نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۴۷۱
در انتظار بررسی: ۴۴
Iran (Islamic Republic of)
Farhad
۱۷:۵۳ ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
سلام وعرض ادب ،خواهر بنده حدود۲ سال است که به عقد یکی از پسر های فامیل در آمده وتا کنون هیچ نفقه ای به وی پرداخت نکرده و در حدود ۶ ماه پیش با مادر خود به منزل ما آمده و می گویند دختر شما را نمی خواهیم پسر من عاشق دختر خاله اش است بیایید بدون هیچ درخواستی مهرش را ببخشد تا طلاقش دهیم و بعد از کلی ناسزا و داد و بیداد در نیمه شب از منزل ما رفته اند ،وحالا داماد، و پدر
Iran (Islamic Republic of)
عمران
۱۴:۴۰ ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
با سلام و خسته نباشید ....من از کارشناسای دادگستری همچین سوالای کردم: من چند ساله پیش ضامن یک شخص در بانک ملی شدم و اون شخص اقساط خودشو پرداخت نکرد و به مرور زمان مبلغ چند برابر شده ....بانک ملی هم به دادگاه شکایت کرد و من که ضامن بودم از حسابی که در بانک رفاه حقوق میگیرم کم کرده و داره کم میکنه ...بانک رفاه این مبالغی که از حساب من رو کم کرده به حساب دادگاه در بانک ملی میریخته ...الان بانک ملی گفته ببین چقدر دیگه بدهی داری ما بهت وام بدیم که تسویه کنی ولی دادگاه باید اون مبالغی که بانک رفاه به حساب دادگاه میرخته رو بریزه به حساب بانک ملی ...مارفتیم دادگاه و حسابداری دادگاه گفته باید اصل فیش های پرداختی که بانک رفاه به حساب دادگاه ریخته رو بیاری ...بانک رفاه هم تموم فیش ها رو داد ولی بعضی از فیش ها کپی هستن که حسابداری دادگاه قبول نمیکنه ...من گفتم این چیز مشخصیه شما فیش های کپی رو بدین بانک ملی تاییدیه بگیرین ولی بازهم قبول نکرد حسابداری دادگاه الان باید چیکار کنم ؟ ...چون هر ماه داره از حسابم کسر میشه درحالی که میخوام تسویه کنم ولی دادگاه هیچ راهی رو به ما نشون نمیده و بانک ملی هم میگه تامبلغی که تو حساب دادگاه هست ما نمیتونیم ببینم چقدر ازبدهیتون مونده و بهتون وام بدیم که تسویه کنید ...اگه راهنماییم کنین ممنون میشم...با تشکر

و در جواب به من گفتن :متاسفانه دادگاه کپی فیش ها را قبول نخواهد کرد و شما حتما باید اصل فیش های واریزی را از بانک رفاه گرفته (با رئیس بانک صحبت کنید) و به حسابداری دادگاه تحویل دهید.

ما به بانک رفاه با نامه دادگاه برای دریافت اصل فیش ها مراجعه کردیم و خود رییس بانک تمام فیش های پرداختی به حساب دادگاه رو به ما داد که بعضی از فیش ها اصل و بعضی کپی بودن...حالا به دلایل مختلفی مثل گم شدن اصل فیش ها و یا خود بانک ملی رسید پرداخت رو به بانک رفاه به صورت کپی میداده ...الان با این وضعیت که هر ماه از حقوقم کم میشه و میره تو حساب دادگاه و از طرفی میخوام تو بانک ملی تسویه کنم که سود وام بیشتر نشه چیکار باید کنم ؟ راهی هم برای فیش ها بهم بگید ...ممنون میشم کمکم کنید.
Iran (Islamic Republic of)
سلطان
۰۱:۰۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
با سلام؛ احتراماً به عرض می‌رساند اینجانب از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی اسفند ٩۴ جهت اشتغال در شرکت برق منطقه ای... هستم که تمام مراحل مصاحبه علمی، گزینش و طب صنعتی را نیز با موفقیت کامل سپری نموده ام. ولی متأسفانه با گذشت حدوداً یکسال همچنان تاریخ قطعی جهت شروع به کار اینجانب(و دیگر پذیرفته شدگان) از سوی شرکت سهامی برق منطقه ای... اعلام نگردیده است. و پیگیریهای اینجانب در خصوص علت تأخیر به وجود آمده از مبادی مربوطه، هیچگونه پاسخ قانع کننده ای را در پی نداشته است. لازم به ذکر است کارشناسان منابع انسانی شرکت توانیر دلیل تأخیر به جود آمده را عدم صدور مجوزهای لازم(شناسه کارمندی) از سوی سازمان برنامه و بودجه می دانند. با توجه به توضیحات فوق الذکر لطفاً بفرمایید:
۱) آیا مشکل استخدام اینجانب از طریق طرح شکایت در دیوان عدالت اداری و یا سازمان بازرسی کل کشور قابلیت پیگیری و حصول نتیجه را دارد؟
٢) فرق طرح دعوی در خصوص آزمونهای استخدامی دولتی در دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی کل کشور چیست؟
٣) با توجه به اینکه شرکت برق منطقه ای... از شرکتهای زیر مجموعه شرکت مادر تخصصی توانیر می باشد و شرکت توانیر نیز در نهایت زیر مجموعه وزارت نیرو است، طرفیت شکایت بهتر است از کدام یک از آنها باشد.
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
سلطان
۱۱:۴۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
با سلام و احترام؛
چرا پاسخ سوالات حقوقي را منتشر نمي كنيد؟
Iran (Islamic Republic of)
سلما
۲۰:۴۸ ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
سلام من 36 سالمه و قصد اقامت در تركيه دارم . درحال حاضر بعنوان بازمانده حقوق پدرم رو ميگيرم ايا با اقامت در تركيه هم ميتونم اين حقوق رو دريافت كنم بعنوان بازمانده يا خير؟
Iran (Islamic Republic of)
کاوه
۲۱:۳۷ ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
باسلام
آیا انتقاد از ضعف روند اداری یک شرکت خصوصی و معتبر در موضوع عدم شفاف سازی قراردادها با نمایندگان فروش آن شرکت و ارسال این موضوع به ایمیل این شرکت نشر اکاذیب یا توهین و افترا حساب می شود.
با سپاس
Iran (Islamic Republic of)
علی چمپر
۱۷:۵۹ ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
یه زمینی از پدر بزرگم هست که همون موقع که زنده بود(20 سال بیشتره که فوت کرده)داده بود به دامادش که میشه شوهر عمه من داده بوده که کار کنه نداده بوده واسه خودش الان بعد این همه سال سه سال پیش شوهر عمه من ورثه هارو که بقیه عمه هام و عمو و بابام رو با هزار دوز و کلک برده وکالت نامه گرفتن ازش تو دفتر اسناد رسمی ک به اسم زنش ک عمم میشه بکنن اما نمیدونم چه اتفاقی پیش اومده که امروز دوباره اومدن میگن باید دوباره بیاین وکالت نامه بدین (گمانه زنی شده یکی از عمکم هام رفته و حالا نمیدونم دادخواستی چیزی داده مبنی بر لغو وکالت نامه) به هرحال هرچی هست میخان دوباره وکالت نامه بگیرن الان سوالم اینه که وکالت نامه قابل فسخ هست؟دوم اینکه میتونن یه عده از ورثه رو راضی کنن و وکالت نامه بگیرن برای انتقال بیع؟؟ سوم اینکه آیا ورثه میتونن صلح کنن که اون زمین که قیمت بالایی هم داره به صورت مشاع سند بزنن یا...؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Pooriya
۰۱:۵۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
با عرض سلام،آیا اگر فردی دارای بیماری قلبی باشد وحکم زندان داده باشند،فرد را به زندان میبردند؟
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۷:۴۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۵
سلام میخواستم بدونم کسی که جنسی از یکی میخره به یکی دیگه با سود میفروشه دلال محسوب میشه؟آیا برای این کار مجوز لازمه؟و چقدر قانونی میشه روی قیمت جنس کشید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۵
با عرض سلام خسته نباشید ببخشید ما یک مورد داشتیم که در حال خدمت بوده به ایران که پیاده به سمت پادگان رفته که خودرویی به او برخورد میکند و همین سرباز میزند دور کنار جاده پرت گاهی حدود 4 متر بوده و داخل آن فرو رفته و خون ریزی مغزی کرده و72ساعت در بیابان به کما رفته و غیر از سرش هر دو دستش شکست وقفسه سینه اش هم شکسته حال کمیسیون پزشکی اش 8 درصد برایش زده و حالا ما میخواهیم روی کمسیون پزشکی اش اعتراض بزنیم اگه لطف کنید بگید چه نامه ای بنویسم که در صد دیه را بالا ببرم ممنون میشم لطفا کمکمآن کنید با تشکر فراوان این نامه را باید حتما روی پرونده دادگاه هم بزارم اگه میتونید جوابمو سری تر بدید ممنون برایتان آرزوی موفقیت میکنم
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبری
۱۵:۰۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۵
با سلام
آیا عبارت «خفه شو» از مصادیق فحاشی محسوب می شود. در صورتی که مصداق فحاشی محسوب شود مجازات آن چیست.
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۰۵:۳۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۵
سلام. مادر من حدود سه ساله پیش به خاطر اسرار برادرم مبنی بر فروش ویلایی در شمال و نارضایتی از فروش و خسته شدن از اسرار برادرم آن را به نام من و برادرم به طور مساوی کرد(سه دنگ سه دانگ) با فوت پدرم چند ماه پیش برادرم شروع به اسرار مجدد برای فروش ویلای شمال داشت در صورتی که پدر من فقط یک خانه 35 جنوب تهران داشت . من به خاطر شرایط متاهل بودن و بیکار بودن برادرم به خواسته اش که: تو خانه را بردار و من بعد از فروش شمال تفاوتش را با تو حساب میکنم به او یک وکالت فروش دادم و بعد از فروش ویلای 3600 متری الان دو ماه است که متواری شده . مدرکی ندارم فقط صحبت های شفاهی و قولهایی که او داده پیش خانواده و دوستان مدرک من است . آیا میتوانم از او شکایت کنم؟ آیا میتوان توسط قانون از جای آن باخبر بشم ؟ اگر محکوم شود جرم و جزایش چیست؟ ممنون. و ببخشید بابت نگارش ضعیفم .
