نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
راهکار توسعه پایتخت و گسترش پایتخت به اطراف است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
همانند پرند و پردیس و دیگر شهرهای اطراف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
هوا خیلی آلوده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
من امروز دانشگاه نرفتم مگه ما شش نداریم ؟!
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۱:۲۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
مسئولین رو عوض کنید
مدیری که مدرک فیزیک داره چرا باید بشه شهردار مثلا البته
ادمای بی ربط ر از سازمانها حذف کنید و ادمای با ربط بزارید همه چی دست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
اتفاقا رشته فیزیک خیلی خوبه زیرا اگر تبدیل انرژی از انرژی‌های فسیلی به سوختهای پاک و نیروگاه‌های پاک صورت بگیره دیگر هیچ گونه آلودگی در کلانشهر تهران و این ایران کوچک نخواهیم داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ح حسنی
۱۱:۲۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
افزایش کیفیت بنزین و گازوییل، افزایش کیفیت خودروها، استفاده از انرژی های پاک و کاهش مصرف سوخت های فسیلی، پیشگیری از افزایش جمعیت در کلانشهرها، اشتغال زایی در شهرهای کوچک و کاهش مهاجرت افراد به شهرهای بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
استفاده از شرکتهای دانش بنیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
مثل سایر کشورهای پیشرفته ، استفاده از خودرو و موتورهای برقی .
چون هر چه موتور خودرو تنظیم و بروز باشد لاجرم در مقیاس زیاد انباشتگی دود ایجاد میشود .
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۰۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
راه حل اینکه طرح در ایام فروخته نشود و تردد از سمت کرج محدود شود و فقط وسایل عمومی حق ورود به تهران را داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
رضا قمری
۱۱:۰۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
الان دولت و کشور کلی داره هزینه الودگی هوا تهران رو میده از قبیل مرگ . تعطیلی و ...
شهرداری و دولت در تهران طرح رایگان کلیه وسایل نقلیه رو در تهران انجام بده و پولش رو از هزینه دولت و شهرداری بده . و بعد استفاده از وسایل نقلیه رو مثل طرح ترافیک سخت گیری کنه مثلا حرکت خودرو تک سرنشین رو طرح بزاره و اجازه حرکت نده و کلی طرح در این مورد
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۰۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
بنظر من دولت باید یک سری از سازمانها و ادارات را از تهران به شهرهای دیگر انتقال بدهد و همچنین توسعه خطوط مترو و ایجاد گسترده وسایل نقلیه عمومی . و تولید خودروهای کم مصرف و برقی و همچنین فرهنگسازی جهت استفاده مردم از دوچرخه و موتورهای شارژی و اسقاط خودروهای قدیمی دودزا و همچنین گازسوز کردن خودروهای دیزلی و ایجاد شرایط برای استفاده عموم مردم از انرژی خورشیدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
در آيين نامه مقررات ملي ساختمان هر ساختمان موظف باشد تا مثلا ٢٠درصد از زير بنا را در پست بام به فضائ سبز اختصاص دهد كه البته در فصل زمستان درخت سبز باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
با گران کردن بنزین و عوارض نمی شود جلو الودگی رو گرفت فقط تو ایران باید دعا کردن باد بیاد چون راهی بعد هم شما پول می گیرین باید راه حل داشته باشید نه مردم عادی
Iran (Islamic Republic of)
مهدی صالحی
۱۰:۵۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
تولید باد مصنوعی در زمان الودگی
Iran (Islamic Republic of)
رویا
۱۰:۴۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
در کشور سنگاپور این کاررو کردن....ماشین ها دردورنگ پلاک میشن سفید قرمز....هر پلاکی که سفیده مالیات زیاد می ده از هفت صبح تا هفت شب می تونه بیاد بیرون
پلاک قرمز از مالیات خلاصه از هفت شب تا هفت صبح
Germany
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
اینکه مسئولین با اتوبوس به محل کار بروند
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۰:۴۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
اگه طرح ترافیکه وآلودگی هواست پس چرا به ماشینهای شخصی میفروشید...($)
جمع کنید این طرحهای پولکی رو یه طرح قانونی بذارید وهمه ملزم به اجرای آن شوند..
