ببین به کجا رسیدیم که جلو چشم مردم از کمتر اضافه شدن حقوق پر درآمدها گله میکنه ولی سراغی از مردمی که زیر خط فقرن و با حداقل حقوق دارن میگذرونن نمیگیره!؟
این عدالته؟؟
آقای نوبخت میدونم خیلی سخته مردم عادی رو درک کنی لا اقل یه ذره اداشو در بیار که نگران مایم هستی!!
پدر بازنشسته من بعد از 50 سال رانندگی با تریلی و خدمت به جامعه الان دریافتیش 1 میلیون 200 هزار تومان هست با این اقتصاد بهم ریخته و هزینه های سنگین چطور باید روزگار رو سپری کنه
حالا ما به کنار اون بنده خدایی که حتی از این حقوق بازنشسته گی بهره ایی نمیبره و اسمش در هیچ دفتری نیست، اون باید چکار کنه
تو اون دنیا باید جواب تک تک مردم رو بدید
ماشالا همه به فکر نجومی بگیران و کارمندان و ژن های خوب و آقا زاده ها و کاسب ها و بازاری ها و مغازه دار ها هستند
مردم کارگر و بدبخت و فقیر و ندار و بیکار و بی پول هم اصلا آدم نیستن برن بمیرن
سلام
فطرت انسان عدالت را تشخیص می دهد اما بعضی مسولین متاسفانه به دلایلی از فطرت خود هم فراری اند و در حال ظلم به اقشار کم درامد هستند. نیاز به درس ودانشگاه نیست کودکی می داند که در این شرایط اقتصادی اولویت را باید به کم درامدها داد و مزایای آنها را بیشترکرد تا متحمل فشار نشوند اما این دولتی های ما تمام هم وغمشون پردرآمدها هستند این یعنی بی عدالتی آشکار
من همه یادداشت های مردم عزیز رو مرتب می خونم، همه از دیدگاه خودشون درست میگویند، اما از چند نکته غافل هستند:
1. ما در کشور ثروتمندی هستیم پس هر ایرانی حق دارد بتواند شرافتمندانه زندگی کند چه کارگر ساده شهرداری و چه استاد دانشگاه، هر کس در هر جایگاهی هست نباید احساس بی عدالتی کند. نباید نزد خانواده احساس شرمندگی کند. نباید در جامعه تکبر داشته باشد.
2. جنگ اقتصادی به ما تحمیل شده، اگر همه با هم صبر نکنیم، وضع بدتر می شود. ما هزینه استقلال را می دهیم. به خدا استقلال و امنیت راحت به دست نمی آید.
3. همیشه و در همه دورانها از زمان کشف نفت و گاز در ایران، کشورهای غربی و شرقی، چشم طمع به نفت ما داشتند و ما رو تحت فشار قرار دادند.
4. خوب فکر کنید، نه نماینده های مجلس، دشمن نخبگان و اساتید دانشگاه هستند
5. مردم خودتان به داد خودتان برسید یعنی صبر کنید، قناعت کنید، به همدیگر توهین نکنید، همدیگر را تحقیر نکنید، به خدا در شرایط بدتر از زمان جنگ هستیم، هم همدیگر را درک کنید و هم دولت را و هم مجلس را درک کنید. هیچکس در نظام ایران، دشمن مردم نیست به خدا.
به امید نابودی تمام دشمنان داخلی و خارجی ایران عزیزمان
چرا مساله حقوق های نجومی که مربوط به شرکتها هست، در اینجا مطرح می کنید؟ اینجا بحث کارمندان شاغل و بازنشسته دولت هست. وقتی بالاترین حقوق یک کارمند عالی رتبه دولت در حد وزیر و معاون وزیر در کل کشور در حال حاضر فقط هشت و نیم میلیون تومان است
چرا مساله حقوق های نجومی که مربوط به شرکتها هست، در اینجا مطرح می کنید؟ اینجا بحث کارمندان شاغل و بازنشسته دولت هست. وقتی بالاترین حقوق یک کارمند عالی رتبه دولت در حد وزیر و معاون وزیر در کل کشور در حال حاضر فقط هشت و نیم میلیون تومان است
یک ایرانی
۱۲:۰۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
هیچ جنسی در ایران با دولار 4200 تومانی بدست مصرف کننده نمی رسد . ما همه چیز را با دلار آزاد می خریم .
نتنها افزایش حقوق سال ۹۸ باید ۴۰۰ هزار تومان برای همه کارکنان باشه بلکه حقوق پایشونم باید بدین شیوه لحاظ بشه چون کارایی اونیکه زیاد میگیره کمتر از دیگرانه وگرنه همه میدونن اونیکه تحصیلاتش بالاست حقوقشم باید بالا باشه اما این در ایران برای کارکنان دولتی جواب نمیده چون کارایی این افراد به ظاهر رئیس و ارشد نتنها کمکی به اقتصاد نمیکنه بلکه آنهارو بیخیال ببار میاره، و با اینکه هیچ منفعتی به کشور ندارن بلکه هیچ طرحو برنامه کاربردی جهت پیشبرد چرخه اقتصاد کشورم ندارن
یا علی
آدم های راحت طلب و تن پرور عقده ای،
که یه روزی دلشون می خواسته مهندس و یا پزشک و یا استاد دانشگاه بشوند و حالا نشدند،
آفت جان جامعه اساتید، نخبگان واقعی و مهندسان و قضات و پزشکان و ... هستند
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
گل گفتی
مدیریت سوء همین نجومی هاست که اقتصاد کشوری که با توجه به نخبگان بسیار باهوش ، و منابع و ذخایر طبیعی و زیر زمینی فراوان و کشوری چهار فصل و دارای تمدنی کهن که بهشت گردشگریست
اول باشد هر روز با بحرانی روبروی است که ارزش پول ملی را به یک هزارم روز قبل تقیل می دهد
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
پس کرگران فصلی وساختمانی که نون شب ندارند چی کار کنند
1.چطوری بعضی (بیشتر) کارمندا 2 میگیرن و بقیه 10 ضرایب لیسانس ، فوق ، دکتر و ... و سنوات مشخصه 2.کارمندانی که قبل از استخدام 20سال با مدرک لیسانس بیکار بوده و هزاران خفت و خواری بر سرشان امده و حالا با دنیایی از مشکلات روحی و روانی و جسمی و اجتماعی و خانوادگی و ... با این حقوق و افزایش حقوق چه کاری بکنند. برخی افراد با رابطه و رانت بازی و ... حقوق چند ده و صد ملیونی میگیرند و اصلن نگران گوشت 45 تومنی با 110 تومن یا دلار 4200 با 12000 تومن و ... نیستند . عدالت کجاست...