Iran (Islamic Republic of)
کریم ی
۰۲:۱۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۵
سلام منیه خونه پدری دارم که موقعی که پدرم فوت کرد به دو برادر داد بعد از فوت پدرم من به تبریز امد بعد از 25سال برگشت ده بخشی از زمینهای کشاورزی را ازش گرفتم والان به من میگه من از خانه پدری به شما نمدهم هم پشرش هم خودش،وتوضیح اینکه برادرم در حین تقسیم حیاط را بین فرزندانت من به عنوان شاهد امضا کردم والان به من میگوین اگه ازخانه سهم داشتی چرا امضا کردی منم میگم من شاهد امضا کردم،وسند حیاط نیز به اسم پدرم از سند قولنامه،ملا،از قاضی محترمم تقاضا دارم ببینم با این امضا حق حیاط پدریم رفت ،وبرم شکایت چی بکنم،
Iran (Islamic Republic of)
اكبرى
۲۳:۵۴ ۰۷ بهمن ۱۳۹۵
باسلام و خسته نباشيد
ببخشيد يه سوال داشتم،پدرمن ميخواد خونمونو بصورت وكالت تو دفترخونه ثبت اسناد رسمى بده به مامانم،اما ازونجايي كه ساخت خونه تموم نشده و پايان كارنگرفته و هچنين يه وام گرفته و سند تو گرو بانك هست،خواستم ببينم بعدها باثبت اين وكالت، مشكل قانونى توى شهردارى ويابانك و يا هرمشكل ديگه پيش نمياد؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مصیب حسنوند
۱۶:۴۷ ۰۷ بهمن ۱۳۹۵
سلام خسته نباشین من یه بنگاه املاک دارم برای یه شخصی خونه اجاره کردم که من 10 ملیون رهن خالی از مستاجر گرفتم با این شرایط که 2 ملیون دست موجر و 8 ملیون دست بنده باشه که ماهیانه کرایه مستاجر را بپردازم و شخص مستاجر هم با رضایت کامل این قرار داد را امضا کردن موجر هم همینطور 8 ملیونی هم که دست بنده بوده را هم در قرار داد ذکر کریم که مبلغ اینقده دست من و ملغ اینقده هم دست موجر الان به دلیل گرفتاری های مالی که برام پیش اومده قادر به پرداخت اصل پول نمیباشم و مستا جر از بنده به جرم کلاهبرداری شکایت کرده اگه لطف کنین در این مورد توضیح کاملی بدین ممنون می شم
Iran (Islamic Republic of)
سیامک قربانی پور
۱۰:۴۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
از پایان نامه کارشناسی ارشد خود کتابی استخراج کردم که قرار بود از طریق انتشارات دانشگاه شهرکرد که دانشگاه محل تحصیل اینجانب بود منتشر گردد. اما استاد راهنمای من که کتاب به صورت امانت نزدشان بوده بدون داشتن هیچگونه وکالت نامه یا رضایت نامه ای از سوی من اقدام به نشر کتاب در انتشارات خصوصی واقع در شهر تهران نموده اند و بدین ترتیب حق مالکیت مادی و معنوی اینجانب را در رابطه با این اثر نقض کرده، مرتکب خیانت در امانت و سرقت ادبی شدند. با توجه به اینکه کتاب منتشر شده را خود تألیف نموده اند و بیش از نود درصد با متن پایان نامه من اشتراک دارد حتی در عنوان، حال من میخواهم از ایشان و انتشارات مربوطه شکایت کیفری و حقوقی بنمایم لطفا راهنمایی بفرمائید به کدام مرجع در قوه قضائیه مراجعه نمایم، دادسرا یا دادگستری و در کدام شهر؟ آیا طرح شکایت تنها کنم یا طرح دادخواست نیز مطرح نمایم؟ پیشاپیش از لطف شما سپاسگذارم
Germany
کیوان
۱۹:۳۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۵
با سلام و احترام،
نمیدونم که آیا سوالم را در محل درستی دارم مطرح میکنم یا نه!!!
ایا اتباع ایرانی که قصد برگشت کامل به ایران را دارند می توانند وسایل زندگی خود اعم از یخچال، ماشین لباسشویی و ... را نیز به راحنی به داخل کشور منتقل کنند یا قوانین خاصی در این زمینه وجود دارد؟

پیشاپیش از کمک شما سپاسگذارم.
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۱۸:۱۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۵
با سلام و احترام
بنده با شکایت یک نفر از اقوام که دو نفر شاهد به دادگاه اورده بود و بر اساس شهادت آنان محکوم به پرداخت دیه شدم. اگر بخوام درخواست اعاده دادرسی بدهم می توانم از مامورین انتظامی که گزارش درگیری را ثبت نموده اند به عنوان شاهد استفاده نمایم تا اثبات کنم که شهادت آنان دروغ بوده است؟ و برای درخواست اعاده دادرسی چه باید بکنم؟ و اگر نتوانم اثبات کنم پس از اعاده دادرسی حکم جدیدی صادر می شود یا همان حکم قبلی حاکم می باشد؟ یا ممکن است در بررسی جدید علاوه بر دیه به زندان نیز محکوم شوم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۵
با سلام وتشکرفراوان از کلیه دست اندرکاران سایت
من حدود 2ماه پیش یک زمین مسکونی را خریداری نمودم که فاقد سند بود ومشاور املاک که ان با به من فروخت گفت که سند این را مواقعی دریافت خواهی کرد که ان را ساخته باشد یعنی بعد از اتمام ساخت ان باید دنبال سند بروی وحالا که به شهرداری مراجعه کردم زمین را ملی اعلام کردن وزمین شهری هم گفته که زمین ملی می باشد.لطفا مرا راهنمایی کنید که چکار باید انجام بدم واگر مشاور املاک قبول نکرد چکار باید انجام بدهم. باتشکر فراوان
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۵۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۵
با سلام
بنده حدود 5 ماه پیش تصادف کردم و من مقصر شناخته شدم و قرار به استفاده از بیمه من شد . پس از 5ماه و تعمیر کردن ماشین الان نامه مبنی بر درخواست افت قیمت آمده میخواستم بدونم آیا پس از 5 ماه در حالیکه هیچ سخنی از افت در زمان تصادف نشده بود بین طرفین میشود ادعای افت کرد با گذشت این زمان؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مهدی
۱۸:۴۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
با سلام و احترام
می خواستم بدونم اگر زنی سهم الارث خود از پدر و مادرش را به شوهرش بدهد یا در خانه او هزینه کند ایا بعد از فوت شوهرش می تواند از فرزندانش طلب کند؟
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
میترا
۲۱:۲۲ ۰۳ بهمن ۱۳۹۵
با سلام احتراما
من حدود دو سال هست که در حضور دو شاهد از شوهرم جدا شدم . یک طلاق نامه عادی هم دارم که شاهد ها امضاش کردند. حالا میخواهم طلاق را تو شناسنامه ثبت و رسمی کنم باید چی کار کنم. باید دادخوست بدم .خواهان و خواندش کیه و باید کجا برم. مراحل قانونیش چیست
لطفا راهنمایی کنید
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۵
سلام علیکم.
اینجانب ساکن یک روستا هستم و این روستا دارای یک جاده اصلی است که از وسط آن عبور میکند و من پس از پیاده شدن از سرویس باید مقدار کمی روی این جاده پیاده راه بروم تا به منزل برسم. در بین محل پیاده شدن و منزل، در حیاط یکی از اهالی روستا روی جاده قرار دارد که دامدار هستند و از سگ های زیادی نگهداری می کنند. آن ها با وجود داشتن یک حیاط بزرگ، سگ های خود را روی جاده نگهداری می کنند که عبور اینجانب از جاده را برای من بسیار سخت و خطرناک کرده است. همچنین آنها مدفوع دام خود را در کنار جاده انبار کرده اند که زیبایی روستا را به هم زده است و همچنین بوی آن باعث ایجاد مزاحمت می شود. امروز که من سعی کردم با انداختن یک سنگ به سمت سگ ها از خود دفاع کرده و به منزل بازگردم اهل این خانه با فحاشی و توهین، من را تهدید کردند. اینجانب قصد دارم که از این فرد شکایت کنم. اگر می شود احتمال اینکه شکایت من قبول نشود و یا مشکلی برای من پیش آید وجود دارد و از چه راهی و به چه روشی و به چه ارگانی من باید شکایت خود را ارایه کنم. (قابل توجه شما که من با روال کار های حقوقی آشنایی ندارم و به قول معروف تا حالا پام به کلانتری باز نشده.)
