه ای جای پرایدم بود میرفت زیر کامیون هیچی ازش باقی نمیموند مشکل از رانندگی ماست باید قبول کنیم فرهنگ رانندگی تو ایران خیلی پایینه
بنده با تاسف باید یه پیشنهاد به عامل ایران خودرو بدم :برای اینکه جلوی تولید پراید بسته نشه اسم پراید را از سایپا 131.132.111.150وغیره به سایپا 20 به توان 20 تغییر بدن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تو همه چی اینطوری هستیم داداش من ...پس حقمونه حقمونه حقمونه
simorgh
۱۱:۵۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام خیلی راحت صحبت میکنیم دوستی گفته بود مجبور آره مجبوریم با این پولی که داریم چی بخریم اگر نخریم چه کار کنیم حمل و نقل عمومیمون کامله راه کارش چیه تا کی باید جون مردم بی گناه به خاطر ناچاری و استفاده از این خودروهای بی کیفیت به خطر بیوفته و خودرو سازها فقط به فکر منافع خودشون باشن نه چیز دیگه تای کی الهم عجل لولیک الفرج
تو سفر كردي بسلامت تو منو كشتي بخجالت حرف آشتي كه نباشد با تو قهرم پرايد جان تا به قيامت(خانم گفت روز پدر چه برات بخرم گفتم جوراب گفت ميخوام برات پرايد بخرم گفتم خانم از دستم خسته شدي مگه؟!
ما که پول خرید همین پرایدشم نداریم. پارسال خواستیم بخریم 8000000 پول نداشتیم گفتیم جمع میکنیم تا سال دیگه خیلی شده باشه با
تورم 0900000 ولی حالا شده 22 که اصلا دست ما نمیرسه تازه این یه قلمشه حالا این چه عدالتیه که پول یه کارمند بدبخت گوشه بانک سودشم اصلا زیاد نشه ولی قیمتا نگفتنی بالا بره یکی بدون هیچ دردسری زمین خریده 20 در عرض یک ماه شده 40 یه کارمند بدبخت 15 داشته تا اومد بکندش 20 قیمته شد 40 حالا شما بگین ای کارمنده چه انگیزه ای برای کار داره یعنی داره رایگان کار میکنه.
هم وطن عزیزباسلام وعرض ادب واحترام خدمت همه سروران ،همه ماباعلم واشراف کافی درخصوص اطلاعات فنی ومزایا ومعایب خودروهااقدام به خرید مینمائیم واگراین مصائب وکاستیها ونهایتاُموجبات مرگ وتصادف پیش می آیددلیل اصلیش استقبال ماازمحصولات بی کیفیت وبقول خودمان ارزان؟؟؟ قیمت است.همه میتوانیم باخودداری ازخریداین محصولات بی کیفیت وجلوگیری ازسرازیرنمودن حاصل دسترنج مان به جیب تولید کنندگان سودجو ودلالان آنهاازهمه این وقایع پیشگیری وارامش وامنیت جانی همه هم وطنان رافراهم کنیم.
من هم یک ارابه مرگ دارم ولی از نوع داغونش چکارباید بکنم گرانه حتی نمی تونم خرجش کنم.چرا این سایبا اینقدر ماشینهاش رو گران کرده مردم نتوانند بخرند.خداوند به ما صبر بده.
بالاي 90 تا رو هوايي چه رسد به 100 و 120 اگه دو تا بال براش بزاري نمودار جاده ايش ميشه شبيه سر مثبت ديود گذاري شده فركانس جريان متناوب ( نصفش رو زميني نصفش در حال اوج) بسته به توان (سرعت گرفتن) طول دامنه تغييرات داره
علیرضا
۰۹:۳۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
آقا این همه نظر وجود داره من فقط یه چیز میگم،اونایی که پراید سوار میشن میدونن وقتی سرعتش میره روی 120 ، بوق زدنش شروع میشه و اونم برا اینکه پراید با زبون بی زبونی میگه از این به بعدش با خودت
اخه عجب حرفی میزنید وقتی وسیله لازمه و زندگی می گردونه و لازم داری ، چه جوری نخری نمی خواییم با پراید بریم دور دور که بگبم نبود نبود وسیله مهم و با در آمد ماها نمی شه چیزی دیگری بخری
محسن جمشیدی راد
۰۹:۰۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام.
