نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۲۸
در انتظار بررسی: ۴۴
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
اولا اینکه . خداوند در سوره مائد میگه بجز سگ شکاری . این یعنی چه . یعنی اینکه سگ نجس است الا سگ شکاری . خیلی هم واضح گفته دلیلی از این متقن تر . قرار نیست همه چیز در قرآن بیاید . مگر نماز ظهر گفته ۴ رکعت خیر . باید مفسر قرآن تشخیص بدهد
Iran (Islamic Republic of)
جمشید
۱۲:۰۸ ۰۶ دی ۱۴۰۰
چرا دروغ به قرآن نسبت میدی؟
کجاش گفته سگ نجسه یا سگ شکاری نجس نیست؟
گفته آنچه که سگ شکاری (سگی که برای شکار آموزش دیده)، برایتان شکار میکنند. یعنی اگه هر سگی رو برای شکار ، آموزش بدیم، پاک میشه؟؟؟؟!!!
مگر غیر از اینه که قرآن کامله؟
جزئی ترین احکام مثل همین خوراک حلال (در آیه استنادی شما)، احکام ارث ، ازدواج (افراد مجاز و غیر مجاز برای ازدواج) و ... آمده، اونوقت شما میگی قرار نیست همه چی در قرآن بیاد؟!
شما تعیین میکنی چی در قرآن باید بیاد چی نیاد؟
ما مکلف به تبعیت از آنچه در قرآن آمده هستیم، در مورد آنچه نیامده، با عقل پیش بریم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۲۷ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
یجوری مطلب رو شروع کردی گفتم میخاد چی بگه .آخرش هم بسنده کرد به حدیث .دلیل محکمه پسند باید آورد ‌.ضمن اینکه من علاقه به نگهداری سگ هم ندارم .
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۰:۱۵ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
اونوقت معلممون بهمون گفت سگ نجس نیست من خودم تو خونه سگ دارم
United Arab Emirates
ابوالفضل
۱۴:۵۲ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
بزاق دهان سگ ناقل انواع میکروب ها و بیماری هاست
اینکه ۱۴۰۰ سال پیش دین اسلام میدانسته که سگ چقدر برای سلامت انسان مضر است خود دلیلی بر حقانیت این دین است
به دین اسلام عمل کنیم که به خدا قسم چیزی جز به صلاح ما نگفته است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۳۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
جالب اینجاست دلیل محکمی برای نجس بودن سگ
پیدا نکردن... کل مطلبی که خوندم فقط داشت
از مشرق به مغرب میرفت و لقمه رو دور سر خودش
تاب میداد...آخرش هم نفهمیدیم چرا؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
پاسخ
۱۸:۲۲ ۱۸ تير ۱۴۰۱
دلیل این است که چون سگ نجس است
صدها روایت هم درباره نجس بودن این حیوان گفته شده
لطفا سگ پرستی رو کنار بذارید
این حیوان نجس نفهم دلیلی نداره که بخواد کنار انسان باشه
تمام امامان گفتند که سگ نجسه
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه
۱۷:۳۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
چه حیواناتی را میتوان در خانه نگهداری کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
پوریو
۲۱:۰۸ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
دادا هر چی بجز سگ
Syrian Arab Republic
شهرام
۰۴:۰۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
در قران کریم در مورد حرام بودن گوشت برخی حیوانات مطلب اومده. پس اینجور نیست که توجیه کردید در قران کلیات امده! اگر سگ نجس بود در قران می امد. اون روایات هم سندیت متقن ندارن و برخی اونهارو رد کردن و گفتن جعل حدیثه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
در قرآن تعداد رکعت های نماز و جزئیات نماز اومده؟
Iran (Islamic Republic of)
پاسخ
۱۸:۲۰ ۱۸ تير ۱۴۰۱
1400 ساله که نماز توسط مسلمانان زمان پیامبر تا حالا در مساجد اقامه شده به همین شکل
فرمان پیامبران و امامان هستش که نماز اصل و کامل همینه و حتی اگر یک کلمه اش عمدا یا سهوا اشتباه باشه نماز باطله
Iran (Islamic Republic of)
سلام فرهاد هستم
۰۰:۱۱ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
من پنجاه چهار سال دارم . از دوازده سالگی با سگ بزرگ شدم وهمین الا هم سگ بغلم خواب .تا الا هم هیچ چیز بدی یا بیماری که سگ انتقال داده باشه ندیدم .حال سوال داشتم .ایا سگ به اندازه انسان به انسان بیماری وهرد کرده .ایا خدا نمیدانست نباید نجس بیا فریند .ایا تمام حیوانات بیماریهای ندارند برای انسان . من احترام میگذارم به عقاید همه ولی انقدر که انسانها به یک دیگر بیماری انتقال میدهند حیوانات ندادند
Australia
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
خودتون هم میدونید ک هیچ دلیل محکمی نیومده که چرا سگ نجس هست چون فقط اسلام گفته میگید اوکی. بدون اینکه دنبال دلیل بگردید . حتما باید دلیل محکمی داشته باشه همینطور که برای نجاست خوک دلیل محکمی اومده .
اگه از لحاظ بیماری و ... هم بخواهیم برسی کنیم در این دوره با مراجعه به دامپزشکی های مختلف و زدن واکسن های مناسب میتونیم تا حدی از این بیماری ها جلوگیری کنیم
اون هایی هم که میگن سگ نباید داخل خونه زندگی کنن چون ریزش موی زیادی دارن و خونه رو کثیف میکنن باید بگم که بعضی از سگ ها آپارتمانی هستن و باید داخل آپارتمان زندگی کنن و در خارج از آپارتمان زندگی براشون سخته . این سگ ها بسیار باهوش هستن و با کمی وقت گذاشتن میتونیم بهشون یاد بدیم که در جای مناسب دستشویی کنن و اغلب سگ های آپارتمانی ریزش موی پایینی دارن محض اطلاع بعضی ها
دلیل منطقی وجود نداره که چرا سگ نجس هست . اگه کسی می‌دونه بگه لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
در جواب اون شخصی به اسم درسا که نوشته 14 سال سگ داشته بعد مریض شده،،، بعد سگش رو واگزار کرده،،، باید بگم بنده خدا یه تحفیق بکن بعد بنویس،، سگ آخرش 14،، 15 سال عمر میکنه،،، اونم شاید،،، دوما همه شماها که دم از اسلام می‌زنید،، همین سگ نجس که می‌فرماید یکی از حیوانات بهشتی هستن،،، اصحاب کف،،،، فقط افراط و تفریط،،، از اسلام فقط همین چیزها رو فهمیدین،،، نجس بودن سگ و خوک و حجاب زنان،، بقیه کشک،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۸ تير ۱۴۰۱
سگ اصحاب کهف اجازه نداشت که به صاحبانش نزدیک شود و جلوی در غار خوابید
قشنگ گفته سگ نجسه و نباید نزدیک حریم انسان باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
همه چیز گفت جز علت نجس بودن سگ را
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۱۱ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
دلیلی که برای احکام هست ، یا قرآنه و یا سنت پیامبر و اهل بیت علیهم السلام.
در مورد سگ هم، دلیلش سنت یا همون احادیثِ در این مورد است.

