ایران خودرو دیزل درطی یک سال قیمت یه مدل ازکامیونش های راکه تکنولوژی آن مربوط به ۵۰ساله پیش سه برابر ونیم کرده از۱۹۴میلیون به ۷۰۰میلیون رسانده جاداره ازوزارت صنعت به خاطرنظارتهاش تشکرجانانه کرد
چرامالقمه رادورسرمان می چرخانیم؟مگریه ایرانی چه گناهی داره که نبایدازتکنولوژی روزدنیااستفاده کنه؟بابااین گمرکی روبردارین تامردم بهترین خودروروبانصف قیمت پرایدسوارشن.تاکی بایدهزینه کا گرای شرکت های داخلی رومردم بدن؟
ای بابا .چ خبره ینی کشوری با این همه پیشرفت موشکی،هسته ای،پزشکی و...قادر نیست یک ماشین با کیفیت تولید کند؟مگ پراید چی بهش اضافه شده ک قیمتش زیاد شده؟؟نکنه کیفیتش بهتر شده یا اپشن بهش اضافه شده؟این خودرو اخرین بار 30سال پیش تو ژاپن تولید شد. .پرایدی ک با 15 میلیون تولید میشه ،50 میلیون میفروشن.خب اگ نمیتونین تولید نکنین
الان خوددو ساز ها خروج شرکت هاو کمبود قطعات رو بهانه می کنن مگه برای حمایت از خودرو ساز ها و برای رسیدن به خود کفایی روی خودرو های وارداتی گمرک نجومی نزاشتن که این خودرو ساز ها بتونن رقابت کنن و روی پای خودشون وایسن ولی نتیجه چی شد ؟؟؟؟ پول های حاصل از فروششون رو کجا ها سرمایه گذاری کردن؟؟؟؟؟ بازم ما باید تاوان سودجویی های این شرکت ها رو بدیم ؟
باسلام
باتوجه به شرایط منطقه ای و نیز رشد اقتصادی ایران، می بایست این شرایط وجود داشته باشد. باید این شرایط بد را تحمل کنیم و البته سودجویان هم در این روند نارضایتی بی تاثیر نیستند.
چطور پراید برا کشورهای همسایه به زیر ۱۰میلیون فروخته میشه ما چون برا کشور خودمونه باید ۵۰تومن بخریم یا هر ماشینه دیگه.ما تو کشور خودمون بیگانه هستیم همه مردم کشورهای دیگه حق دارن از کشور ما جز ایرانیا
تو کل دنیا کی داره این خودروها را سوار میشه چرا انقدر ب مردم ظلم میشه
اقا ما گفتیم ۳۰سال این خودرو های بی کیفیت و سوار شیم ولی استقلال داشته باشیم ولی حالا ک میبینم تو همین خودرو های بی کیفیت هم استقلال نداریم و با دلار انقدر رفت بالا واقعا حس میکنم ول معطلیم
ممنون
با سلام
برج ۴ سال ۹۷ یه ماشین ۲۰۶ با پیش فروش قطعی ثبت نام کردم قرار بود برج ۹ سال ۹۷ تحویل بدن الان برج ۳ سال ۹۸ هستش خبری از ماشین نیست و هر چی تماس میگیرم میگن بخشی از ابان ۹۷ مونده و همه حرفشون اینه من نمیدونم این ابان چند نفر ثبت نام کردن که اینا این حرف رو بهشون یاد دادن که با هر کدوم از اپراتوراش تماس میگیره میگه بخشی از ابان ۹۷ مونده
پول از مشتری میگیرند ثبت نام میکنند با موعد تحویل.
موعد تحویل که میرسه میگن قطعه نداریم خودروها ناقصه، ولی اگه ثبت نام فوری بکنید خودرو موجود دارند.
اول باید مشتری که باید خودروش را بهمن ماه بوده تحویل بدید خودرو مشتری فروش فوری را تحویل بدهند.