چرا مساله حقوق های نجومی که مربوط به شرکتها هست، در اینجا مطرح می کنید؟ اینجا بحث کارمندان شاغل و بازنشسته دولت هست. وقتی بالاترین حقوق یک کارمند عالی رتبه دولت در حد وزیر و معاون وزیر در کل کشور در حال حاضر فقط هشت و نیم میلیون تومان است
آدم های راحت طلب و تن پرور عقده ای،
که یه روزی دلشون می خواسته مهندس و یا پزشک بشوند و حالا نشدند،
آفت جان جامعه اساتید، نخبگان واقعی و پزشکان و مهندسان و قضات و پزشکان و ... هستند
تمام پدارک مهندسی و پزشکی و....از۳۰ سال پیش به اینطرف فاقد اعتبار میباشد .اینو همه میدونن .به خودتون مشتبه نشه . مدارک پولی مدارک سهمیه ای هیات علمی رانتی و سهمیه ای .وای بر ما که شما مهندس و پزشک و هیات علمی و .... ای کشور هستید .
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
عقده ای توی که معلوم نیست از کدوم مدرک گرفته ای حال مدرک تو چیه که اهانت می کنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
مهندس !!!!!!، اگه مهندس بودی و یا نخبه وضعیت کشور اینقدر افتضاح نبود !!!!!!!!!!!! معلوم تو نجومی هستی اکنون زورت داره که افزایشت کم شده
آهای نجومی شما در گلوه گاهای تصمیم گیری و اجرا قرار دارید . این همه افتضاح اقتصادی و فساد و رانت و جعل مدرک چیه ؟؟؟؟؟!!!!خوب جواب بده نابغه چرا اقتصاد کشور ما با این وضع افتاده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ با بودن نوابغ بی سوادی امثلا شما اگه نابغه بودی باتوجه به حقوقت و جایگات باید درمانی برای این درد مزمن پیدا می کردی در به هر دوز و کلی دست بزنی تا بیت المال را بدون استحقاق بالا بکشی
حال بگو چطور استخدام شدی نابغه
من فکر می کنم دکتر و مهندس و هرکی که کمی انسانیت داشته باشه
طرفدار اختلاف نجومی نیست و رفاه را برای همه می خواد نه خودش
در اروپا و آمریکا و شرق دور اختلاف حداکثر و حداقل 2 تا 3 برابر است
ولی چرا در ایران اختلاف من با مدرک ارشد با هم مقطع خودم باید 20 تا 30 برابر باشد یعنی من یک سی ام لکسوس سوار باشم با وجود اینکه شاید دانش من خیلی بروزتر باشد و لکسوس سوار حتی در مدرکش هم شک هست ، آنطور باشد
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
چرا مساله حقوق های نجومی که مربوط به شرکتها هست، در اینجا مطرح می کنید؟ اینجا بحث کارمندان شاغل و بازنشسته دولت هست. وقتی بالاترین حقوق یک کارمند عالی رتبه دولت در حد وزیر و معاون وزیر در کل کشور در حال حاضر فقط هشت و نیم میلیون تومان است
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
شما ایرانیها، همانهایی هستید که از حقوق 5 میلیون تومانی پزشک، مالیات 15 درصد مطالبه میکنید ولی فروش 75 میلیونی کاسب بیسواد بازاری که حداقلش 11 میلیونش سود خالص ماهانه هست، از مالیات معاف میکنید.
کارمندان چون صنف ندارند کسی پیگیر مشکلات دستمزد آنها نیست. در حال حاضر فقیرترین قشر شاغل مملکت، کارکنان دولت و معلمان بدبخت هستند. با قانون خدمات کشوری که از سال 86 اجرا می شود دیگر هیج یک از کارمندان حتی کارمندان رسمی هم امنیت شغلی هم ندارند. فقط افراد قراردادی که اتوبوسی می آیند و می روند هم پول زیاد می گیرند و هم در سایه امنیت شغلی دارند
چرا مساله حقوق های نجومی که مربوط به شرکتها هست، در اینجا مطرح می کنید؟ اینجا بحث کارمندان شاغل و بازنشسته دولت هست. وقتی بالاترین حقوق یک کارمند عالی رتبه دولت در حد وزیر و معاون وزیر در کل کشور در حال حاضر فقط هشت و نیم میلیون تومان است، عددهای بالای ده میلیون از کجای آستین شما مردم کم سواد و دهان بین، بیرون می آید؟؟؟
چرا چند بار پیامت رو در شکل پاسخ تکرار کردی؟... چی رو میخوای ثابت کنی نجومی بگیر !!!؟
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
متاسفانه در مجلس طرح های احساسی و بدون کارشناسی توسط نمایندگان فاقد اشراف دقیق بر مسائل مالی مطرح میشود و رای میآورد. نمایندگان کلیه کسانی که بالای 2 ملیون میگرفتند و حدود 4 ملیون بودند را تنبیه کردند تا اون یک ملیون نفر طعم عدالت را بچشند.
عقده ایهایی،
که یه روزی دلشون می خواسته استاد دانشگاه و مهندس و یا پزشک بشوند و حالا نشدند،
آفت جان جامعه نخبگان و پزشکان و مهندسان و قضات و پزشکان و ... هستند
وقتی به دولت می گویید "می تواند" 10 درصد اضافه کند یعنی عملا دولت و مجلس با هم هستند که آن ده درصد اضافه نشود و با این وضع مالیات های پلکانی بسیاری از کارمندان با سابقه و تجربه بالا، متضرر می شوند.
دوما شما نمایندگان مجلس به چه حقی یک کاسب بازاری بی سواد را تا 75 میلیون تومان فروش در ماه که معنی اش حداقل یازده میلیون تومان سود خالص ماهانه است از مالیات معاف می کنید ولی برای حقوق بالای سه میلیون تومان یک کارمند مالیات پلکانی وضع می کنید؟؟؟؟
چرا مساله حقوق های نجومی که مربوط به شرکتها هست، در اینجا مطرح می کنید؟ اینجا بحث کارمندان شاغل و بازنشسته دولت هست. وقتی بالاترین حقوق یک کارمند عالی رتبه دولت در حد وزیر و معاون وزیر در کل کشور در حال حاضر فقط هشت و نیم میلیون تومان است، عددهای بالای ده میلیون از کجای آستین شما مردم کم سواد و دهان بین، بیرون می آید؟؟؟
بله آقای نوبخت افزایش حقوق 20 درصدی را کارشناسی شده می دانند ؟ برای خودشان و امسال خودشان که حقوق نجومی میگرن واقعا باعث تاسف حتی نماینده گان مجلس هم به فکر نیست
من نیم درصد هم روی حرف نوبخت حساب نمی کنم تمام وجودش الکی و وعده است
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
البته بر اساس گفته خودتان ، آقای نوبخت اگه شیطنت نکنید اول آن 400/000 تومان را روی حقوق تمامی کارکنان محاسبه و بعد آن 5% مورد نطر خودتون را بر مبنای ارقام بدست آمده انجام دهید .
