به عنوان یه افغانستانی
بعضی اوقات واقعا بخاطر پررو و زیاده خواه بودن هموطن هام شرمنده میشم
ولی همه مثل هم نیستند
واقعا از دولت و مردم ایران سپاس گذارم ???
سلام شما افغانیها آز مهماننوازی وتحقیر حرف نزنید لطفا شما بودید که آب روی هموطنان ما بستید اون رییس جمهورتون گفت نفت بدید آب بگیرید لطفا اگه اینجابهتون بد میگذره نیایید ایران داخل کشور خودتون بمونید
دوما تو هم قطعا انسانی و حقوق انسانی داری پس سعی نکن با توهین کردن به ملتی که پناهت دادن .شکمت رو سیر کردن و زنده بودنت رو مدیون شهدای اون کشوری انسان بودن خودت رو با دستهای خودت زیر سوال ببری . چون اگر ایران پناهت نمیداد نه پول اقامت در کشور دیگه ای رو داشتی نه پدرت توان جنگ تو کشور خودت رو داشت . پس ساکت باش و زندگی تو بکن
ممنون از ایرانی ها بابت راه دادن ما افغان در کشورتون ما مردم افغان شب و روزمان دعا کردن و جنگیدن در برابر دشمن است ما روسیه رو از کشور عزیزمان بیرون کردیم با اون همه ازمون ولی چون طالبان از خود کشور افغانستان هستند تنها راه صلح و دوستی است من امید دارم روزی میرسد که افغانستان بهترین کشور میشود درسته افغانستان جنگه اما مهمان نوازند جاهای تاریخی زیادی دارند و بچه ها باهوش
سردار حاج قاسم سلیمانی باعث پیروزی مبارزه شما با روسیه شد
مریم
۰۶:۱۱ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
عزیزم من ایرانی هستم دانشگاه که بودم همکلاسیای تهرانیم خیلی فخرفروشی میکردن و منو بخاطر شهرستانی بودنم بسیار آزار دادن متاسفانه اون موقع سن و سال کمی داشتم و اذیت میشدم الان دلم بحالشون میسوزه بخاطر طرز تفکرشون اما اینو خواستم بگم که ایرانیها هم خیلیاشون مردم ازار هستن
نمیدونم چرا منفی دادین به پاسخ درست و بجایی که دادم خوب ما ایرانیها که همه خوب نیستیم ما هم اشتباه میکنیم
مریم
۱۳:۳۲ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
خصوصا خیلی خانم های ایرانی خیلی فخرفوش هستن پیش افغانیها به ایرانی بودنشون پیش شهرستانیها به تهرانی بودنشون و پیش شهرهای کوچیک به مرکز استان بودنشون فخر میفروشن حتی من دیدم آدمهای معلول رو چطور اذیت میکنن و خانواده هاشونو میرنجونن
افغانی ها نه صد در صد در اشتباهی ما افغانستانی ها :/
حمید
۱۲:۵۱ ۰۲ آذر ۱۴۰۰
حلالت
بهاره
۲۰:۳۲ ۱۵ دی ۱۳۹۹
شما افغانی ها که آنقدر ادعاتون میشه توی ایران سختی کشیدید چرا میآید اینجا که سختی بکشید توی کشور جنگ زدتون ببمونین وضعیتتون رو درست کنید واقعا که خیلی متاسفم
خانم بهاره یادتون باشه که افغانستان بخش مهمی از خاک ایران بوده پس یادتون باشه که افغانیها قانونی ایرانی هستن
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
خري يا مريم جان وقتي افغانستان جنك هست معلومه ادم نميمونه مث زمان جنك ايران و عراق ك خيلياموندن و خيلياهم مهاجرت كردن حالا شانس داشتن رفتن يك كشور خوب و موندن وپيشرفت كردن
علی
۲۲:۲۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
آقا کل افغانستان نه فقط سیستان و خراسان به ایران الحاق بشه
ماهمه قبل از این که خودمون رو متعلق به کشوری بدونیم باهم برابر هستیم و هیچ تفاوتی بین ما نیست چراکه ما انسان هستیم، اما این حقارت شمردن اتباع کشورهای دیگر تنها در ایران نیست بلکه در همه جای دنیا اینگونه رفتار میکنند.
سلام دوستان.من یه افغانی ساکن ایرانم خب الان چنتا از نظراتتونو خوندم که به نظر من شما هرکدومتون دارید از زاویه خودتون نظر میدین و اکثریت درست بودن.یکی از عزیزان کامنت گزاشته بودن" من خودم بازیگرم و همه دارن تشویقم میکنن ... و خانوم حسینی دروغ میگن و... فلان و فلان عزیزم ایشالا ک به آرزوهای دلت برسی ولی تو داری از شرایط خودتت حرف میزنی و شاید خانوم فرشته حسینی یک دختر افغانی باشه مثل من یا مقل اکثر دختران افغان ک خانواده اجازه بازیگری بهشون نمیدن و سینمارو یه چیز بد میدونن و این شرایط ماست دلیل نمیشه ک شما بگید دروغ میگید و...و اینکه عادمای بد در همه جای جهان وجود دارن من از هموطنان خودم شروع میکنم ک خیلیاشون خوب و خیلیاشون بد
آدم های بد و خوب همه جا هستن. یه عالمه ادم ایرانی بد هم هست. به نظرم چیزی که در ذهن ایرانی ها از برادران افغانی مونده، شاید بعضی از کار گران افغانی هستن. که مردمو اذیت می کردن. ولی من خودم شاهد افغانی های شریف و مومن و تحصیل کرده بودم. که هم باعث افتخار ما و هم باعث افتخار کشورشون هستن.