Iran (Islamic Republic of)
ف.د
۱۷:۲۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۵
با سلام واحترام
من دانشجویی ارشد حقوق خصوصی هستم تصیم دارم مجوز موسسه حقوقی بگیرم اگه میشه راهنماییم کنید
چه کارهایی میتونم خودم انجام بدم با اینکه وکیل نیستم
Iran (Islamic Republic of)
بهروز اعتماد
۱۳:۳۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۵
سوال حقوقی : در سال 75 یک مقدار زمین کشاورزی مشاع توسط پدر من و ما به شخصی سپرده شد و وکالت دادیم که با اخذ توافقات لازم پلاک بندی نموده و برحسب سهم مشاع به ما پلاکهای مربوطه را بدهد ! این کار انجام شد ولی بعد از سالها که برای اخذ سند به ثبت اسناد مراجعه کردیم سند روی پلاکهای من و چند پلاک دیگر صادر نمی شود و این قسمت که پلاک من در ان واقع شده سهوا و عمدا توسط وکیل پلاک بندی شده متعلق به زمینهای ما نبوده است که باید پلاک بندی می شده نو مالک اصلی رفته شکایت نموده است ! این زمین مشاع بوده ودیگران که پلاکهاشون مشکل ندارد در حال گرفتن سند هستند و من و چند نفر دیگر دچار این مشکل شده ایم ! در ضمن یکی از همین پلاکها هم که متعلق به برادر مرحوم من می باشد هم توسط خانم من خریداری شده است ماباید چه شکایتی و برای چه کسی شکایت مطرح کنیم ..سپاس ---3بهمن 95
Iran (Islamic Republic of)
سعيد
۰۷:۲۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۵
سلام بنده آپارتماني را اخيرا خريداري كردم كه پس از انجام مراحل عقد قرارداد در بنگاه معاملات و تحويل خانه در آن ساكن شدم آپارتمان شامل 5 طبقه دو واحدي است كه در ابتدا هنوز همسايه مجاور ما ساكن نشده بود پس از ساكن شدن ايشان متوجه شديم كه صدا از ديوارهاي مشترك منتقل مي شود .به فروشنده معترض شدم لكن ايشان ضمن قبول موضوع انتقال صدا اقدامات اصلاحي را وظيفه من عنوان كرد حال با توجه به قوانين نظام مهندسي در خصوص عايق صوتي ديوارهاي مشترك آيا بنده مي توانم شكايت كنم ؟ از طريق چه ارگاني بايد اين موضوع را اقدام كنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
کتکول
۲۰:۰۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
با سلام. بنده مردی 45 ساله هستم ضامن بانکی یکی از دوستام شدم به مبلغ 15 میلیون .متاسفانه ایشان فوت کردن و بانک تمام حسابهای من را بلاکه کرده و تا معوقه ها پرداخت نکنم حسابم باز نمیشه.ضمناخانواده متوفی هیچ اقدامی نمی کنند .ایشان سه فرزند پسر دارند که همه هم کارمندن و بنده که شغلم کشاورزیه بایس تاوان کمکی که کردم پس بدم.لطفا راهنمایی بفرمایید چکار کنم تا بتوانم از ضمانت ایشان دربیام یا به اسم خود خانواده لحاظ کنم .ممنون
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۳۵ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
باسلام
مادرم قطعه زمين كشاورزي را يه ارث برده وبراي ان سند منگله دار گرفته اخيرا شهرداري محل براي عبور جاده از املاك محل عبور استعلام كرده وم با مراجعه به شهرداري متوجه شديم شخص ديگري باهمدستي يك دفتر اسناد مبايعه نامه تهيه كه دران مادر من فروشنده ويكنفر بعنوان وكيل مادرم ملك را به ان شخص واگذار كرده وبعد از مدتي هم دفتر خانه اعلام اتش سوزي واز بين رفتن اسناد كرده است .ان شخص هم با نامه دفتر خانه وتهيه استشهاد محلي كاذب به سازمان ثبت اسناد مراجعه ودر خواست سند المثني به علت مفقودي سند اصلي نموده وثبت هم انرا اگهي كرده تا پس از ده روز براي او سند منگوله دار صادر نمايد ولي حدود يكسال از موضوع گذشته وحالا كه ما به ثبت مراجعه نموده ايم وسند اصلي مادرم را نشان ميدهيم ميگويند دير امديد وثبت ان شخص را مالك ميشناسد واماده است سند رسمي بنام او صادر نمايد .سئوال اينستكه ما با مراجعه به محاكم قضايي به چه جرمي بايستي ايشان را متهم وپيگيري نماييم.باتشكر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
سلام وخسته نباشيد به همگي شما عزيزان-جواني 27 ساله متولد ايران از مادر ايراني هستم وهيچ وقت هم از كشور خارج نشدم طبق ماده976 قانون مدني وبند5 قانونا به من شناسنامه تعلق نمیگيرد اما از بي عدالتي ها رسيدگي وجود ندارد وهمچنان بلا تكليف هستم لطفا راهنمايي فرماييد براي دادخواهي چه اقدامي وبه كجا مراجعه كنم كه پاسخ گو و مشكلم حل شود
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۰۸ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
سلام.میخواستم بدونم به تازگی قانونی تصویب شده که دادستان می تونه املاک ایرانی های دوملیتی رو به اختیار خودش بفروشه و پولش رو بهشون بده؟یعنی قانون منع خرید ملک توسط ایرانی هایی کع خارج زندگی می کنن تصویب شده؟
Iran (Islamic Republic of)
امید محمودی
۰۱:۵۵ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
سلام.به عرض میرسانم بنده با خانم خودم در دوران بارداری مشکل داشتم.و بعد از تولد فرزندم ب اداره ثبت برای دریافت شناسنامه اقدام کردم ک مسول این اداره بنده را ب شهر خودم ارجاع دادن با تحویل مدارک هم از خودم و خانم بنده و گواهی تولد فرزندم از ماما .ک بعد ب اداره ثبت سکونت خودم مراجع کرده برای تکمیل پرونده ک کارمند ثبت مدارکها را تحویل گرفته و بنده اسم فرزند را تعیین نمودن و بعد از یک هفته دو مرتبه مراجه کرده براب دریافت شناسنامه تحویل گرفتم و شناسنامه خودم و فرزندم پیش خودم نکه داشتم از خانم ک بدلیل اختلاف بدست خودش دادم تا قبل از طلاق .بعد از مدتی ک خانم من طلاق گرفت هنوز حضانت نداشت و بعد ازدواج موقت نمود بنده خواهان ثلب حضانت شدم . مادر فرزندم خواهان شناسنامه فرزندم شد بنده بهش ندادم بدون دستور قضایی .حالا بعد مدتی متوجه شدم ایشان بدون دستور قضایی و اطلاع من شناسنامه مجدد کرده و صادر شده دست ایشان هست حالا دوتا شناسنامه داره یکی دست من و یکی دست خودش .آِ میگه شناسنامه شما باطل هست آیا بنده میتونم قانونی پیگیر شوم .چون گفته ک شناسنامه گم شده ک بهش دادن در واقع دروغ گفته..ممنون از راهنمایی شما
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل زادمهر
۰۰:۲۲ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
با سلام و احترام
من و خانمم قصد خانه دار شدن داریم. چون به من وام تعلق نمیگیره می خواهیم وام مسکن به نام خانومم بنویسیم. چون ایشان خانه ای به نامشان نیست قصد استفاده از وام خانه اولی برای ایشان را داریم. سوال این است که در صورتی که وام را گرفتن می توان سه دانگ خانه را به نام من ثبت کنند؟ آیا بانک قبول میکنه وام خانه اولی به ایشان بدهد ولی سه دانگ به نام ایشان باشد؟ در غیر اینصورت می توانید راهنمایی کنید چه جوری وام مسکن اول بگیریرم ولی نصف خانه به نام من باشه؟ مثل وکالت یا ....
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۲۱:۵۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
باعرض سلام وخدا قوت .قطعه زمینی در شمال قولنامه ای خریدم با دو فقره چک بعداز پاس شدن چک اول برای ساخت اقدام کردم با استعلام از اداره مسکن معلوم شد زمین اصلا کاربری نداره وسال قبل به مالک اعلام شده .باتوجه به اینکه قولنامه فقط قید شده قطعه زمین .واطراف زمین تجاری ساخته شده وقیمت تجاری پرداخت کردم حکمش چیه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۲۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
سلام.
میخوام از مرکز تعویض پلاک چیتگر شکایت کنم.در مورد اشتباه پرسنل که منجر شده هزینه اضافه از من دریافت کنند.
باید به کجا مراجعه کنم.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۱:۳۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
سلام مدیر عامل با یک شرکتی آسانسور در سال 92 قرارداد نصب اسانسور بسته این شرکت در ان زمان اعلام داشته پروانه طراحی آسانسور ار صنعت و معدن داره پس ازنصب آسانسور در سال 94 و ایجاد مشکلات فراوان مشخص شده این شرکت تازه در سال 94 موفق به اخذ پروانه طراحی از صنعت و معدن شده و برای اینکه بتونه قرارداد را با مدیر عمل ببنده این جوری در متن قرار داد نوشته حالا ما میتوننیم علیه این شرکت شکایت کنیم ونتیجه ای خواهد داشت یا نه
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۰:۵۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
سلام خسته نباشید زمینی داریم که به امانت دست کسی سپردیم وسند مادر دست ماست حالا که می خواهیم زمین خودمان را بگیریم ادعای مالکیت می کند شکایتم کردیم قاضی زمینو به نفع کی تموم می کند با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
احمد مجیدی
۲۳:۴۸ ۳۰ دی ۱۳۹۵
با سلام وخسته نباشی اینجانب از شهرداری بخاطر دادن بروانه ساختمانی خلاف طرح مصوب طرح تفضیلی و رعایت نکردن حریم سایه اندازی به دیوان عدالت اداری شکایت نمودم ودستور توقف عملیات ساخت وساز دریافت نمودم وشهرداری به مالک ابلاغ نموده که کار ساخت وساز را تعطیل کند ولی مالک تمکین نمیکند باید به کجا مراجعه کنم وضمنا در صورتی که در اینده رای به نفع شهرداری یا مالک صادر شود میتواند از طریق دادگاه تقاضای خسارت از این جانب کند وخسارت از این جانب دریافت کند باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
داود قاسم نیا
۲۰:۲۴ ۳۰ دی ۱۳۹۵
در صورت بروز اختلاف بین شرکت آب و فاضلاب و مشترک حقیقی بر سر آب بها مرجع حل اختلاف چه کسی است و آیا شرکت می تواند قبل از حل اختلاف به بهانۀ عدم پرداخت آب بها انشعاب را قطع کند؟
Norway
رضا
۱۵:۳۵ ۳۰ دی ۱۳۹۵
با سلام. چنانچه قضات دادگاه تجدیدنظر استان در امور حقوقی غیر قابل فرجام خواهی، مرتکب تخلف شده به اشتباه به قانون منسوخ ۲۵ سال پیش استناد کنند و رای قطعی حضوری خلاف نص قانون جدیدی بدهند که باید بر اساس آن رای خود را صادر میکردند، به جز شکایت از قضات متخلف به دادگاه انتظامی قضات (و متعاقبا مطالبه خسارات ناشی از اشتباه یا تقصیر قضات دادگاه تجدیدنظر در دادگاه عمومی)، آیا راهی برای ابطال یا اصلاح رای قطعی اشتباه و خلاف قانون صادره وجود دارد؟‌
Iran (Islamic Republic of)
سامی
۱۵:۱۸ ۳۰ دی ۱۳۹۵
سلام به شما بزرگواران.
امروز از شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی شهریار برای من برگه ایی اومد مبنی بر شکایت از اینجانب و اصلا نمیدونم چه شخصی شکایت کرده و مهلت پنج روزه و در قبال نرفتن حکم جلب صادر خواهد شد.
با این توضیحات ممنون میشم بفرمایید بنده باید چه مراحلی رو انجام بدم و باید مدرک شخصی خاصی همراهم باشه یا نه.