نوبخت و همکارانش فقط فقظ فقظ فقظ فقظ به فکر ثروتمندان هستند
اگر به فکر مملکت و مردم بودند که وضعیت اقتصادی مملکت و مردم الان اینقدر افتضاح و فاجعه بار نبود و این وضعت هیچ دلیلی ندارد به جز سوء مدیریت شدید و گرنه این اقایون از کجا میارن در بهترین نقطه شهر کاخ میخرن و بچه هاشون در خوشی زندگی میکنند !!!!!!!!!!!
90 درصد مسولین ومدیران مملکت از این هم بدتر هستند و زندگی اشرافی دارند به همین دلیل است که اقتصاد کشور فاجعه بار شده و مملکت و مردم را بدبخت و بیچاره کرده اند
آقای "عضو هیئت علمی با رتبه استادیار " :
بنده حقوقم بالای 3 میلیون است ولی با این مصوبه مجلس که به نفع حقوق بگیران زیر 2 میلیون است موافقم چون میبینم با حقوق زیر 2 میلیون واقعا نمیشه زندگی کرد الان هم کسی نخواسته "حقوق باغبان و استاد دانشگاه" یکی باشه فقط قراره حقوق باغبان فقیر کمی ترمیم بشه !
کسی که درس میخونه خوشبختانه پس از این هم حقوق بیشتر میگیره
در اکثر کشورهای پیشرفته هم فاصله حقوق اینقدر زیاد نیست
دوما : کسی که درس میخونه یکی از مزایای آن حقوق بیشتره ولی از مزایای دیگری مثل منزلت اجتماعی بالاتر و .... نسبت به کسی که درس نخونده بهره میبره بنابر این اینطور نیست که با مصوبه جدید مجلس همه ی ارزشها و عدالت از بین رفته باشه
آقای نوبخت شما در صحبت هاتون خواسته یا نا خواسته ما 4 میلیون نفر را علیه آن یک میلیون نفر تحریک میکنی !
در نتیجه سوءمیریت و فاجعه بار مدیران و مسولین دولت و مجلس است که وضع مملکت فاجعه بار شده است و مردم بدبخت و بیچاره شده اند قیمتها بسیار زیاد شده و از اول سال تا حالا اگر حساب کنید حدود 300 تا 600 درصد افزایش قیمت داریم و ان وقت ان دروغگویان و دارو دسته اش میگویند تورم 28 درصد است
(«شما چگونه میخواهید محبت و اطمینان مردم را جلب کنید؟ مردم باید به من و شما اعتماد داشته باشند. اگر ما دنبال مسایل خودمان رفتیم، به فکر زندگی شخصی خودمان افتادیم، دنبال تجملات و تشریفاتمان رفتیم، در خرج کردن بیتالمال هیچ حدی برای خودمان قایل نشدیم - - و هرچه توانستیم خرج کردیم، مگر اعتماد مردم باقی میماند؟ ایرانیان همیشه جزو هوشیارترین ملتها بودهاند؛ امروز هم به برکت انقلاب از هوشیارترینهایند؛ از هوشیارها هم هوشیارترند. آقایان! مگر مردم نمیبینند که ما چگونه زندگی میکنیم؟)-- (سخنان مقام رهبری)
آقای نوبخت از بیچاره را بیچاره تر کردن و پولدار را پولدارتر کردن دفاع می کنه
ای کاش جوری حقوق میدادن که همه بفهمن حداقل حقوق یعنی چه؟
بعد 22 سال قرار دادی ماندن یعنی چه اون آقایی که میگه درس خوندم با پول همون بیچاره ها درس خوندی
البته موضع نوبخت در بین کارمندان اختلاف افکن است
توصیه شهید مطهری برای حقوق حداکثر سه برابر بودن است اما کیست که نداند خیلی از تصمیم گیرها عضو علمی هستند و بعضیاشون تا بالای بیست میلیون رو مثلا قانونی دریافت میکنن البته اگه فقط یه جا کار کنند وچند شغله نباشند..........
علی برکت الله
قانون خدمات کشوری آمد تا عدالت را اجرا کند یعنی هرکس بیشتر زحمت کشیده، بیشتر حقوق بگیرد اگر قرار باشد همه اندازه هم حقوق بگیرند که دیگر کسی برای پیشبرد دانش و رشته خود تلاش نمی کند
ای اقایان مسول باید پاسخگو باشید به این مردم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اقای وزیر و معاون و .... که دریافتی کلان داری ایا اکثر کارمندان و کارگران زیر خط فقر نیستند ؟؟ شما فکر میکنید اینها هم مثل شما دریافتی کلان دارند ؟؟؟؟ایا شما و امثال شما تا حالا صف گوشت ایستاده اید ؟؟؟ هرگز !!!!!!!! شما مرفهین و سرمایه داران بی درد چه میفهمید که از ساعت شش صبح صف گوشت ایستادن و عاقبت نرسیدن گوشت (با این وضع فاجعه بار توزیع ) یعنی چه؟؟؟؟؟؟
شماها فقط فقط فکر منافع و مقام خودتان هستید اگر فکر مردم بودید که وضع جامعه اینقدر فاجعه بار نبود
مدیریت شما و امثال شما انقدر فاجعه بار و افتضاح است که برگشتیم به مانند زمان جنگ که مرغ و گوشت و .... صفی شده !!!!!!!!!!!!!!
استعفا بدهید این کمترین کاری است که میتوانید انجام دهید
میدانید چرا نمیتوانید بازار و اقتصاد و تورم و گرانی را مدیریت کنید ؟؟؟؟
فقط فقط به دو دلیل
1-اول اینکه خود مسولین مربوطه از این اشفته بازار خبر دارند (خودشان عامل اصلی این وضع هستند)
2- یا اینکه این مسولین مربوطه اصلا توانای و قدرت مدیریت را ندارند
دولت اینهمه اعتبار برا افزایش حقوق ها داره و اینهمه کارمند. تقسیم بکنید بگید همه اینهمه افزایش دارن. چرا داری فلسفه می بافی؟؟؟؟
کل اعتبار دولت / تعداد کارمندان دولت
حتی مجلس هم زیر فشار گروه های فشار جرات اقدام نداشت و یه ده درصد گذاشته تا نظر آقایون جلب بشه.
