تنها راه برون رفت از این مخمصه برداشتن چتر حمایتی دولت از این دو خودرو ساز کشور است که در شرایط فعلی حتی دردی از نیاز داخل چه از کیفیت چه از کمیت نمیخواهند دوا کنند چه برسد دید باز به بازارهای خارجی ابتدا خصوصی سازی آنها
راه حال این قیمت ها فقط و فقط واردات خودرو هست. فقط کافیه گفته بشه قراره واردات خودرو بشه ببینید چی جوری قیمت هاشونو میارن پایین. زورگو فقط حرف زور حلیش میشه. فقط واردات خودرو!!!
دلالان عزیز در چه حالید؟
طمع کار دستتون داد نه؟
چقدر گفتم بهتون گوش نکردید .
چنان زده به سرتون که فقط بلدید قیمتها رو از سر دلخوشی و بحساب خودتون گول زدن مردم ببرید بالا.
چقدر گفتم بابا پول نیس دست مردم خالیه.
هی خواستید سود یک سانتافه رو روی پراید(گاری) بخورید.
خبری نیس فعلا لونگ بکشید ماشینهاتون رو حداقل بیکار نباشید .
یاحق
پس تئوری های کارنجات خودرو سازی و وزیر صنعت که اگر 5% زیر قیمت بازار بفروشیم و اگر خودروسازها به جای فروش به قیمت مصوب محصول خود را فروش فوری و به قیمت بازار انجام دهند و .... قیمت ها کنترل میشود چه شد؟؟
چرا هیچکس مسئول حرف ها و وعده و وعیدهای خود نیست؟؟
چرا باید واردات خودروی خارجی دست خودروساز داخلی باشه؟!!! کشور دیگری ماشین میسازد اونوقت خودروساز داخلی مثل نخود آش می پرد وسط میگوید باید 50 برابر به من پول بیشتر بدهی تا بهت ماشین بفروشم!
مردم به بازی گرفتن البته تقصیر خود مردم هم هست خودشون خودرو سازها را پرو کردن.آنها هم هرجور میخوان مردم را اذيت ميکنند.باید مثل آجیل عید نخریم تا بمونه روی دستشان.
- وقتی که تولید و عرضه خودرو در انحصار دو شرکت خودروسازی است؛
- وقتی که واردات اتومیبل با رانت و مافیا است و برای عموم ممنوع است؛
- وقتی که ثبت سفارش به دلخواه و بدون ضابطه قطع و وصل میشود؛
- وقتی که واردات خودروی دست دوم ممنوع است؛
- وقتی که بر تولید و فروش خودروسازها هیچ نظارتی وجود ندارد؛
و .......... انتظاری جز وضع موجود نمیتوان داشت !!
باید هرچه سریعتر مرز را به روی واردات خودرو خارجی بدون تعرفه باز کنند. به ما چه ارتباط دارد که چه بلایی سر خودروساز ظالم داخلی می آید؟ ما حاضریم مستقیم به کارگران پول بدهیم تا اینکه به خودروساز بدهیم.
80 میلیون نفر اسیر 20 هزار نفر کارگر ایران خودرو شده اند. اینها میگویند که 300 هزار نفر در کار ساخت خودرو دخالت دارند.
واردات خودرو را (نو و دست دوم) را آزاد کنید. برای این 300 هزار نفر در خدمات پس از فروش، در تعمیرات خودرو، در اسقاط کردن خودروهای قدیمی و هزاران شغل دیگر مرتبط کار وجود دارد.
علی
۱۰:۲۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
تا وقتی خودرو ساز بخواهد با دولت و مهمتر از همه با ملت همکاری کند جای کار دارد که گمرک بسته باشد اما اگر کارش سود خودش باشد و اذیت مردم باید مصلحت این 80 میلیون در نظر گرفته شود
حمید
۱۲:۰۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
شدیدا با ازاد شدن واردات خودرو های خارجی بدون تعرفه یعنی با قیمت واقعی موافقم . ببینم بعدش کسی میاد اشغالی مثل پراید رو بخره یا نه
ف د
۰۸:۲۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
فقط یک راه داره اونهم نخریدن هست .
بابانمیمیریم که یکمدت نخریم اینقدربمونه تافکری بشه .
تقصیر ما ملت هست همش شعار میدیم در عمل نباید خرید به ماچه که ورشکست میشن به ما چه که کارگرشون بی کار میشه چقد بخاطر این اهن پاره های وطنی سالانه کشته میشن چقد قطع نخا میشن چقد معلول جسمی میشن کو گوش شنوا هروزم به هر بهانه ای گرونش میکنن
جریان سیم کارت ایرانسل که بعد همراه اول اومد . هر کی ماشین بخره مخصوصا ماشین هایی مثل هایما سوزوکی و.... شدیدا ضرر میکنه از ما گفتن بازار ماشین الان اشباع شده مگه چند تا ماشین کشور لاز داره که 25000 روزانه سایپا و ایران خودروودوبرابر این در روز تولید داره. عرضه و تقاضای چی میشه. مثل قارچ بنگاه ماشین داریم توش پره ماشین معامله هیچی. تجربه نکنین.