متاسفم از سوال مجریه برنامه با این سوال شون همیشه ثابت کردن مردم ایران کنار افغانها بودن یه گروه خاصی هستن که خودشون رو از ما بهترون میدونن که حسابشون رو از خود مردم ایران هم سوا میدونن
چرا واقعأ یه عده میخوان با یسری رفتارای بد یه ملتو خراب کنن.
ما اخه چرا باید با مردم افغانستان که همسایه و برادر و خواهر های ما هستن و کناره هم جنگیدیم در برابره داعش مشکل داشته باشیم یا تحقیر کنیم.
به ولله ما نژاد پرست نیستیم و هیچ مشکلی با مردمه هیچ کشوری نداریم مردم یک قسمته سیاست یک قسمت و باهم قاطی نکنیدشون لطفأ.
هر چند ممکنه بعضی افغانها بی معرفتی و نمک نشناسی کنند ولی ادب و نزاکت و معرفت بعضی شما برادران ایرانی ام کجا رفت؟ بعضی از نوشته بسیار شکنند. شما مسلمان و شیعه هستید، حکومت علوی بر پا کردید و البته برای اتباع زحمت ها کشیدید ولی یک مقدار لحن بعضی خارج از معرفت است ...
والله ما افغانها عجیب مردم هستیم بهر مشکل که بهوطن خود برخوردیم میایم به کشورهای دیگر آرامش وامنیعت میخواهیم محبت میخواهیم هرکدام ما چندبارآمدیم من که باردوم است بقیهاشراخودتان قضاوت کنید دوستان ایرانی وافغان
انسان های ناشایسته مهاجر همه جا هستند خیلی از ایرانیها هم هستند که در کشور های اروپایی کلاه بردای و کار های عجیب غریب میکنند ، تفاوت اینه که بعضی ها شغوراینه رو داره فردیت را از ملیت جدا میکنه ولی تو ایران یک نفر اشتباه میکنه همه ایرانی ها حمله میکنند .چند سال پیش به خاطر خفاش شب که ایرانی هم بود چندین و چند خانه افغانی را آتش زدند. پیر مردی را روی زمین در منطقه های جاده ساوه از خانه اش همسایه های ایرانی اش کشاندن که تمام پوست پشتش کنده شده بود .
خوب اونایی هم که اینکارارو که میگی با افغانها کردند جزو اون درصد ناچیز ناشایسته ایرانی بودند و نمیشه رفتارشونو به کل ملت ایران تعمیم داد
بهنام iran
۱۵:۴۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
دوست افغان، جناب رزاق ! اگر واقعا" ایرانیان تا این حد آدم های بد و خطرناک و مورد پسند شما افغان ها نیستند چرا اسرار دارید به زور و غیر قانونی وارد ایران بشوید و در ایران ساکن و زندگی کنید.؟ بهتر نیست در کشور و میهن خود نزد هم میهنان خوب و مهربان و دلسوز خود در کشورتان زندگی کنید ؟ آیا ایرانیان به شما بدهکار هستند؟ ما چگونه میتوانیم این بدهی رو به شما عزیزان پرداخت کنیم تا شما راضی و رضایتمند باشید و به کشور خود بازگردید ؟
اتی
۰۵:۱۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
انسان های ناشایسته مهاجر همه جا هستند خیلی از ایران یا هم هستند که در کشور های اروپایی کلاه فردای و کار های عجیب غریب میکنند ، تفاوت اینه که بعضی ها مشغول فردای را از ملیت جدا میکنه
به نظر من در تمام دنیا مردان و زنان سیاسی و افکار سیاسی نبودند الان شاهد برادری و برابری تمام مردمان جهان بودیم . هستند انسان های تنگ نظر که کمر به نفاق دو کشور هم زبان بستند .
اتفاقا برای من جوان ایرانی بسیار جالب و نوگرا هست که دختر افغان هنرپیشه سینمای ایران باشه از این پس هروز آرزوی موفقیت میکنم برای این دختر خوب همزبانم
اولین باره میشنوم افغان تبار اهل ایران مصاحبه هاشم دیدم بیچاره بدبخت بخاطر اینکه تابعیت ایران بگیره میگه پدر ومادرم افغانیه ولی خودم ایران به دنیا امدم بیچاره
بی چاره شما که انقدر تلاش کردی تو این پیامت تحقیر کنی یه عده رو
ناشناس
۰۲:۰۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
تحقیر بخاطری شدی که واقعآ در جایگا درست نبودی فرض کتید شما اگر شما جنس مرد میبودید آیا مردم ایران شما را تشویق میکرد؟البته که جواب نه است بجای اینکه شما را تشویق میکردند میسوختاندن ویا هم به دریا پرتاب میکردند اینرا فراموش نکنید که ایران یکی از همسایه های بد برای افغانستان بوده و میباشد.