اسلام یعنی تحقیق کردن در اعتقادات، تسلیم بودن در احکام
United Arab Emirates
پویا
۰۹:۳۴ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
حتی نیازی به این مطالب هم نبود، زمانی که اسلام میگه نجسه پس نجسه
Iran (Islamic Republic of)
ابن سینا
۲۱:۰۱ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
در نجس بودن سگ شکی نیست ما که از خدا و پیشوایان و پیامبران بالاتر نیستیم که بگیم نه نجس نیست ! حالا هرچقدر سگ وفادار باشه . آزادی اون هم مثل بقیه موجودات در روستاها و طبیعته ... کار ما اشتباه هست
وگرنه من خودم خیلی سگ رو دوست دارم و این دلیل نمیشه که توی خونه نگهداری کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
سگ نجس هست ولی دلیل نمیشه ما از این حیوان دوری کنیم اون رو آزار بدیم یا بکشیم ما میتونیم سگ رو نوازش کنیم ولی دستمون رو بشوریم لباسمون رو بشوریم به همین راحتی میتونیم بهش ابراز علاقه کنیم میتونیم بهش غذا بدیم ولی بیرون خونه توی خونه جای انسانه که باید حریم داشته باشه آدم که یه حیوونی که خونش بیرونه و طبیعت وارد خونه و حریم خودش نمیکنه اگر می‌بینید کسی به خاطر این که سگ رو نجس میدونه داره از سگ فرار میکنه یا میزنتش یا میکشتش بدونید که دچار افراط توی دین شده چون ائمه هم حتی به سگ ها رسیدگی میکردن بهشون غذا می‌دادند ولی داخل خونه نمی‌آوردند امیدوارم اینقدر نگید سگ نجس نیست آخه من نمیفهمم سگ اگه نجس باشه چه اشکالی داره ما باااااایدددد اونو بیاریم تو خونمون؟ یعنی اگه نیاریم می‌میریم؟؟؟این چه وضعشه؟ یا افراط یا تفریط خواهشا درست دین رو بشناسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۸ تير ۱۴۰۱
روایت های نجس بودن سگ رو بخونید
ظرفی که دهن نجس سگ بهش خورده باشه با 6 بار شستن (همراه با خاک مال) بازهم تمیز نمیشه
باید 7 مرتبه خاک مال شود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۵۲ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
سگ ها بسیار موجودات مفیدی هستند. این نجس بودن و غیرو هم مسخره و عجیب و بدون پایه و اساس است.
Iran (Islamic Republic of)
صالح دانا
۱۷:۳۵ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
سگ نجس است
دیگه سوال نداره که
چرا میخواید خلاف شرع و فرمان خدا عمل کنید؟؟
حیوان زبون بسته نفهم خودش رو نجس میکنه
از نظر پزشکی هم هزار بیماری داره ذاتش هم کلا نجسه
حتی یک تار موش روی لباس باشه نماز باطله
وقتی چیزی حرام و نجسه هیچ وقت باطن کثیف و آلوده اش عوض نخواهد ‌‌‌‌‌شد
Finland
ناشناس
۰۳:۰۷ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
باسلام اگر ما پیرو دین اسلام هستیم که در روایات گفته سگ نجس ائمه علیه سلام چون دیدگاهشان نسبت به مردم عادی بالا ترهست از نظر علمی گفتن که سگ وبعضی از حیوانات اگر دریک خانه با انسان زندگی کنن باعث بیماری انسان میشن اونها سالها پیش گفتن وبعدها دانشمندان وپژوهشگرا پی به صحت روایت بردن وتونستن برای بیماریهایی که سگ یا بعضی از حیوانات به انسان منتقل میکنن نامگذاری کننداگراهلبیت گفتن سگ در خانه نگهداری نکنید به نفع سلامتی انسانها گفتن انها همینطور که مخالف همزیستی سگ با انسان هستن مخالف حیوان ازاری هم بودن امیدوارم این دلیل برای کسانی که دلیل محکمی میخواستن بتونه تا حدی رضایتشونو جلب کرده باشم با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
درسا
۰۹:۳۴ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
سلام دوستان عزیز .من هیچ اعتقادی به اسلام و اینا ندارم اما..لطفا دوستانه به حرفم گوش کنید.گاهی اوقات خوبه که از تجربه دیگران استفاده کرد تا زمان رو از دست نداد برای کسب تجربه..بنده فردی هستم که عاشق حیوانات هستم به خصوص سگ..و ۱۴ ساله که سگ دارم و میمردم براش من اصلا ادم مذهبی و معتقدی نیستم اما خواهش می کنم خواهش می کنم این حرفمو جدی بگیرین..من بعد از ۱۴ سال نگهداری از سگ در منزلم که عاشقش بودم تازه به انواع بیماری های پوستی و داخلی مبتلا شدم جوری که سرطان پوست گرفتم البته اول با قارچ شروع شد..من تازه عروس بودم به خاطر نگهداری و ریزش موی سگ ..به مرور در این ۱۴ سال این موهای سگ وارد رحمم شده و جذب شده بود و باعث شد بچه دار نشم..رحمم رو دراوردن..بازم میگم من عاشق سگ هستم ..به خصوص خانم ها خواهش می کنم ازتون مواظب باشین چون رحم خاصیت مکش داره..الان سگم رو واگذار کردم اما من موندم و بیماری هایی که این ۱۴ سال گرفتم..قسمتون میدم به تمام چیزی که می پرستین با گریه این رو می نویسم با دردی که می کشم مراقب سلامتیتون باشین..سگ نجس نیست اما فضای خونه رو به خصوص خونه ای که دختر داره رو کثیف می کنه و خطرناکه..کلی موهاش میریزه بدون اینکه بدونید توی کمد و یخچال و حتی غذاتون میره و میخورین اما متوجه نمیشن.. و اینا خطرناکه خواستم اتفاقی که توی زندگیم به خاطر نگهداری سگ افتاده رو جدا از اسلام بگم..من موندم و زندگیم که به خاطر سگ واسه همیشه تباه شد..نه بچه دار می تونم بشم سرطان گرفتم رحمی هم ندارم برای مادر شدن..
Iran (Islamic Republic of)
mn
۲۳:۵۲ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
هنوز هم با اینکه تا این حد درک کردین مضراتش رو، بازم اعتقادی به اسلام ندارین؟! بازم میگین نجس نیست؟! چرا واقعاً؟!
Iran (Islamic Republic of)
فرهود
۲۱:۵۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
هیچ ربطی به سگ نداره چرا هذیون میگی
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۱۵:۵۲ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
به نظرم سگ نجس نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۸ تير ۱۴۰۱
دلیل؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۹ تير ۱۴۰۱
وقتی پیامبر و امامان گفتند سگ نجس است
خب سگ نجسه دیگه
United Arab Emirates
همایون
۲۳:۱۴ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
یاد سگ کوچولوی ناز سفید تو فیلم عاشقانه افتادم
پاپت
تو یه سکانسی ریحانه به پگاه گفت:
"سگ جای بچه رو نمیگیره، دیگه داره دیر میشه ها، خودتو با سگ گول میزنی"
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
نجس به معنی کثیف نیست، کافر هم نجسه هرچند ادکلنهای گرون قیمت بزنه،
سگ نگه ندار توی خونه ات، حتی اگه با اسلامم لجی، به همسایه ها زن و بچه هاشون آسیب میرسونه، باعث ترسشون میشه، بهتره شما ک دم از انسانیت میزنید فقط شعار ندید
Iran (Islamic Republic of)
احسان قراِیی
۱۳:۵۹ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
با سلام و عرض ادب..
حرف شما بنظر من کامل نیست و حتی زیبا هم نیست... بنظر من مطلب این سایت هم کامل نیست و دلیل محکمی نداره... من تا حالا ندیدم سگی که آسیب بزنه به انسان
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۴۸ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
با سلام اگر کسی با شخصی که دستش زیر سگ باشد یا دستش با آب دهن سگ نجس شده باشد و بدانی که دستش نجس است و راهی نداشته باشی باهاش دست بدهی و دستس خیس نباشد آیا نجس میشوی
Iran (Islamic Republic of)
مجاوری
۱۲:۰۱ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
اگر دستش خشک خشک باشد یعنی دست شما و او حتی عرق هم نداشته باشد ... دست شما نجس نمی شود ولی احتیاط کنید
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۶:۵۶ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
خدایا بسه دیگه, اینا چی میگن
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۵:۲۸ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
هرچی خوندم به جواب نرسیدم.
یا میگن چون پیامبر گفته نجسه، پس نجسه.
یا میگن میکروب داره، که چرت و پرته.
اینا جواب نیست.
طرف با سگ بزرگ میشه کله زندگیشم به رواله.
نجاست کجای زندگیش تاثیر گذاشته نمیدونم/:
یکی درست جواب بده، یکی منطقی جواب بده، حرف پیامبر و تکرار نکنه.
Iran (Islamic Republic of)
فاطیما
۱۸:۵۷ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
سلام
سگ نجش هست تو قران اومده خودم ۱۲ سالمه وقران میخونم
خودم۲ ماهه بچه خرگوش دارم تو حیاط براش خونه درست کردم واونجا هست احساس زندانی بودن را نداره
سگ گربه خوک نجش هست و خوردن گوششت هم حرام هست حالا بعضیا نمیخوان قبول کنن مشکل خودشونه
دین اسلام ۱دینه کامله دوستان
Iran (Islamic Republic of)
جمشید
۰۷:۴۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
فاطیما خانم!
آدم وقتی میگه تو قرآن اومده، نام سوره و شماره آیه رو هم میگه. همینطوری که نمیشه گفت تو قرآن اومده!
آدرس بفرمائید بیزحمت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