سپاسگزارم از زحمات بی دریغ شما بزرگواران.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۵:۰۳ ۳۰ دی ۱۳۹۵
با سلام آیا ریس بانک می تواند به نفع صندوق خصوصی حساب حقوقی معلمی را بنا به درخواست صندوق مبنی برضمانت صاحب حساب در صندوق برای وام.حساب این شخص را مسدود کرده وزمان واریز حقوق را به صندوق اطلاع داده وحساب شخص را رفع انسدادکند تا چک صندوق مورد نظر پاس گردد..با اینکه میدانم خلاف صورت گرفته چگونه باید پی گیری کنم که به حق خودم برسم زیرا هرگز از بدحسابی وام گیرنده اطلاعی نداشتم. .
Iran (Islamic Republic of)
Babak
۲۳:۵۶ ۲۹ دی ۱۳۹۵
با سلام من یه خونه گرفتم از یه خانواده اونا خونرو اول به یکی فروختن قلنامه دستی نوشتن تو بنگاه ولی مدارکو به طرف ندادن حالا امضا اون شخصو جعل کردن به من فروختن کد رهگیری هم دارم همه مدارکم دست منه خونه هم تحویل من هست حالا اون شخص که امضاش جعل شده شکایت کرده که من خونرو نفروختم من هم در جریان جعل امضا نبودم الان خونه که تحویل منه با مدارک تکلیف چیه
Iran (Islamic Republic of)
ابوالناصر
۱۹:۵۶ ۲۹ دی ۱۳۹۵
سلام آیا دانلود فیلم ها و سریال هایی که از تلویزیون پخش شده اند از اینترنت مجاز میباشد یا حتما باید نسخه های رسمی آنها خریداری شود؟
Iran (Islamic Republic of)
نازنین بحرینی
۱۳:۲۷ ۲۹ دی ۱۳۹۵
در تاریخ1/2/95 مبلغ 40میلیون تومان بابت قبولی تضمینی در دانشگاه ازاد اهواز پرستاری طی 6فقره چک بانک ملی به حساب موسسه خوارزمی حسنه ارشاد دکتر حسینی و دکتر عبدالله پور واریز کردم بدون کنکور برا مهر95 نشد گفتن بهمن حتما تو ذخیره ها اعلام میشه نشد حالا میگن خوب مهر سال دیگه 40میلیون تومان پول از من گرفتن ولی هیچ کاری انجام نشده من ام اس دارم ماشینم رو برا پرداخت هزینه فروختم تاشاید دخترم پرستار شود و ازمن نگهداری کند الان چه باید بکنم ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۳۱ ۲۸ دی ۱۳۹۵
باسلام وعرض خسته نباشید .چرا این ماده از سجل کیفری در دادسراها و اداره ی تشخیص هویت و سازمان زندان ها رعایت نمیشود ؟؟؟
ماده5 ـ براي افراد كمتر از 18 سال كه محكوميت كيفري پيدا مي‌كنند برگ سجل قضايي تنظيم نخواهدشد.-حتی بازداشت موقت یک روزه در کانون اصلاح وتربیت برای افراد زیر 18 سال سوسابقه اعلام میشود؟
Iran (Islamic Republic of)
شکوفه
۱۲:۱۴ ۲۸ دی ۱۳۹۵
سلام. خسته نباشید. من یک وام گرفتم و هیچ کدوم از قصداشو به دلایل شخصی پرداخت نکردم. الان 2 ساله میگذره از دریافت وامم. 15 میلیون گرفتم و 27 میلیون باید پس بدم. اگر بخوام مسافرت خارج از کشور برم مانع از خروجم میتونن بشن؟
Germany
نسترن
۱۲:۱۱ ۲۸ دی ۱۳۹۵
سلام،
آیا برای بستن قرارداد اجاره در شهر تهران، اراأئه سند ملک مسکونی لازم است؟ من آپارتمان کوچکی در تهران دارم که باید از طریق اجاره آن بخشی از هزینه هایم را تأمین کنم. خورم در تهران زندگی نمی کنم و به دلیل بیماری نمی توانم سفر کنم. یکی از افراد فامیل که مسئولیت اجاره دادن آپارتمان را به عهده داشته و دارد، می گوید که بتازگی عقد قرارداد اجاره یا تمدید قرارداد بدون ارائه سند ملک ممکن نیست. آیا من باید سند آپارتمان را برای ایشان بفرستم؟ پیشاپیش از پاسخگوئی شما تشکر می کنم.
Iran (Islamic Republic of)
رضا محمدی
۱۰:۰۰ ۲۸ دی ۱۳۹۵
با سلام بنده زمینی را بصورت سند عادی که شخص الف به شخص به و ب به ج فروخته و من از شخص ج خریداری کرده ام حالا شخص دیگری زمین را ساخته و می گوید از شخص الف خریداری کرده و من نمی دانم معامله او صیح است یا بنده حال من باید از شخص ج شکایت حقوقی کنم و معامله را باطل کنم و یا علیه همه اشخاص شکایت مال غیر کنم
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۲۲:۰۹ ۲۷ دی ۱۳۹۵
باسلام.من چکی از یک شرکت دارم،توی متن چک نوشته شده بابت واگذاری قرارداد.....صاحب چک کارمند شرکته وشرکت ورشکست وتوسط دادگاه توقیف شده و اون دادگاه تعهدات شرکتو قبول کرده.من مبلغ چک رو از کی باید مطالبه کنم
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۱۴:۵۰ ۲۷ دی ۱۳۹۵
سلام
من از مدرک تحصیلی چند نفر استفاده کردم و یه شرکت ثبت کردم و خودم عضو هیت مدیره نیستم ولی 49 درصد سهام دارم و موقع ثبت حق امضا کلیه اوراق و اسناد با من هست ولی الان رفتیم یه قراردادببندیم میگن شما که عضو هیت مدیره نیستی نمیتونی حق امضا داشته باشی و این شرکت اشتباه ثبت شده سوال من اینجاست که ایا اینا درست میگن یا اطلاعات کافی ندارن؟ لطفا منو راهنمایی کنید تا با مدرک با اینا صحبت کنم
ممنون و متشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۷ دی ۱۳۹۵
با سلام و خسته نباشید
پدر من به بانک بدهکاره سه میلیون تومن و پدر و مادرم از هم طلاق گرفته اند آیا این بدهی رو من باید پرداخت کنم ؟ پدر و مادرم هر دو در قید حیاتن و مادرم سرپرست منه ، این بدهی ها هم مربوط به زمانیه که طلاق نگرفته بودن. ممنونم از لطفتون.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۰:۵۸ ۲۶ دی ۱۳۹۵
شخصی.وکالت بلاعزل به کسی داده.وکالت دیگری باهمان متن میتواند به کس دیگری بدهد.با تشکر
Romania
حسن
۱۹:۱۲ ۲۶ دی ۱۳۹۵
با سلام و عرض ادب بنده از یک نفر پول گرفتم و بیش از دوبرابر آن طی چهار سال ربا داده ام ایشان امسال فوت کردند اکنون ورثه مرحوم چکهایم را بصورت صوری به دامادشان داده و شکایت حقوقی کردند .دادگاه برای رسیدگی به موضوع ربا میگوید باید شکایت کیفری بکنی تا برای موضوع چکهای ربوی رسیدگی شود .ضمن اینکه ورثه با اطلاع از ربوی بودن چکها پیگیر موضوع هستند .آیا باتوجه به اینکه قضیه کاملا مشهوده و من اسناد و شهود بسیاری در اختیار دارم میتوانم از کسیکه فوت شده و ورثه آن شکایت کیفری بکنم؟
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۱۶:۵۹ ۲۶ دی ۱۳۹۵
ایا وکیل بلاعزل شما بدون داشتن سند ملک شما میتونه اونو به نام خودش بزنه یا بفروشه ؟
Spain
مسعود میرزایی
۱۵:۳۱ ۲۶ دی ۱۳۹۵
با سلام و با تشکر از سایت مفید و ارزشمندتون
من چهار سال پیش از همسرم جدا شدم و مهریه اش که شامل 250 سکه بود را بصورت اقساط میپردازم. تا این زمان تعداد 100 سکه پرداخت کرده ام. اکنون همسرم به من پیشنهاد داده که بجای پرداخت بقیه سکه ها (150 سکه)، 100 ملیون تومان چک تضمین شده به ایشان بدهم. اگر من این چک را در اجرای احکام در دادگاه بدهم و همسرم هم امضا کند که این 100 ملیون تومان چک در مقابل 150 عدد سکه بوده و صورتجلسه شود، آیا همسرم در آینده می تواند مجددا شکایت کند و بگوید 100 ملیون جبران 150 سکه را نمی کند و باید بقیه سکه ها را بدهی؟
همچنین اگر چنین توافقی در دادگا بکنیم که 100 ملیون بگیرد و پرونده مختومه شود، آیا لازم است در دفاتر ثبت هم این توافق ثبت شود یا همان توافق در دادگاه کفایت می کند؟
United States of America
حسین
۰۳:۵۰ ۲۶ دی ۱۳۹۵
با سلام و خسته نباشید نزدیک 11 سال قبل پدر بنده قبل از فوتشان سهم زمینی که با برادرم شریک بودند رو به من واگذار کردند و بنده سندی از زمین ندارم فقط در فیش های منزل مسکونی که برادرم درست کردن اسم خودشان و شریک نوشته شده است بنده قصد فروش سهم خودم رو دارم ولی برادرم توان پرداخت سهم بنده رو ندارند ایا بنده میتونم سند جداگانه برای سهم خودم دریافت کنم و چگونه اقدام کنم و ایا برادرم میتوانند با سندی که دارند وام دریافت کنند برای خرید سهم بنده ممنون میشم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۲۳:۰۵ ۲۵ دی ۱۳۹۵
با سلام
اینجانب یکی از پرسنل ناجا میباشم . در این 18 سال خدمت در ناجا باتوجه به اینکه بصورت شیفت خدمت نموده ام و طبق قانون خدمات کشوری باید حداقل 120ساعت اضافه کار بدهند اما همان را هم نمیدهندو 10 یا 20 ساعت در ماه اضافه کار میدهند . حتی هزینه ایاب وذهاب را هم پرداخت نمیکنند . میخواستم بدونم اگر الان به دیوان عدالت اداری شکایت کنم . فایده ای داره و اگر شکایت کنم وناجاهم به تلافی اقدام به انتقال کنه چیکار باید کنم چون در ماه حداقل ما 240 ساعت اضاف کاری داریم اما 10 ساعت بیشتر نمیدهند آیا نتیجه ای داره شکایت
Iran (Islamic Republic of)
محمدباقر
۲۱:۳۸ ۲۵ دی ۱۳۹۵
سلام خسته نباشید
من از برج 4 تیر ماه امسال در کارگاهی مشغول کار شدم که به من گفته بودم بیمه نمیکنم و پولی بابت بیمه به من نداد و حقوقمو پایین تر از نرخ تعیین شده تنظیم کرده بود و هیچ مزایای دیگری هم برای من در نظر نگرفته بود تا برج 7 بر طبق همین روال پیش رفت و تا اینکه جابجا شدیمو رفتیم یک سوله و از برج 7 حقوقمو طبق وزارت کار تعیین کرد و قرار شد که بیمه هم کنه بعد 15 روز (پانزدهم مهر) به طور اتفاقی بازرس از بیمه اومد و اسمه منو نوشت و رفت
حال: از برج 8 به من حقوقی نداده تا به الان منو پیچونده و بیمه ی منم هنوز که هنوزه نریخته و هیچ خبری نیست
سوال من اینجاست که
1:من چجوری اثبات کنم از برج4 دارم پیشش کار میکنم و حقوقم پایین بوده و بیمم نکرده و هیچ مزایایی هم دریافت نکردم (هیچ مدرکی ندارم که چقدر حقوق گرفتم)(شاهد دارم)
2:چچوری ثابت کنم به من از برج 8 حقوق نداده و بیممو نریخته
3:چه مدارکی باید جور کنم؟به کجا باید برم برای شکایت ؟
Iran (Islamic Republic of)
شعبان باقری
۲۰:۰۰ ۲۵ دی ۱۳۹۵
باسلام
اینجانب واحد200مترمربعی را به شخصی فروختم که دربیعنامه قیدشده درصورت برگشت هریک چکها ده درصدخسارت محاسبه شود درصورت عدم حضوردرمحضرقراردادفسخ گردد.