از پرچم انگلیس خبیث که زدی معلومه تو یه انگلیس پرستی
من
۱۴:۳۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
ای عامل BBC خبیث که از ایرانی بودن فقط فارسی بودن بلده، البته بهش ایرادی هم وارد نیس. بد بخت مجبوره برا تامین بودجش گدایی ملکه رو بکنه ، انسان خود فروخته، شاید رفتار درست با زنان رو همون پلیس آمریکا دوستتون بلده که موهاشو نو میکشه و بهشون تیر شلیک میکنه.
لیاقت شما همون مسیح علینژاد بی آبرو هست.
ناشناس
۱۶:۰۷ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
چقد فارسیت بده مایکل
ناشناس
۰۱:۳۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
ایران و هیچ جای دنیا یه انسان نمیتونه بد باشه. و ما نژادپرست نیستیم ولی اعتقاد به این داریم بعد از 1 به 2میرسیم. متاسفانه افغانیها هم دچار فقر فرهنگی و اجتماعی و تربیتی و ناآشنا به روابط به حقوق هموطن و خانواده هستن و این خیلی خطرناک و دردناکه. قبل حضورتون قطعا لازمه این تستها و کار ها انجام بگیره شاید یه افغان خوب و بافهم و توان بشه ولی99 درصد دچار کمی بیف ش
همین دختر بود که یک مستند ساخت در ایران و پخش کرد در بی بی سی فارسی یکبار ببیند بعد قضاوت کنید هیچکس هوای هیچکس ندارد در ایران داخل سینما شو بعد میفهمی قضیه از چی قرار است !!
حالا این خودتون که میگین دقیقا کیایین؟ چون من به عنوان یک ایرانی با تمام مشکلات مهاجرتی که ممکنه پدید بیاد، بازم میگم که هر افغان خوب در دیدگاه ما احترام و ارج و قرب داره و هر ایرانی بد در دیدگاه ما پست و حقیره
ناشناس
۰۰:۴۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
مااتباع خارجی ساکن ایران حامی قدردان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم. اما ای کاش به مشکلات ما رسیدگی بشود.ازجمله هزینه های سنگین مدارک اقامت که هرسال باید تمدید بشه عوارض شهرداری تمدید کارت شناسایی و کارت کارو.......درقبالش گواهینامه رانندگی که بایدهفت خان رستم رد کنی که به این راحتی هم نمیدن وخیلی مشکلات دیگه ازجمله بیمه و....لطفا رسیدگی کنید ممنون
ما ایرانیها تو این شرایط خودمون هزارتا مشکل داریم. چطور انتظار دارید مشکلات ملتی که کشور خودشونو رها کردند و تلاشی برای پیشرفتش نمیکنند رو هم به دوش بکشیم و تازه کلی سرکوفت و ناسزا بشنویم. فکر کردید ایران خودش کم قشر ضعیف و فقیر داره؟
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
ما که ایرانی هستیم خودمون هزاران مشکل داریم مهجر هرجای دنیا که باشی زندگیا از اهل اون کشور قاعدتا سخت تره.اما من ندیدم کسی به افاغنه بی احترامی کنه هر چند دیدم که افغانی هایی هستن که انگار از ما طلبکارنمن معلمم رفتار بعضی از والدینشون واقعا خارج از احتران و ادبه
بهنام
۰۰:۴۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
ما هر چقدر هم بد ،، ولی نان و اجناس یارانه ای بدون نژاد پرستی بین همه پخش کردیم و دوستان افغان هم تا به الان بهره مند بودن کاش این چیزارو هم بگید.
توی ایران خیلیا هستن که به خاطر خدا خیلی کارا میکنن. شاید اطراف شما نیستن!
ناشناس
۰۰:۳۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
لعنت لعنت به کسی که میخواد تو مسلمانان و بین ایران وهمسایه ها تفرقه بندازه ، در ضمن یادتون باشه افغانستان هم یه روزی جزئی از ایران بزرگ بود درود به شرف آدمهای شریف
سلام، یک موضوعی که خیلی آزار دهنده است حضور افغان ها در شهر کوچک و توریستی ایران است که ظرفیت پذیرش این همه انسان از شهرهای اطراف، کشور و افغانستان را ندارد، یک کودک افغان هنوز یا نمی داند، یا نیاموخته یا نمی فهمد وقتی که یک ایرانی را می بیند مدام دست جلو نیاورد همان سلامش که پاسخش را می گیرد کافی ست چرا این همه حالت اصرار، من نمی دانم چرا کشور ما همش عقب افتاده ها برای زندگی می آیند، از افغانستان پزشک هم بیاید باید و حتما در کشور خودش خدمت کند، این انتخاب ایران برای زندگی باید جلویش به هر قیمتی گرفته شود، دولت افغانستان باید امنیت را برای مردم کشورش ایجاد کند تا دست متجاوزین قطع گردد.