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۴۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
شاید بتونیم این موارد رو در نظر بگیریم.
۱- نصب اجباری فیلترهای جذب آلایندگی برای کارخانه ها تست آلایندگی آنها به صورت آنلاین. و دستور تعطیلی و جریمه سنگین در صورت رعایت نکردن.
۲- کمک و تسهیل واردات و تولیدات خودروهای ارزان قیمت با کاربرد درون شهری (با ابعاد کوچک تر و تعداد سرنشین کمتر) که با انرزی برق و یا انرزی های پاک دیگر کار میکنند. (البته اگر مافیای بنزین بگذارد)
۳- کمک به تبدیل موتورسیکلت های انژکتوری به برقی که سهم مهمی در آلودگی هوا و همچنین صوتی دارند.
۴- مورد چهارم بلند مدت و هزینه بر بوده و مستلزم عزم جدی مسئولین است که آن هم توسعه حمل و نقل عمومی و وسیع تر بطوری که فرد نیازی نبیند خودروی شخصی را از منزل به جز سفرهای برون شهری،بیرون کند.
Iran (Islamic Republic of)
واقع بین
۱۰:۴۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
دوچرخه از طرف شهرداری در اختیار مردم قرار گیرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
ایمنی نداره!! سطح خیابانها هم شیب داره!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
در جنوب تهران هم کارخانه سیمان آثار خود را بر روی شهر ری گذاشته و در شمال تهران هم که کارخانه‌ای نیست، میزان شاخص آلودگی هوا به طور فاحشی پایین‌تر از سایر مناطق شهر است.!!!
===========
آلودگی هوای جنوب تهران بخاطر تردد اکثریت خودروها به سمت جنوب کشور و وجود تردد در کمربندی شرق به غرب(و بلعکس) است!!! نه کارخانه سیمان. و در شمال تهران کوه است و تردد نیست.
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۰:۴۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
سلام
هر وقت عزم جدی داشتید اونموقع اعلام کنید
1- منابع آلوده کننده فقط موتور و کامیون نیست گر چه تاثیرشان بالاست
2- راه حل وجود دارد اما عزم جدی وجود ندارد برای مثال از دعوای 4 ساله موتور کاربراتوری با موتور انژکتوری که هنوز بجایی نرسیده تا قیمت بالای موتور برقی و از تولید نشدن کاتالیست ها و سنسورهای مورد نیاز
3- طرحههایی که به ذهن آقایان گوشه چشمی می رسد سریع اجرایی می شوند مثل پاشش آب توسط هلی کوپتر اما طرحهای اساسی باید سالها خاک کارشناسی بخورد اونهم توسط ناکارشناسان
زیاده از حد جسارت است.
Iran (Islamic Republic of)
shayegan
۱۰:۴۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
تعداد خودرو های در حال حرکت در ایران بیشتر از جمعیت ایران شده . هر خانواده ها به تعداد اعضائ خانواده خودرو دارند .در نتیجه اکثرا تک سرنشین ..... اااااینقدر که جای تردد عابران پیاده نیست .انتظار دارید هوا سالم باشد. هر روز هم تبلغ میشود که ما تولیدات خود را بیشتر میکنیم خب آیا کسی به فکر آلودگی هوا و مردم بیچاره .کودکان. سالمندان هست ...... اشکال ندارد بیشتر تولید کنید مرگ ما چه اهمیتی دارد
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۰:۳۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
تا یه تعطیلات بهم میرسه کل مملکت قفل میشه، جاده ها، مرگ ومیر، سفر های عجله ای،تاخیر و شلوغی که هیچکس از سفر لذت نمی برد مشکلات جدی محیط زیستی کلان شهر ها و کمبود زیرساخت هیچکس در مملکت انگار به این موضوعات توجه نمی کند بخش گردشگری رونق و استفاده ببینید ترکیه چه میکند خب بدون یه قطره نفت میچرخاند
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۰:۳۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
درآمد حاصله از حوزه گردشگری می‌بایست به وسیله سازوکاری همچون عوارض مالیات و ... تامین و مستقیاً صرف اقدامات زیربنایی و زیرساختی مرتبط با حوزه گردشگری همان منطقه گردد.