میدنین واسه چی ناراحتن ؟ چون به اون کارگر زحمتکش که فقط یک میلون در ماه حقوق میگیره و هم خودشون که سیزده میلیون میگیرن به طور یکسان 400 تومن اضافه تر میشه . اینا اگه همون 20 درصد بهشون اضافه میشد بالای دومیلیون اضافه دریافت داشتن و اون کار گر زحمتکش 200 هزار تومن . واقعا حقوقتون بس نیست ؟
با وجودی که اگر ۲۰ درصد اجرا میشد به حقوق من ۶۰۰ اضافه میشد اما ۴۰۰ تومن مجلس به عدالت نزدیک تر است چون همکارم یک میلیون و ۲۰۰ میگیره و با او ۲۰ درصد دولت ۲۰۰ اضافه میشد اونم شاید
آقای نوبخت میگه یک میلیون وصد هزار نفر زیر 2 میلیون حقوق میگیرن-میگه زنم کم باز نشسته است میاد از من پول میگیره آقای نوبخت زن شما ازتون میگیره ما که کسی را نداریم از کی بگیریم . تازه اون سرپرست خانوار نیست
جناب اقای نوبخت
شما اگر مدیر انقلابی هستی که بایستی در اینمقامدر اصل باشی نبایستی حقوق بالا داشته باشید . این حرف البته شامل همه مدیران کنونی میشود .بس کی میخواهید شما مدیران یک کمی از منافع خودتان بگذرید؟؟آیا آن جوانهاپی که رفتند جبهه و شهید شدند مثل شما بودند؟؟ مطمپن باشید جواب این سپوال منفی است زیرا مثل شما ی کنونی اصلا نمیتواند رزمنده باشد !!!
هم مجلس و هم دولت با هم دست به یکی کردند و کارمندان و حقوق بگیران را (که بدبخت بودند )بدبخت تر کردند این دعوای بین مجلس و دولت فقط فقط فقط فقط فقط به ضرر کارمندان و حقوق بگیران خاتمه یافت و گرنه خودشان دریافتی خیلی بالای دارن و حالا حقوق بقیه کم بشه یا نه براشون مهم نیست که !!!!!!!!!!!
ان وقت توقع دارید کارمندان بهره بری بالا داشته باشند !!!!
همسر بنده یک فرهنگی بازنشسته است که حقوق او هم یک میلیون و چهارصد، پانصد هزار تومان است به طوری که برای هزینه درمان خود باید مبلغی از بنده بگیرد و بر روی پول خود بگذارد تا هزینه دارو و درمان شود.
پس ما که باید خرج خانواده رو بدیم چکارکنیم
به حقوق همه 20% اضافه کنید. به حقوقهای کمتر از 3 میلیون که معافیت مالیاتی میدهید. بسته غذایی که میدهید. سود سهام عدالت که میدهید. در صورت توان حمایت های بیشتری هم انجام دهید. اما مساوات که عین ظلم و بر اساس آموزه های است و بر خلاف منطق و اسلام است را فراموش کنید. تفاوت درست است تبعیض غلط است.
من نمیدونم دولت کی میخواد عدالت حقوقی رو بفهمه
آخه اونی که دو تا بچه داره با اونی که بچه نداره ولی دو تاشون یه اندازه حقوق میگیرن باس به یه چشم دید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کار درست این است که افزایش درصدی حقوق برای کارمندان در حال کار با تحصیلات مختلف و عناوین مختلف و مسئولیتهای مختلف و تجربه مختلف و کارایی مختلف و .....فقط تا پایان 30 سال خدمت با هم تفاوت داشته باشد و این درست است و باید اجرا شود . اما از زمان بازنشستگی این شیوه افزایش دیگر عدالت نیست و بازنشسته دیگر کار نمی کند و شریط زندگی و رشد قیمتها برای همه آنها در هر سطحی یکسان است و افزایش حقوق بازنشستگان باید هرساله یک رقم یکسان و عادلانه باشد ...ضمنا چرا قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان که قانونی است کاملا اجرا نمی شود؟ ؟؟؟ آیا فقط دادن حق و حقوق عده ای پیرمرد بازنشسته بیمار منتظر مرگ و آبرومند تورم زا است!!!!!!؟؟؟؟؟
من بالای 5 میلیون حقوق می گیرم ولی هرچقدر دست کارمندان و بازنشستگان که حدود دو تومن میگیرن رو بگیرید بهتره
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
من یک لیسانس مراقبت پرواز بازنشسته هستم بین من و بازنشستگان مراقبت پرواز ما قبل یک میلیون و بین من و بازنشستگان بعد من دو میلیون تفاوت دریافتی هست همه هم دارای یک مدرک هستیم خب آن نون بربری دوهزار تومنی را همه دو هزار تومن می خریم و هزینه هایمون هم یکسان است حالا به نظر شما در حق ما و قبل ما ظلم نیست
باید یکسان سازی که قبلا قانونی تصویب شده اجرا بشود
- اینجانب یک عضو هیئت علمی با رتبه استادیار و با 25 سال سابقه هستم.
- در اسلام و در تمام ادیان و مکاتب تفاوت امری مقبول و طبیعی است و چیزی که مذموم است تبعیض است. در دستگاه آفرینش و خلقت هم تفاوت وجود دارد از تفاوت بین نر و ماده تا چیزهای دیگر. اینکه حقوق کسی بالاست بر اساس نظام پرداخت هماهنگ و یا قوانین موجود در سازمان امور اداری و استخدامی کشور است و بنده و امثال بنده که حقوق خودمان را تعیین نمی کنیم!! بنا بر این افزایش حقوق هم باید بر اساس این تفاوت صورت پذیرد. وگر نه حقوق باغبان و استاد دانشگاه و همه را یکسان پرداخت کنید و خیال خود را راحت کنید. هر ماه از حقوق بنده نزدیک دو میلیون تومان کسورات کم میشود. چرا به آن قسمت توجه نمی کنید؟؟
با این کار پوپولیستی دولت دیگر نه مدرک ارزش دارد نه سابقه نه پست و نه هیچ چیز دیگر. سیاست و عدالت که تفاوتی بین هیچکس نباشد.
- راه سوم در این است که این پول را در اختیار مردم بگذاریم و بگوییم که بهدلیل وجود این مابهالتفاوت ۵۶ هزار میلیارد تومان را بین مردم تقسیم میکنیم تا خودشان هر گونه که صلاح میداند استفاده کند !!!
احمدی نژاد هم با همین استدلال هدفمندی یارانه ها را کلید زد. ولی بعد یواش یواش گفنتند چرا پول بیت المال را به افراد پولدار بدهیم؟؟!! و هی شروع به قطع یارانه این و آن کردند و بر خلاف جوانمردی و انصاف روی آوردند و حالا یکبار دیگر سناریو را تکرار میکنند!!