چرا یه عده ادم اومدن گفتن من 10 سال سگ دارم چیزیم نشده پس نجس نیست اولا شما فعلا فتوا نده دوما نجاست فقط بیماری شستشو نیست نجاست چیزای دیگه ای هم هست اقا وقتی امام ما پیامبر ما گفته بد و این همه روایت نهی کرده باز شما رو حرف خودتونین یعنی انقدر دوری از یه حیوان سخته
واقعا هدفتون از ساز مخالف با دین زدن چیه؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
من حیوون دوست دارم ولی نه تو خونه سگ و حیوونای دیگه جاش بیرون خونس ،هم برای خودشون خوبه هم برای آدما ،به جای اینکه سگ یا هر حیوون دیگه ای رو اسیرو زندونی خودمون وخونمون بکنیم ،اونا رو رها کنیم ،چون تو طبیعت و با طبیعت زیباترن ،
بالاخره باید یه حریمی ،فاصله ای بین انسانها و حیوانات باشه ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
باز هم علما درگیر شدن :) زندگیتونو کنید بابا چیکار ب حیوون بی ازار دارین اخه بس کنید دیگ اه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
ما فقط داریم درباره مسائل چت میکنیم شما خودت درباره صد تا مسئله بیخودی چت میکنی کسی کاریت داره؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
یعنی واقعا ادم خوبه تو این اینترینت دنبال یه جواب باشه همه چیز میفهمی به جز جواب همون سوالی که دنبالشی همه چیز می نویسن جز جواب سوالی که سرچ کردی
Nepal
امین
۲۲:۰۲ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
آقا،خانوم عشق سگ و سگبازهای بسیار محترم.. برای نوع بشر به شعور رسیده سگ برای نگهبانی و شکار و یسری امورات دیگه مفیده نه برای اینکه زندگی و محبت و توجهت رو بزاری برای سگ،بغلش کنی،بگردونیش،غذای لذیذ بهش بدی،شامپو و تشویقی براش بگیری،باهاش بخوابی،همبازی بچه معصومت کنیش و..اصلا سگ یه حیوونه که باید آزاد باشه شمایی که دم از آزادی میزنی:)
اینکه گفته شده سگ نجسه اصلا میشه یه فلسفش این باشه که چون خیلی دوست داشتنی و اغوا کنندست ازش دوری کنی و خودتو منتر یه حیوون زبون بسته و اسیر خودت نکنی ،چرا لج میکنی و انسانیت بخرج نمیدی اونم تو اجتماعی که سگبازی با سنت و فرهنگ و دینش هماهنگ نیست،ازت کم نمیشه سگبازی رو بزاری کنار..دیگه چی بگم بهت وقتی حرف حساب به کلت نمیره ;)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
با زبان علم صحبت کنید و اینهمه روایات برای ما ردیف نکنین.جواب این نسل رو با علم،عقل و منطق بدین.چرا سگ نجسه ولی گربه نیست.کلاغ هم مردارخواره،پس چرا نجس نیست.ضمن اینکه سگهایی که توی خونه نگهداری میشن
Nepal
امین
۲۲:۰۸ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
علم که فقط رابطه شیمیای و..نیست،علمیش اینه عزیز:
تو جامعه ای که سگبازی با سنت و گذشته و فرهنگ و دینش همخونی نداره این بازی رو کنار بگذار چون بلحاظ علمیییی باعث رنجش یه عده میشی و وقتت بصورت اثبات شده تلف میشه و حیوون اسیر تو میشه و تو هم اسیر اون و هزار دلیل علمی که میشه اورد اگه بخوای بفهمی همین کفایت میکنه که وقتت رو صرف یه حیوون نکن چون وقت طلاست و عاقلانه نیست..حکم عقله اگه عقل به کار بیافته نه هرچی دلت بخواد:)
United States of America
مریم
۲۲:۲۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
در جواب آقای امین
اول اینکه علم Science فقط همون روابط فیزیکی و شیمیایی و غیره است لطفا تعریف جدید از علم ارایه ندین!
the intellectual and practical activity encompassing the systematic study of the structure and behaviour of the physical and natural world through observation and experiment.
دوم اینکه سگ اولین حیوانی است که اهلی شده و این اتفاق ده هزار سال قبل از اهلی شدنه اسب افتاده! شما خودت حساب کن تاریخ بشریت چقدر با همنشینی با سگ اخت هست و این فرهنگی که شما فرمودین به زور رفته تو پاچه ملت و بزور هم دارن برای حفظش تلاش میکنن و با علم و منطق و انسانیت و همه چیز میجنگن و در توجیحش دست به دامن روایاتی میشن که فقط خدا صحت و سقمشو میدونه! تو دنیای امروز با این رسانه ها و فیلم و ... یه اتفاق میفته هرکسی یه جور تعریف میکنه هیشکی هم آخر نمیفهمه کدوم راست و کدوم دروغ بود ولی خداروشکر ۱۴۰۰ سال پیش دوربین های فول اچ دی تمام سخنان حتی در خلوت امامان و پیغمبران را ثبت میکردن (البته نه اونموقع ۶۰۰ سال بعدش-برین به تاریخ نوشته شدن مراجع احادیث نگاه کنین که چند صدسال بعد از اون واقعه بودن!).
سوم در مورد دلیل بعدیتون که سگ داشتن یه عده بصورت عللمیییییی باعث رنجش دیگران میشه پس سگ نجسه یا نباید سگ داشت که واقعا من هر توضیحی بدم از شدت مسخره بودن این دلیل کم میکنه! فقط بگم که من از ریش خیلی بدم میاد از کسی که آب دهنشو تو خیابون بیرون میریزه بدم میاد از بچه ای که تو پارک جیغ میکشه بدم میاد پس به لحاظ علمییییی بقیه باید رعایت کنن و ریش و آب دهن و بچه وجود نداشته باشه کلا در جامعه! چون اینبار واقعا بصورت خیلی علمی جیغ بچه باعث سردرد و اذیت و آزار میشه و آب دهن آدم ها هم باعث پراکنده شدنه بیماری.
و در نهایت خداروشکر که اختلاس و دزدی و فضولی تو زندگی بقیه باعث رنجش و آسیب به کسی نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۵۳ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
یعنی واقعا موندم چی بگم... دوستان نجس بودن با کثیفی فرق داره که شما میگید ما سگمون رو همش میشوریم پس نجس نیست! و منظور از نجس بودن هم این نیست که موجود بد و شیطانی هست که! خیلی هم نازه فقط نگهداریش در داخل خونه برای انجام اعمال دینی مشکل ایجاد میکنه لطفا لجبازی رو بزارید کنار
Germany
مهدی
۱۱:۵۸ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
کلمه نجس و یا شیطان در زمان خودش برای نهی کردن از چیزی استفاده شده زیرا که امکان توضیح علت آن برای مردم زمان خود نبود. مثلا در روایات گفته شده اگر آب مانده باشد ( چند روز در ظرفی ) شیطان در آن وارد می شود . در آن زمان امکان توضیح رشد میکروب و فساد برای مردم وجود نداشت .
در مورد سگ هم همین عشق و علاقه فراوانی که برخی نثار این حیوان می کنند می تواند مد نظر باشد .( الله اعلم) رفتاری که مردم را از زندگی عادی (آنچه خدا برای انسان صلاح دانسته است ) جدا کرده است .
مانند بسیاری از مسائل روز که شاید اگر در زمان پیغمبر بود حکم نجاست می گرفت .(خودتان قضاوت کنید . کدام یک از موارد زیر را دوست دارید فرزندتان داشته باشد)
اعتیاد به موادمخدر
اعتیاد به موبایل و شبکه های اجتماعی
اعتیاد به بازی های کامپیوتری
و...
نهی از موارد بالا را همه شنیده اید و هیچ گاه سوالی برایتان پیش نیامده
حتی شروع بعضی مثل مواد مخدر هرچند اندک انسان را در مسیر نابودی قرار می دهد.
نگاه مظلوم و ترحم انگیز حیوانی مثل سگ هم می تواند همه توجه انسان را جلب کرده و زندگی او را تحت شعاع قرار دهد از تعالی باز بدارد . (آیا از وقتی که برای پیاده روی بردن سگتان می گذارید نمی توانید برای کمک به همسایه پیرتان استفاده کنید؟ )
آیا از وقتی که در شبکه های اجتماعی می گذارید نمی توانید برای معاشرت با خانواده استفاده کنید ؟
آیا از وقتی که من برای خواندن نظرات شما و نوشتن این متن گذاشتم نمی توانستم بهتر استفاده کنم ؟
امیدوارم مفید فایده بوده باشد
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۱:۳۹ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
بسیار عالی
Iran (Islamic Republic of)
فرهود
۲۲:۰۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
ازین بی ربط تر ندیدم دیگه هیچ نظری رو.
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۲:۰۵ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
متاسفم برای افرادی که با توجه به پیشرفتهای علم و اجتماع همچنان در افکار خرافی و ظالمانه غرق هستند. اگر کمی مطالعه و فهم داشتید اینو رو هم میدونستید که خود پیغمبر فرمودند با زمان خود پیش بروید. در روزگاری که علم از بسیاری جهات پاکی و سلامت این مخلوق ارزشمند و مظلوم خدا رو ثابت کرده حتی در حدی که از من و شمای انسان هم پاک تره، باز دارید با احادیثی که صحتشان مشخص نیست اراجیف تحویل مردم ساده لوح میدین. افرادی مثل شما مصداق بارز منافق هستین که مردم رو از دین و امامانشان بیزار و دور میکنید. وای بر شما!!!! ننگ بر شما!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
راجیف امثال شما تحویل ما میدین
France
آدریان
۰۸:۵۲ ۲۹ تير ۱۴۰۰
دوستان بعضا نوشتن یه سرچ بزنید ببینید چند تا بیماری وجود داره که ممکنه از سگ به انسان منتقل شه.
خب یه سرچ هم بزنید چندهزار تا بیماری هست که از آدم به آدم میتونه منتقل شه با این حساب، زن نگیرید و به بقیه آدم ها هم نزدیک نشید چون دامنه بیماری های انسان به انسان خیلی گسترده تر از حیوانات مثل سگ به انسان هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