تسهیلات گردشگری بایستی بطور دقیق نه وام و فرار رانت بگیران و آقازاده ها اجرا گردد و با اعتبارات در این زمینه موجب افزایش گرایش سرمایه گذاری شود. مضافاً این که شرکت های فعال و موفق داخلی و خارجی تشویق به کار در تمامی مناطق نمایند
امیدوارم کسی بشنود و این طرح پخته و اجرا شود احساس می‌کنم بایستی ایالتی اداره شود و همچنین با تسهیلات زیرساخت های گردشگری بخش خصوصی تقویت گردد تا رونق واقعی و اشتغال نمایان شود خصوصا اینکه ما ایرانیان در کل خوشگذرانیم. جواب میده اگر گوشی باشد و اگر تفکری. این تغییرات بایستی به آرامی گام به گام و دستگاه به دستگاه انجام تا برنامه ریزی لازم در این خصوص صورت پذیرد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۳۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
با سلام بنده اگر مسئول بشوم با یک تسهیلات و به کار گرفتن جوان های دانشگاه های دولتی و آزاد همه وسایل نقلیه را به کمک سپاه به خودرو برقی تبدیل می کردم با طراحی زیبا تر از خودرو های خارجی. (فردی که خودرو ایرانی داره دو میلیون می دهد ماشين نو با قدرت موتور بیشتر با گارانتی پنج ساله) این شدنی است . باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۰:۳۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
سوماً تعطیلی های تابستانه محدود تر از چهار ماه به دوتا سه ماه کاهش یابد برای نیمه شمالی کشور(که سردسیر است و پدیده وارانگی دما دارد و تهران) تعطیلات زمستانه و هماهنگ با تعطیلات اعیاد نوروز دنیا داشته باشیم.
1- از دیدگاه اداری و مالی جهانی: مبادلات اقتصادی و اداری هماهنگ با دنیا شود و همچنین مشکل عدم همپوشانی و هماهنگی مالی و اداری با جهان بدلیل اختلاف تابستانه و زمستانه بودن آن رفع گردد و عملاً سه ماه از بازار بین‌الملل قطع نمی شویم
2- از دیدگاه اداری و مالی داخلی: توزیع هزینه کردهای سیستم آموزشی و بار اداری مالی و مدیریتی آن و رفع مشکل تعطیلی ناشی از آلودگی هوای تهران
3- از دیدگاه گردشگری: ضمن هماهنگی با تعطیلات اعیاد نوروز دنیا و رونق گردشگری خارجی، موجب می شود در بحث گردشگری داخلی در هوای زمستانی قسمت شمالی از جنوب کشور بازدید کنند و نمیه جنوبی در تابستان از نیمه شمالی بازدید کنند و موجب رونق مداوم بخش گردشگری می‌گردد.
4- از دیدگاه زیرساختی و بهره‌وری: این مورد برای سفرها که مشکلات ترافیک و زیرساخت نامناسب و نا کافی برای سالها مرتفع می گردد نیاز به افزایش زیرساخت کاهش یابد و در زمان سفر و تعطیلات اوج بار ترافیک جاده‌ها و شهرها کاهش و توزیع می‌گردد.