برای سنجش ایمنی پراید ( که نه خلبان مقصر باشد و نه راننده و نه فرهنگ رانندگی مردم ) لطفا" موارد زیر را انجام دهید :
1) ابتدا یک پراید صفر کیلومتر ( اگر ایربک دار باشد بهتر است ) بخرید
2) آن را در یک منطقه ی آرام پارک کنید
3) کلیه ی لوازم اضافی و جانبی و سرنشینان را پیاده کنید
4) در صندوق عقب را باز کرده و جک آن را بیرون آورید
5) جک را در محلی زیر شاسی ( همان قوطی اتاق!!!) به دقت ؟؟؟ نصب کنید
6) خیلی آرام و با حوصله دسته جک را بچرخانید و آن را بالا ببرید
7) با کمی حوصله و دقت از بالا رفتن جک عکس و فیلم بگیرید
8) ملاحظه مـــــــــــــی فــــــــــــــــرمایید که قبل از بالا رفتن خودرو - مثلا برای تعویض لاستیک - قوطی شـــــاســــی خم شده و مچاله می شود !!! پیش از آنکه خودرو به حد نصاب بالا رفته باشد؟؟؟
9) مگـــــــــــــر پراید شما صفر کیلومتر ( سفت کیلومتر ! ) نبود ؟ که سر جک در بدنه ی خودرو فرو رفت !!!
10) ایران خودرو- سایپا را جــــــــدی بگیریم .
مابزرگترین دستاوردهای نظامی رامیسازیم بعدنمی تونیم یک خودروخوب بسازیم برای این مردم مظلوم ؟خودروسازان دنبال این هستندتاجمعیت کم شودبعدمردم شماچرااین لگنو میخریدمدال افتخاربه شمامیدن
حاجی اینو نخرن پس با 15ملیون برن چی بخرن ها؟ شعر میگین شما هم. همین 15ملیون هم پوله پرایده کارکرده هستش نه صفر کیلومتر.
ما اهله شعاریم و اینجور مواقع شعر میگیم.
ناشناس
۰۸:۳۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
بابا به پرايد توهين نكنيد چيزي نشده در سال فقط و فقط حدود 10-20 هزار نفر به راحتي ميفرسته اون دنيا اين 10-20 هزار روزي بايد از اين دنيا بروند خوب است كه با پرايد سفر ميكنند به اون دنيا به اين دليل گفتم به پرايد توهين نكنيد كه امسال قيمتش شده 22 ميليون تومن سايپايها بايد افتخار كنند توليد بيشتر كيفيت بدتر(در آخر دعا ميكنيم خدايا ما را از گزنده پرايد در امان بدار آمين
چرا برای کشورهای دیگه این حق و وسیله وجود ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۰۸:۱۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
بسمه تعالي
هر ماشيني رو براي يه منظوري ميسازن. يعني پاترول براي رفتن به كوه و كمر و ماتيز براي مناطق شهري و شلوغه. در كشورهاي پيشرفته مردم چند تا ماشين دارن و براي هر منظوري از يكي از اونا استفاده ميكنن. در اروپا هم مرسدس بنز ماشين اسمارت رو توليد ميكنه كه دو نفره است. مشكل اينجاست كه در ايران دولت(در گذاشتن گمركي بالا و حقوق پايين كارمندان) و ماشينسازها هم بدليل عدم توانايي نكنولوژيك به مردم اجحاف ميكنن و كسي نميتونه چند تا ماشين داشته باشه. بنا بر اين اوني كه پاترول ميخره و ميره توي ترافيك تهران هرچي پول داره بايد پول بنزين بده. اوني هم كه پرايد ميخره و ميره مسافرت، هم جا نداره، هم راحتي، هم امنيت و هم ايمني!!
در چنين شرايطي كه مردم فقط يه ماشين اونم به زور ميتونن بخرن، بايد يه ماشين جامعالشرايط(نسبيه) مثل سوناتا، كريسيدا، مگان و يا..... بايد توليد و عمومي بشه.