چه ربطی داره؟ بستگی به شدت بیماری داره! شما یه جزامی ببینی ولو اینکه یه انسانه میری پیشش بشینی؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۷:۰۵ ۲۷ تير ۱۴۰۰
چطور اگه نجسه و جایی که حضور داره فرشته ها نمیان پس تو غار اصحاب کعهف چطور فرشته ها رفتند متاسفانه خیلی احادیث دچار دستکاری واقع شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
کی میگه تو غار اصحاب کهف فرشته ها رفتن؟!
Iran (Islamic Republic of)
نسیم
۱۴:۰۰ ۲۶ تير ۱۴۰۰
سگ برای نگهبانی و پلیس هست نه برای نگهداری در منزل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۶ تير ۱۴۰۰
سلام ، قبلا سگ نگهبان انسان ها بود ، حالا انسان ها نگهبان سگ ها هستند !
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۲۱:۰۳ ۲۵ تير ۱۴۰۰
سلام دوستان عزیز
ما زمانیکه میگیم مسلمانیم باید تابع خدا و پیغمبرش(ص) باشیم.زمانیکه خالق موجودات از طریق پیامبرش احکام را تبیین می فرماید ما باید بپذیریم.حکمت بعضی از مسائل بیان و بعضی دیگر بیان نشده.در مسئله سگ به دلیل انتقال بیماری از انتشار میکروب‌ها در سیستم تنفسی سگ است .شما هرچه قدر واکسن و شوینده مصرف کنید ماهیت موجودی راکه نمی توانید عوض کنید.مثلا با عرض معذرت و بلا تشبیه سگ .مدفوع نجس است ،آب داغ بریزیم نجسه ،سرد بریزیم نجسه ،وایتکسم روش بریزیم بازهم نجس است، ماهیتش که عوضش نمیشه.البته به لحاظ انسانی باید از صفات سگ که وفا هست در وجودمون نهادینه کنیم.درحدیث صحیح هم پیامبر (ص) می فرمایند: نگهداری سگ به غیر از شکار و حفاظت روزی دو قیراط از اعمال حسنه انسان کم می‌کند.
هرجا خداوند می فرماید حرام به ضرر انسان و هرجا حلال است به نفع انسان است.این به این معنا نیست که ما با حیوانات روابط تهاجمی داشته باشیم.متاسفانه بعضیا انسانها رو ول کردن چسبیدن به سگها.چه تعداد انسان‌هایی هستند که نان شب ندارند ،چه تعدادی که بی سرپرستند،چه تعدادی که هزینه تسویه بیمارستان هم ندارن ،چه تعدادی که ازدندان دردنمیتونن به پزشک مراجعه کنند.حالا اشرف مخلوقات رو ول کردیم هم و غممونو برا چیزای دیگه ای گذاشتیم.این به دور از دین،انصاف ،آزادی و رادمردیه.
Iran (Islamic Republic of)
بهاره
۲۳:۳۴ ۱۲ تير ۱۴۰۰
یه عده از عزیزان میگن چون در قرآن نیومده سگ نجس هست پس از خودشون در آوردن نجسه ،عزیزان یه کم با خودتون صادق باشید یعنی چون در قرآن درباره افعال حرام گفته شده شما دیگه اونکار رو اصلا انجام نمیدی مثلا اصلا دروغ نمیگی یا مثلا همین حجاب که به وضوح گفته شده شما زیر بارش میری؟ وقتی دنبال بهانه برای عدم اطاعت از خدا میگردیم بهتره دیگه با این جمله که تو قرآن نیومده خودمون و بقیه را گول نزنیم
Iran (Islamic Republic of)
سید علیرضا
۰۷:۵۶ ۱۲ تير ۱۴۰۰
من دامپزشکی میخونم و در آینده با حیوانات گوناگونی از جمله سگ برخورد خواهم کرد. خب نجس بودن سگ خیلی میتونه روی زندگی کاری من اثر بزاره. روایت میگن اگه جسمی نجس باشد و شما لمسش کنید دستتان نجس میشود و اگر دستتان را به جسمی دیگر تماس دهید ان جسم هم نجس میشود. این انتقال نجاست مثل یک دومینو می‌مونه.من چطور میتونم با وجود نجاست سگ و رفت آمد ارباب رجوع این نجاست رو به خونه ام نبرم؟؟!
من کامنت های دوستان رو خوندم . به چه علت دلیل اصلی نجاست سگ رو نمیگید؟
امامان و رسول اکرم فقط به نجس بودن اشاره کردند اما حرفی از چرایی ان نزدند.
اگر بحث که دلیل بر میکروب و انگله که گاو ده برابر سگ این هارو داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۵ تير ۱۴۰۰
شما مشخص که دامپزشکی نمیخونی اگر نه می دونستی که سگ ناقل میکروب هاست
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۰۱:۰۲ ۱۲ تير ۱۴۰۰
سلام دوستان نظر من اینه ک حیوان خدا هیچ وقت نجس نیست.من هفت ساله سگ دارم هر هف سال سگم تو رختخابم و تو اتاقم بوده هیچ اتفاق خاصی ام نیافتاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
اولا فعلا نیوفتاده
دوما گاهی افتاده و خودت نفهمیدی علتش سگه
سوما همه اتفاقا جسمی نیست... باید دید روحت چقدر معنوی و پاکه ...
Iran (Islamic Republic of)
اشکان
۱۰:۰۱ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
تو مریضی نگرفتی یه سری آدم میشناسم سگ دارن 24 ساعته مریض خونه هستند زمان کرونا هم اونایی سگ داشتن اکثرا نوع شدید کرونا میگرفتن که منجر به مرگ هم شد خودت سازمان بهداشت جهانی هم زمان کرونا مدام اطلاعیه میداد پت خونگی یکی از عوامل انتقال هست
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی رحمانی
۱۸:۳۹ ۰۶ تير ۱۴۰۰
خوب خدارو شکر که توی این متن مشخص شد که توی قرآن حرفی از نجاست سگ نیومده و این موضوع کاملا چرنده.
بعدم اصلا سگ نجس حرفم با اون بی شرفای که قانونهای سگ آزاری و سگ کشی وضع میکنن و اون کسی که گفته چرا با سگبازا برخورد نمیکنن. اولا که برخورد میکنن برخورد که هیچ ظلم میکنن. بعدشم اخه به توچه ادم عوضی مکه سگ توی خونه زندگی شماس . آخه کی میخواین بفهمین سرتون به لاک خودتون باشه . خودتون زورتون میاد به حیوون محبت کنین نکنین ولی به اون فرشته هایی که دارن ازین موجودات محافظت میکنن رو ازار ندین حد اقل . واقعا امیدوارم وضع زندگی تمام افراد سگ آزار از همون سگ ولگرد هم بدتر بشه . الهی آمین....
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۵۸ ۲۰ تير ۱۴۰۰
سلام دوست عزیز.وقتی میبینم توی خیابونا پر شده از کثافت کاری های این حیوونا ُ خب منم میگم باید برخورد بشه.چرا چهره کوچه و خیابون ما از فضله این حیوونا زشت بشه.بارها دیدم کسی که سگ داره اونو میاره تو کوچه و پارک تا خرابکاریشو انجام بده. ما از این چیزا متنفریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۵ تير ۱۴۰۰
سگ تو خونه خودت نگه دار کسی کاری نداره وقتی میاری تو پارک و خیابون گندکاری می کنه برای بچه مردم ضرر داره بفهم آدم خودخواه کسی هم سگ آزار نمی ده شاید یک در میلیون پس خلط مبحث نکن
Iran (Islamic Republic of)
توپاک
۰۰:۵۷ ۰۲ تير ۱۴۰۰
حالا شمایی که میگی سگ نجس نیست اگه احتیاط کنی و طبق همین گفته ها عمل کنی اتفاق بدی نمیفته من نمیفهمم چرا باید یه حیوونو وارد خونه و زندگیت کنی فقط برای سرگرمی خودت. اگه ازش یه استفاده‌ای بکنی یه چیزی نه که برا سرگرمی بیاریش بزار حیوون بدبختم زندگی طبیعیشو داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۵۵ ۱۸ تير ۱۴۰۰
هزاران ساله که زندگی طبیعی سگ ها با انسان ه بوده. سگ های ولگرد همیشه دنبال این هستن که یک انسان به عنوان صاحب پیدا کنند. بنابراین طبیعت سگ زندگی با انسانه . این را قبول ندارید کافیه یه تیکه گوشت یا حتی یه تیکه نون به یه سگ ولگرد بدین اونوقت متوجه میشید که چطور دنبال شما میفته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۵ تير ۱۴۰۰
مگه ما میگیم به سگ غذا نده، سگ تو خونت نگه دار تو کوچه خیابون و پارک نیار چون ناقل میکروب اگر بچه یکی مریض بشه شما اصلا نمیفهمین چی شده چون براتون مهم نیست اگر باشه بیرون نمیارید
Iran (Islamic Republic of)
هلی
۱۴:۲۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
اصلا سگ نجس نیست من ۶سالم بوده سگ داشتم الان ۱۳سالمه و هیج نوع نجسی وجود نداره آنقدر دوسش دارم کل از خودم مهم تره خیلی با وفا هم هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۵ تير ۱۴۰۰
پسر خوب نجسی فقط برای مریضی نیست، نجسی برای انجام اعمال دینی مشکل ایجاد می کنه
Czechia
ناشناس
۰۰:۵۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
من به عنوان یک مسلمان از نجس بودن این موجود شک ندارم ولی به عنوان دانشجوی دامپزشکی خواهش می کنم از دوستانی که اطلاعاتی در این حوزه ندارند خواهشها نظری ننویسند به طور بسیار بسیار خلاصه بخوام درباره ی بیماری های مشترک یا زئونز توضیح بدم اولین بیماری بسیار خطرناک که بین همه ی پستانداران مشترک است هاری است که سالی یک بار واکسن آن زده می شود دومین گروه از بیماری های خطرناک بیماری های انگلی است که برای این مسئله هم ۳ ماه یک بار به ازای هر ۱۰ کیلو یک عدد قرص ضد انگل یا Endopet داده می شود و سومین گروه از بیماری ها بیماری های قارچی که ضایعات پوستی ایجاد می کند که فک کنم عزیزان کاربری که دارن کاربری را می خوانند خیلی براشون چیز عجیبی نباشه که به طور کلی با مراجعه هر چند وقت یکبار به مرکز درمانی هم از بیمار شدن یک خود و هم ترس برای خودتون می توانید جلو گیری کنید و یک مسئله ی بسیار مهم را عرض بکنم و تمام اینکه معیار نجسی اصلا آلودگی میکروبی نیست اگه اینجور بود گاو از سگ ۱۰ برابر نمی تر بود چون بیماری های مشترک انسان با گاو ۱۰ برابر بیماری ها مشترک انسان با سگ است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۵ تير ۱۴۰۰