5- زیست محیطی : با کاهش اوج پیک های ترافیکی موجب فرصت برای محیط زیست و در هزم آن چه آلودگی هوا و چه در تولید و جمع‌آوری و دفع و مدیریت زباله ها میگردد.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
حسین حاجی آقا
۱۰:۳۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
همینطور ایجاد دریاچه های مصنوعی در اطراف تهران که با ایجاد باد کمک به جابجایی هوا و کم کردن آلودگی کند.
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۰:۳۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
دوماً برای تهران بهتر بدلیل تراکم جمعیت بالا(حدود یک چهارم جمعیت کشور)، بهتراست تعطیلات هفتگی جمعه و شنبه (یا شنبه و یکشنبه در گام بعد) باشد ولی برای بقیه کشور پنجشنبه و جمعه باشد این مورد موجب می‌شود
1- از دیدگاه اداری و مالی جهانی: مبادلات اقتصادی و اداری هماهنگ با دنیا شود و همچنین مشکل عدم همپوشانی و هماهنگی مالی و اداری با جهان رفع گردد.
2- از دیدگاه اداری و مالی داخلی: برای کارهای اداری تهران شهرستان ها راحت تر رسیدگی و برای بازدید نظارت تهران و ماموریت ها در روز های تعطیل انجام گرفته و با حضور مسئولین، کار ارباب رجوع و اداره روان تر انجام میگیرد
3- از دیدگاه گردشگری: سهولت کار برای گردشگران خارجی و
4- از دیدگاه زیرساختی و بهره‌وری: این مورد برای سفرها که مشکلات ترافیک و زیرساخت نامناسب برای سالها مرتفع می گردد نیاز به افزایش زیرساخت کاهش یابد و در زمان سفر و تعطیلات اوج بار ترافیک جاده‌ها و شهرها کاهش و توزیع می‌گردد.
5- زیست محیطی : با کاهش اوج پیک های ترافیکی موجب فرصت برای محیط زیست و در هزم آن چه آلودگی هوا و چه در تولید و جمع‌آوری و دفع و مدیریت زباله ها
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۰:۳۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
اولاً در کل کشور تعطیلات ادارات را به دو روز افزایش یابد تا نیاز به تعطیلات مناسبتی جهت سفرکاهش یافته و ساعات کاری طبق استاندارد بین‌الملل تنظیم گردد که این امر موجب می‌شود
1- از دیدگاه اداری و مالی: افزایش بهره‌وری و شغل دوم برای دستگاه و یا شخصی کارکنان
2- از دیدگاه گردشگری: رونق گردشگری داخلی و خارجی
3- از دیدگاه زیرساختی و بهره‌وری: کاهش تاریخ و زمان های اوج به سیستم های مربوطه
4- زیست محیطی: خدمات رسانی بهتر خدمات شهری و استمرار سرویس ها و استفاده بهینه از آن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
حسین حاجی آقا
۱۰:۳۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
تنها دلیل آلودگی هوای تهران اتومبیلها هستند که میشه با بررسی زمان پیک آلودگی که صبح و عصر هست این رو بررسی کرد - یکی اجباری کردن فیلتر اگزوز و در نظر گرفتن تسهیلات بانکی و ... . دوم تعرفه سنگین به ماشینهای تک سرنشین و ایجاد راهکار آنلاین برای تجمیع سرنشین ماشینها در مسیرهای مشترک- در مورد کارخونه ها هم اجباری کردن فیلتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
با مردم صادق باشید تا آنها پای کار بیایند وقتی با طرح ترافیک به دنبال پول گرفتن از مردم هستید انتظار دارید به شما غاعتماد کنند تنها راهکار کاهش آلودگی هوا همکاری گسترده مردم در کنترل استفاده از سوختهای فسیلی است من اگر شهردار بودم اول کارخانه ی ساخت موتور سیکلتهای برقی را افتتاح می کردم و سپس موتورها را مجانی در مقابل استرداد موتور سیکلت بنزینی به مردم می دادم و هزینه آن را از راه صرفه جوئی در مصرف بنزین و استفاده از اعتباراتی که برای رفع آلودگی به سازمانهای مختلف داده اند و فروش برق و..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