خریدارعلاوه برچک برگشتی درمحضرنیزحاضرنشده وبرگ عدم حضورنیزتوسط دفترخانه صادرشده است .
دومورددادخواست نیزازطرف خریدارمانند والزام به تنظیم سندوادعای خسارت بدادگاه تسلیم شده وهردودادخواست ردشده .
سئوال آیامیتوانم دادخواست خلع یدبه دادگاه تسلیم نمایم
France
احمد جوکار
۱۷:۱۱ ۲۵ دی ۱۳۹۵
سلام من یه ماشین بژو از یه نفر اهل تهران خریدم این ماشین مدل نودو یک میباشد وصاحب اول آن که پلاک هم‌به نام او میباشد همان سال فروخته ودر محضر وکالت فروش داده و همینطور بین سه نفر در سال های بعد منتقل شده تا به من رسیده که اهل شیراز هستم و من هم سال نودو پنج وکالت زدم و رفتم تعویض پلاک که راهنمایی گفت از شخص اول شکایت گذاشتند و نمیتوانی پلاک عوض کنی حالا نمیدانم چکار کنم همون دادگاه که شکایت گذاشته هم رفتم ولی کار من رو انجام نداد الان سرگردان هستم متشکرم
Germany
fatemeh
۱۳:۳۰ ۲۵ دی ۱۳۹۵
پدری دارم که از زمانی که بچه بودم و یادم میاد اذیتمون میکرد و ارامش برامون نمیذاشت. مادرم طلاق میخواهد ولی بعداز طلاق پولی نداریم.
شنیده بودم که اگر زن و شوهری از ابتدای زندگی چیزی نداشته باشند و باهم بتونند صاحب زندگی بشن موقع طلاق نصف اموال به خانم میرسه. درسته؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۲۵ ۲۵ دی ۱۳۹۵
باسلام من زمینی خریدم ولی به نام کسی دیگر که امتیاز آن زمین مال آن شخص بوده والان قصد فروش آن زمین کردیم که مبلغ آن 184 میلیون می باشد به طور قانونی چه مقدار از پول را باید به شخص برای امتیازش بپردازم؟درضمن همه ی پول خرید زمین را من پرداخت کردم و فقط امتیازش مال آن شخصه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۵۹ ۲۵ دی ۱۳۹۵
سلام وقتتون بخیر. من میخوام خونه ای رو بخرم که دارای وام و رهن بانک است. قرار بر این شده که خونه رو با وام بخرم و قسطاش رو خودم پرداخت کنم. حالا برای انتقال سند گفته شده که باید یک ضامن از خودم ببرم تا وام به نامم بشه. سوالم اینه که اگر من ضامنم رو اوردم و تعویض شد و بعد رفتیم برای کارهای قطعی سند و بر حسب احتمال مشکلی در سند وجود داشت و انتقال به مشکلی برخورد یا اصلا صاحب سند فردای روزی که ضامنم قطعی شد رفت و دیگه پیداش نشد اون وقت چی میشه؟ اصلا روال قانونی این انتقال به چه صورت هست؟ آیا برای گرفتن استعلام های سند، ابتدا نیاز به تعویض ضامن هست؟ با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۲:۰۸ ۲۵ دی ۱۳۹۵
با سلام و احترام
بنده ساکن مشهد در سال 1389 در صانحه تصادف منجر به جراحات بدنی به اتفاق اداره راه و شهرسازی به میزان 50% مقصر شناخته شده و رای قطعی صادر شد و در شعبه ای از اجرای احکام از بابت سهم تقصیر اینجانب ، شرکت بیمه ، دیات طرفین را پرداخت کرد اما اداره راه و شهرسازی اشاره به بند آخر رای قطعی دادگاه تجدید نظر با مضمون « شکات ارشاد قانونی می شوند تا در صورت عدم پرداخت دیات آنها از سوی اداره راه و شهرسازی دعوی حقوقی مطرح نمایند. این رای قطعی است»کرده و دیه را پرداخت نمی کند .خواهشمند است در مورد سوالات ذیل راهنمایی فرمایید .
1- چرا شعبه اجرای احکام نمی تواند نامه ای به اداره راه بنویسد تا آنها نسبت به پرداخت اقدام کنند و دیگر نیازی به طی مراحل طولانی شکایت نباشد .
2 - وقتی 50%دیه طبق رای قطعی به عهده اداراه مذکور است چرا قاضی در بند آخر گفته در صورت عدم پرداخت دیه توسط اداره فوق الذکر باید دعوی حقوقی نماییم در حالی که بنده را بدلیل عدم پرداخت بموقع دیه توسط بیمه تحت تعقیب قرار داده بودند و شعبه اجرای احکام هر روز به منزل من ابلاغیه می فرستاد اما حالا که نوبت اداره راه شده می گویند برو شکایت کن.
3 -در صورتی که هیچ راهی جز تقدیم دادخواست نباشد سوال اینست که مصدومان حادثه که 4 نفر در دو ماشین هرکدام زیر 12 میلیون تومان دیه دارند آیا باید الف ) شکایت کیفری کنند یا حقوقی ب ) تک تک شکایت کنند یا باهم پ ) به شورای حل اختلاف شکایت کنند یا دادگاه که زودتر نتیجه بگیرند ج ) نحوه دریافت 50% خسارت ماشین بنده طبق نظریه تامین دلیل شده با توجه به اینکه در سال 89 اگر قیمت پراید 6 ساله 4 میلیون تومان بود الان قیمت پراید 6 ساله حذاقل 12 میلون تومان است - لطفا نحوه تنظیم شرح متن دادخواست را هم بفرمایید. د)- با توجه به اینکه این پرونده به کارشناسی 9 نفره رفته بود و بنده هزینه کارشناسی 1 و 3 و 5 نفره را پرداخت کرده بودم و وکیلی هم نداشتم آیا می توان این نصف هزینه ها را ا ز اداره فوق گرفت
با تشکر از اساتید محترم
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۰:۲۸ ۲۵ دی ۱۳۹۵
باسلام وخسته نباشید؟ما زمینی داریم با سند مادر ودران کشت میکنیم این زمین قبلا امانت دست کسی بو دوبا شکایت ان را گرفتیم حگم به نفع ما صادر شد وبعد 15سال یه اقایی باقولنامه ساختگی می گوید من در سال 91از کسی دیگر خریدهام. امکان دارد این شخص بتواند ملک ما را صاحب شود ما مجدد شکایت کردیم به نظر شما دادگاه رای به نفع کی صادر مشود ..با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
غلامحسین حق بین
۲۱:۱۶ ۲۴ دی ۱۳۹۵
با سلام
با احترام اینجانب منزلم را در مورخه اذر 89 به شخصی واگذار نمودم تا به مدت 15ماه به صورت مشارکت بسازد و ساختمان فوق در مرحله سفت کاری به علت عدم بار مالی طرف سازنده مدتی رها گردید و با جلسات زیاد بالاخره جهت پیشرفت کار قرار شد تا دو واحد از سهم خودش را بفروشد که با موافقت من اقدام نمود و باز هم کار خانه خاتمه نیافت و مجددا تصمیم گرفته شد تا با سند مادر که به نام من است وام گرفته شود در نهایت وامی به مبلغ 250 میلیون تومان از بانک شهر در سه مرحله دریافت گردید ضمنا مرحله سوم که قرار بود وام واریز گردد به علت اینکه وی مبالغی که تاکنون از وام دریافت کرده بود را خرج منزل نکرده حدود دو ماه از دریافت مرحله سوم وام خودداری نمودم تا اینکه خریدار طیقه اول و سوم تعهدی نوشت که چنانچه وی ( سازنده ) به موقع سررسید وام آن را تسویه نکند مبلغ حدود 100 میلیون که بابت خرید دو واحد به سازنده بدهکار است را به آن ندهد و به بانک پرداخت کند ولی متاسفانه نه سازنده و نه خریدار دو واحد به تعهدات خود عمل نکرده و بانک قصد به مزایده گذاشتن منزل را دارد . ضمنا منزل به صورت گچ کاری رها شده است و تنها کاری که کرده ایم یکی از طیقات را با هزینه خود تکمیل کرده و در آن ساکن شده ایم و تاکنون شکایتی از آنها نکرده ایم . لطفا در صورت امکان راهنمایی بفرمایید .