از طرفی من اگه خودرو ساز باشم و قیمت خودرو در کارخانه قرار باشع 5 درصد زیر بازار باشه به نفعم هست که قیمت بازار ازاد بره بالاتر تا من خودرو را گرانتر بفروشم
یعنی پرایدی که n تومان برای من در میاد n+سود تعیین شده باید بفروشم به این صورت میفروشم
n+سود تعیی شده+سود مضاعف حاصل از بالا نگه داشتن قیمت بازار ازاد
جالب اینجاست که شرکت های خودرو ساز منفعتشون در اینه که خودرو هم وارد نشه تا بتوانند هر پوستی که میخوان از کله مردم بکنند و نهاد های نظارتی و دولتی هم هیچ اقدام مثبتی انجام نمیدهند.
نتیجه چیزی ایجاد نارضایتی شدید در مردم و نهایتا تجمع در جلو شرکت های خودرو ساز و در مرحله بعد مکان های جدی تر خواهد بود.
حال سئوال اینجاست که ایا این شرکت های خودرو ساز ندانسته این کار را انجام میدهند که باید انها را توجیح کرد، یا این که از عواقب این کار اطلاع دارند، که باید از انها سئوال کرد که :وقتی که میفهمید چنین عواقبی در انتظار مردم و جامعه است، چرا اینگونه عمل میکنند؟؟؟
ایا پشت پرده این ثبت نام ها و پیش فروش های بی حساب و کتاب هدفی وجود دارد؟؟؟
خودرو سازان با کمک نمایندگی ها و با بی توجهی سازمان حمایت از مصرف کننده و نهاد های نظارتی و با توجه به شرایط کنونی کشور به اسم جلوگیری از خروج ارز، قیمت ها را بالا میبرند تا قیمت خودرو ها را بالا برده
سئوال :اگر خودرو هست چرا خودرو های پیش فروش شده را تحویل نمیدهند؟
اگر خودرو نیست چرا فروش فوری میگذارند؟
نهادهای نظارتی دقیقا چکار دارند انجام میدهند،؟
چون اصلا وجودشان احساس نمیشود.
نتیجه این پیش فروش ها و این بازی هایی که خودروسازان انجذم میدهند چیزی جز نارضایتی مردمی نیست.
خودروسازان باید متوجه عواقب کارهایشان باشند
نهادهای نظارتی که چشم خود را بر این موضوع بستند نیز در این قضیه مقصر هستند
بجای رفع و رجو کردن اقدامات زشت این به اصطلاح خودرو ساز مردم از شر اینا خلاص کنید تا کی ؟؟؟ مردم باید پولشون و جونشون و وقتشون بذارند تا یک عده مافیا پول دار تر بشه !!؟ کی واقعا" مسئولین به داد مردم میرسند ؟؟؟ چقدر باید مردم شکایت کنند دیگخ ؟؟؟ بخدا گوش فلک هم کر شد !!!!! توقف تولید مضر والله به نفع اقتصاد کشور وقتی همه کارشناسان میگن تولیدان اینا فاقد ارزش چرا ؟ بازهم حمایت میشن !! وقتی نه به اقتصاد می کنن نه به اشتغال !!
گمرک واحد پولی ایران را بی ارزش کرده و باید برداشته شود.
پراید 15 میلیونی را 50 تومن کرده و پژو و سمند 20 میلیونی را آنقدر گرون بخدا پول برای معیشت مردم هست نه رنج و عذاب .
شرکت ها خصوصی باید پای کار بیان .
مگه ی پراید کدوم قطعه ش تحریمه!یا وابسته به خارجه از تولیدات داخلی استفاده کنن کم مهندس نداریم!! کافیه چند تا شرکت خودرو سازی چینی رو بذارن تو ایران کار کنه بعد چنان رقابتی بینشون میفته بعد ببین همین پراید چند میشه !