با مردم صادق باشید تا آنها پای کار بیایند وقتی با طرح ترافیک به دنبال جیب بری از مردمید انتظار دارید به شما غاعتماد کنند شورای شهر عده ای را برای رأی دادن گفته حتی رأی دهندگان که تراول گرفته اندتنها راهکار کاهش آلودگی هوا همکاری گسترده مردم در کنترل استفاده از سوختهای فسیلی است من اگر شهردار بودم اول کارخانه ی ساخت موتور سیکلتهای برقی را افتتاح می کردم و سپس موتورها را مجانی در مقابل استرداد موتور سیکلت بنزینی به مردم می دادم و هزینه آن را از راه صرفه جوئی در مصرف بنزین و استفاده از اعتباراتی که برای رفع آلودگی به سازمانهای مختلف داده اند و فروش برق و..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
موتور سیکلتها بخش کوچکی ا آلودگی هوا را تولید می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
نه موتورهای خیلی زیاد هستند
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۰:۱۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
مسیولین بهتره برن خونه بشینن . هوا پاک میشه.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۱۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
سلام
1_افزایش 100 درصدی ناوگان حمل و نقل عمومی، بویژه مترو و اتوبوس
2_حذف نمودن تمامی خودروهای دولتی
3_ تفویض اختیار نهادهای دولتی واقع در تهران به شهرستانها
4_تولید بنزین با کیفیت
5_استاندارد نمودن خودروهای ساخت داخل
6_افزایش درختکاری و ایجاد فضاهای سبز
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۰:۱۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
قطعا اصلی ترین دلیل آلودگی هوا بی کیفیتی خودروهای تولید داخله از اتوبوس و کامیون گرفته تا موتور پر مصرف و بی کیفیت سمند پژو جی ال ایکس و پرشیا ... دو تا کارخونه خودروسازی این کشور بدبخت کردن... نود درصد ناوگان تاکسی ما شامل همین 3 مدل خودرو بی کیفیت و پر مصرف هستن .... خودرو ایرانی یعنی افزایش سوخت افزایش تلفات جاده ای الودگی هوا کشته شدن بر اثر الودگی هوا ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
با اهدا ویا فروش دوچرخه به ساکنان شهرهای پرجمعیت و پر هزینه کردن تردد خودروهای تک سرنشین وازدیاد ناوگان حمل ونقل عمومی و کسترش فرهنگ پیاده روی در مسیر های کوتاه خانه تا محل کار و مشوقهای زیادی از این دست تنها راه حلهای این روزهای آلوده کلانشهر هاست۰
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۹:۵۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
فرهنگ دوچرخه سواری و ایجاد زیرساخت شهری برای دوچرخه سواران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
در هر منطقه باید از ساکنان همان مناطق شاغل استخدام شود. تا هم از اتلاف وقت جلوگیری شود و هم اتلاف ترددهای بی مورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
میزان آلایندگی ناشی از خودرو‌های سواری در شهر تهران حدود ۳ درصد از کل آلودگی هوای تهران است.؟؟؟؟
این نظر کارشناسی است؟
حداقل 50 درصد آلودگی هوا از خودرو‌های سواری در شهر تهران است. یک تعطیلات این موضوع را نشان می دهد. و کارخانجات نقش اندکی در این زمینه دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
ساختار تهران بدلیل شکل کاسه ای و احتمال وقوع زلزله و مبحث آلودگی هوا و عدم تحرک هوا در شرایط وارونگی کشش ساختمانهای بیش از سه طبقه را ندارد. اگر همه ساختمانها ارتفاع کمتری داشته باشند نه تنها پدیده آلودگی هوا کاهش چشمگیری می یابد بلکه بارندگی در این شهر افزایش یافته و هوای پاک به شهر برخواهد گشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
1-ساختار تهران بدلیل شکل کاسه ای و احتمال وقوع زلزله و مبحث آلودگی هوا و عدم تحرک هوا در شرایط وارونگی کشش ساختمانهای بیش از سه طبقه را ندارد. اگر همه ساختمانها ارتفاع کمتری داشته باشند نه تنها پدیده آلودگی هوا کاهش چشمگیری می یابد بلکه بارندگی در این شهر افزایش یافته و هوای پاک به شهر برخواهد گشت.