آقا نظرتون چیه دولت به سیل زدگان واحد های فروش نرفته مسکن مهر هر شهرستان رو اجاره 99 ساله بده.یا مجتمع هایی مثل مسکن مهر برای سیل زدگان بسازه با اجاره به شرط تملیک.
اینجوری همه اونایی که وسع ساختن خونه تو این گرونی های کذایی رو ندارن، از آوارگی در میان.
متشکر
همش دروغ.پیش فروشی در کار نیست،نرخ بازار دست دلالم نیست همش پای نمایندگی هاس،نمایندگی ها میخرند بعد میگن مردم خریدن.... چرا اقدام نمیکنید به فشار اوردن به مسولولسن برای فیلتر کردن دیواز و شیپور
کدام پیش فروش عزیزجان چقدر ساده هستید همه پیش فروشها از در پشت رفت برای انجاهای که باید بره
محمود
۰۰:۱۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام.چرا سکوت کردید در مقابل دیوار و شیپور،که هیچ رسیدگی به قیمت ها نمیکنه و ازادانه دارن گرانی رو رواج میدن
چرا سکوت کردید در مقابل پیش فروش دروغین سایپا و ایرانخودرو که توی عرض ۱۰ثانیه میزنه ظرفییت تکمیل است و در دیوار هرجا اسم حواله که میاد وسط،کد نمایندگی رو زده،یعنی تمام پیش فروش ها واسه نمایندگی هاست.
تا کی سکوت چدا اعزم راسخ ندارید.بخدا کمر مردم دیکه راست نمیشه ازین گرونی.چرا نمیارن برای ملک و خودرو کارشناسی فروش بزارن تا بازار ازاد هر قیمتی برای خودش نباشه
مگه نمیدونید افزایش قیمت خودرو روی قیمت اجناس تاثیر داره.
نخر آقا نخر نخرید نخرید نخرید از بس گران کردن امثاله شما استقبال کردن اینها هم دندانه ما مردم را شمردند میکن ما هرچه کنیم صدایشان در نمیاد نخرید بزارید رودستشان بماند
وقتی مرغ یا گوشت گرون میشه واسه تعدیل بازار چکار می کنن؟ خوب واردات گوشت تا زمان تعدیل بازار، الان خودرو گرون شده خودرو ساز داخلی هم توانایی تعدیل بازار رو نداره باید چکار کنن؟
آقای ع ف باوجود گران شدن دلار، باز هم اگه واردات خودرو بدون تعرفه شود هزاران مرتبه به نفع مردم است.
Ali
۲۳:۱۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام
واقعا باید این مدیر های بی کفایت رو برکنار کرد صنعت خودرو ۱۰۰ درصد وارداتی که ثبات قیمت نداره.با این مدیریت به زودی این کارخانه ها ورشکسته میشن. دولت هم همه چی رو رها کرده کاشکی فقط خودرو باشه از ریز تا درشت اون چیزی که تو زندگی مردم هست ثبات نداره.معلوم نیست چه خبره...؟
پراید پنجاه سه میلیونی یعنی اینکه عرضه و تقاضا را دلال تعین میکند و وزارت سمت و اقتصاد و ....... هیچ کارند و فقط بیینده شدند چون شیرازه کار از دستشون در رفته این اوضاع چطور میخواد حل بشه
سپاه با 180 میلیون تومن می تونه هواپیمای 2 نفره بسازه اما قیمت دنا 180 میلیون
برای طراحی و ساخت این هواپیمای 2نفره به طول 6متر، فاصله 2بال 8متر و 30سانتیمتر، ارتفاع 2متر و 40سانتیمتر و وزن 265کیلوگرم، 180میلیون تومان هزینه شد.
از این هواپیما می توان برای گشت زنی هوایی، ناوبری، پروازهای تفریحی و کارهای کشاورزی استفاده کرد.