توجیه نکن برای کاسبی ، سگ یک موجود خلق شده توسط خداوند هیچ ظلمی هم قرار نیست کسی بهش بکنه بحث نجس بودن بخاطر آلوده کردن محیط زندگی که نجس میشه برای اعمال دینی یک مسلمان ایجاد مشکل می کند
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۱۳:۰۱ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
سگ اصلا نجس نیست باوفاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
تمام اجزای بدن سگ و خوک نجس است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
خوب بالاخره دوری باید کرد اما نه اینکه اذیت کنیم یا بکشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
متوجه نشدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
چرا دولت با گردانندگان سگ تو جامعه برخورد نمی کنه ؟ مگه اینجا غربه که سگ چرانی و سگ بازی تو جامعه و بین افراد بی دین ،زیاد شده ؟ طرف سگ رو انداخته تو ماشین و اونو و صاحبش رو به نجاست کشیده بعد میاد تو پارک یا پمپ بنزین بقیه وسایل رو هم نجس می کنه .
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۰۳:۴۹ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
اگه سگ حیوان نجسی بود خداوند دلایلشا میاورد امان از ادمایی که هرچی میشنون باور میکنن و به نسلهای بعد منتقل میکنن
Iran (Islamic Republic of)
S.S
۰۹:۲۴ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
خب اینجا گفته نظافت و... خب نظافت و باکتری و اینا ک مروزه با توجه ب بهداشت عمومی حل شده... سگا واکسن دارن...واقعا نمیفهمم چرا
Iran (Islamic Republic of)
باران
۰۱:۲۵ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
كسايي كه تو اين سايت مياين وقتى تو قران اشاره اى به سگ نشده يعنى سگ نجس نيست بله سگ نجسه اما نه خودش بلكه فقط دستشويي و اب دهانش منم سگ دارم حتى يبار هم رو زمينا دستشويي نكرده و كاملا اموزش ديده هس و يه قطره هم اب دهن نميريزه
Iran (Islamic Republic of)
زمانی
۱۷:۵۲ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
از اول تا آخرش کلی انشا
نوشتید آخرش نگفتید چرا سگ نجسه ؟
امامان گفتند سگ نجسه
خب به فرض قبول
حالا چرا نجسه ؟
شما اینا جواب بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
من هیچ وقت نمی تونم قبول کنم که سگ نجسه
Iran (Islamic Republic of)
شیدا
۱۲:۳۹ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
من عاشق سگ ها هستم ولی چون خدا گفته سگ نجسه نمیتوانم یک سگ داشته باشم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۶:۲۹ ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
منم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
سلام خدمت دوستان من قبول ندارم سگ نجسه چون که سگ حیوونی هست که اگه بهش برسی تمیز خوک مثلا کثیف چون دستشویی خودش رو میخوره بعد اگه نجس پس چرا با دندوناش میگیرن گوشت میگیرن میارن بعد میگن میشوری میره اگه اینطوری سگ هم تو دوهفته یک بار حموم ببر تمیز بعد من تا جایی که شنیدم تو ی قران از نجاست سگ چیزی نگفته پس تمام
Iran (Islamic Republic of)
عالم
۱۲:۲۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
سوالات مربوط به دين يك چيز كاملا شخصي است جواب اينكه سگ نجست است از نظر علماي دين (كه خود من هم هيچ كدامشان را قبول ندارم ) بله است اما اگر كسي مخالف اين نظر است برود سگ بخرد اگ كسي هم موافق است سگ نخرد و اگر ديگران سگ خريدند به او اعتراضي نكنند . احترام گذاشتن به هم از واجبات است . در جامعه اي كه كسي اخلاق درستي ندارد و همه به يكديگر فحش مي دهند اسم اين جامعه جامعه اسلامي نيست حضرت محمد (ص) فرمود : من براي تكميل كننم اخلاق را به پيامبري مبعوث شدم .
در جامعه اي كه كسي كتاب نمي خواند اسم اين جامعه اسلامي نيست ! اولين دستور خدا به پيامبر بود : اقرا يعني بخوان
حضرت علي در هفته روزي 9 ساعت كار ميكرد ما ايرانيان مفت خور روزي 4 ساعت به زور كار ميكنيم در عوض ژاپني ها ، آلماني ها ، آمريكايي ها و ... روزي 8 ساعت كار مي كنند !!!(طبق آمار رسمي )
آيا واقعا ما مسلمانيم يا اون آمريكاييه ، آلمانيييه ؟؟
دوستان اول بايد اين ها را درست كنيم بعد به مسيله نجاست حيوان مظلوم و بي گناهي مثل سگ بپردازيم . تا وقتي كه اخلاقمان را اسلامي نكنيم عمل كردن به احكام اسلامي هيچ فايده اي ندارد آقايون . جالب است به كسي كه سگ دارد مي گويند سگ باز اما به كسي كه الاغ يا خر داردا نمي گويند الاغ باز ؟؟!
از من به شما نصيحيت اول اخلاقتان را اسلامي كنيد بعد حجابتان را درست كنيد به نماز بخوانيد بهد ببينيد سگ نجست است يا خير !!! و ...
احتمالا اين متن من پخش نشود (اما خواهش ميكنم از شما زحمت كشان در باشگاه خبر نگاران جوان اين متن را انتشار دهيد تا رفتارمان علييي شود فاطمي شود بوي محمدي بگيرد .)
صلوات :اللهم صلعلي محمد و آل محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۵ تير ۱۴۰۰
خودت نفهمیدی چی گفتی ، میگی علمای دین رو قبول ندارم بعد آرزو می کنی مردم به دین عمل کنند
Iran (Islamic Republic of)
امير
۲۳:۴۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
كاملا درسته :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
تمام مطالب رو خوندم اخرش نفهمیدم سگ نجس یا نه . ولی خیلیها رو دیدم تو خونه سگ دارن ولی عبادتشونم میکنن دلیل نمیشه بگید اگه سگ دارید از خدا دور میشید
Iran (Islamic Republic of)
شایان
۱۱:۴۸ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
خب عزیزجان داعش و خوارج و معاویه و... هم عبادت می کردن (خیلی بیشتر از اینایی که تو دیدی) یعنی پس به خدا نزدیک بودن؟!!! این چه نوع استدلالیه گلم؟
United States of America
ناشناس
۰۴:۱۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
ما که دلیل و استدلالی بر نجس بودن سگ در این متن ندیدیم ...
Iran (Islamic Republic of)
شایان
۱۱:۵۰ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
یه سرچی تو نت بزن تا ببینی که چندین نوع باکتری هست که میتونه از سگ به انسان منتقل بشه و بیماری ایجاد کنه
https://pezeshket.com/damopet/%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%DA%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
اگه سگ نجسه چرا مواد مخدر نیروی انتظامی از سگ استفاده میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ابوذر
۱۹:۰۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
توضیحات کامل دادند که! برای نگهبانی از اماکن و باغ و املاک و‌ اموری از این قبیل که سگ سودمند است با وجود نجس بودن سگ، اشکال ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
اگه واکسن بزنه و موارد بهداشتی رو رعایت کنه نجس نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
کجای قران نوشته که با واکسن زدن ، سگ ‌پاک میشه
وقتی نجسه دیگه نجسه چه واکسن بزنی چه نزنی
United States of America
مریم
۲۲:۳۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
کجای قرآن نوشته که نجس هست؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
خیلی ممنون
Germany
ناشناس
۰۷:۱۷ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
با توجه به اینکه ممکنه احادیث و روایات جعلی باشند من همیشه در نجس بودن سگ شک دارم چطور میشه بهشون بی توجه بود وقتی بمب احساس و محبتن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
اخه چرا نجسه :((
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
اصلا شما نتونستید مفهوم نجاست رو به ما بفهمونید. نجاست کثیفی نیست. مفهوم دیگری است. من نمیدونم مفهوم نجس و نجاست چیه. اما میدونم نجاست کثیفی نیست. چنانچه اگر یک سگ رو کامل بشویی بطوری که حتی کوچکترین میکروبی روش باقی نمونده باشه، در اون حالت اون سگ کثیف نیست ولی نجس هست. درواقع نجاست چیزی نیست که بشه با آب و مواد شوینده اون رو برطرف کرد. در کل من مفهوم نجاست رو نمیدونم کاش یکی بود میدونست و توضیح می‌داد.
Iran (Islamic Republic of)
جمشید
۰۹:۱۸ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
* اولاً:
شما تو این نوشته تناقض دارید:
1. در ابتدای سوره مائده به حکم صید سگ شکارچی اشاره شده است. حیوانی که توسط سگ شکارچی صید می شود، گوشت حلالی دارد.(حکم فقهی که به صورت جزئی و دقیق ذکر شده، یعنی کلیات محسوب نمیشود).
2. قرآن کریم هیچ سخنی از نجاست یا طهارت سگ به میان نیاورده است. زیرا قرآن کریم در مورد مسائل فقهی به کلیات اشاره کرده است و برای صحت نجس بودن سگ باید به روایات مراجعه کنیم.(بند بالا را نقض میکنه)