2-بیکاری فراوان در روستاها و شهرستانها باعث شده جمعیت قابل توجهی به سمت کلان شهر ها مهاجرت کنند که خود از عوامل اصلی شلوغی و الودگی کلانشهر هاست.
3-جلوگیری از تمرکز امکانات در کلانشهر ها.
4-توسعه مناسب حمل و نقل شهری
5-عدم واگذاری طرح ترافیک مگر برای ضروریات
6-ایجاد و الزام اشتغال در مناطق شهری با حداقل سفر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
اگر مدیران مختلف و تصمیم گیران شهری از داشتن خودرو شخصی و اداری محروم شوند ظرف کمترین مدت مشکلات حل میشود.
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۹:۴۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
دیدگاه مدیریت تعطیلات کشورنه روستایی و شهری و استانی و منطقه ای ملی است بلکه با دیدی بین‌المللی و جهانی سعی در ایجاد تغییرات بنیادی جهت افزایش بهره‌وری، استفاده بهینه از امکانات و ایجاد رونق است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
سلام به جای شلوغ کردن شهرتهران وهرروزاضافه کردن پل های چندطبقه وزیرگذر به شهرستان ها امکانات بدن تامهاجرت به شهرتهران انجام نشودهمین هزینه های پل وزیرگذر رابدن توشهرستانها بیمارستان وغیره ساخته می شودبه ادارات وسازمانهای استان ها تفویض اختیار شودتا کارمردم درهمان استان انجام شودیاحداقل هرچنداستان یک استان مرکز قرارگیردمثلا استانهای شمالغرب یه جا مراجعه کنندتامردم هرروز مسافرت های بیهوده به پایتخت نداشته باشنداگه بخواهیم مشکل آلودگی به راحتی حل می شود
Iran (Islamic Republic of)
س
۰۹:۴۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
جایگاه داران قیمت بنزین رو بر اساس قیمت ماشین بفروشن.ماشین زیر صد تومن(ماشین ایرانی) لیتری 1000 -1500بقیه ماشینا هم لیتری 5هزار
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۴۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
با سلام
مشکل شلوغی تهران و الودگی ان یک شبه حل نمیشود و عریض تر کردن خیابان ها و طرح های زوج و فرد و امثال ان مانند مسکن عمل کرده و پایدار نیست
مشکل الودگی تهران را باید در شهرستان ها جست و جو کرد..درسته شهرستان ها...