طرف سوار موتور بشه تصادف کنه اینطور لتو پار نمی شه مدیران سایپا بجای نو آوری و تغییر در محصولات فقط بلدنذ در نحوه کلاه گذاشتن سر مردم نو آوری کنند و در قیمتها تغییر ایجاد کنند
به نظر من باید یک عزم ملی و مردمی صورت بگبره و مردم خودشون به هر قیمتی که شده از این خودروسازها خودرو نخرند تا همشون در جا ورشکست و نابود بشن تا شاید البته شاید یک فکری برای ساخت خودروهای بروز و ایمنتر بکنند
سلام
من یه پراید دارم .واقعا امنیت نداره . حالا اقایون پاس کاری میکنن تو بالا بردن قیمت این ارابه مرگ. میگن مصرف سوخت تو کشور بالاست پراید با این مصرف میدین دست مردم اونوقت توقع مصرف کم رو هم دارن .شمایی که نمی تونی یا نمی خوای تولید کنی بزارین ماشین روز دنیا با باقیمت واقعیش بیاد.
یک خودرویی مثل ال 90 الان حدود 40 میلیون قیمت دارد مگر درآمد ما چقدر است که جلوی افزایش قیمت خودروها گرفته نمی شود؟
انشاا... که روزی بتونند جوابگو باشند.
اقا خودمون اینجور میخوایم .طرف اومده دوو بخره سر قیمتش که شد گفت نه گرونه با این پول ی پراید تر تمیز بهم میدن !!!!!واقعا با منطقش دهنمو گل گرفت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چند وقت پیش تو شهر ما یک موتور زده به پراید راننده موتور سیکلت زخمی شده و دو نفر تو پراید کشته شدند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
mostafa
۲۳:۴۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
کسایی که دارن از تولید همچین خودرو هایی حمایت میکنن اون دنیا چه طور میخوان جواب مردم بیگناهی که مجبورن این آشغالا رو بخرن و تو این ماشینها کشته میشن رو بدن!!!!!!!!!!!
دست فرمون هم نداشتند.
درسته
از دوتاشونه عزیزم. هیچ ربطی به هم ندارن. دوتاش جدا خیلی تاثییر داره. ولی من میگم وقتی مجبوریم با این ماشین رانندگی کنیم چرا بیشتر مراعات خودمونو نکنیم. آخه باید قبول کنیم رانندگی ما به این ماشین ها مون نمیخوره. از طرفی هم باعث تاسفه باید همچین خودرهایی رو تحمل کنیم. پول یه 405 حدود 30 تومنه. یعنی 10 هزار دلار. والا تو بازار بین الملی ماشینی میگیری با این پول حاضر نیستی تایرشو با 405 عوض کنی. همون هزینه پراید هم ...
HYUNDAI I10 , SKODA CITIGO , DACIA SANDERO , VOLKSWAGEN UP , FORD FIESTA همه خودروهایی حدود 7 الی 8 هزار یوروان. ظلم نیست مجبوریم اینارو بگیریم؟
من با واردات کلا مخالفم ولی توی این مورد صد در صد موافقم اونم بدون تعرفه چون تا زمانی که رقابت نباشه این خودروسازا همه جوره به مردم ظلم میکنن منظورم گرونی قیمت ،کیفیت پایین و نبود خدمات پس از فروشه
شاید بگن با واردات جوونامون بیکار میشن اما آیا بیکاری بهتر از مردن جوونامون نیست؟
البته این شرکت ها هم پارتی زیاد دارن وپلیس بیچاره زورش بهشون نمیرسه
کلید دست خود مردمه خودشون با خرید محصولات بی کیفیت این مسائل رو پذیرفتن.
باید راننده باشی نه پراید رو خراب کرد
از شما مدير سايت تقاضا دارم لينك و صفحه اي جديد توسايت در مورد رانندگي و فرهنگ صحيح و درست رانندگي كردن ايجاد كنيد ، مشكل اكثر رانندگان در تصادفات بي اطلاعي رانندگان از قوانين راهنمايي و رانندگي است كه بايد اين موضوع را خبر و اينترنت و رسانه بهتر و بيشتر به مردم و رانندگان آموزش دهند .