* ثانیاً:
تو قرآن ، تنها جایی که کلمه "نجس " اومده، مربوط به مشرکه (یعنی انسان مشرک)! نه هیچ موجود دیگه ای.

* ثالثاً:
این همه آیات تو قرآن درخصوص جزئیات احکام فقهی نازل شده، مثل خوراک حلال/حرام، تقسیم ارث، زنان/ مردانی که میشود/نمیشود با آنها ازدواج کرد و... . اگر این حیوان یا هر چیز دیگه ای نجس بود، حکمش در قرآن میومد، مثل بقیه احکام.

* رابعاً:
گفتید که: "در سوره اعراف به ماجرای بلعم باعورا اشاره شده است که ماجرای دانشمند عالمی است که از راه حق انحراف پیدا می کند و به علت هوا پرستی به سگ تشبیه شده است." از این تشبیه چطور فهمیدید سگ نجس است؟! این همه مثال از حیوانات تو قرآن اومده، مثل پشه و ... و به نیکی هم از بعضی هاشون یاد نشده. حالا استدلال کنیم که نجس هستن؟! مثلا میمون/بوزینه یا الاغ (حمار)نجس است؟(قرده)

* خامساً:
بیزحمت هم درج کنید هم پاسخ بدید، بند به بند.
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۰۷:۰۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
سلام و درود به همه عزیزان
_بنده اومدم موضوع نجس بودن سگ رو براتون توضیح بدم که ایشالا همه عزیزان رو قانع کنه.
ببینید خوده پیامبران و ائمه ما هروقت سگه گرسنه ای یا مریضی به پیششون میومده ازش استقبال میکردن و بهش غذا میدادن و رسیدگی میکردن به هیچ عنوان بهش بی احترامی نمیکردن،چون سگ هم مثل بقیه موجودات خداوند حرمت داره و هرکسی که اذیتش کنه گناه براش نوشته میشه، اما سگ رو به داخل خونه خودتون(جایی که سقف داشته باشه) نباید راه بدید، وگرنه برای باغ، حیاط، حفاظت از گله، محافظت از منزل و این دسته از کارها هیچ مشکلی نداره و حتی خوبم هست چون هم شما به اون سگ رسیدگی میکنید و غذا میدید تا گرسنه نمونه، هم اون از اموال شما محافظت میکنه و هر دو طرف راضی هستید. ولی داخل خونه خودتون نباید بیارید به چند دلیل که الان بهتون میگم. اول اینکه حتما خوندید و میدونید در مورد بیماری های سگ و انتقالش به انسان و مسائل بیماریش، حتی اگه واکسن هم زده بشه اما اون سگ در ذاتش هست بیماری های جسمیش مثل انگل ها و تخمه کرم هایی که در مدفوعش هستن و...که این موضوع خیلی جزییات داره و مطلب زیاد میشه. نکته دوم در خانه ای که سگ وجود داشته باشه ملائکه به اون خانه رفت و امد نمیکنن، یعنی انسانی که در آن خانه زندگی میکنه از خداوند دور میشه و لطف و رحمتی که خداوند از طریق ملائکه به ماها میبخشه رو به اون انسان نمیده و کم کم باعثه بی ایمان شدنش میشه. دلیل سوم که از همه مهمتر هستش اینه که اگه شخصی سگ رو به داخله خانه اش راه بده، به مرور زمان به اون سگ وابسته میشه و جای خیلی از چیزهای طبیعی و زیبایی که خداوند برای ما قرار داده رو میگیره مثله همسر، فرزند، دوست و خانواده و عزیزانمون. که این رو خیلی جاها ما میبینیم اشخاصی که سگ داخل خونشون دارن اون رو بچه ی خودشون میدونن و خودشون رو هم پدر یا مادره اون سگ میبینن!!! وَ این خیلی بده که یک انسان از مقامه انسانیته خودش خیلی فاصله میگیره و یک حیوان رو بچه ی خودش میدونه و خودشو در جایگاه مادر یا پدره حیوان قرار میده. این دلیله سوم برمیگرده به دلیله دوم که گفتم، وقتی خدا رحمتشو از کسی بگیره اون انسان هم از جایگاه انسانیتش میاد پایین و این چنین اتفاقاته تاسف‌بار رخ میده.
البته دلایل دیگری هم هستش و خیلی بیشتر میتونم برای شما عزیزان توضیح بدم اما مطلب بسیار زیاد میشه و خسته میشید.
فقط به طوره کلی و خلاصه دلایل مهم رو براتون توضیح دادم تا مقداری از سوالاتتون رو جواب داده باشم ایشالا.
امیدوارم همیشه سلامت و سالم باشید در کناره عزیزانتون.
خدا نگهداره شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس 5
۱۶:۲۹ ۲۵ تير ۱۴۰۰
خداوکیلی چقد جواب بی جا و مزخرفی دادی (آقای امیر علی) مگه همه باید بچه دار شن؟ یکی دوست داره سگ و گربه بچش باشه یکی نه آدمیزاد والا حیوونا شرفشون به انسان بیشتره بازم این سلیقه ایه باید به سلیقه احترام بزاری تو دوست داری بچه دار شی من نه دلم میخواد سگ داشته باشم دو طرف باید احترام بزارن دقت کن باید

ثانیا دوری از خدا به بنده ی مظلومی مث حیوونا ربطی نداره اتفاقا اونا حق بیشتری دارن آدم اگه بخواد گمراه باشه عابد و پیشونی به مهرم باشه بازم گمراه میشه بستگی به ایمان طرف داره نه بنده ی مظلومی مث حیوونا که حتی نمیتونن از خودشون دفاع کنن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۵ تير ۱۴۰۰
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
اسلام نگهداری از
ا جایز نمیدونه چون گفته آلودگی دارن و مضر هستن از این لحاظ ولی الان علم پژشرفت کرده و این حیوانات واکسن میزنن و انگل زدایی میشن آیا در این ص‌رت هم بحث نجاست مطرح ه؟
Iran (Islamic Republic of)
ابوذر
۱۹:۰۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
کدوم علم گفته با واکسن عوامل میکروبی بیماری زای سگ از بین می‌ره!!! از خودتون مطلبی می بافید به علم ارجاع ندید لطفا که هیچ جا چنین رفرنسی دال بر از بین رفتن انگل های سگ توسط واکسن نیست. ضمن اینکه خالق متعال با این عظمت اینهمه موجودات متنوع و متعدد خلق کرده!!!! یکی از یکی زیباتر... انواع پرندگان، جوندگان، گربه سانان.... در نگهداری اینهمه موجودی که خلق کرده دست شما رو باز گذاشته!!!! این یک حیوانش رو به نحوی که در فهم ما نیست یا قابل تعریف نیست نجس دانسته!!!! چقدر باید این موجود دوپا لجوج باشه که برای نگهداری سگ که خدا نجس قرار داده و مقدر کرده، لجاجت و عناد داره... چند صباح در این دنیا حاکمی و خودمختار ... ؟ که با خالق عالم در کیفیت و نعمت هاش رو کفران می کنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۵ تير ۱۴۰۰
اسلام گفته سگ نجس است در ضمن علمی که شما میگی ۲ درصد از علمی است که امامان ما داشتند و علم کامل قرآن هست و اهل بیت هم قران ناطق، پس هنوز مونده که علم بشر به علم پیامبران و امامان برسه ، وقتی گفته نجس پس نجس اگر راه رفع نجاست داشت بیشتر از شما عقلش می رسید که بگه با این روش یا پیشرفت علم رفع نجاست میشه پس دنبال توجیه نباشید، سگ حیوان با وفایی است نباید آزارش داد مخلوق خداست اما نگه داشتن در منزل اتاق خواب گرداندن در مکان های عمومی و پارک که باعث انتقال میکروب میشه نباید انجام بشه چون عین نجاست است
United Arab Emirates
ناشناس
۰۱:۰۳ ۰۷ اسفند ۱۳۹۹
سگ هایی که برای فروش گذاشته شدن اگه کسی سرپرستیشونو به عهده نگیره مث سگهای زیاده دیگه ای ولگرد میشن و غذا ندارن بخورن جای خواب راحت ندارن هیچ چیزی براشون فراهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
آرمین
۱۰:۴۹ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
نگهداری سگ در خونه مشکل داره مگر نه برای نگهداری و چوپانی خیلی هم خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
چرا هر چیزی که میگند بده اتفاقا میخوایم بریم سراغش؟
حالا سگ داشته باشی چی میشه؟
اگه نداشته باشی چی ازت کم میشه؟
یکمی فکر کنیم....
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۴۸ ۱۸ تير ۱۴۰۰
خصلت انسان از لحاظ روانی همینه . به همین دلیله که میگن اگه میخواید کسی سراغ چیزی نره نسبت بهش بی تفاوت باشید. چون اگه منع کنی حتما سراغش خواهد رفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۲۵ تير ۱۴۰۰
بره سراغش اما تو مکان عمومی نباید بیاره
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۴:۰۴ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
من قانع نشدم سگ حیوانی یع کع بعضی از پیامبران کنار خود نگه میداشتن و با ان سگ زندگی میکردند پس چرا امامامون میگن نجسع وقتی اجدادشون داشتن
من تا قانع نشدم دس از سر دوست داشتن سگ بر نمیدارم:)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
سگ نگه میداشتند؟ کدومشون برای بازی گوشی و سرگرمی؟
اونوقت این چه پیامبریه که سگ وسیله تفریحشه؟
خداییش خدایی که تموم کارهاشو با حکمت میکنه، کسی را پیامبر میگذاره که بی دلیل سگ نگهداری میکنه؟
سگ حیوانی است که حرمت داره و جایگاه استفاده، نه اینکه حیوان بدی باشه نه ولی نجاستش به خاطر اینه که انسان باید ازش دوری کنه
مثل اینه که بگی چرا نباید روی صفحه گوشی گلس انداخت؛ نجاست سگ هم مثل گلسه برای حفاظت از خود انسان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۵ تير ۱۴۰۰
یک پیامبر یا امام بگو که به شیوه شما با سگ زندگی می کرده یعنی می برده داخل اتاق و محل اندرونی زندگی چرا با بافتن چرت و پرت باعث گمراهی دیگران میشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
سلام
اگر نگه داشتن سگ به عنوان حیوان خانگی خوبه، چرا ائمه در خانه شان سگ نداشتند (به عنوان حیوان خانگی)؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
تو خونه نیاری مشکل نداره مطلب بالا رو بخون کامل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
علت واقعی اینکه میگن از سگ دوری کنید فقط بخاطر کثیفی یا میکروبش نیست انرژی های خاص ماورایی داره که باعث میشه انرژی های معیوبی رو دریافت کنید که متعاقبش بیماری های مختلف و یا لاعلاجه
Iran (Islamic Republic of)
فرزند خدا
۱۲:۴۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
عجب، مرز های علم و ماورا رو جابجا کردین اصلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۸ تير ۱۴۰۰
انرژی خاص ماورایی دیگه چه صیغه ایه آخه؟!!!
United Arab Emirates
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
هر کسی عقیده و نوع فکر خودشو داره نیاز نیست دخالت کرد من خودم سگ دارم ولی اجازه ندارم بگم اینا چرا نمیخرن به خودشون ربط داره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۱۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
تو وقتی مریضی ای از سگ گرفتی و یک کرور آدم رو مبتلا کردی نمی تونی بگی من کار ندارم دیگران هم کار نداشته باشند!!!! همین کرونای لعنتی هم از حیوان به انسان منتقل شد.... وقتی ویروس های حیوانی و انسانی به یکدیگر منتقل بشن آثار و خطرات وحشتناکی دارند. پس نگو من سگ دارم به خودم ربط داره عقیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
علی جان علی جان آروم باش اول اینکه کرونا ار خفاش به گربه سان و از اون به انسان منتقل شده دوم اینکه اکثر بیماری های سگ ها به انسان منتقل نمی‌شه و با واکسن و دامپزشک میشه حتی جلوی اون بیماری هایی که به انسان منتقل میشه هم گرفت البته ما که از این پولا نداریم با خرگوشمونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۵ تير ۱۴۰۰
بله به خودشون ربط داره اما تو مکان عمومی و پارک و غیره نیارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
نظر دامپزشک خنده داره واقعا

میترسه نونش کساد بشه
حیف نونی که از درمان سگ گیر بیاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۵ دی ۱۳۹۹
سلام من هنوز دلیل قانع کننده ای نگرفتم ممنون میشم با علم صحبت کنید بعد جمله ای هم در قرآن درباره ی نحس بودن سگ نیومده خیلی ممنون میشم پاسخ علمی بدید
Iran (Islamic Republic of)
لل
۱۰:۵۳ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
یکسری میکروب ها داره که به انسان ها منتقلب میشه این هم علمی گوگل کن
Iran (Islamic Republic of)
سپهوند
۰۰:۰۳ ۲۴ دی ۱۳۹۹
بسیار سپاسگزارم.خیلی آموزنده بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۲ دی ۱۳۹۹
بهر حال تشکر از مطالبتون. شاید باید بیشتر در مورد این موضوع فکر کنم. در هر صورت نظر همه افراد محترم هست. هر چند اولش خیلی عصبانی شدم بعد از خوندن مطالبتون اما الان به این نتیجه رسیدم که بهتره مطالعه بیشتری داشته باشم. شاد و پیروز باشید .
Iran (Islamic Republic of)
hannad
۱۶:۰۳ ۱۳ دی ۱۳۹۹
بازم مشخص نشده که چرا سگ نجسه دلیل محکمه پسندی ارائه نکردید اگر نجس بود پس همونطور که خداوند فرموندندعلت حرام بودن شراب چیه حتما علت نجس بودن سگ رو هم میفرمود پس این نجس بودن سگ به نظرمن قاطع نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
خدا گفته چرا نماز صبح دو رکعته؟؟