بیکاری فراوان در روستاها و روستا گریزی باعث شده جمعیت قابل توجهی از جمعیت به سمت کلان شهر ها حرکت کنند که خود از عوامل اصلی شلوغی و الودگی کلانشهر هاست
یک سوال؟چند درصد ساکنین تهران تهرانی و چند درصد شهرستانی هستند؟به نظر شما اگر اشتغال در روستاها سر و سامان بگیرد چند درصد شهرستانی ها پایتخت را رها میکنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
راهکاری ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
فروش طرح ترافیک یعنی خرید آلودگی هوا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
راهکاری ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
سیاستهای کلی باید انجام بشه که اولینش از خودروسازهای داخلی باید شروع کنیم / الان دنیا داره به سمت خودروهای برقی و پاک میره ما هنو بخاطر سر کیسه کردن مردم خودروهای اشغال با تکنولوژی 40سال پیش رو میسازیم که نه ایمنی داره نه استاندارد جهانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
راهکار من اینه که به هر خانواده دوتا دوچرخه رایگان بدن بزرگ و کوچیک

تووی مدرسه آمار بگیرن کسانی که تقریبا نزدیکن حتما با دوچرخه بیان و سرویس نگیرن اصلا کلا بگن هرکس با دوچرخه بیاد انضباطش ۲۰ میگیره که بشه یه تشویقی

توو ادارات و جاهای دیگه برای کارکنان یه تشویق در نظر بگیرن که هرکس با دوچرخه میاد هم تشویقی داشته باشه هم یه دوچرخه رایگان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
مثلا میخوای پرتال تو یه بانک ثبت نام کنی اونم تو این دوره فناوری و دولت الکترونیک حتما باید به شعبه مراجعه کنی ، یه مثال بعد انقدر که کار نیست نصف بیشتر ماشین ها مسافر کش هستن اینم یه مثال زیر سازی کنین دلال بازی توش نباشه هر کی بوجه اون زیر سازی رو نکنه تو جیبش بلکه بشه کاری کرد تو کلان شهری مثل تهران باید امکانات استثنایی ایجاد کنن تا کمی از این وضعیت کاسته بشه
Iran (Islamic Republic of)
حیدرپور
۰۹:۲۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید به نظرمن تنها راه حل مشکل آلودگی هوا و ترافیک تهران توسعه حمل‌ونقل عمومی است که نیازمند سرمایه‌گذاری کلان دولتی و خصوصی می‌باشد، اگر حمل‌ونقل عمومی ما سریع ، ارزان، ایمن و همراه با حفظ شأن و کرامت مردم باشد حتماً تأثیرگذار خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۲۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
به نظر من بیشتر باید از کارشناسان و دکتران باد استفاده کنیم هر جا هم کمک خواستید از شهرداری کمک بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
چه خوبه که پیشنهادات مردم رو به گوش مسئولین میرسونید
ممنون
کاش برای خیلی از مشکلات نظر مردم رو میخواستن و به گوش مسئولان میرسید
شاید یکباره نظر یکی مفید واقع میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
واگذاری حمل نقل شهری به بخش خصوصی با تعیین ایین نامه ونظارت دوره ای سالانه به طوری که نیروهای نظارتی سالانه عوض شود .برای جلوکیری از رانت خواری استفاده از نیروهای بومی همان شهر ادامه ساختن مترو بین شهری استفاده از خودروهای برقی بردن کارخانه هایی که باعث الودگی میشوند به حاشیه شهرها
Iran (Islamic Republic of)
امیر جوون
۰۹:۲۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
تنها راهکار ماشین برقی و استفاده از آب بجای بنزین هست دیگه طرح حلوا برو تو گلو .....تو طرح سوخت آب فقط یک کپسول عقب ماشین جا می گیره و تو پمپش آب می ریزیم.......البته با این مسولیین بی عرضه و به فکر جناحی فکر نکنم تکونی به خودشون بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
1.گران کردن سوخت در کلان شهر های الوده
2.اسنفاده از وسایل عمومی سالم ارزان، سریع در دسترس
3،استفاده از کاتالیست اگزوز
4.فشار به ایران خودرو و سایپا در جهت بهبود سوخت موتور
5،استفاده از اسکوتر، موتور برقی ارزان قیمت،
نمی خواهند وگرنه کار نشد نداره، چون سود تو آلودگی است
6،راه حل اساسی دست های ک از این آلودگی سود می برند قطع شود برید ببینید کی داره سود می کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
طرح دو طبقه كردن خيابونا رو حداقل براي بي آر تي ها اجرا كنن و ضمنا اتوبوسها رو هم برقي كنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
اشتغال زایی برای جوانان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
باند فرودگاه مهرآباد رو بايد پنج شيش كيلومتر بلندتر كنن كه هم موقع بلند شدن مجبور نشدن اينهمه گاز بدن و سوخت ناقص توليد كنن و هم به موتوراشون اينقدر فشار نياد كه تند تند به خرج بيفته
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۳۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
یکی از بهترین راه ها استفاده از خودرو های برقی درسطحی وسیع هست که اتفاقا توسط دانشمندان ایرانی تولید شده است.بهرحال شما حساب کنید چند میلیون جمعیت و درنتیجه چند میلیون خودرو درتهران باشد،تعدادی از همان جمعیت ممکن است بیش از یک خودرو داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
من بعنوان کارگر شرکت نفت پیشنهاد میکنم اول از شرکت نفت شروع کنید.تکنولوژی شرکت نفت بابد به روز شود و کیفیت سوخت بالا رود.سپس خودروها بدون تعارف به روز شود و بدون تعارف با شرکتهای بدون کیفیت سایپا و ایران خودرو بر خورد شود.حتی اگر تعطیل شود بهتره و با برند با کیفیت آلمان و ژاپن قرار داد بسته شود.