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
امین رضوانی
۲۰:۴۳ ۲۴ دی ۱۳۹۵
با سلام و خسته نباشید موضوع از این قرار است که ما یک ملک ویلایی را به یک مهندس برای ساخت و ساز داده اایم و ایشان در موعد مقرر ساختمان را تحویل نداده و به مدت 5سال از این قضیه می گذرد و ساختمان تا مرحله سفید کاری داخل طبقات رها شده و مهندس ساختمان به مسایلی دیگر به زندان افتاده یا فراری است ایشان 2طبقه سهم خود را فروخته و با سند مادر که به نام ما است وام گرفته است حال بانک قصد به تصرف و مزایده خانه را دارد که مبلغ وام250ملیون بوده و حالا با جریمه هاش نزدیک به 450ملیون می باشد تنها کاری که ما کرده ایم یکی از طبقات را با هزینه ی خود تکمیل کرده و در آن ساکن شده ایم نا گفته نماند که آن طرفی که 2طبقه را از مهندس خریداری کرده آشنای او بوده و دست نوشته ای از او در این مورد که اگر مهندس وام را پرداخت نکند مبلغ100ملیون را آنشخص باید پرداخت کند را داریم ولی آن ها نسبت به تعهدات خود عمل نکرده ز ما هنوز از آنها شکایتی نکرده ایم حال که بانک قصد به مزایده خانه را دارد نمی دانیم چه کار کنیم درضمن ما دست نوشته داریم که درصورت پرداخت نکردن وام از سوی آن ها حق فروش طبقه 5را که شراکتی است را داریم که مهندس زیر آن را امضا نموده است ولی چون سند مادر در گروی بانک بوده و بدهی های آن به نظام مهندسی ما را دچارمشکل کرده است لطفا راهنمایی بکنید.
با تشکر.
Iran (Islamic Republic of)
رضا اکبری
۱۱:۳۷ ۲۴ دی ۱۳۹۵
با سلام و خسته نباشید خدمت وکلای محترم اینجانب در تاریخ 88/07/10 قطعه زمینی را به مبلغ 11500000 تومان به دو نفر برادر دوقلو که برادر خانمم هستند در منزل آنها با قرارداد دست نوشت فروختم و آنها مبلغ 600000 تومان به عنوان بیعانه به من پرداخت کردند و من کل مدارک زمین شامل قراردادهای دست به دست و قرارداد شرکت را تحویل آنها دادم و در قرارداد نیز قید کردم و مبلغ 109000000 تومان را قرار بر این شد که در تاریخ 88/08/02 پرداخت کنند که بعد از گذشت 4 ماه پرداخت نشد وبا رضایت خود طرفین معامله را فسخ ومن بیعانه را به آنها برگرداندم و آنها مدارک زمین را به من برگرداندند و من در تاریخ 89/03/08 زمین را به یکی از همین برادرها به صورت نقدی فروختم حالا بعد از گذشت 8 سال برادر دیگر با برداشتن فسخ نامه و قرارداد از منزل بنده علیه بنده شکایت فروش مال غیر کرده است و من به علت سرقت شدن مدارک از منزلم دستم خالی است و فقط پدرخانمم (پدر شاکی) و خانمم که شاهد فسخ بودند حاضر به شهادت هستند و بازپرس به من میگوید باید تایید فسخ از دادگاه حقوقی بیاری و این در حالی است که این برادران با هم تا کنون در یک منزل زندگی میکنند و از همه کارهای همدیگر خبر دارند و شاکی میدانست که من حدود 7 سال پیش این معامله را با برادرش انجام داده ام لطفا راهنماییم کنید هم در مورد شکایت کیفری شاکی و هم تایید فسخ معامله(شاکی بجز قراردادی که از بنده سرقت کرده و در آن هم فقط پرداخت 300000 تومان از طرف وی بوده هیچ مدرک دیگری ندارد) با قدردانی از زحمات شما
Iran (Islamic Republic of)
محمدنقوی
۰۲:۱۴ ۲۴ دی ۱۳۹۵
آیاگفتن نقل وقول دردادگاه تاثیر دارد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۰۸ ۲۳ دی ۱۳۹۵
با سلام
من برای کسی کار تاسیسات کردم و حالا پولمو نمیده. مدرکی خاصی ندارم، حالا چطور می تونم پولمو ازش بگیرم؟
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
علی فولادی
۲۱:۰۳ ۲۳ دی ۱۳۹۵
با سلام و احترام
در سال 92شخصی مقداری کالا به ارزش 23 میلیون تومان به صورت قرضی از برادرم خریداری می نماید و در اردیبهشت 93 مبلغ 10 میلیون از طریق دستگاه pos به برادرم پرداخت نموده و در حال حاضر 3 میلیون از آن مبلغ 23 میلیون باقی مانده که پرداخت ننموده و اکنون از طریق شورای حل اختلاف دادخواستی مطرح نموده مبنی بر اینکه برادرم 10 میلیون از ایشان گرفته و لی در عوض کالایی به ایشان تحویل نداده و خواهان اخذ مبلغ 10 میلیون و دیرکرد می باشد لطفاً راهنمایی بفرمائید( ضمناً مدارک استنادی ایشان همان پرینت بانک مربوط به دستگاه pos و گواهی غیر واقع یک شخص می باشد)
United States of America
احسان
۱۴:۴۵ ۲۳ دی ۱۳۹۵
با عرض سلام و خسته نباشد.
ماه محرم سر ساختمان بر اثر حادثه یه بند از انگشتم قطع شد بعد گذشت چند ماه شرکت هیچ حق و حقوقی برام تعیین نکرده منم هفته پیش رفتم شکایت کردم برام تعیین کردن 10 درصد دیه کامل,امروز با بازرس رفتم سرساختمان ک مهندس وقتی دید تهدید کرد که باید برم شکایتمو پس بگیرم حق نداشتم قبل از توافق برم شکایت کنم الان شما میگین من چه کار کنم؟
منظور از 10 درصد دیه کامل چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
رعنا
۱۳:۵۶ ۲۳ دی ۱۳۹۵
باسلام بنده پول امانتی مادرم رابااحازه خودش به یکی ازفامیل دادیم ومدرکی نداریم مشکل مالی پیداکردباهمه ملاحظات فقط وعده میدهدونه سال گذشته وهیچ پولی به ماندادهآ یاباانتخاب حکم میتوانیم ازنظرقانونی کاری کنیم؟لطفاراهنمایی کنیدممنون
Iran (Islamic Republic of)
چ.ح
۱۱:۵۸ ۲۳ دی ۱۳۹۵
سلام بنده کارم نوشتن پایان نامه هست و کارهای نرم افزاریشو انجام میدم
برای یک دانشجو عمران یک تحقیق نوشتم و نمره کامل شد
ولیکن در آخر ایشون از پرداخت هزینه خودداری کرده
آیا راهی هست بتونم پولمو از ایشون بگیرم.
هزینه نزدیک یک میلیلون تومان
Germany
احد
۰۹:۴۷ ۲۳ دی ۱۳۹۵
با سلام
بنده 6 ماه پیش جهت خرید یک دستگاه لپتاپ که حدود 4 میلیون تومان قیمت داشت به شخصی که دوستم معرفی کرده بود مراجعه نمودم . نظر بنده فقط در مورد خرید یک لپتاپ با گارانتی مشخص ویک سال تعویض بود که در غیر این صورت از ایشان خریداری نمیکردم که با چندین بار پرسش ایشان تایید کردند این دقیقا گارانتی مورد نظر من با یک سال تعویض در صورت خرابی است . زمانی که دستگاه را میخواست تحویل بدهد بنده در محل نبودم لذا خواهرم به آنجا رفت و تسویه حساب کرد و دستگاه را تحویل گرفت و صد البته که از ایشان در مورد گارانتی تعویض دستگاه سوال پرسید که ایشان دوباره تاکید کردند گارانتی مورد نظر بنده است و ما هم به حرف و راستگو بودن ایشان بسنده کردیم .
بعد از 10 روز سیستم به مشکل بر خورد و وقتی با ایشان تماس گرفتیم گفتند مشکل نرم افزاری است و ویندوز تعویض کن و ... که حدود سه ماه به این طریق گذشت و این دستگاه حتی نتوانست یکی از خواسته هی من را براورده کند.
لذا دستگاه را به ایشان جهت تعویض تحویل دادم اما بعد چند روز که آن را به گارانتی فرستاده بودند دستگاه را برگشت دادند که حتی ال ای دی با یک نمونه بیکیفیت تر تعویض شده بود ( ال ای دی بدون مشکل بود ) و با اعتراض من روبرو شدند همچنین مشکلات دستگاه رفع نشده بود
بنده از آن رو چندین بار از ایشان خواسته ام دستگاه را تعویض کنند که قبول نمیکنند و وقتی جهت شکایت به وزارت صنعت و معدن رفتم با من تماس گرفتند بیایید با هم مشکل را حل میکنیم و من شکایت نکردم اما دوباره از تعویض دستگاه سر باز میزند و میگویند من نگفتم این گارانتی با این مقدار زمان تعویض اما زمان تحویل هم خواهرم و هم دوستم آنجا شاهد بودند همچنین قبلا چندین بار تلفنی این امر را تایید کرده بودند. همچنین نمونه نو دستگاه مورد نظر در حال حاظر بالای 5 میلیون تومان قیمت دارد یعنی اگر حتی پول من را برگرداند باید یک میلیون بیشتر از شش ماه پیش بدهم تا سیستم سالمی تهیه کنم.