بعد از یک ماه به زور یه پراید فروش فوری ثبت نام کردم با موعد تخویل 30روزه که تو سایت زده بود رفتم قراردادمو بگیرم از نمایندگی دیدم توش زده 60 روز کاری که میشه اواسط شهریور ماه!اقا من ماشینو واسه تابستون میخواستم!میگم انصراف میدم میگه خرید انصرافی نداریم!تا کی دروغ؟ حداقل از اول بگید 60روزه است، تازه اونم اگه بدن 60روزه!
من یه پراید برج شیش پارسال ثبت نام کردم قرار بوده برج ده پارسال بدن برج یازده تکمیل وجه کردم که بعد از چهار کاه یعنی برج اول برج سه بدن الان زنگ زدم شرکتش میگه معلوم نیست کی بهتون بدن این است مدیریت فقط پول میگیرن ماشین که نمیدن
سلام علیکم خدمت همشهریان عزیز
خداوکیلی خودتون قضاوت کنید مسئولین یک پراید ارزش ۵۰ میلیون رو داره یعنی خودتون به جای ما باشید سوارش میشید درسته سال ۹۷ تا الان ارز و وسایل ها گرون شده خب سال ۹۷ پراید ۲۲ میلیون بود ... به خاطر گرون شدن ارز و اینا امسال ۲۷ تومن آقا ۳۰ تومن برادر ۳۵تومن ...نه اینکه یارو مدل ۸۵ رو میگه ۳۰ تومن
فکر کنم تعرفه خودروهای برقی صفر است پس میتوان خودروبرقی وارد کرد.
دولت و وزارت نیرو هم باید بفکر ساخت جایگاه های بسیار زیاد و پراکنده در گوشه و کنار کشور باشند .
تنها راه ورود خودروهای با کیفیت خارجی میباشد این مسولین ما به فکر مردم نیستن عراق با وضعیت بد امنیتی اقتصادی اجتماعی درحال تهیه بهترین خودرو برای شهروندان میباشد عربستان حتی سوریه یمن ومنتهی ما چی، میدانید سالانه چند صد نفر دراین خودروهای بی کیفیت داخلی جون خودشون از دست میدن.مقصر کیست!
راه حل ۱.فرض کنیدیک دلال ماشین صفرکیلومترخریده ودرانبارنگه داری می کندمثلا ماشین بامدل ۹۷ اماصفرکیلومتر این رایک فرد هم می فهمدکه این خودروبرای سودجویی است ما می توانیم درموقع انتقال سندبااطلاع رسانی به عموم مردم که خریدوفروش این گونه اتومبیل بامالیات سنگین روبرو می شودمثلابرای جک اس ۵ صدمیلیون برای سانتافه ۳۰۰میلیون وبرای...
راه حل دوم واردات خودرودست دو مثلازیر۵هزاردلار بدون گمرک
راه حل سوم مبارزه قاطع
با واردات خودرو باقیمتی که عموم مردم توان خرید داشته باشند.میتوان قیمت نابرابر را شکست. وقتی رقابت باشد خود بازار قیمت را مشخص میکند نه خودروساز و دلال
با با دولت خودش همه کاره هستش ونمی خوای نرخ پایین بیا وهر روز در فکر این هستند که با همکاری همدیگر قیمت را بالا ببرند اگه راست می گویند از همین الان اقدام کنند وقیمت را پایین بیاورند .نمی خواهند چنین کاری بشود .
در قضیه صنعت خودرو باید یک فکر اساسی کرد.
اگر با استفاده از ظرفیت های داخلی خودمان یک خودرو با امکانات و امنیت بالا و قیمت مناسب بسازیم ، قطعا هم نیاز مردم برطرف خواهد شد ، و هم کمر تحریم ها خواهد شکست ، این ها در عمل اگر مسئولین بخواهند حتما شدنی است .