الان این افرادی که به این پیام منفی دادن منظورشون چی بوده اشتباه منفی دادن یا کلا انسانیت ندارن؟؟؟
Z.t
۲۳:۴۹ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
بابت آتش گرفتن ماشین حامل افغان ها در یزد ، به عنوان یک یزدی باید بگم....اگه سفیر افغانستان در ایران پیگیر اینها بوده چرا یکبار پیگیر شهدای این راه که از استان یزد هم بوده و چندین نفر هستند، نبودن که بخاطر همین مهاجران غیر قانونی و یا حامل مواد مخدر جون خود رو در این راه گذاشتند...مگه این شهدا ایرانی نبودن خانواده نداشتن که حالا افغان ها انقد بد مردم یزد و ایران میگن.....
خالق یکتا آدم را بر چندین زبان و نژاد قرار داد و برتری آدم را تقوا دانست و البته اولین نژاد پرست عالم هستی ابلیس ملعون (شیطان )بود که به خداوند جل و جلاله گفت آدم را از خاک آفریدی و ما را از آتش و حالا خاک بر ما برتری دارد .
افرادی که جکهایی در مورد ترکه لره فارسه رشتیه عربه سیاهه افغانه و ...میسازند آنها زاده ی ابلیس ملعونند
دوستان افغانی نمیدونم چرا اینقدر درمورد ایرانیا بد میگن اگر واقعا ایران اینقدر بده چرا تشریف میارید ایران تشریف نیارید که تحقیر بشین دوستان عزیز چرا نژاد پرستی میکنین ما همه انسان هستیم
سلام علیکم ببخشید اما ما افغان ها به ایران تشریف میاریم فقط بخاطر اینه که کشور ما جنگه ومشکل مالی داشتیم
عزیزم ما هم که تشریف میاریم به ضرر شما نیست میتونی بپرسی که بیشترین بنایی ها بدست افغان ها بوده از جمله خونه هایی که شما داخلش زندگی میکنید ما هم بدون شک اگه توان مالی داشتیم به اروپا میرفتیم واین دلیل نمیشه که باید به کشوری نری چون تحقیر میشی
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
خب عزیز من ما هم ۸ سال جنگ داشتیم کشورمون رو رها کردیم و رفتیم؟اگه پشت کشورتون رو خالی نمیکردین الان پیروز میدان بودید
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
خب عزیز من ما هم ۸ سال جنگ داشتیم پس باید کشورمون رو رها میکردیم و میرفتیم؟اگه میموندید و میجنگیدید الان پیروز میدان بودید
ناشناس
۱۵:۵۱ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
به نظرم ما نباید بهمون بر بخوره وگرنه خیلی کشورای دیگه به ما هم باید همین رو بگن چون مهاجرین ما هم با مشکلات نژادپرستی زیاد دست و پنجه نرم میکنن
پاسوز
۲۲:۱۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
در کشورهای دیگر پنج میلیون مهاجر از یک کشور وجود ندارد اگر به آنها شناسنامه بدهند باید ایرانیها به فکر وطن جدید برای خودشان باشند
بازیگر بیچار همچین حرف میزنه که یه موقعی بیرون نندازنش معروفتر شه
علی
۲۱:۳۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
تابعیت بردونوع است یکی براساس خون ودیگری براساس خاک
درایران تابعیت براساس خون است یعنی اگرازپدرایرانی فررندی درسایرکشورمتولدشودتابعیت ایرانی می تواندبگیرد
ایرانیان هرگز قوم پرست نیستند اگر نیم نگاهی به افغانستان بکنید قوم پرستی و نژادپرستی رو در کشور خودتان خواهید دید، بیش از چهل سال اقوام مختلف افغان ازبک و پشتون و اوغان و غیره ... به جان هم افتادند همدیگر رو قتل عام و تکفیر میکنند ..
بهروز
۲۰:۴۱ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
بیش از چهل سال ایران و ایرانیان میزبان میلیون ها مهاجر غیر قانونی افغان بودند طی این سالها مشکلات فراوانی برای ایران درست کردند و همچنان هم طبق آمار رسمی بیش از 3/5 میلیون نفر اتباع افغان در ایران زندگی میکنند و دارای شغل و کار و درآمد هستند، از امکانات تحصیل و دانشگاه و بهداشت و درمان ایران بهرهمند هستند، ایرانیان هر چه در توان داشتند برای میزبانی اتباع افغان گذاشتند ولی متاسفانه رسانه ها و تلویزیون های افغان همیشه به همین شکل طلبکارانه و به دور از انصاف مشغول تخریب چهره ایران و ایرانیان هستند ! خوب اگر واقعا" ما ایرانیان و ایران ما مورد پسند شما نیست چه اسراری دارید غیرقانونی از مرزها وارد ایران شوید ؟ !!! ... امیدوارم مسئولین محترم کشور شرایطی را فراهم کنند عزیزان افغان را راهی کشور افغانستان کنند تا انشاالله موجب سازندگی میهن خود شوند !