میخاستم من را راهنمایی بفرمایید به کدام مراجع قانونی میتوانم از ایشان شکایت کنم و چگونه تا حقم ضایع نشود . چون وزارت صنعت و معدن به من گفته اند ما نمیتوانیم پیگیر باشیم باید صنف بروید صنفم میگه ما نمیتونیم و من را حیران کرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۲۳ دی ۱۳۹۵
بنده کارم دکوراسیون،و برای یه مشتری کار کردم،در طول کارمشتری درب اپارتمان را روی من و شاگردم قفل میکرد و میرفت تا چند ساعت بعد ،و در طول دو هفته چند بار این کارو کرد،و من چون خانم باردار و شهرستانی هستیم.کسی و نداریم تو این شهر،فقط من از همسرم نگهداری میکنم.تو این چند بار که مارو حبس کرد .خانمم باید دکتر میرفت ،اما نشد ببرمش و حالش بد شد .از نظر قانونی چطور شکایتش کنم و چه جزای داره؟
ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۰:۲۵ ۲۳ دی ۱۳۹۵
من بنابدلایلی تغییر تولد دادم و شناسنامه جدید برام صادر شده الان با توجه به اینکه مدارک پیش دانشگاهی و دانشگاهیم متناسب با شناسنامه قبلیم میباشد چگونه میتوانم اونهارو تصحیح کنم ؟ به کجا باید مراجعه کنم چون کد ملیمم تغییر یافته
تشکر
Iran (Islamic Republic of)
کاظم
۰۰:۰۰ ۲۳ دی ۱۳۹۵
سلام
ساختمان 12 واحدی را سه نفر شریکی در سال 1385 ساختیم . متراژ 11واحد حدود 85 متر و یک واحد دوبلکس 350 متر بود .تعداد پارکینگ ها 8 عدد بود ( 6 تای آنها مستقل و 2 تای آنها مزاحم یکدیگر بودند ) مطابق تقسیم نامه محضری 2 پارکینگ که مزاحم هم بودند به واحد 350 متری تعلق گرفت اما هنگام تنظیم سند در دفتر خانه رئیس دفترخانه اعلام نمود که چون تعداد پارکینگها از تعداد واحدها کمتر می باشد نمی توان به آپارتمان 350 متری 2 پارکینگ ( حتی پارکینگ مزاحم ) اختصاص داد لذا اجباراً طی اقرارنامه اصلاحی و با ذکر نظر رئیس دفترخانه در اقرارنامه مذکور ، پارکنگ مزاحم جلویی به واحد دیگری منتقل شد و پارکینگ پشت سری که حق عبور از پارکینگ مزاحم را داشت به سند آپارتمان 350 متری الحاق گردید . سوال بنده این است که آیا با توجه به مزاحم بودن پارکینگ ها نظر رئیس وقت دفتر خانه مطابق ضوابط سال 85 صحیح بوده یا خیر ؟ این موضوع هم اکنون باعث ایجاد مشکل و اختلاف دائمی بین استفاده کنندگان از این دو پارکینگ شده زیرا برای جابجایی ماشینم همواره باید به دنبال مالک پارکینگ جلویی باشم تا ماشینش را برای خارج شدن ماشین من جابجا کند . آیا برای حل مشکل راهکاری وجود دارد ؟
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۵:۴۵ ۲۲ دی ۱۳۹۵
سلام خسته نباشی میخواستم بدونم چطور کپی پرونده از دادگاه تهیه کنم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
محمد علی
۰۷:۱۷ ۲۲ دی ۱۳۹۵
با سلام.آیا کسی که به موجب یک رسید عادی متعهد به انتقال یک قطعه زمین مشخص به نام فرد دیگری شده ،به علت بدهکار بودن به او ،میتوان الزام اوراازدادگاه به انجام تعهد خواست؟لازم به ذکر است که رسید مذکور دارای امضا متعهد با ذکر نام متعهد و انجام تعهد درتاریخ معین میباشد.
Iran (Islamic Republic of)
delju
۲۳:۰۴ ۲۱ دی ۱۳۹۵
با سلام
احتراما، به استناد ماده 91 اصلاحیه قانون تجارت، در صورت عدم برگزاری مجمع عمومی عادی در موعد مقرر که حداکثر 6 ماه می باشد بازرس قانونی شرکت بعد از اتمام مهلت مقرر حداکثر تا کی فرصت دارد اعضای مجمع را دعوت و مجمع را تشکیل دهد؟
با تشکر فراوان
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۲۲:۴۰ ۲۱ دی ۱۳۹۵
در سال 1331 شناسنامه من باطل کردن و یک شناسنامه جدید با نام و نام خانوادگی، پدر و مادرجدید برای من صادر شده است .یعنی فرزند یک نفر دیگر شدم..چطوری میتوانم شناسنامه ا ولی خود را فعال کنم و به ان اسم و فامیلی برگردم.مرد هستم. پدرو مادر و برادر و خواهران اصلیم فوت شدن. پدر و مادر شناسنامه دوم فوت شدن. براد و خواهر شناسنامه دوم در قید حیات هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ظیبهذ
۱۹:۲۵ ۲۱ دی ۱۳۹۵
سلام ایا خرید خونه بطور قراردادی هم میشه یعنی باطرف قراردادبنویسی ومهربزنی ولی نری بنگاه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۲۵ ۲۱ دی ۱۳۹۵
سلام.
شخص الف یک فقره چک به مبلغ x ریال در وجه ب صادر میکند. علاوه بر آن یک فقره چک تضمین هم بابت چک اولی به همان مبلغ صادر میکند با قید عبارت "جهت تضمین پرداخت چک شماره .... " . چک اول و بلافاصله بعدش چک تضمین برگشت میخورد. برای چک اول دادخواست داده میشود و حکم محکومیت صادرکننده صادر میشود. سوالم اینست که حالا که برای چک اصلی رای داده شده ، روی چک دوم که قید شده بابت تضمین میتوان اقدام حقوقی کرد یا به شخص ثالث منتقل نمود؟ میتوان به این استناد کرد که چون چک اصلی در سررسید پاس نشده بوده، پس چک دوم از حالت تضمین خارج شده است؟ کلا چگونه میتوان چک دومی را وصول کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۵۲ ۲۱ دی ۱۳۹۵
نامه ای به مدیر شرکت درباره تبعیض در انتصاب نوشته ایم و درخواست کرده ایم علت ارتقای دونفر را که نام برده ایم به ما توضیح دهد ولی او نامه را به آنها داد و آنها به اتهام نشر اکاذیب و افترا از ما شکایت کرده‌اند اولا آیا ما میتوانیم از مدیر به عنوان افشای اسرار شکایت کنیم
دوما دادیار منع تعقیب زده ولی دادیار اظهار نظر مخالفت کرده بدون اینکه کذب بودن ادعای ما اثبات شده باشد و یا جرمی توسط ما به صورت واضح به دونفر نسبت داده شده باشد. لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۱۰:۲۸ ۲۱ دی ۱۳۹۵
با احترام تقاضای راهنمایی دارم:پرونده الف در خصوص اثبات مالکیت(اراضی موروثی واقع در یک روستا با قباله صدو بیست ساله)بیش از دو سال در شعبه حقوقی ،مفتوح است.کارمند یکی از شعبات همان دادگستری که پدر و بستگانش خواندگان پرونده الف هستنددر سال جاری با لودر به تخریب قسمتی از ارضی مجاور مورد بحث می پردازد.(دوشاهد،عکس،راننده لودر که البته اظهارات او گرفته نشده است و نامه اداره منابع طبیعی مبنی بر تصرف عدوانی اراضی ملی از سوی خواندگان به دادگاه).نامه ای از سوی خواهان به عنوان اعتراض به عمل تخریب به شعبه ارایه می گرددکه چرا در حالی که پرونده مفتوح است چنین عملی صورت گرفته است ورییس شعبه که رییس دادگستری هم می باشندبا اعمال جانبدارانه از کارمند دفاع می کنند.یک از خواهان شکوائیه ای به دادگستری استان نوشته و اعلام می داردکه علیرغم طولانی شدن بررسی و مفتوح بودن پرونده این فرد در مسیر دستیابی به نتایج قانونی پرونده مداخله می کند.کارمند مذکور با کپی گرفتن از نامه اعتراضی در پرونده الف و جمله ذکر شده درشکوائیه به عنو ا ن نشر اکاذیب طرح شکایت می کند.در دادسرا رسیدگی و قرار منع پیگرد صادر میشود.در پی اعتراض کارمند،قاضی اتهام را تایید می کند.راهنمایی بفرمایید در اعتراض به این حکم آیا موارد زیر قابل استناد هستند؟1-در زمان مفتوح بودن پرونده و اشراف کارمند به این امر چرا به عمل غیر قانونی مبادرت ورزیده؟2-آیا این فرد اجازه دسترسی به مدارک موجود در پرونده الف را داشته است؟3-چرا شاهدین و مدارک مربوط به تصرفات غیر قانونی نادیده گرفته می شود؟4- آیاجمله ای که فقط یک بار در شکوائیه به عنوان دادخواهی (طبق اصل 34 قانون اساسی)مطرح شده نشر اکاذیب است؟(عدم انطباق با مواد 697 و698قانون مجازات اسلامی)5-در خصوص پرونده الف-علاوه بر حکم حاکم شرع در سی و پنج سال پیش ،اکثر قریب به اتفاق کارشنا سان دادگستری بر مالکیت خواهان صحه گذاشته اند آیا رئیس شعبه می تواند این گونه مدارک قانونی را نادیده بگیرد؟6- خواندگان ذکر شده ،در این دادگستری سریالی از پرونده های گوناگون در رابطه با این موضوع ایجاد کرده اند که علیرغم حضور این کارمند در اکثر آنها ،حضورش نادیده گرفته شده و نامش حذف می شود.تقاضای راهنمایی دارم.با سپاس فراوان.
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۰:۱۷ ۲۱ دی ۱۳۹۵
سلام وقت بخیر
بنده سهامدار شرکت سهامی خاص هستم. در مدت یکسال گذشته هیات مدیره امضا بده رو بر روی اسنادی مثل صورتحلسات هیات مدیره و مجامع و ... جعل کرده اند. این در حالیست که بدون حضور و رای بنده تصمیمات شرکتی انجام میشد و خدشه ای هم به رای جمع وارد نمیشده است.
آیا اقدام بر علیه این شرکت مبنی بر اتهام جعل و استقاده از سند مجعول منجر به نتیجه می گردد.؟
سوال دوم اینکه برای اقدام به تامین دلیل جهت دریاقت اصل سندهای موجود در اداره ثبت شرکتها جه اقداماتی باید انجام شود و متن دادخواست باید جگونه تظیم گردد. در صورت امکان یک نمونه از متن دادخواست ارائه نمایید.