بجای اینکه به فکر سهمیه کردن بنزین باشید مسولین عزیز در این ارابه سازهای کشتار جمعی که بیش از سه برابر مصرف سوخت دارن روگل بگیرید ببیند مملکت چه گلستانی میشه
اگه نظام بخواهد و برا تمام خودروها سطح قیمت تعیین کند و به اجرا بذاره و جرم و جریمه برای فروشندگان تعیین کنه و احقاق حق برا خریداران تعیین کند برای همیشه دلال بازاری حذف و قیمتا منطقی و سرمایه گذاری از بازار خودرو دلالی حذف میشه
وهمینطور برا دومین خودرو در سال 90 درصد مالیات خرید و فروش بشه حتی در بنگآه ها
hasan
۱۹:۰۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
واقعا این مدیر ایران خودروومدیر سایپا بابادر دیزی باز حیا کربه کجا رفته خجالت بکشید بابا چطور شدید خود مختار ودارید ظلم میکنید به این مردم بابا این مردم بودن که شما به اینجا رسیدید خجالت بکشید وای وای جواب خدار را چی میخواید بدید
گروهی بوقچی همین دوشرکت فرقون ساز در سایتها و وبلاگها و حتی اینجا میچرخن و تبلغ میکنن که بخرید گرون میشه نخرید تهدیگشم گیرتون نمیاد وووو تا این نقدینگیهای مردم که از ترس کاهش ارزش آن به بازار آمده رو به سمت بازار خودرو بکشن عزیزان من بخدا قسم این بد سرمایگذاریه و ضرر زیادی پشتشه پس گول نخورید
......گفتا زکه نالیم که ازماست که برماست!
وقتی دولتمردان وقانون گذاران ومدافعان حقوق مردم به فکر مردم نیستندودائم برطبل اقتصاد لبرالیستی می کوبند ودرزیر سایه ظالمانه بازارآزادپناه می گیرند وبجای سروسامان دادن به بازار آزاد که وظیفه ذاتی دولت است، بازارآزادرا مبنای قیمت گذاری خودروهای مونتاژشده شرکت های فرانسوی و...قرارمی دهنداتحاد ملی برای نخریدن ماشین ومبارزه با تولیدانحصاری خودرو وافزایش قیمت دلخواه ان تنها راه چاره است .
منم یه زمانی فکر میکردم حد گرون شدن دلار ۵ تومن دیدم از ۵ تومن رد کرد گفتم ۷ تومن آخرشه دیدم رفت بالاتر گفتم ۱۱ تومن آخرشه دیدم رسید ۱۵ تومن گفتم دیگه اصلا کشش نداره دیدم رسید ۲۰ تومن
دیگه فهمیدم تو اقتصاد ایران با این جولان دلال ها و عدم نظارت هیچ چیزی حد نداره
ناشناس
۰۰:۳۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
انشالله
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
پراید همین الان قیمتش شد 53 ملیون 500هزار تومان علی برکت الله پیش بسوی پراید 120ملیونی علی برکت الله به این نظارت علی برکت اللهههههههههه
سلام مدیر عامل سایپا اخر سال 97 مصاحبش هست میتونید بری بخونیین گفته با توجه به تورم گرانی دلار سکه طلا و ساختمان قیمت پرای باید بشه 120ملیون علی برکت الله به اون قیمت دلخواه خودشونم میرسه ظرف چند ماه دیگه
دقیقا
دیوار و شیپور و .... شدن مامن دلال های ماسین و ...
یارو 10-20 تا ماشین خریده احتکار کرده تو دیوار آگهی میکنه به قیمت بالاتر از بازار و قیمت ها رو میبره بالا
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
یه زمانی می گفتیم کاش پول یک ماشین لوکس مثل لگزز داشتم حالا پراید هم رفت و به پرادو تبدیل بشه
تعییندقیمت دست گروهی خاصه که هم بعنوان خریدار هم بعنوان فروشنده در سایتهای دیوار و شیپور و باما تبلیغ میکنند و فقط فقط قوه قضائیه و تعزیرات باید دخالت و برخورد و محاکمه کنند وگرنه از اینم بدتر میشه چون این گروه خواص با قیمت گذاری آنلاینی که یا هم دارند همه سر قیمت گذاری داخل دیوار و شیپور و...... به تفاهم میرسند که مثال فردا صبح پراید 111 قیمت رو با چند آغاز کنه و همگی آگهی با همان قیمت میگذارند . فقط قوه قضائیه میتونخ بعنوان خریدار مچ اینها رو بگیره تا به سرشاخه برسه والسلام
واقعا ادم حالش بد میشه اسم این خودرو سازی ها رو میشنوه...خدانگذره ازشون این همه سال حمایت کردن از خودرو سازی های داخلی و مردم رو محروم کردن از خرید خودروهای باکیفیت...
متاسفم بر باعث و بانی گرانی خودرو
طمع کار دستتون داد نه؟
چقدر گفتم بهتون گوش نکردید .
چنان زده به سرتون که فقط بلدید قیمتها رو از سر دلخوشی و بحساب خودتون گول زدن مردم ببرید بالا.
چقدر گفتم بابا پول نیس دست مردم خالیه.