یا شما نمیدونید ماشین چیه یا نمیدونید بقییه ماشینای دنیا چطورین یا اصلا نمیخواین بدونید
پراید رو بغیر ملت ایران ویکی دو کشور جنگ زده برا ماشین شهر بازی هم نمخوان
سایپا ، مطمِن
فراری و لامبورگینی پیشش لنگ بندازن
خخخخخخخخخخخخخ
تورم 0900000 ولی حالا شده 22 که اصلا دست ما نمیرسه تازه این یه قلمشه حالا این چه عدالتیه که پول یه کارمند بدبخت گوشه بانک سودشم اصلا زیاد نشه ولی قیمتا نگفتنی بالا بره یکی بدون هیچ دردسری زمین خریده 20 در عرض یک ماه شده 40 یه کارمند بدبخت 15 داشته تا اومد بکندش 20 قیمته شد 40 حالا شما بگین ای کارمنده چه انگیزه ای برای کار داره یعنی داره رایگان کار میکنه.
برای سنجش ایمنی پراید ( که نه خلبان مقصر باشد و نه راننده و نه فرهنگ رانندگی مردم ) لطفا" موارد زیر را انجام دهید :
1) ابتدا یک پراید صفر کیلومتر ( اگر ایربک دار باشد بهتر است ) بخرید
2) آن را در یک منطقه ی آرام پارک کنید
3) کلیه ی لوازم اضافی و جانبی و سرنشینان را پیاده کنید
4) در صندوق عقب را باز کرده و جک آن را بیرون آورید
5) جک را در محلی زیر شاسی ( همان قوطی اتاق!!!) به دقت ؟؟؟ نصب کنید
6) خیلی آرام و با حوصله دسته جک را بچرخانید و آن را بالا ببرید
7) با کمی حوصله و دقت از بالا رفتن جک عکس و فیلم بگیرید
8) ملاحظه مـــــــــــــی فــــــــــــــــرمایید که قبل از بالا رفتن خودرو - مثلا برای تعویض لاستیک - قوطی شـــــاســــی خم شده و مچاله می شود !!! پیش از آنکه خودرو به حد نصاب بالا رفته باشد؟؟؟
9) مگـــــــــــــر پراید شما صفر کیلومتر ( سفت کیلومتر ! ) نبود ؟ که سر جک در بدنه ی خودرو فرو رفت !!!
10) ایران خودرو- سایپا را جــــــــدی بگیریم .
ما اهله شعاریم و اینجور مواقع شعر میگیم.
اسمی هست که توی یک نمایشگاه خودرو روش گذاشتند
هر ماشيني رو براي يه منظوري ميسازن. يعني پاترول براي رفتن به كوه و كمر و ماتيز براي مناطق شهري و شلوغه. در كشورهاي پيشرفته مردم چند تا ماشين دارن و براي هر منظوري از يكي از اونا استفاده ميكنن. در اروپا هم مرسدس بنز ماشين اسمارت رو توليد ميكنه كه دو نفره است. مشكل اينجاست كه در ايران دولت(در گذاشتن گمركي بالا و حقوق پايين كارمندان) و ماشينسازها هم بدليل عدم توانايي نكنولوژيك به مردم اجحاف ميكنن و كسي نميتونه چند تا ماشين داشته باشه. بنا بر اين اوني كه پاترول ميخره و ميره توي ترافيك تهران هرچي پول داره بايد پول بنزين بده. اوني هم كه پرايد ميخره و ميره مسافرت، هم جا نداره، هم راحتي، هم امنيت و هم ايمني!!
در چنين شرايطي كه مردم فقط يه ماشين اونم به زور ميتونن بخرن، بايد يه ماشين جامعالشرايط(نسبيه) مثل سوناتا، كريسيدا، مگان و يا..... بايد توليد و عمومي بشه.
جالبه برای فروش این ارابه مرگ چه ادعاها که در نمی یارن چه تاخچه بالا که نمی زارن.
من یه پراید دارم .واقعا امنیت نداره . حالا اقایون پاس کاری میکنن تو بالا بردن قیمت این ارابه مرگ. میگن مصرف سوخت تو کشور بالاست پراید با این مصرف میدین دست مردم اونوقت توقع مصرف کم رو هم دارن .شمایی که نمی تونی یا نمی خوای تولید کنی بزارین ماشین روز دنیا با باقیمت واقعیش بیاد.
این شعار یعنی مطمئنن شما فوت میکنید نه مصدوم میشوید
انشاا... که روزی بتونند جوابگو باشند.