خب به جای اعتراض جلوی سفارت و توییتای تهمت آمیز برین سراغ هنرمندانتون که کم هم نیستن
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
شبکه ای که آمریکاییها افتتاحش کنن و پشتیبانیش کنن جز ایرانستیزی جیزی ازش درنمیاد .این مجریهای بد بخت انقدر نادون هستند سی ساله نمیدونن از کجا میخورن و آمریکا رو که هر روز چند افغان رو میکشه و در افغانستان بدون اجازه پایگاههای نظامی داره رو دوست خود میدونن ولی ایران رو به دید دشمن نگاه میکنن و تا وقتی آدم دوست ودشمن خودشو نشناسه تا ابد ذلیل میمونه فرقی هم نمیکنه که اون شخص کی باشه .
جمهوری اسلامی مقایسه با هیچ کشوری در جهان نیست. اگه گفته میشود حقوق شهروندی همه را از جمله مهاجرین را به رسمیت بشناسید نه اینکه مقایسه با کشورهای اروپای شود بلکه چون نظام اسلامی و حکومت شیعی است.
علاوه براین مهاجرین ظرفیت بالایی است که میتوان بخوبی استفاده نمود
سلام من هم ۳۵سال ایران بودم تاکلاس سوم راهنمایی توانستم درسب بخوانم در دوره ابتدایی من یک بازیکن خوب بودم ودر مسابقات شهرستانی من را راه ندادند گفتند که تو افغانی هستی وکسی من را تشویق نکرد . شما چون خانم بودی
اگر ایران بد بود بود چرا 35 سال ایران بودی و از امکانات رایگان آموزشی ایران استفاده می کردی. بدون گذرنامه و ویزا وارد ایران می شوید دوست دارید جلو پایتان فرش قرمز پهن کنند.
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
شاید به ناصر خودتان استعداد داشت پشتکار نداشتی
ناشناس
۱۵:۵۴ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
حرفت مسخرس. چنین چیزی برای خود ایرانیها هم رخ میده خیلی زیاد. ربطی به افغان بودنت نداره.
ناشناس
۱۹:۲۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
خیلی مشکل داریم من دربلوچستان زندگی میکنم .بخاطر نداشتن مدرک قانونی به نیروی انتظامی مرتب ...... سی سال سی و پنج سال هست که در ایران زندگی میکنیم. یه مدرک قانونی نداریم که به دیگر استانها سفر کنیم
دست ما که نمک نداره. سالیانه ساله که داریم به میلیون ها مهاجر افغانستانی خدمت میکنیم. سالیانه ساله داریم به نا امنی که لب مرز مشترک به وجود آوردن مبارزه میکنیم. کلی جوان به خاطر مبارزه با مواد مخدری که تو افغانستان تولید میشه شهید شدند. حالا شاکی هم هستند!!!!!!! باید چه کارشون کنیم بزاریم رو سرمون حلوا حلواشون کنیم.
باسلام. موضع خانم فرشته حسینی در برابر سوال مجری، ستودنی است. به نظرم اگرمردم و مسئولین ایران با اتباع درست برخورد کنند و آن هارا مورد اهانت و تحقیر قرار ندهند. افغانها در هرجا از ایران دفاع خواهد کرد. بخشی از دلیلی که افغانها در برابر مسائل ایران موضع سرسختانه میگیرند یا لااقل دفاع نمیکنند بخاطر این است که خاطره ای خوشی از زمان حضور خود در ایران ندارد.
باز خوبه خاطره خوشی ندارند !و بازم به ایران می آیند
ناشناس
۱۵:۵۵ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
هرکس احترام کند، احترام میبیند
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
بنظری من بعضی وقتا خیلی هم ملیت پرستی است نمیشه انکار کرد تا جایکه بتونن فرق بین ایرانی افغانی میزارن توهرجا باید همراشون باشی تا ببینی بعضی وقتی ها یه آبدارچی که هیچ ارزشی هم نداره اما ایرانیه بلند میشه سرافغانی ریس بازی در میاره....
این خانم افغان نیست هم خودش اشتباه میکند که خودش را افغان خطاب می کند وهم شما به غلط او را خانم افغان خطاب کرده اید در حالیکه باید افغانستانی ویاهم افغانی می نوشتید.
بیش ازدومیلیون ازمردم افغانستان حدود ۴۰سال است که درایران زندگی میکنند و بامردم ایران همزیستی دارند.در هر نقطه ای از دنیا انسانهای خوب و بد وجود دارد،ایران هم مستثنی نیست وعده ای که به نسبت قلیل هم هستندخارج از عرف مسلمانی وانسانی ایرانیهاعمل میکنند ومایه ننگ هستند.ولی درکل نه فقط افغان ها بلکه هرکس باهر رنگ و ملیتی که درایران زندگی میکندمورداحترام است.مهاجران افغان که اغلب شیعه هستند وهمسایه ی راهبردی ایران هستند درایران عزیزند.بله درهرکشوری برای اتباع خارجه محدودیت هایی وجود دارد،ولی این دلیل برحقارت نیست بلکه هرکشوری مخصوصاایران که باتحریمهای ظالمانه روبروست قوانین خاص خودش را دارد.فارق ازجوسازیهادلیل مستنداین ادعا، تعداد اتباع افغانستان در ایران است.