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
بیژن بابادی
۱۰:۰۵ ۲۱ دی ۱۳۹۵
با سلام
احتراما من کارمند رسمی دولت می باشم که به دلیل نامعلوم ازسمت ام برکنارشدم که طبق آرا هیات عمومی دیوان و قوانین خاص جانبازان دادخواستی را به دیوان ارسال نمودم وزمان جلسه رسیدگی آن اردیبهشت 96می باشد الان متوجه شدم شرکت متبوع وشرکت مادر تخصصی در پاسخ به دیوان نامه های را ارسال نموده اندکه فاقد وجهات بوده و باتوسل به یکسری قوانین قصد دارند رای دیوان رابه نفع خود جلب نمایند آیا می توانم با ارسال نامه و توضیحات تکمیلی نامه های ارالی را به چالش بکشانم ممنون از لطف شما
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۹:۰۲ ۲۱ دی ۱۳۹۵
می خواستم بدانم در صورت پناهندگی مذهبی یک فرد در خارج کشور آیا در ایران از ارث محروم می شود؟ و یا سهم الارث او به دولت می رسد؟
Iran (Islamic Republic of)
یک دادخواه
۰۷:۴۵ ۲۱ دی ۱۳۹۵
با عرض احترام :آیا یک قاضی می تواند در رای خود نظر رئیس دادگستری را هم عنوان کرده و تاییدی بر نظر خود بداند؟این کار استقلال قاضی را زیر سوال نمی برد؟
Iran (Islamic Republic of)
یکنفر از اعضا
۰۷:۲۱ ۲۱ دی ۱۳۹۵
با عرض سلام و تشکر ،حدودا 400 نفرعضو تعاونی مسکن سازمان دولتی بودیم که متاسفانه هیات مدیره طبق قوانین تعاونی ها با برگزاری چند جلسه مجمع عمومی و به حد نصاب نرسیدن اعضا در جلسات بعدی با حداقل حضور و ناهماهنگی و نا آگاهی اعضا نسبت به انتخاب 10 نفر به عنوان هیات امنا (7 نفر هیات مدیره و بازرس +3نفرجدید هم از میان اعضا) انتخاب و بعد از مدتی هم با همان شرایط نسبت به اعلام پایان کار تعاونی و انتخاب هیات تسویه اقدام میکنند. علی ایحال با توجه به اینکه هیات امنا هیچگونه آیین نامه داخلی ندارند و از پاسخگویی به اعضا در خصوص وجوه حاصل از تسویه تعاونی و دیگر وجوه که نزد آنها می باشد ،خودداری بعمل می آورند، اعضا چطور می توانند از هیات امنا شکایت کنند؟ آیا شکایت باید جمعی باشد و یا بصورت انفرادی هم میتوان شکایت کرد؟آیا قوانین عمومی در خصوص هیات امنا داریم؟! ممنون میشویم ما را راهنمایی کنید.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۰ دی ۱۳۹۵
با سلام و عرض ادب . نزدیک به دو سال پیش قراردادی فی مابین اینجانب و خانمی جهت فروش نهاده های دامی تنظیم گردید که اینجانب فروشنده بوده ام . به منظور ضمانت پرداخت وجوه معامله از ایشان سند ملکی دریافت و به بنده وکالت بلاعزل فروش با اختیارات تام و سلب اختیارات موکل ( صاحب سند ) اعطا گردید . تمامی موارد در قرارداد نیز ذکر گردیده است . متاسفانه بخش قابل توجهی از بدهی پرداخت نگردید و اینجانب ناگزیر به فروش ملک به طلبکار وجه معامله شده و به عبارتی سند را به نام طلبکار اصلی نمودم . پس از مدتی موکل بنده از طریق دعاوی ادعا نمود که پیشتر ملک را فروخته است و از صاحب جدید سند شکایت حقوقی نموده و دادگاه موقتا تا رای نهایی جلوی تخلیه ملک را گرفت . منعاقبا صاجب جدید سند به دلیل فروش مال غیر از موکل بنده شکایت کیفری نموده و دادگاه رای به تخلیه ملک داده و حکم جلب موکل بنده را صادر نموده است . متاسفانه تاکنون مصالحه صورت نپذیرفته و موکل اینجانب ، بنده را تهدید به شکایت کیفری و طرح خیانت در امانت نموده است . ضمن آنکه تمامی مدارک بدهی ( شامل بارنامه های ارسال بار ، شاهدین و قرارداد ) موجود می باشند ، لطفا بفرمایید آیا طرح شکایت از اینجانب به عنوان وکیل ( حقوقی یا کیفری ) در این پرونده موضوعیتی دارد یا خیر ؟ با سپاس فراوان
Iran (Islamic Republic of)
هستی حامدی
۱۵:۳۴ ۲۰ دی ۱۳۹۵
سلام .خسته نباشید . یه سوال داشتم از خدمتتون . اگه مقدوره جواب بدید. من یه ماشین دارم که تعویض پلاک نشده حالا صاحب پلاک زنگ زده میگه بابت این ماشین 2 میلیون از یه نفر دیگه طلب کاره . اگه به فرض ماشینو برای فک پلاکش بخوابونه میتونه بابت 2 میلیون ماشینو آزاد نکنه تا من مجبور بشم 2 م رو بدم بهش یا قاضی ماشین رو آزاد و طرف رو مجبور به تعویض پلاک به نامم میکنه و طرف هم مجبوره چکش رو از صاحب چک نقد کنه؟من ماشین رو از کس دیگه ای خریدم و کل مدارکش دستمه.اگه مقدوره جواب بدین.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۵:۱۴ ۲۰ دی ۱۳۹۵
فردی 62 ساله 30ازعمر خود را روی املاک کشاورزی پدری صرف نموده،از 24 سال پیش هم که صاحب املاک(پدر خانواده) فوت کرده این زمین ها را باکاشتن درخت آباد کرده برادران وی با اکراه از کشاورزی روستا را از همان سی سال پیش ترک و به شهرستان آمده اند و هر با رکه فرد کشاورز از برادران درخواست تقسیم املاک را نمودهامتناع کرده و گفنته اند که اجاره آن را به مادر خانواده بدهد حال که سه سال است که مادر خانواده فوت کرده ورثه درخواست تقسیم املاک را نموده اند.آیا 1. از نظر قانونی میتوانند چنین ادعایی داشته باشند؟؟؟؟؟؟؟؟2. اگر عاری آیا طبق عرف محل فرد کشاورز میتواند ادعای نصف درختانی را که کاشته وبه ثمر رسانده را نماید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۱۰:۴۶ ۲۰ دی ۱۳۹۵
با عرض سلام و خسته نباشید .
بنده از کسی پول طلب دارم وخدماتی هم براش انجام دادم . که بعد از فروختن اجناس مورد نظرش گفته که میده بدهی رو اما الان بعد چهار ماه میگه بهت پولی نمیدم و الان مدرکی ندارم اما پیامی که نوشته پول گرفتم اما نمیدم رو دارم ایا میشه از راه قانونی اقدام کرد
ممنون میشم اگه بگین
Iran (Islamic Republic of)
بوسف صبوریان
۰۲:۴۲ ۲۰ دی ۱۳۹۵
با عرض سلام وخسته نباشید من میخواستم یک خودرو امداد خودرو پلاک شخصی بخرم از مرکز استان شهرستان خودم ایا میتوانم اون ماشین را بخرم وببرم شهرستان خودم و باهاش مشغول کار بشم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
شهریار میرانی
۰۱:۴۱ ۲۰ دی ۱۳۹۵
با سلام
منزلی با وکالت فروش کاملی توسط وکیل به شخصی به قیمت نازلی در دفتر اسناد رسمی صلح شده و قبض تخلیه نیز صادر شده (در وکالت فروش اجازه واگذاری به هر قیمت و هر شرط و صلح بوده و علت وکالت تضمین بازگرداندن وجه قرضی بوده که عودت نشده و یکسال نیز گذشته) و نفر دریافت کننده نیز منزل را در دفتر اسناد رسمی فروخته و قبض تخلیه مجدد صادر شده. حال نفر اول منزل را تخلیه نمینماید . روش کار برای خریدار آخر چیست؟
نفر اول راهی برای عودت ملک خود دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۹ دی ۱۳۹۵
سلام و ممنون از پاسخگویی شما
بنده یکی از واحدهای مسکن مهر را خریداری نمودم و هنوز اقساط ان تمام نشده است ولی برادرم خانه را تصرف و به هیچ عنوان حاضر به تخلیه نمیباشد چه شکایتی باید علیه وی طرح نمایم؟
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۰۱:۰۴ ۱۹ دی ۱۳۹۵
سلام،
من در یک شرکت آرایش بهداشتی به مدت یک سال نیم کار میکردم به عنوان نماینده علمی بعد از چند ماه با عوض شدن چند تا از مدیران شغل من از نماینده علمی به ویزیتور فروش تبدیل شد،و بعد از چند مدت با من تسویه کردن،ولی چک ضمانت بدون تاریخ من بعد از گذشت یک سال هنوز در اختیار شرکت بخاطر بد حسابی مشتری،لازم به ذکر که شرکت اصلی در تهران است ومن در شیراز زیر نظر پخش مربوط به همان شرکت همکاری میکردم،حتی اینکه پخش نسبت به تحویل فاکتورهای مربوط به مشتری بد حساب برای اینکه اقدامات قانونی انجام دهم امتنا می کند،و از من خواسته شده خود این مبلغ را به شرکت پرداخت کنم،ودر آخر شرکت بیمه مرا بطور کامل پرداخت نکرده.و برای اینکه شکایتی در مورد حقوق ومزایا نکنم،با نگه داشتن حقوق و سنوات آخر سال مرا مجبور به امضای استعفا نموده،و امضا نمودن فرم حقوق و سنوات بدون تاریخ و مبلغ،راه حل پیشنهادی شما برای گرفتن چک ضمانت من چیست آیا آنها حق این حق دارن،با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
هیمن خاوری
۰۱:۰۲ ۱۹ دی ۱۳۹۵
با سلام و عرض ادب.
سال 78 تصادفی رخ داد که راکب موتور به پرداخت دیه محکوم گردید. از آنجا که موتور ایشان بیمه نداشت خود موظف به پرداخت دیه شد. دادخواست اعسار داد که دادگاه قبول کرد ولی بعد از گذشت قریب به 17 سال هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته. دو بار هم پیگیر پرونده شدم ولی هر بار دادگاه حکم به بی بضاعتی محکوم داد و هنوز دیه پرداخت نشده. در ضمن دادگاه اقدامی جهت تقسیط دیه نکرده و هر بار بی بضاعتی محکوم را دلیل پرداخت نشدن دیه میداند.
سوالم اینه که آیا راهی برای دریافت دیه دارم ؟
مبلغ دیه 12 شتر و پنج درصد دیه کامل بوده.
لطفا راهنمایی کنید.
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۱ دی ۱۳۹۵
5درصد سال 78 که شاید 500هزار تومان هم نشود به نظرم اگر درمان کامل حاصل شده شما هم برای آرامش خودتان رضایت بدهید