آقایان مسئول کمی همت کنند
فقط وارد کردن خودرو خارجی که قیمت ان در حد توان عموم باشد .قیمت خودرو داخلی را کاهش خواهد داد.چون وقتی تقاضا کم شود و رقابت ایجاد شود دیگر نیاری به خودرو ساز و دلال نیست قیمت را تعیین بکند خود بازار خود به خود قیمت را مشخص میکند
خودروسازان از بودجه بیتالمال رشد یافتند چرا هیچگونه حقی مردم نه در قیمت و نه در کیفیت و نه در انتخاب ندارند ؟؟؟!!!!با این حال همیشه سایت بسته است و چرا مردم بجای خرید از بازار از سایتها خودرو خوب و با کیفیت نخرند؟؟؟!!!
کوچکترین حق را هم از مردم و فرزندان خود و ایرانیان دریغ نکنید.
مدیر عامل سایپا خودش تو یه گزارش گفت وزیر گفت ماشینو گرون کنن مثال همین تنظیم بازار قیمت پایه بازاردارن ماشین میفروشن تحویل سی روزه چرا پس اگه میخوان بازار رو روال عادی بیارن چرا قیمت درب کارخانه تحویل فوری نمیدن
باسلام/آخه سایپا با چه مجوزی درسال ۹۷قیمت پرایدو از ۲۰تومن به ۳۰ تومن رسوند وحالا درسال ۹۸ قیمت پراید شده ۳۸تومن این یعنی چند درصد ؟؟؟؟؟؟
به نظر شما کدوم مسول به فکر مردم هستن؟؟؟ ماشین دیگه وسیله ای نیست که که بشه زیر پله تولید کردو بفروش برسونن که از دید و کنترل مسولین خارج باشه!!!!!
سلام. یک دستگاه ماشین هایما اس 7 تحویل دی ماه داشتم که 50میلیون تومان در تاریخ 20/10/1397 اضافه ازم گرفتن(به گفته خود شرکت). درحال حاضر 5ماه هست پول من رو پرداخت نکرده اند و سند خودرو را اصلاح کرده اند و 50میلیون به عنوان بستان کاری قرار است به حساب من واریز بشه.
در حال حاضر میگن هیچ سودی به پول شما تعلق نمیگیرد با وجود این که خود شرکت قبلا گفته چون اضافه گرفتیم 30درصد سود باید به این پول تعلق بگیرد.
سال 89 پراید 8 میلیون میخریدیم دلار هم 1000 تومن بود درواقع پراید بدون امکانات میفروختن 8000 دلار!!! امسال پراید با دلار 13000 هزاری میفروشن 3500 دلار اونم با امکانات بهتر از سال 89!!!!
وقتی نمیتونین خودرو با کیفیت و قیمت مناسب تولید کنین خودرو خارجی وارد کنین کشورای خارجی از خداشونه بیان ایران شرکت بزنن مردما مجبور کردین پشت این بی کیفیت که میسازین بشیننو جون خودشون و خانوادشونا به خطر بندازن.واقعا که فکر میکنم خودروسازا یا اینایی که دست تو این کار دارن فکر مردم نیستن بابا ما هم ادمیم احتیاج به ماشین داریم اخه یه پراید شصت میلیون اونروزش که بیست تومن بود مردم نمیتونستن بخرن.واقعا که این مسئولا ما ایرانی نیستن که دلشون به حال هم وتناشون بسوزه .