به نظر من ملت های ایران افغانستان و پاکستان و تاجیکستان و عراق باید دوباره با هم متحد بشند و دوباره آن امپراطوری بزرگ یعنی ایران بزرگ احیا شود تا ابر قدرت شویم بر دنیا حکمرانی کنیم و عدالت واقعی را به وجود بیاوریم
در واقع افغانی وجود ندارد و این افغان های فعلی، ایرانی هستند که با توطئه دشمن به این ایرانی ها لقب افغان داده اند تا موجب تفرقه شود
ملیت افغانی اعتبار تاریخی ندارد
شما فکر کنم حتی کتاب تاریخ دوره راهنماییت رو هم نخوندی
احمد
۱۶:۳۵ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
من نمیدونم بدهکاری مردم و دولت ایران به مردم و دولت افغانستان کی و چه زمانی به پایان میرسد .. بالای چهل سال است کشور ایران پذیرای سیل عظیم مهاجران و آوراگان افغان است . و توی این مدت افغان هایی که به ایران مهاجرت کردن از شرایط زندگی قابل و خوبی داشتن .. مردم افغان این شرایطو مدیون دولت و مردم ایران زمین هستن . مال اموال ووووو همه چیز افغان هایی که در ایران زندگی میکنن در امنیت و سلامت کامل است وووووو با تمام این گفته ها من نمیدونم این چه بدهکاری تمام نشدنی است که افغان ها از ما مردم ایران دارن ..من با افغان خیلییییبییییییی زیادی سروکار داشتم و دارم ببخدا قسم یک مهاجر افغان ندیدم که از دولت و مردم ایران ممنون دار باشه توی حرفاشون هزار رقم زخم زبان و کنایه و ناراضیتی از ایران و ایرانی دیده میشه از هر چیزی شکایت دارن .. مت نمیدونم باید چیکار میکردیم که نکردیم .. یا اینکه شما افغان ها برای ایران چیکار کردید ..بخدا اگه خدایی نکرده روزی مردم ایران بخان به افغانستان مهاجرت کنن همین افغان ها زنده زنده مردم ایرانو پوست میکنن .. ببینید با خودشون چیکار میکنن ۵۰ ساب جنگ کشتار خونریزی قتل غارتتجاوز تخریب آوارگی عقب ماندگی فقر فحشا وووووووووو .. بنظر من باید همه ی مهاجرین افغان برگشت داد به کشورشون .. بدون تعارف باید بهشون گفت برید
درود بر شما متاسفانه همینطوره ! گویی اتباع افغان از ایرانیان طبمار هستند و نمیدانم این بدهی کی وصول خواهد شد و این عزیزان راضی و رضایتمند شودند و به کشور و میهن خود بازگردند انشاالله....
ناشناس
۰۰:۰۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
آفرین موافقم
رضا
۱۰:۵۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
اگر افغانی ها از ایران بروند دیگه هیچ ساختمانی تو ایران ساخته نمیشه
محض اطلاع
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
ببینید یه وقت هست اینا ۱۰۰تان۱۰۰۰تان ۱۰۰۰۰تان۱۰۰۰۰۰تان ولی الان که جعمیتشون ملیونیه نباید شناسنامه بدن کاملا هم درسته
من خودم تو اصفهانم اینا اصلا این قدر زیادن که چنتا محله رو گرفتن برا خودشون وقتی میری اونجا یه جوری نگاه میکنن که انگار من اومدم تو کشور اونا وسریعم میخان دعوا درست کنن
برا همین من اگه کاره ایی بودم جوری بیورنشون میکردم که دیگه یه نفرهم نیاد.
فرهنگی اگر غلطه باید اصلاح بشه نه اینکه همونطور که اون افراطیه، شما هم افراطی برخورد کنی
امیر
۱۶:۲۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
درود بی پایان به این خانم افغان و تمام افغان ها چرا اینها از ریشه ایران هستن و پارسی دری یا اردو یا پشتو صحبت میکنند و ننگ به کسانی که بخوان دل این عزیزان را بشکنند چون اینها به اندازه کافی از آمریکاییها زخم خوردن و آوارگی کشیدن ما دیگه نمک به زخم های این عزیزان نپاشیم جا داره همین جا درود رفرستیم به لشگر فاطمیون افغانستان که خدمات بی شائبه ای برای نجات سوریه و عراق کشیدن.