- حافظه تاریخی مردم این چیزها را فراموش نمیکند. اینکه مردم اعتراض نمیکنند واقعا از درک و فهم مسئولین نا امید شده اند. من خودم هیچ انگیزه و علاقه ایی به افزایش و کاهش حقوق ندارم. وقتی خودروی لکسوس به میلیارد تومان میرسد که با حقوق استاد دانشگاه 20 سال طول میکشد تا خریداری شود دیگر از 400 تومان و .... چه دلخوشی وجود دارد؟
پزه مدرکت نده که مرحوم کردن نیز دکتری جعلی برای خود درست کرده بود و عضو هیات علمی شده بود
استعداد و هوش آن باغبان ممکن است صدا برابر تو باشد ولی شرایط به او اجازه نداده که اخذ مدرک کند
آیا کسی که مدرک نداشته باشد باید توسط تو غارت شود و حقش از بیت المال ناید گرفته شود
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
والله حقوقتون خیلی زیاده... کار خاصی هم انجام نمیدین ... هروقت دلتون بخواد میرد دانشگاه... نهارتون مجانی میخورید تو کلاس هم میاد یک ساعت و نیم چیزهایی که تو کتابا نوشته شده رو روخوانی میکنید درماه 10 ، 15 ملیون هم حقوق میگیرید... چه خبره یکم فکر مردم عادی باشید حقوق بیش از 3 ملیون بخدا زیاده که بهتون بدن
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
برادر گرامی ممنون بنده هم یک کارگر هستم به درس هم خوندم ولی عضو هیئت علمی نشدم و رفتم دنبال بارکشی
توی مباحثتون توی دانشگاه یه مسئله ای است به اسم سلسله مراتب مازلو حتما خوندین بنده خدا ما توی اون نیاز به تامین غذاش موندیم شما تو فکر لکسوستون هستید
سحر
۰۹:۳۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
واقعا تاسف باره که شما نمیتونید خودرو لکسوس بخرید !!!واقعا جای تسلیت داره!
به نظر من باید به افرادی که حقوق زیر دو میلیون دارن بیش از 20 درصد اضافه میشد مردم کار میکنن و مثل گداها زندگی نکنن یعنی چی که بسته حمایتی میدیم؟؟
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
متاسفم از آدمهاي تحصيل كرده اي كه خون خودشون رو رنگين تر از بقيه ميدونن.
مگه شهيدايي كه داوطلبانه با تحصيلات عاليه روي معبر مين ميرفتن تا هم سنگرايي كه حتي سواد خوندن و نوشتن نميدونستن بتونن رد بشن طرز فكر شما رو داشتن؟
نكنه بايد طرز فكر رو عوض كنيم؟؟
وقتي تحصيل كرده هاي اين جامعه بجاي نشر عمل دنبال منافع مادي خود باشن و در قبال حق كمتر كار كمتري انجام بدن هيچ انتظاري از پيشرفت اين ميهن عزيز نبايد داشت.
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
بله درست است که می بایست حقوق یک هیئت علمی از یک کارگر شهرداری و یک کارمند بیشتر باشد . ولی کجای دنیا این فاصله بدین شکل است (در جوامع توسعه یافته) . در کدام کشورهای جهان اول یک دکتر چیزی بر حقوق مثل نوین را پانصد میلیون تومان می گیرد . دکتر خانواده ای که هیچ مریضی نداشت امروز به خاطر اجرای طرح پزشک خانواده 15 میلیون حقوق می گیرد . در کشور ما فاصله طبقاتی بی داد می کند.یک پاکبان شهرداری مقدار کمتر از یک کارمند و یک کارمند مقداری کمتر از یک مهندس و تکنسین و دکتر کمتر از یک معلم حقوق می گیرند. اینها را نوشتم تا بگویم کسی که یک میلیون و دویست حقوق می گیرد کمتر و حتی بیشتر از یک دکتر و کسی که حقوق بالای دو میلیون می گیرد مصرف می کند چرا کار جسمانی بیشتر انرژی بیشتر .
کریم
۰۹:۵۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
من دبیر بازنشسته با مدرک دکترا هستم و حقوق ناچیزی دریافت میکنم چرا تا حالا اعتراض نمی کردی سالها به من و امثال من ظلم شده میفهمی سالها... حالا که یکبار برای شما پیش اومده اسلام و عدالت و قوانین استخدام و حقوق بشر رو پیش میکشی .چطوری وبا چه رانت و سهمیه ای هیات علمی شدی بماند سالها استفاده کردی .نگران نباش برای شما کم نمیگذارند اونقدر بهتون میدن که لکسوس بخری.
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
فکرکنم یه کم توقعتون بالاست،کمی باقشر ضعیف همراهی کردن هم بد نیست والا جناب استاد!
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
هر طبقه بسته به تحصیلات و جایگاه اجتماعی دستمزد شایسته خود را دریافت می کند.
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
شما که یک میلیون حقوق نمیگیری ناراحت نباش شماسیزده برابر میگری پس طوریت نمیشه
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
شما که اینگونه به یک استاد دانشگاه به خاطر نظر درستش توهین می کنید، جای تعجب نیست. چون یک ایرانی و فارس هستید. . . شما ایرانیها، همانهایی هستید که از حقوق 5 میلیون تومانی پزشک، مالیات 15 درصد مطالبه میکنید ولی فروش 75 میلیونی کاسب بیسواد بازاری که حداقلش 11 میلیونش سود خالص ماهانه هست، از مالیات معاف میکنید. ، انتظاری بیشتر از این نمی رود که اساتید دانشگاه، پزشکان و مهندسان و قضاتتان را چنین تحقیر کنید.
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
سلام.من کارمند ی هستم که در جوار هیات علمی ها هستم.. بجز انگشت شماری از این عزیزان بقیه سطح علمی بالاتری نسبت به کارمندان ندارند حتی پایینتر از کارمندان.مدرک گرفته اند ولی هنوز کامپیوتر بلد نیستند روشن خاموش کنن. نگهبان میاد براشون ویندوز نصب میکنه. یک جمله به زبان انگلیسی نمی تونن حرف بزنن.و اطلاعاتشون تو رشته خودشون از کارمندان غیر مرتبط با رشتشون کمتره.بجز عده ای که عرض کردم لیاقت بالایی دارند بسیاری از اینها فقط سربارند و در سال یک ماه سر کار نیستند.کار پژوهشی هم نه اینکه نمیکنن، اصولا نمی تونن بکنن. شاید چند تا سوال غیر استاندارد بتونن طرح کنن. این واقعیت بسیاری از هیات علمی هاست.حالا شما عزیز اگر از اون دسته اول هستی که هر چه بهتون بدهند واقعا کمه و لیاقتتون با پول و ارزش کارتون با مادیات نمیشه سنجید. ولی اگر از این دسته دوم هستید حیف یک ملیون که بهتون بدهند چون اصلا هیچ منفعتی برای دانشگاهتون و بنیه علمی کشور ندارین و سربار هستین.