بنده خودرویی خریداری کردم که موعد تحویل آن مهر 97 بود. اما میبینیم که این شرکت مکررا فروش فوری میزاره و حتی تحویل میده و ما رو از گردونه فروش خارج کرده. مگه ما چه گناهی کردیم که با اعتمادمان چنین میکنید. ای کاش مرجعی در کشور بود تا به داد مردم برسه. آقا ما خودروی داخلی نخوایم باید چکار کنیم.؟
واردات خودرو رو ازاد کنید.مثل عراق حق گمرکی نگیرید.اونوقت با قیمت دلاری پراید یعنی حدود 15000دلار میشه یه خودروی عالی و درجه یک و شاسی بلند خارجی مثلا آلمانی خرید
چرا در خصوص کرمان موتور گزارش تهیه نمیکنید افزایش قیمتهایی که هر ماه از بهمن ماه ۹۷ تا خرداد ۹۸ داشته و وضعیت غیره قانونی فروش جک ۵ در شهریور ماه ۹۷ را برسی کنید
سلام یک سال هست خودرو ثبت نام کردیم الان خودرو ساز میخواهد به قیمت حاشیه بازار که هیچ مبنای قانونی ندارد تحویل دهد چرا باید در حق مردم ظلم کنند ...طبق قانون قیمت یک محصول باید کارشناسی شود با سود منطقی نه به قیمت دلالها خودرو سازها دارن سواستفاده میکنند و هیچکس هم جلوی این کار را نمیگیره
این بحثها فایده ای ندارد خرید این خودروها مجبوری است. پس حداقل وزارت بهداشت و اموزش پزشکی بیاید یک مالیاتی برای این خودروها تعیین کند و از سازنده این خودروها انرا بگیرد که بتواند خرج سنگین بیماران و مسدومان این خودرها را از طریق بیمه ها بپردازد.
این بحثها فایده ای ندارد خرید این خودروها مجبوری است. پس حداقل وزارت بهداشت و اموزش پزشکی بیاید یک مالیاتی برای این خودروها تعیین کند و از سازنده این خودروها انرا بگیرد که بتواند خرج سنگین بیماران و مسدومان این خودرها را از طریق بیمه ها بپردازد.
در تمام دنیا یکی از اصول مهمی که تولیدکنندگان رعایت میکنند اصل مشتری مداری است، متاسفانه در ایران بخصوص در حوزه خودرو سازی به دلیل انحصار این صنعت و وابستگی آنها به نهادهای قدرت این مهم نادیده گرفته شده و فقط از آن در حد شعار باقی مانده، این نشان میدهد که سطوح. مدیریتی در این صنعت بیش از هر چیز به آموزش های نوین و حرفه ای نیازمند است. اگر ضعف های مدیریتی مرتفع شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
چرا شرکت سایپا خودروهای سال ۹۶ را هنوز به مشتریان تحویل نداده و هر روز اعلام میکنه فروش نقدی و پیش فروش محصولاتش رو؟ من آذر ۹۶ پول واریز کردم به حساب شرکت سایپا برای خرید رنو ساندرو استپ وی اتومات که طبق تعهداتشون باید ماشین من را تیرماه ۹۷ تحویلم بدهند ولی متاسفانه الان که خرداد ۹۸ هستیم هنوز از تحویل خودرو هیچ خبری نیست، و هر چندماه یکبار پیامک میدن که بیا به جای ساندرو پراید ببر، آخه اگه من میخواستم پراید بخرم که همان روز اول پراید ثبت نام میکردم، جواب ما کی باید بده؟ کجا باید شکایت کنیم و حقمونو بگیریم؛ لطفا راهنماییمون کنید.
برادر من هیچ کس همچنین کاری بخاطر کسی نمی کنه بعدش هم همش میگی دلال دلال دلال مگه این دلال کیه همش تقصیر ها میندازین گردنش دلال یکی عضو خود شرکتهای خودروسازی هست ک خود شرکت ها خودرو بهش میدن تا داخل بازار آزاد بفروشد تا سود بیشتری نسیب شون بشه منم اگه بودم نمیرفتم جنسم ب قیمت دولتی بفروشم با این ک داخل بازار آزاد دوبرابر سود میکنم ای مردم چشم و گوشتان باز کنید
نفوذ این خودرو سازان زیاد است، تنها راه حل حتی موقتی ورو خودروهای خارجی با گمرکی عادلانه است تا رقابتی ایجاد شود و گرنه داستان همین است که تا حالا بوده.