البته که توی روایات اگر بگردی شاید پیدا کنی ولی یکسری چیز ها را فقط به خاطر اینکه خدا گفته باید چشم گفت
نجس بودن سگ هم نه به خاطر بدی خودشه، هیچ موجودی بد نیست چون همه را خدا خلق کرده منتها نجس یعنی اینکه انسان ازش دوری کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۹ دی ۱۳۹۹
سگ نجس است
دیگه سوال نداره که
Iran (Islamic Republic of)
منتظر ظهور
۰۱:۵۱ ۰۸ دی ۱۳۹۹
سلام به هم وطن های ایرانی ام
هر دینی شامل مجموعه ای از دستورات و احکام هست.هر مسلمانی اگر مسلمان باشه به دو چیز باید توجه کنه و قرآن و عترت که عترت همان روایات امامان هستش.حالا هر کسی مسلمانه میدونه وظیفش چیه هر کسی هم که فقط اسمش مسلمانه ...
من به شخصه خیلی حیوانات رو دوست دارم از سگ و گربه و حتی موش
ولی مقید به اسلام هستم.نه افراط نه تفریط
حداقل آرامش دارم
Netherlands (Kingdom of the)
Ali Firoozfar
۲۲:۳۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
در ايام قديم چون پاراويروسها و ويروس هاري بيماريهاي مشترك انسان به حيوان بوده اند فتوا نجس بودن سگ را داده اند ، ولي امروزه هر سه ماه بكبار قرصهاي ضد انگل و واكسن و شامپوهاي با كيفيت و اسپري ضد كنه كه باعث مي شود سگ از ديگر حيوانات تمييز تر باشد ، بالعكس ، گربه ها به دليل بالا رفتن از ديوار و داخل سطل آشغال محل گردش كردن فعلا از نظر اينجانب تمييز نيستند مگر آنكه صاحب آن گربه كاملا كنترل گربه را داشته باشد .
دكتر علي فيروزفر
دامپزشك
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۵ تير ۱۴۰۰
دنبال کاسبی هستی علم شما در مقابل علم اهل بیت دوپول سیاه ارزش نداره
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۸:۰۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
سلام. یک سوال ساده.قرآن نفرمودل سگ نجس است.اما آیه داریم شکار توسط سگ حلاله نوش جونتون! آیاسگ شکاری از دهانش برای شکار استفاده نمیکنه؟(که نجس العین هست، یعنی همیشه نجس هست و نجاستش رفع نمیشه بهیچ وجه) دهان سگ همیشه مرطوب و درتماس با همه چیز هست، تناقض: سگ نجس العینه و ناپاکه اما اگر صیدی شکار کرد حلاله! عین تناقضه .
Iran (Islamic Republic of)
سیدجمال
۲۱:۰۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
سلام وقتی دهان سگ به چیزی بخوره اون میشه متنجس و قابل پاک شدنه خدا به ادم و حوا گفت از اون درخت نخورید!!! درخت چی بود ؟سیب حلال بود ولی خدا گفت نخورید شاید میخواست بندگی اونهارو ببین وقتی خدا چیزی رو گفت باید بگید چشم و نباید دنبال علت بود
Iran (Islamic Republic of)
مسلمون
۱۰:۵۵ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
سلام هموطن
بر اساس فتوای امام خامنه ای :
شكار كردن با سگ شكارى

٢٦٠٩ اگر سگ شكارى، حيوان وحشى حلال گوشتى را شكار كند، پاك بودن و حلال بودن آن حيوان شش شرط دارد: اول: سگ به طورى تربيت‏شده باشد كه هر وقت آن را براى گرفتن شكار بفرستند، برود و هر وقت از رفتن جلوگيرى كنند، بايستد. ولى اگر در وقت نزديك شدن به شكار با جلوگيرى نايستد، مانع ندارد. و احتياط واجب آن است كه اگر عادت دارد كه پيش از رسيدن صاحبش شكار را مى‏خورد از شكار او اجتناب كنند، ولى اگر اتفاقا شكار را بخورد، اشكال ندارد. دوم: صاحبش آن را بفرستد. و اگر از پيش خود دنبال شكار رود و حيوانى را شكار كند، خوردن آن حيوان حرام است. بلكه اگر از پيش خود دنبال شكار رود و بعدا صاحبش بانگ بزند كه زودتر آن را به شكار برساند، اگر چه به واسطه صداى صاحبش شتاب كند، بنابر احتياط واجب بايد از خوردن آن شكار خوددارى نمايند. سوم: كسى كه سگ را مى‏فرستد بايد مسلمان باشد يا بچه مسلمان باشد كه خوب و بد را بفهمد، و اگر كافر يا كسى كه اظهار دشمنى با اهل بيت پيغمبر صلى الله عليه و آله و سلم مى‏كند سگ را بفرستد، شكار آن سگ حرام است. چهارم: وقت فرستادن سگ، نام خدا را ببرد. و اگر عمدا نام خدا را نبرد، آن شكار حرام است.

ولى اگر از روى فراموشى باشد، اشكال ندارد. و اگر وقت فرستادن سگ نام خدا را عمدا نبرد و پيش از آن كه سگ به شكار برسد نام خدا را ببرد، بنابر احتياط واجب بايد از آن شكار اجتناب نمايد. پنجم: شكار به واسطه زخمى كه از دندان سگ پيدا كرده بميرد. پس اگر سگ شكار را خفه كند يا شكار از دويدن يا ترس بميرد، حلال نيست. ششم: كسى كه سگ را فرستاده، وقتى برسد كه حيوان مرده باشد يا اگر زنده است به اندازه سر بريدن آن وقت نباشد. و چنانچه وقتى برسد كه به‏اندازه سر بريدن وقت باشد مثلا حيوان چشم يا دم خود را حركت دهد، يا پاى خود را به زمين بزند، چنانچه سر حيوان را نبرد تا بميرد، حلال نيست.

٢٦١٠ كسى كه سگ را فرستاده اگر وقتى برسد كه بتواند سر حيوان را ببرد، چنانچه به طور معمول و با شتاب مثلا كارد را بيرون آورد و وقت‏سر بريدن بگذرد و آن حيوان بميرد، حلال است. ولى اگر مثلا به واسطه زياد تنگ بودن غلاف يا چسبندگى آن بيرون آوردن كارد طول بكشد و وقت بگذرد حلال نمى‏شود. و نيز اگرچيزى همراه او نباشد كه با آن سر حيوان را ببرد و حيوان بميرد، واجب آن است كه از خوردن آن خوددارى كند.

٢٦١١ اگر چند سگ را بفرستد و با هم حيوانى را شكار كنند، چنانچه همه آنها داراى شرطهايى كه در صفحه گذشته گفته شده بوده‏اند، شكار حلال است و اگر يكى از آنها داراى آن شرطها نبوده شكار حرام است.

٢٦١٢ اگر سگ را براى شكار حيوانى بفرستد و آن سگ حيوان ديگرى را شكار كند،آن شكار حلال و پاك است. و نيز اگر آن حيوان را با حيوان ديگرى شكار كند، هر دوى آنها حلال و پاك مى‏باشند.

٢٦١٣ اگر چند نفر با هم سگ را بفرستند و يكى ازآنها كافر باشد يا عمدا نام خدا را نبرد، آن شكار حرام است. و نيز اگر يكى از سگهايى را كه فرستاده‏اند به طورى كه در صفحه گذشته گفته شد، تربيت‏شده نباشد، آن شكار حرام مى‏باشد.