ببین هر کشوری خوب بد دارع
افغانستان هم خوب بد دارع نژاد پرست داره
ایران هم همینطور
ولی دلیل نمیشه ک بگیم ایرانیها وووو افغانیهااا
فقط زنده باد انسانیت مگه ادم چقدر عمر میکنه ک نژاد پرستم باشه
ایکاش مشکل فقط همین مجری نمک ناشناس و نا سپاس بود ؟. خیر عزیزم مشکل سیاست و دیدگاه کلی افغانستان درباره ایران همین ! باید واقع بین باشیم، ایرانیان هرگز موفق نخواهند شد رضایت و خشنودی افغان ها رو به دست بیاورند مگر اینکه ایران را دو دستی تحویل افغان های عزیز بدهیم و مهاجرت کنیم به کشورهای اروپایی و غربی تا بلکه این عزیزان افغان خشنود و راضی شوند ...!!!!
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
در برابر خداوند متعال همگی یکسانند مگر تقوا پیشگان برترند پس ملیت برتری نیست
حوالی چند میلیون دوستان افغان سی چهل سال تو این کشورن ودارن زندگی میکنند وخیلیاشون اینجا ثروتمند شدن خودم دیدم یسریشون وضع مالیشون از ما ایرانیا بهتره پس کشور ومردم ما به دوستان افغانی کمک کردن تا اونا اوج بگیرند اینکه یسریشون بد ایرانیارو میگن حق ملت ایران این نیست .نمک خوردنو نمکدان کشاندن دور از مرام ومعرفته
مردم ایران اگز این همه مشکلات نداشتند که آمریکا بیشرف تحمیلش کرده از بودن مهاجران خوشحال هم میشدن ما افغانی ها را دوست داریم و چیزی جز این نیست ولی بعضی وقتها از فشار زیاد نمیدونیم چی بگیم
برای مردم عزیز افغانستان آرزوی امنیت و سربلندی و پیشرفت دارم،روزی که دیگر مجبور به ادامه ی زندگی در دیگر کشورها نباشند،انصافا در این سالها مردم ایران یار و یاور افغان ها بوده اند،مردم ایران انسانیت دارند،شریفند،دل رحمند،وهمچنین مردم افغانستان.
افغانها بسیار انسان های نمک به حرومی هستن تو مملکت ما در کمال ارامش دارن زندگی میکنن پول در میارن بعد این افغان های مغول به ایرانی ها فحش میدن قاچاقی وارد کشور ما میشن زبونشونم درازه
الان شما با این ادبیاتی که دارین یه ایرانی با معرفت هستین؟ لابد دماغتونم باد کردین و رگ گردنتونم زده بیرون! آتش بیار معرکه نباشین لطفا
بابک
۱۵:۰۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
تبعیض در ایران بسیار کمتر از تبعیض در افغانستانه. شما هیچ کانال تلوزیونی یا رادیویی افغانستانی رو نمیتونید پیدا کنید که یک آهنگ و ترانه ایرانی پخش کنه! در حالیکه آثار هنری ایران رایگان و بدون چشمداشت در اختیار اونهاست. اما متاسفانه ...
به تاریخ نگاه کنید ما یکی هستیم این شیر ناپاک خورده هوایی که تفرقه بین ملت ایران و افغانستان دو همسایه و دو یار و یاور میاندازند انسان نیستند.
تنها سه کشور فارسی زبان داریم این نشان ریشه فرهنگ مشترک ماست ،زمانی که این مرزها نبودند مردمان این سرزمینها اهل یک آب و خاک بوده اند امان از جدایی ،امان از جدایی.
درود بر ملت مقاوم و سختکوش افغانستان و بر ملت زحمتکش ایران هر دو ملت چشمان ما هستند.
عاشقتم ایران میبالم که ایرانیم ایران ازهمه جهت مجهزه کاش یه فکربه حال حجاب بانوان عزیزمان میکردکه اوضاعش خیلی بدشده متاسفانه بعضی هاکهاین سلبریتیهاشده الگوشان زن ایرانی خیلی حرمت داره
تو ایران برای افغانی ها تبعیض نژادی نیست،فقط تنگ کردن عرصه برای بازگشتشون به کشورخودشونه... والله که مثله ملخ فقط قشر کم درامد ایران رو بیچاره و نابود کردن...
نگاه بد ما به افغان ها در ایران ناشی از برخی رفتارهای نادرست مهاجرین افغان در ایران می باشد. بسیاری از افغان ها در ایران به جرایمی مثل قتل، قاچاق، تجاوز، دزدی و .... دست زده اند. اما باید به این نکته توجه داشت که مردم افغانستان همگی از یک فرهنگ و طایفه نیستند و رفتار برخی از آنها را نباید به همه تعمیم داد، همین افرادی که در ایران جرم می کنند ، در افغانستان هم موجب نا امنی می شوند. نکته مهم این است که با جلوگیری از ورود مهاجر غیر قانونی مانع ورود این دسته از افراد به کشور بشیم .