تیبا1 بردم نمایندگی برای سرویس10000 که فقط تعویض روغن کردن259هزارتومان ناقابل از من گرفتن در صورتی که یکی از دوستانم همون موقع ریو2016 برد نمایندگیkia صدو هشتاد هزارتومان ازش گرفتن.
ماشینی که گارانتی داره به خاطر سرویس پول میگیرن.
شرکت سایپا تمام پول دریافت ساینا را گرفته و میگوید ۷۵ روز دیگر تحویل میدهد سود پول در این مدت را هم مثل نرخ نوجومی براساس نرخ دلالان را مراجع چه تفسیر میکنند
به ورود خودروهای خارجی هم باید توجه شود
تولید چنین خودروهای بی کیفیت وگران وغیرقابل صادراتی ضربه به اقتصاد محیط زیست کشور است پسز تولید چنین خودروهایی باید متوقف شود
باتوجه به شرایط منطقه ای و نیز رشد اقتصادی ایران، می بایست این شرایط وجود داشته باشد. باید این شرایط بد را تحمل کنیم و البته سودجویان هم در این روند نارضایتی بی تاثیر نیستند.
؟
قیمت ماشین و خونه بیاد پایین
لطفا رسیدگی کنین
اقا ما گفتیم ۳۰سال این خودرو های بی کیفیت و سوار شیم ولی استقلال داشته باشیم ولی حالا ک میبینم تو همین خودرو های بی کیفیت هم استقلال نداریم و با دلار انقدر رفت بالا واقعا حس میکنم ول معطلیم
ممنون
برج ۴ سال ۹۷ یه ماشین ۲۰۶ با پیش فروش قطعی ثبت نام کردم قرار بود برج ۹ سال ۹۷ تحویل بدن الان برج ۳ سال ۹۸ هستش خبری از ماشین نیست و هر چی تماس میگیرم میگن بخشی از ابان ۹۷ مونده و همه حرفشون اینه من نمیدونم این ابان چند نفر ثبت نام کردن که اینا این حرف رو بهشون یاد دادن که با هر کدوم از اپراتوراش تماس میگیره میگه بخشی از ابان ۹۷ مونده
این دو شرکت کارهای متحیر کننده ای میکند
پول از مشتری میگیرند ثبت نام میکنند با موعد تحویل.
موعد تحویل که میرسه میگن قطعه نداریم خودروها ناقصه، ولی اگه ثبت نام فوری بکنید خودرو موجود دارند.
اول باید مشتری که باید خودروش را بهمن ماه بوده تحویل بدید خودرو مشتری فروش فوری را تحویل بدهند.
از طرفی من اگه خودرو ساز باشم و قیمت خودرو در کارخانه قرار باشع 5 درصد زیر بازار باشه به نفعم هست که قیمت بازار ازاد بره بالاتر تا من خودرو را گرانتر بفروشم
یعنی پرایدی که n تومان برای من در میاد n+سود تعیین شده باید بفروشم به این صورت میفروشم
n+سود تعیی شده+سود مضاعف حاصل از بالا نگه داشتن قیمت بازار ازاد
جالب اینجاست که شرکت های خودرو ساز منفعتشون در اینه که خودرو هم وارد نشه تا بتوانند هر پوستی که میخوان از کله مردم بکنند و نهاد های نظارتی و دولتی هم هیچ اقدام مثبتی انجام نمیدهند.
نتیجه چیزی ایجاد نارضایتی شدید در مردم و نهایتا تجمع در جلو شرکت های خودرو ساز و در مرحله بعد مکان های جدی تر خواهد بود.