هی خواستید سود یک سانتافه رو روی پراید(گاری) بخورید.
خبری نیس فعلا لونگ بکشید ماشینهاتون رو حداقل بیکار نباشید .
یاحق
1-در تنگا قرار دادن مردم وخالی شدن سفره مردم
چرا هیچکس مسئول حرف ها و وعده و وعیدهای خود نیست؟؟
- وقتی که واردات اتومیبل با رانت و مافیا است و برای عموم ممنوع است؛
- وقتی که ثبت سفارش به دلخواه و بدون ضابطه قطع و وصل میشود؛
- وقتی که واردات خودروی دست دوم ممنوع است؛
- وقتی که بر تولید و فروش خودروسازها هیچ نظارتی وجود ندارد؛
و .......... انتظاری جز وضع موجود نمیتوان داشت !!
بدجور جو بچاپ بچاپ مردم گرفتتشون
واردات خودرو را (نو و دست دوم) را آزاد کنید. برای این 300 هزار نفر در خدمات پس از فروش، در تعمیرات خودرو، در اسقاط کردن خودروهای قدیمی و هزاران شغل دیگر مرتبط کار وجود دارد.
بابانمیمیریم که یکمدت نخریم اینقدربمونه تافکری بشه .
اینجوری همه اونایی که وسع ساختن خونه تو این گرونی های کذایی رو ندارن، از آوارگی در میان.
متشکر
چرا سکوت کردید در مقابل پیش فروش دروغین سایپا و ایرانخودرو که توی عرض ۱۰ثانیه میزنه ظرفییت تکمیل است و در دیوار هرجا اسم حواله که میاد وسط،کد نمایندگی رو زده،یعنی تمام پیش فروش ها واسه نمایندگی هاست.
تا کی سکوت چدا اعزم راسخ ندارید.بخدا کمر مردم دیکه راست نمیشه ازین گرونی.چرا نمیارن برای ملک و خودرو کارشناسی فروش بزارن تا بازار ازاد هر قیمتی برای خودش نباشه
مگه نمیدونید افزایش قیمت خودرو روی قیمت اجناس تاثیر داره.
واقعا باید این مدیر های بی کفایت رو برکنار کرد صنعت خودرو ۱۰۰ درصد وارداتی که ثبات قیمت نداره.با این مدیریت به زودی این کارخانه ها ورشکسته میشن. دولت هم همه چی رو رها کرده کاشکی فقط خودرو باشه از ریز تا درشت اون چیزی که تو زندگی مردم هست ثبات نداره.معلوم نیست چه خبره...؟
از ماست که بر ماست
برای طراحی و ساخت این هواپیمای 2نفره به طول 6متر، فاصله 2بال 8متر و 30سانتیمتر، ارتفاع 2متر و 40سانتیمتر و وزن 265کیلوگرم، 180میلیون تومان هزینه شد.
از این هواپیما می توان برای گشت زنی هوایی، ناوبری، پروازهای تفریحی و کارهای کشاورزی استفاده کرد.
گرانی تا کی ؟
بنده خدا بازارازاد کیه
همون کارخونه است
باید محدودیت برای انتقال سند و معامله ایجاد بشه تا این روند متوقف بشه
وقتی دولتمردان وقانون گذاران ومدافعان حقوق مردم به فکر مردم نیستندودائم برطبل اقتصاد لبرالیستی می کوبند ودرزیر سایه ظالمانه بازارآزادپناه می گیرند وبجای سروسامان دادن به بازار آزاد که وظیفه ذاتی دولت است، بازارآزادرا مبنای قیمت گذاری خودروهای مونتاژشده شرکت های فرانسوی و...قرارمی دهنداتحاد ملی برای نخریدن ماشین ومبارزه با تولیدانحصاری خودرو وافزایش قیمت دلخواه ان تنها راه چاره است .
مردم ساده ای داریم
دیگه فهمیدم تو اقتصاد ایران با این جولان دلال ها و عدم نظارت هیچ چیزی حد نداره
خود ماها اونارو کردیم مسول و قبولشون کردیم.اونا که نیومدن خودشونو مسول کنن یا خودشونو تایید کنن
دیوار و شیپور و .... شدن مامن دلال های ماسین و ...
یارو 10-20 تا ماشین خریده احتکار کرده تو دیوار آگهی میکنه به قیمت بالاتر از بازار و قیمت ها رو میبره بالا
ضررمردم است روبایدتصویب کنندمثل2030،fatf،afc...
نمیدونم این مسئولین چی کاره هستند
خدایا تو به ما رحم کن
آخه یعنی چی نداریم یعنی نباید استفاده بکنیم!
حق زندگی کردن رو دارن از مردم میگیرند
با دلالان و ژن های خوب بازار خودرو هم بکنید