Iran (Islamic Republic of)
ا
۰۸:۲۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
چه راهکاری ؟
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۸:۱۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
سلام ،

گناه نکنیم ، تا خدا کمک کند .
United States of America
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
بيست سال پيش يه طرح برا برقي كردن تاكسيا به شهرداري و خودروسازا دادم كه از ژاپن گرفته تا آمريكا و حتي سازمان ملل تائيدش كردن ولي چون بند پ نداشتم حتي حاضر نشدن يكيشم بزن و داره سالي يه ميليون نفر از مردم مملكت بخاطر آلودگي هوا ميميرن
جالبيش اينه كه قيمتش يك چهارم خودرو برقي هم نبود
معلوم نيست خارجيا كه مريخ رو گرفتن بهتر ميفهمن يا اينا
-
ایران
۰۸:۱۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
فوت کنین باد بیاد
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد رادمهر
۰۸:۰۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
1- الزام خودروهای شخصی بر کارت سوخت؛ 2- تعیین سقف 60 لیتر در ماه برای هر خودروی شخصی؛ 3- وضع مالیات و عوارض در کلان شهرها بر خودروهای شخصی که بیش از 60 لیتر در ماه مصرف کنند( عوارض و مالیات مازاد بر هر لیتر از سقف تعیین شده یک میلیون ریال). مثال : مصرف بنزین خودروهای من در شهر تهران در آبان 140 لیتر بوده؛ یعنی 80 لیتر بنزین مازاد بر سقف تعیین شده مصرف داشته ام؛ باید 8 میلیون تومان عوارض و مالیات( قابل مصرف در بهداشت و سلامت جامعه، درمان بیمارهای خاص، تنفسی، قلبی و عروقی، گسترش و نوسازی حمل و نقل شهری، توسعه فضای سبز شهری و ...) بابت آبان 1398 بپردازم. در صورت نپرداختن یا استنکاف خودروی من ابتدا توقیف و بعداز شش ماه با حراج عمومی، حقوق مالیات و عوارض برداشت می شود. مهرداد رادمهر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
راه كار من اينه كه ديزليا روزاي آلوده نيان به جز اونايي كه فيلتر دوده دارن و فقط روزاي آلوده فيلترشونو فعالش كنن تا فيلتر دهها سال كار كنه چون خيلي گرونن
ضمنا همه بي آر تيا و اتوبوساي شهرداري هم همينجوري فيلتر بزنن اينجوري حداقل بيست سال فيلترشون كار ميكنه
Iran (Islamic Republic of)
عليرضا
۰۷:۵۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
چند سال كه خودرو بي كيفيت و با مصرف سوخت بالا مثل نيسان و وانت و پژو و ديگر خودرو ها توليد مي كنند كه مافياي قدرت اجازه بهبود و تغيير وضعيت نمي دهند چطور انتظار داريد ما پيشنهاد بديم ترتيب اثر بدهند خوب اگه راست ميگيد كيفيت خودروهاي توليدي عهد بوق رو بهبود بديد ببينيد چقدر آلودگي هوا كاهش پيدا مي كنه
۱۲