حال سئوال اینجاست که ایا این شرکت های خودرو ساز ندانسته این کار را انجام میدهند که باید انها را توجیح کرد، یا این که از عواقب این کار اطلاع دارند، که باید از انها سئوال کرد که :وقتی که میفهمید چنین عواقبی در انتظار مردم و جامعه است، چرا اینگونه عمل میکنند؟؟؟
ایا پشت پرده این ثبت نام ها و پیش فروش های بی حساب و کتاب هدفی وجود دارد؟؟؟
خودرو سازان با کمک نمایندگی ها و با بی توجهی سازمان حمایت از مصرف کننده و نهاد های نظارتی و با توجه به شرایط کنونی کشور به اسم جلوگیری از خروج ارز، قیمت ها را بالا میبرند تا قیمت خودرو ها را بالا برده
سئوال :اگر خودرو هست چرا خودرو های پیش فروش شده را تحویل نمیدهند؟
اگر خودرو نیست چرا فروش فوری میگذارند؟
نهادهای نظارتی دقیقا چکار دارند انجام میدهند،؟
چون اصلا وجودشان احساس نمیشود.
نتیجه این پیش فروش ها و این بازی هایی که خودروسازان انجذم میدهند چیزی جز نارضایتی مردمی نیست.
خودروسازان باید متوجه عواقب کارهایشان باشند
نهادهای نظارتی که چشم خود را بر این موضوع بستند نیز در این قضیه مقصر هستند
پراید 15 میلیونی را 50 تومن کرده و پژو و سمند 20 میلیونی را آنقدر گرون بخدا پول برای معیشت مردم هست نه رنج و عذاب .
شرکت ها خصوصی باید پای کار بیان .
خداوکیلی خودتون قضاوت کنید مسئولین یک پراید ارزش ۵۰ میلیون رو داره یعنی خودتون به جای ما باشید سوارش میشید درسته سال ۹۷ تا الان ارز و وسایل ها گرون شده خب سال ۹۷ پراید ۲۲ میلیون بود ... به خاطر گرون شدن ارز و اینا امسال ۲۷ تومن آقا ۳۰ تومن برادر ۳۵تومن ...نه اینکه یارو مدل ۸۵ رو میگه ۳۰ تومن
دولت و وزارت نیرو هم باید بفکر ساخت جایگاه های بسیار زیاد و پراکنده در گوشه و کنار کشور باشند .
راه حل دوم واردات خودرودست دو مثلازیر۵هزاردلار بدون گمرک
راه حل سوم مبارزه قاطع
به امید داشتن خودروسازان و خودروهایی در کلاسهای جهانی .
اگر با استفاده از ظرفیت های داخلی خودمان یک خودرو با امکانات و امنیت بالا و قیمت مناسب بسازیم ، قطعا هم نیاز مردم برطرف خواهد شد ، و هم کمر تحریم ها خواهد شکست ، این ها در عمل اگر مسئولین بخواهند حتما شدنی است .
آقایان مسئول کمی همت کنند
کاش در خودروسازی هم همانند موشکی جزو چند برتر و برترین های جهان بودیم.
کوچکترین حق را هم از مردم و فرزندان خود و ایرانیان دریغ نکنید.
به نظر شما کدوم مسول به فکر مردم هستن؟؟؟ ماشین دیگه وسیله ای نیست که که بشه زیر پله تولید کردو بفروش برسونن که از دید و کنترل مسولین خارج باشه!!!!!
در حال حاضر میگن هیچ سودی به پول شما تعلق نمیگیرد با وجود این که خود شرکت قبلا گفته چون اضافه گرفتیم 30درصد سود باید به این پول تعلق بگیرد.
یا اینکه وزارتخانه ها را به شهرهای مختلف منتقل کنند.
واقعا متاسفم برای این خودرو سازان کشورم
دولت حقوق کارمندان را آخر ماه چطور بده?
ماشینی که گارانتی داره به خاطر سرویس پول میگیرن.
تولید چنین خودروهای بی کیفیت وگران وغیرقابل صادراتی ضربه به اقتصاد محیط زیست کشور است پسز تولید چنین خودروهایی باید متوقف شود