٢٦١٤ اگر باز يا حيوان ديگرى غير سگ شكارى، حيوانى را شكار كند آن شكار حلال نيست ولى اگر وقتى برسند كه حيوان زنده باشد و به دستورى كه در شرع معين شده سر آن را ببرند، حلال است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
عزیزم ما یکبار میگیم نجس و پاک یکبار میگیم حلال و حرام فرق داره
سگ دهانش نجسه ولی اونچه که شکار میکنه حلاله نه پاک
آب میکشی و میخوری اشکال نداره
نه نجاست سگ جایی رفت نه حلال بودن خوردن اون حیوان شکار شده
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی قشقایی
۰۱:۰۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
سلام .اون آقایی که قیاس مع افارق میکنه ونماز رو با سگ مقایسه میکنه،جهت اطلاع بگم یک ششم آیه های قرآن نمازتوش بکاررفته.نودبارمستقیم کلمه نمازومشتقاتش درقرآن ذکر شده نهصدبارهم غیرمستقیم ذکرشده.دوره خرافات وبیسوادی ودروغ سراومده.قرن بیستویکه.انسانیت از دین ارزشش بیشتره.قدریکه سگ به سگ بودنش احترام میزاره،ماانسانها به انسانیتمون نمیزاریم.آرزوی کمی عقل وخرد.یاعلی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
انسانیت از دین ارزشش بیشتره؟؟؟ انسانیت با دین معنی میده، اصلا دین اسلام انسانیت رو در بر داره، فکر نکنید انسانیت جدای از دینه، هر چی دین گفته عین انسانیته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۵ تير ۱۴۰۰
شما پیامبر جدید هستی و دین جدید از خدای جدیدی به نام توهمات ذهن خطرناکت اوردی که می گویی انسانیت از دین برتر است، دین برای هدایت بشر و رسیدن به کمال انسانی و جایگاه خلیفه الهی انسان امده ، خدا گفته زنا نکن ، دروغ نگو ، ظلم نکن، کم فروشی نکن ، حق و ناحق نکن، انسانی رو به قتل نرسون، صدقه بده ، ناموس تو دربرابر نامحرم بپوشان ، نماز و روزه و خمس و زکات و... همه برای انسانیت واقعی گفته شد و در احکام دین یکی از نجاسات سگ است پس اگر مسلمانی تن به احکام خداوند بده
Iran (Islamic Republic of)
افسانه
۱۲:۵۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
اگه به سخن امامانمون هست خب اون زمان اصلا پزشکی ب اون صورت برای حیوانات نبوده برای همین گفتن نجسه همونطوری ک مسواک نبوده و گفتن برای از بین بردن بوی بد دهان سیر بخورید .
Iran (Islamic Republic of)
امید باولی
۱۷:۲۶ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
سلام
فکرکنم اشتباه میکنی . فرمودنداگه بخاطربوی سیرنبود خوردن انراواجب میکردم یعنی منافع دیگری داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
تمام علت نجس بودن و فاصله گرفتن از سگ به خاطر نظافتش نیست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۵ تير ۱۴۰۰
بشر هنوز در سودای مریخ ، در حالی که پیامبر ما ۱۴۰۰ سال پیش به معراج رفته معجزه شق القمر داشته که با علم لدنی است حالا چهارتا امپول و قرص رو با علم پیامبر مقایسه می کنی چرا اینقدر حقیر شدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
قابل توجه شما اولین فردی که از مسواک استفاده کرد اونو به مردم معرفی کرد حضرت محمد مصطفی (ص) بوده البته نه این مسواک های پلاستیکی خمیر دندان های شیمیایی بدردنخور اول برو تحقیق کن بعد بیا بگو در ضمن من که هیچ روایتی در باره سیر نشنیدم
Iran (Islamic Republic of)
یونس
۱۵:۳۸ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
وقتي شرع اسلام چیزی را تحریم کرد ما باید اطاعت کنیم، یک مسلمان وقتی مسلمان است که تمام اسلام را قبول داشته باشد. بعضی از انسانها خیال می کنند با یک ذره مغز باید ازتمام حکمتهای دین سردر بياورند. اگر انسان قرار باشد همه چیز را بداند دیگر نعوذ بالله انسان نیست. فقط الله متعال است که همه چیز را می داند. پس می‌گوییم سمعنا واطعنا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۳۵ ۱۸ تير ۱۴۰۰
همه چیز را که نه . ولی همین یه چیز را می دانستیم خیلی خوب میشد . نه؟
Iran (Islamic Republic of)
Mwli
۱۱:۵۰ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
خب نگه داری سگ تو حیات چه اشکالی داره خب دستم ک بهش بزنیم میشوریم جاشم تمیز میکنیم لباسامونم همینطور
دیگ چرا نباید داشته باشیم ؟؟
France
فرخ
۲۰:۰۰ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
از بسیاری از انسانها پاک تر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۵ تير ۱۴۰۰
توهین به خودت چون انسان هستی
Iran (Islamic Republic of)
حسن پلنگ
۱۴:۱۱ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
چرا جوابی قانع کننده نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
خدا شفا یتان بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
سلام توضیحاتتون قانع کننده نیست دلیل علمیش رابگید چرانجسه؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Morteza
۲۰:۰۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
چندین ساله که در غرب سگ عضوی از خانواده ها هست
و هیچ مشکلی مخصوصا از نظر بهداشتی براشون پیش نمیاد
خب اینکه دلیل نجس بودنشو بیماری میدونین
بعینه داریم می‌بینیم که اینطوری نیست
تو خانواده وقتی بچه بدنیا میاد با سگ بازی میکنه و سگ هم لیس میزنه اونو
پس چرا مشکلی پیش نمیاد؟
چون ازنظر پزشکی تحت نظر هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
شما فقط یه سرچ ساده بزن سگی که وفاداره و از بچگی هم با خانواده شون بزرگ شده چه آسیب های جبران نا پذیری به صورت و سر و دست بچه ها و بزرگترها توی اون خونواده زده سگ هر چی هم که باشه حیوانه و مثل انسان عقل نداره

از طرف دیگه دستور خدا بی دلیل نیست و قرار هم نیست خدا تمام دلیل کارهاشا به ما نشون بده بلکه میخواد ما را امتحان کنه
مثلا چرا نماز صبح دو رکعته علتی براش داری؟
یا چرا من باید وضو این شکلی بگیرم؟ همینجوری دست و صورتم را میرم می شورم... مگه فرقی داره؟ و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
خاستگاه تمام بیماری های خطرناک وعجیب غریب از غربه دیگه میخوای چی پیش بیاد
نجاست یعنی حرام بودن و گناه محسوب میشه ربطی به نظافت نداره که خدا و پیامبر دستور داده و دستور شرعیه و هر کی مسلمانه واجب است رعایت کنه سگ عین نجاست است و عین نجاست با شستن نجاست نمیرود مانند مرده که عین نجس است هرچه مرده رابشورند نجاست از بین نمیرود اینم بدونید که هیچ بیماری در کشورهای مسلمان به وجود نیامده و همیشه از کشورهای غربی تولید میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
من سگ رو دوست دارم وبهترین هیوان خانگی است وسگ نجس نیست فهمیدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
جواب احساسی ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
حیوان اینجور نوشته میشه نه هیوان !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
تو خوبی
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی موردینی نژاد
۰۸:۳۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
واقعا که تو قرآن میاد میگه خوک نجس بعد میگین روایت شده از سگ نجس تر نیست نجس ترین حیوان سگه خاک بر سرتون تو قرآن همش از خوبی سگ گفته یکی از یاران اصحاب کهف بوده. مگه میشه نجس بوده بعد قرآن اشاره نکنه به این قضیه. خودتون میدونین کاملترین کتاب آسمانی قرآن هست . پس حرف مفت نزنین . این روایات رو اعراب به خورد ما دادن
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۸:۳۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
قرآن کریم هیچ سخنی از نجاست یا طهارت سگ به میان نیاورده است. زیرا قرآن کریم در مورد مسائل فقهی به کلیات اشاره کرده است و برای صحت نجس بودن سگ باید به روایات مراجعه کنیم. دلیل دوم آن، این است که قرآن دستور داده است علاوه بر مطالبی که در قرآن آورده شده است باید به احادیث و روایات پیامبران و امامان عمل کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
اولا اینکه این روایات جعلی هستند یا نه رو متخصص دین باید جواب بده (یعنی همین مراجع و علما)، خیلی از احکام تو قرآن نبوده، تازه خیلی از احکامی که تو قرآن اومده هم نیاز به تفسیر داره، خود قرآن میفرماید اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم: خدا را اطاعت کنید و پیامبر و صاحبان امرتان را اطاعت کنید، پس اگر روایتی از پیامبر و امامان اومده بود، باید بررسی کنیم ببینیم درسته یا جعلی، نه اینکه مثل شما بیایم هر چیزی که به مذاقمون خوش نیومد رو انکار کنیم و بگیم اعراب به خوردمون دادن، لطفا یکم منطقی و عقلانی حرف بزنید و توی مسأله ای که تخصص ندارید نظر ندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
عزیزم نجس بودن سگ به معنای بد بودن سگ نیست، خدا هیچ چیز بد خلق نمیکنه
نجس بودن یعنی انسان ازش دوری کن... برای خودت خوبه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۰۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
ما هزاران حدیث دروغ و جعلی داریم دین من کتاب من امام من قران است بقیه این احادیث و حرف های دروغی و ساختگی رو بریزید دور قران کامل ترین کتاب هستش اگه سگ موردی داشت حتما خدا درقران به ان اشاره ای میکرد . اگه زیر نظر پزشک باشه و واکسن زده بشه به طور مرتب اصلا نجس نیست و هیچ موردی نداره
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۰:۰۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
قرآن کریم هیچ سخنی از نجاست یا طهارت سگ به میان نیاورده است. زیرا قرآن کریم در مورد مسائل فقهی به کلیات اشاره کرده است و برای صحت نجس بودن سگ باید به روایات مراجعه کنیم. دلیل دوم آن، این است که قرآن دستور داده است علاوه بر مطالبی که در قرآن آورده شده است باید به احادیث و روایات پیامبران و امامان عمل کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
اولا شما از کجا میدونید این احادیث جعلی هستند؟ بعدشم خود قرآن میفرماید اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم: یعنی از خدا اطاعت کنید و از پیامبر و اولی الامرتان هم پیروی کنید، خب خیلی از احکام توی قرآن ذکر نشده، مثلا شما برای من از قرآن ثابت کن که نماز مغرب سه رکتعه، اگر تونستی بعد بیا حرف بزن بعدشم جعلی بودن روایات رو شما نباید تشخیص بدی، اونایی که تخصصشو دارن باید جواب بدن، لطفا تو مسائلی که تخصص ندارین نظر ندید
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا فاندر از چالوس
۱۴:۲۱ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
غلط املایی اتان را سریعا اصلاح کنید:
راجب غلط است و بی معنی

راجع به.... درست است.
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴:۲۱ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
ممنون. اصلاح شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
به نظر من سگ اصلا نجس نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
نظر شما مهم نیست، نظر دین مهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
دلیل نظرت چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۱:۵۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
خدا هیچ وقت در آن چیزی که خودش آفریده نجس خطاب نمیکند بعدشم سگ وفاش از رفیق خیلی چیزا بالا تره
Iran (Islamic Republic of)
من
۲۳:۵۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
سگ زمانی نجس بود که واکسن بیماری ها نبود حمام نبود ظرف جدا برای سگ نبود بیماری فراگیر بود و بیمارستان و دامپزشکی ای نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
یعنی خدا عقلش نمی رسید بگه سگ تا 100 سال دیگه از نجاست در میاد؟؟
عزیز دین کامله با حرف های ما هم سبک و سنگین نمیشه
۱۲۳۴