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
شما جزو مرفهین بیدردین ؛حقوق مفت میگیرین
مهدی
۰۸:۲۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
با این مصوبه مجلس آدم احساس میکنه دارن به آدم میگن اشتباه کردی درس خوندی
عدالت این نیست که به همه به یک اندازه داد
عدالت یعنی تناسب ایجادکردن.
این دولت هم اجهاف در حق اقشار کم درامد دارد.
وگرنه در این شرایط حقوق اقشار کم درامد در اولویت است
جواد
۰۸:۲۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
و می شود قصه یارانه ها که در ابتدای اجرا بنا بر عدالت بود. 45 هزار تومن برای هر فرد. از آن زمان تا حال همه چی حداقل 700 درصد گران شده ولی یارانه همان 45 هزار تومان. یعنی اگر دولت بخواهد مابه تفاوت ارز دولتی را به مردم دهد قصه یارانه ها تکرار خواهد شد. یعنی دوباره 700 درصد دیگر گرانی می آید و دریافتی مردم از دولت همسان یارانه ها می شود.
همیشه دراین مملکت به حقوق بگیرهای پایین ظلم شده بازهم میشه.چراباید فاصله حقوقی انقدرزیادباشه؟!اصلا چی شده که یک کارمندرسمی۳۰سال سابقه باید ۲ملیون حقوق بگیره یکی دیگه ۸ملیون وتا۲۰ملیون؟!!حقوقهای پایه ازکجااومدند که الان هم اون ۵درصد روبایدبه کلانبگیرها بپردازید؟!!اون دوملیونی ادم نیست که ۵درصدبهش تعلق بگیره؟!بودجه مال همه مردمه پس چرا بایدحقوقهای بالابازهم بیشتربگیرند؟!!!عدالت کجاست؟!!!
پدر جان اصلا توباغ نیستی پنح درصد هم به همه میرسه اگه حقوقت بین دوتا سه ملیوپه با طرح مجلس یک ذره مطالعه کن بعد حرف بزن
شهریار
۰۸:۲۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
جناب نوبخت این همه یارانه که میدهید، بیشتر آن را مستقیم و غیر مستقیم قشر بالای متوسط دارند استفاده میکنند، یارانه را حذف کنید، قیمت ماشین را مثل اروپایی ها بکنید، آموزش و درمان را رایگان کنید، مثل اروپایی ها حقوق بدهید، مثل اروپایی ها به همه خونه بدهید، بیمه بیکاری را پوشش کامل بدهید مثل اروپایی ها مالیات بگیرید، اين همه دزدی و اختلاس و قاچاق فقط به خاطر یارانه است اگر حذف بشه ایران میشه بهشت، اگه این یارانه خوب بود چرا باید این همه فرار مغزها داشته باشیم و هیچ کسی هم از بدترین و ضعیفترین کشور اروپایی تا حالا به کشور ما مهاجرت نکرده، مرگ یکبار شیون یکبار. اگه میخواین کشور شکوفا بشه اینکاررو بکنید.
این کار به صلاحشان نیست . پول دار اگر نخورد نه رای میده نه حمایت اقتصادی میکنه نه کمکی به برنامه های آقایون میکنه . واقعیت جامعه ما اینه این درد واقعی ماست
ناشناس
۰۸:۲۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
خانم اقای نوبخت یک میلیونو چهارصد پونصد حقوقشه ؟؟؟!!!!!!
این یکی رو باور می کنم چون خودم فرهنگی هستم بله متاسفانه حقوق فرهنگیان همین هست
رامین
۱۰:۱۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
الهی بمیرم چه زندگی سختی دارند
ناشناس
۰۸:۱۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
جناب آقای نوبخت!فشاری که یک بازنشسته باحقوق دو تومن ازتورم تحمل میکنه هرگزباحقوقبگیر۸تومنی قابل قیاس نیست!!!چطوری به اون ۸ملیونی ۵درصداضافه میکنید و بازنشسته دوتومنی بایداز۵درصد محروم بشه؟!!این بی عدالتیه!
بازهم تبعیض شغلی!!آخه اون بدبختی که دوملیون حقوق داره را بااونی که ۸ملیون حقوق میگیره باهم مقایسه میکنید؟!!چطوری هردو موردفشارتحریمهاقرارمیگیرند؟!!!۲ملیون کجا؟و۸ملیون کجا؟!!!! کاملا مشخصه که دولت به هرحال میخوادازحقوقبگیرهای کلان دفاع کند!این بی عدالتی است...
میزان حقوق سال96 - 1950000---بله به وضعیت ما هم بصورت ویژه رسیدگی شد حقوق سال 97 شد 1800000 ---یکسال تموم شد پوچ پوچ یکسال تحمل کردیم تو این یکسال تکلیف یک چیز مشخص شد
این عدالته؟؟
آقای نوبخت میدونم خیلی سخته مردم عادی رو درک کنی لا اقل یه ذره اداشو در بیار که نگران مایم هستی!!
حالا ما به کنار اون بنده خدایی که حتی از این حقوق بازنشسته گی بهره ایی نمیبره و اسمش در هیچ دفتری نیست، اون باید چکار کنه
تو اون دنیا باید جواب تک تک مردم رو بدید
مردم کارگر و بدبخت و فقیر و ندار و بیکار و بی پول هم اصلا آدم نیستن برن بمیرن
فطرت انسان عدالت را تشخیص می دهد اما بعضی مسولین متاسفانه به دلایلی از فطرت خود هم فراری اند و در حال ظلم به اقشار کم درامد هستند. نیاز به درس ودانشگاه نیست کودکی می داند که در این شرایط اقتصادی اولویت را باید به کم درامدها داد و مزایای آنها را بیشترکرد تا متحمل فشار نشوند اما این دولتی های ما تمام هم وغمشون پردرآمدها هستند این یعنی بی عدالتی آشکار
1. ما در کشور ثروتمندی هستیم پس هر ایرانی حق دارد بتواند شرافتمندانه زندگی کند چه کارگر ساده شهرداری و چه استاد دانشگاه، هر کس در هر جایگاهی هست نباید احساس بی عدالتی کند. نباید نزد خانواده احساس شرمندگی کند. نباید در جامعه تکبر داشته باشد.
2. جنگ اقتصادی به ما تحمیل شده، اگر همه با هم صبر نکنیم، وضع بدتر می شود. ما هزینه استقلال را می دهیم. به خدا استقلال و امنیت راحت به دست نمی آید.
3. همیشه و در همه دورانها از زمان کشف نفت و گاز در ایران، کشورهای غربی و شرقی، چشم طمع به نفت ما داشتند و ما رو تحت فشار قرار دادند.
4. خوب فکر کنید، نه نماینده های مجلس، دشمن نخبگان و اساتید دانشگاه هستند
5. مردم خودتان به داد خودتان برسید یعنی صبر کنید، قناعت کنید، به همدیگر توهین نکنید، همدیگر را تحقیر نکنید، به خدا در شرایط بدتر از زمان جنگ هستیم، هم همدیگر را درک کنید و هم دولت را و هم مجلس را درک کنید. هیچکس در نظام ایران، دشمن مردم نیست به خدا.