این روزها دستها ی آمریکایی مشغول به کار شده تا ذهن افغانستانی را آماده کرده تا توسط عوامل داعشی خود و از طریق افغانستان به مرزهای شرقی ایران عزیز هجوم آوردند و شما خبرنگار و خبرگزاری عزیز وظیفه دارید که به مردم بسیار اطلاعات و آمادگی بدهید که بازی آل سعود و آل یهود را نخورند چونکه شدیداً در حال تبلیغ ضد ایرانی هستند
چرا یک ایرانی وقتی میره کانادا یا آمریکا میشه مال اونجا ولی یک افغانستانی چهل ساله تو ایرانه هنوزم یک مهاجر حساب میشه پس اینجا نتیجه میگیرم که تو ایران نژاد پرستی و تبعیض نژادی بیداد میکنه
عزیزم شما تشریف ببرید آمریکا و کانادا
اینجا ایران قوانین خودش رو دارد ...
ناشناس
۰۰:۱۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
والا مال ایران نشدید یه چیزی هم طلبکارید اگه مال ایران بشید که خودمونم میکنید بیرون!ایرانی های کانادا یا آمریکا حتما به اندازه شما پر رو نیستند
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
باسلام.تا وانجدایی که من می دانم شناشناسنامه یعنی هویت.بایدایران شناسنامه هم به اتباع افغان بده.اگرشناسنامه بده پس فرداهمین افغانها توراازایران میندازن بیرون
بعضی اوقات واقعا بخاطر پررو و زیاده خواه بودن هموطن هام شرمنده میشم
ولی همه مثل هم نیستند
واقعا از دولت و مردم ایران سپاس گذارم ???
جای حق نشسته همه تاوان کارای بدشون رو میدن به زودی
ایرانیها حتی به عراقیها که سالها با هم جنگیدند هم لطف دارند...
اصلأ مردم منطقه باهم مشکلی ندارند...
اگر انگلیسی ها بگذارند...
ما اخه چرا باید با مردم افغانستان که همسایه و برادر و خواهر های ما هستن و کناره هم جنگیدیم در برابره داعش مشکل داشته باشیم یا تحقیر کنیم.
به ولله ما نژاد پرست نیستیم و هیچ مشکلی با مردمه هیچ کشوری نداریم مردم یک قسمته سیاست یک قسمت و باهم قاطی نکنیدشون لطفأ.
اتفاقا برای من جوان ایرانی بسیار جالب و نوگرا هست که دختر افغان هنرپیشه سینمای ایران باشه از این پس هروز آرزوی موفقیت میکنم برای این دختر خوب همزبانم
لیاقت شما همون مسیح علینژاد بی آبرو هست.
مگه خون این رنگین تره
والا همه تایک کلام نظر شخصی میدن دیگه باهاشون کادمیشه
افرادی که جکهایی در مورد ترکه لره فارسه رشتیه عربه سیاهه افغانه و ...میسازند آنها زاده ی ابلیس ملعونند
عزیزم ما هم که تشریف میاریم به ضرر شما نیست میتونی بپرسی که بیشترین بنایی ها بدست افغان ها بوده از جمله خونه هایی که شما داخلش زندگی میکنید ما هم بدون شک اگه توان مالی داشتیم به اروپا میرفتیم واین دلیل نمیشه که باید به کشوری نری چون تحقیر میشی
درایران تابعیت براساس خون است یعنی اگرازپدرایرانی فررندی درسایرکشورمتولدشودتابعیت ایرانی می تواندبگیرد
واین خانم بازیگر هم به خاطری این
محبوبیت خودش این حرفارو میگه
کی بینی سینماگرایی ایران محبوب بیشه
علاوه براین مهاجرین ظرفیت بالایی است که میتوان بخوبی استفاده نمود
ما دو ملت و کشور دوست هستیم
همه انسانها باید با هم مهربان باشند
در واقع افغانی وجود ندارد و این افغان های فعلی، ایرانی هستند که با توطئه دشمن به این ایرانی ها لقب افغان داده اند تا موجب تفرقه شود
ملیت افغانی اعتبار تاریخی ندارد
محض اطلاع
من خودم تو اصفهانم اینا اصلا این قدر زیادن که چنتا محله رو گرفتن برا خودشون وقتی میری اونجا یه جوری نگاه میکنن که انگار من اومدم تو کشور اونا وسریعم میخان دعوا درست کنن
برا همین من اگه کاره ایی بودم جوری بیورنشون میکردم که دیگه یه نفرهم نیاد.
افغانستان هم خوب بد دارع نژاد پرست داره
ایران هم همینطور
ولی دلیل نمیشه ک بگیم ایرانیها وووو افغانیهااا
فقط زنده باد انسانیت مگه ادم چقدر عمر میکنه ک نژاد پرستم باشه
تنها سه کشور فارسی زبان داریم این نشان ریشه فرهنگ مشترک ماست ،زمانی که این مرزها نبودند مردمان این سرزمینها اهل یک آب و خاک بوده اند امان از جدایی ،امان از جدایی.
درود بر ملت مقاوم و سختکوش افغانستان و بر ملت زحمتکش ایران هر دو ملت چشمان ما هستند.
ایران و افغانستان یک جسمند.
لعنت بر آنکه بین این دو ملت تفرقه بیافکند.
اینجا ایران قوانین خودش رو دارد ...