به امید نابودی تمام دشمنان داخلی و خارجی ایران عزیزمان
یا می گید موسسه عمومی غیر دولتی است. اصلاً معلوم نیست چه خبره تو مملکت
یا علی
که یه روزی دلشون می خواسته مهندس و یا پزشک و یا استاد دانشگاه بشوند و حالا نشدند،
آفت جان جامعه اساتید، نخبگان واقعی و مهندسان و قضات و پزشکان و ... هستند
مدیریت سوء همین نجومی هاست که اقتصاد کشوری که با توجه به نخبگان بسیار باهوش ، و منابع و ذخایر طبیعی و زیر زمینی فراوان و کشوری چهار فصل و دارای تمدنی کهن که بهشت گردشگریست
اول باشد هر روز با بحرانی روبروی است که ارزش پول ملی را به یک هزارم روز قبل تقیل می دهد
که یه روزی دلشون می خواسته مهندس و یا پزشک بشوند و حالا نشدند،
آفت جان جامعه اساتید، نخبگان واقعی و پزشکان و مهندسان و قضات و پزشکان و ... هستند
مهندس !!!!!!، اگه مهندس بودی و یا نخبه وضعیت کشور اینقدر افتضاح نبود !!!!!!!!!!!! معلوم تو نجومی هستی اکنون زورت داره که افزایشت کم شده
آهای نجومی شما در گلوه گاهای تصمیم گیری و اجرا قرار دارید . این همه افتضاح اقتصادی و فساد و رانت و جعل مدرک چیه ؟؟؟؟؟!!!!خوب جواب بده نابغه چرا اقتصاد کشور ما با این وضع افتاده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ با بودن نوابغ بی سوادی امثلا شما اگه نابغه بودی باتوجه به حقوقت و جایگات باید درمانی برای این درد مزمن پیدا می کردی در به هر دوز و کلی دست بزنی تا بیت المال را بدون استحقاق بالا بکشی
حال بگو چطور استخدام شدی نابغه
من فکر می کنم دکتر و مهندس و هرکی که کمی انسانیت داشته باشه
طرفدار اختلاف نجومی نیست و رفاه را برای همه می خواد نه خودش
در اروپا و آمریکا و شرق دور اختلاف حداکثر و حداقل 2 تا 3 برابر است
ولی چرا در ایران اختلاف من با مدرک ارشد با هم مقطع خودم باید 20 تا 30 برابر باشد یعنی من یک سی ام لکسوس سوار باشم با وجود اینکه شاید دانش من خیلی بروزتر باشد و لکسوس سوار حتی در مدرکش هم شک هست ، آنطور باشد
طفلکی معلمها و مستمری بگیران
طفلکی اکثر مردم ایران که شب عید آرزوی مرگ می کنند
که یه روزی دلشون می خواسته استاد دانشگاه و مهندس و یا پزشک بشوند و حالا نشدند،
آفت جان جامعه نخبگان و پزشکان و مهندسان و قضات و پزشکان و ... هستند
دوما شما نمایندگان مجلس به چه حقی یک کاسب بازاری بی سواد را تا 75 میلیون تومان فروش در ماه که معنی اش حداقل یازده میلیون تومان سود خالص ماهانه است از مالیات معاف می کنید ولی برای حقوق بالای سه میلیون تومان یک کارمند مالیات پلکانی وضع می کنید؟؟؟؟
اگر به فکر مملکت و مردم بودند که وضعیت اقتصادی مملکت و مردم الان اینقدر افتضاح و فاجعه بار نبود و این وضعت هیچ دلیلی ندارد به جز سوء مدیریت شدید و گرنه این اقایون از کجا میارن در بهترین نقطه شهر کاخ میخرن و بچه هاشون در خوشی زندگی میکنند !!!!!!!!!!!
90 درصد مسولین ومدیران مملکت از این هم بدتر هستند و زندگی اشرافی دارند به همین دلیل است که اقتصاد کشور فاجعه بار شده و مملکت و مردم را بدبخت و بیچاره کرده اند
بنده حقوقم بالای 3 میلیون است ولی با این مصوبه مجلس که به نفع حقوق بگیران زیر 2 میلیون است موافقم چون میبینم با حقوق زیر 2 میلیون واقعا نمیشه زندگی کرد الان هم کسی نخواسته "حقوق باغبان و استاد دانشگاه" یکی باشه فقط قراره حقوق باغبان فقیر کمی ترمیم بشه !
کسی که درس میخونه خوشبختانه پس از این هم حقوق بیشتر میگیره
در اکثر کشورهای پیشرفته هم فاصله حقوق اینقدر زیاد نیست
دوما : کسی که درس میخونه یکی از مزایای آن حقوق بیشتره ولی از مزایای دیگری مثل منزلت اجتماعی بالاتر و .... نسبت به کسی که درس نخونده بهره میبره بنابر این اینطور نیست که با مصوبه جدید مجلس همه ی ارزشها و عدالت از بین رفته باشه
آقای نوبخت شما در صحبت هاتون خواسته یا نا خواسته ما 4 میلیون نفر را علیه آن یک میلیون نفر تحریک میکنی !
(«شما چگونه میخواهید محبت و اطمینان مردم را جلب کنید؟ مردم باید به من و شما اعتماد داشته باشند. اگر ما دنبال مسایل خودمان رفتیم، به فکر زندگی شخصی خودمان افتادیم، دنبال تجملات و تشریفاتمان رفتیم، در خرج کردن بیتالمال هیچ حدی برای خودمان قایل نشدیم - - و هرچه توانستیم خرج کردیم، مگر اعتماد مردم باقی میماند؟ ایرانیان همیشه جزو هوشیارترین ملتها بودهاند؛ امروز هم به برکت انقلاب از هوشیارترینهایند؛ از هوشیارها هم هوشیارترند. آقایان! مگر مردم نمیبینند که ما چگونه زندگی میکنیم؟)-- (سخنان مقام رهبری)
ای کاش جوری حقوق میدادن که همه بفهمن حداقل حقوق یعنی چه؟
بعد 22 سال قرار دادی ماندن یعنی چه اون آقایی که میگه درس خوندم با پول همون بیچاره ها درس خوندی
البته موضع نوبخت در بین کارمندان اختلاف افکن است
توصیه شهید مطهری برای حقوق حداکثر سه برابر بودن است اما کیست که نداند خیلی از تصمیم گیرها عضو علمی هستند و بعضیاشون تا بالای بیست میلیون رو مثلا قانونی دریافت میکنن البته اگه فقط یه جا کار کنند وچند شغله نباشند..........
علی برکت الله
اقای وزیر و معاون و .... که دریافتی کلان داری ایا اکثر کارمندان و کارگران زیر خط فقر نیستند ؟؟ شما فکر میکنید اینها هم مثل شما دریافتی کلان دارند ؟؟؟؟ایا شما و امثال شما تا حالا صف گوشت ایستاده اید ؟؟؟ هرگز !!!!!!!! شما مرفهین و سرمایه داران بی درد چه میفهمید که از ساعت شش صبح صف گوشت ایستادن و عاقبت نرسیدن گوشت (با این وضع فاجعه بار توزیع ) یعنی چه؟؟؟؟؟؟
شماها فقط فقط فکر منافع و مقام خودتان هستید اگر فکر مردم بودید که وضع جامعه اینقدر فاجعه بار نبود
مدیریت شما و امثال شما انقدر فاجعه بار و افتضاح است که برگشتیم به مانند زمان جنگ که مرغ و گوشت و .... صفی شده !!!!!!!!!!!!!!
استعفا بدهید این کمترین کاری است که میتوانید انجام دهید
میدانید چرا نمیتوانید بازار و اقتصاد و تورم و گرانی را مدیریت کنید ؟؟؟؟
فقط فقط به دو دلیل
1-اول اینکه خود مسولین مربوطه از این اشفته بازار خبر دارند (خودشان عامل اصلی این وضع هستند)
2- یا اینکه این مسولین مربوطه اصلا توانای و قدرت مدیریت را ندارند
کل اعتبار دولت / تعداد کارمندان دولت
حتی مجلس هم زیر فشار گروه های فشار جرات اقدام نداشت و یه ده درصد گذاشته تا نظر آقایون جلب بشه.
شما اگر مدیر انقلابی هستی که بایستی در اینمقامدر اصل باشی نبایستی حقوق بالا داشته باشید . این حرف البته شامل همه مدیران کنونی میشود .بس کی میخواهید شما مدیران یک کمی از منافع خودتان بگذرید؟؟آیا آن جوانهاپی که رفتند جبهه و شهید شدند مثل شما بودند؟؟ مطمپن باشید جواب این سپوال منفی است زیرا مثل شما ی کنونی اصلا نمیتواند رزمنده باشد !!!
بس بیاپید با مردم خودمان رو راست باشیم .
اقایان مجلسی نمیخواهد برای کارمندان طرح بدهید (که با این طرح شما کارمندان بدبخت تر شدند)
ان وقت توقع دارید کارمندان بهره بری بالا داشته باشند !!!!
پس ما که باید خرج خانواده رو بدیم چکارکنیم
آخه اونی که دو تا بچه داره با اونی که بچه نداره ولی دو تاشون یه اندازه حقوق میگیرن باس به یه چشم دید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مجلس به فکر حقوق بگیران 2 میلیون
مردم قضاوت کنید به نفع کی باشه بهتره
باید یکسان سازی که قبلا قانونی تصویب شده اجرا بشود
گل گفتی
- در اسلام و در تمام ادیان و مکاتب تفاوت امری مقبول و طبیعی است و چیزی که مذموم است تبعیض است. در دستگاه آفرینش و خلقت هم تفاوت وجود دارد از تفاوت بین نر و ماده تا چیزهای دیگر. اینکه حقوق کسی بالاست بر اساس نظام پرداخت هماهنگ و یا قوانین موجود در سازمان امور اداری و استخدامی کشور است و بنده و امثال بنده که حقوق خودمان را تعیین نمی کنیم!! بنا بر این افزایش حقوق هم باید بر اساس این تفاوت صورت پذیرد. وگر نه حقوق باغبان و استاد دانشگاه و همه را یکسان پرداخت کنید و خیال خود را راحت کنید. هر ماه از حقوق بنده نزدیک دو میلیون تومان کسورات کم میشود. چرا به آن قسمت توجه نمی کنید؟؟
با این کار پوپولیستی دولت دیگر نه مدرک ارزش دارد نه سابقه نه پست و نه هیچ چیز دیگر. سیاست و عدالت که تفاوتی بین هیچکس نباشد.
- راه سوم در این است که این پول را در اختیار مردم بگذاریم و بگوییم که بهدلیل وجود این مابهالتفاوت ۵۶ هزار میلیارد تومان را بین مردم تقسیم میکنیم تا خودشان هر گونه که صلاح میداند استفاده کند !!!
احمدی نژاد هم با همین استدلال هدفمندی یارانه ها را کلید زد. ولی بعد یواش یواش گفنتند چرا پول بیت المال را به افراد پولدار بدهیم؟؟!! و هی شروع به قطع یارانه این و آن کردند و بر خلاف جوانمردی و انصاف روی آوردند و حالا یکبار دیگر سناریو را تکرار میکنند!!
- حافظه تاریخی مردم این چیزها را فراموش نمیکند. اینکه مردم اعتراض نمیکنند واقعا از درک و فهم مسئولین نا امید شده اند. من خودم هیچ انگیزه و علاقه ایی به افزایش و کاهش حقوق ندارم. وقتی خودروی لکسوس به میلیارد تومان میرسد که با حقوق استاد دانشگاه 20 سال طول میکشد تا خریداری شود دیگر از 400 تومان و .... چه دلخوشی وجود دارد؟
استعداد و هوش آن باغبان ممکن است صدا برابر تو باشد ولی شرایط به او اجازه نداده که اخذ مدرک کند
آیا کسی که مدرک نداشته باشد باید توسط تو غارت شود و حقش از بیت المال ناید گرفته شود
توی مباحثتون توی دانشگاه یه مسئله ای است به اسم سلسله مراتب مازلو حتما خوندین بنده خدا ما توی اون نیاز به تامین غذاش موندیم شما تو فکر لکسوستون هستید
به نظر من باید به افرادی که حقوق زیر دو میلیون دارن بیش از 20 درصد اضافه میشد مردم کار میکنن و مثل گداها زندگی نکنن یعنی چی که بسته حمایتی میدیم؟؟
مگه شهيدايي كه داوطلبانه با تحصيلات عاليه روي معبر مين ميرفتن تا هم سنگرايي كه حتي سواد خوندن و نوشتن نميدونستن بتونن رد بشن طرز فكر شما رو داشتن؟
نكنه بايد طرز فكر رو عوض كنيم؟؟
وقتي تحصيل كرده هاي اين جامعه بجاي نشر عمل دنبال منافع مادي خود باشن و در قبال حق كمتر كار كمتري انجام بدن هيچ انتظاري از پيشرفت اين ميهن عزيز نبايد داشت.
عدالت یعنی تناسب ایجادکردن.
این دولت هم اجهاف در حق اقشار کم درامد دارد.
وگرنه در این شرایط حقوق اقشار کم درامد در اولویت است