چطوری دلش اومده ؟؟ هرکی میگه خوب کاری کرده بچه نداره ؛ وگرنه آدمی که بچه داره خودش میدونه بچه چقدر برای پدر و مادر عزیزه ؛ مشکلات رو میشه با صحبت کردن و تربیت درست فرزند حل کرد ولی نه انقدر وحشتناک؛
به نظر من دخترهای سرزمین ما از آزمون آزادی رفوزه شدن
باید تغییر روش داد و دخترها رو مثل قرن ها قبل شدیدا کنترل و محدود کرد. دخترهای ما باید همیشه لای منگنه باشن وگرنه افتضاح به بار میارن
کی از تو نظر خواست. نه که پسر های سرزمینت خیلی خوبن
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
فعلا که این پدر های هستن که دارن فاجعه به بار میارن
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
احسنت
محمود
۱۲:۳۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
دختر و پسر نداره مشکل از شبکه های مجازی اونور آبی هست که الآن تبدیل شده به شبکه های فساد و عین خوره افتاده به جون جوانها و داره خانواده ها رو تو لجنزار فحشاء و طلاق و جنایت غرق می کنه .
/:
۱۶:۴۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
توروخدا/=بعد میگن چرا جهان سومی شدیم ،کنترل و محدودیت چیزی وعوض نمیکنه فرد خودش باید ب اون باور و عقیده برسه محدودیت فقط باعث عقده ای شدن میشه و زیر آبی رفتن ،آدما تو زندانم باشن توانایی شکستن محدودیتا رو دارن حواست باشه ک راجب حیوون وگیاه حرف نمیزنی ،همه چی برمیگرده به تربیت خونوادگی
بیخود هی ام نگید ناموسی و دوست پسر و فاسد و ....
هنوز پدر اعترافی نکرده که قضیه چی بوده همه شدن قاضی
شاید اصلا قضیه اینا نبوده چمیدونین شما
صبر کنید اعتراف کنه مشخص بشه بعد قضاوت کنین
خب به سلامتی اینم مد شد هرکسی دخترش رو بکشه بگه بخاطرابروم بود ،عجب دیدگاهی داریم نسبت به منطقی فکر کردن ورفع ایرادات خودمون،دوستانی که میگن خوب کاری کرده اگر دختر خودتونم باشه همین کار رو می کنید یا فقط بالای گود اینطوری هستید ؟شدیم قاضی خودمون حکم می کنیم واعدام می کنیم چه ادمهایی هستیم ما !در مسند خدانشستن ورای دادن رو کار خودمون می دونیم بدون اینکه فکر کنیم مشکل اصلی کارکجاست
جالبه یکی میگه اینستاگرام رو فیلتر کنین !
یکی میگه پدر کار درستی انجام داد!
یکی میگه دختر نباید پاشو از خونه بزاره بیرون!
و .... .
ولی دقیقا میشه گفت تمام اینها جنبه های مرد سالارانه و بدون تفکر هستش.
اینستاگرام رو فیلتر کنین ؟ مثل تلگرام باعث میشه مردم بیشتر برن دنبال فیلتر شکن که خودش باعث فساد بیشتر میشه!
پدر کار درستی انجام داد؟ قتل نفس کار درستیه؟ واقعا از این بی منطق تر چیزی نشنیدم!
دختر پاشو از خونه نباید بیرون بزاره؟ مگه زندانیه؟ خود شما که این حرف رو میزنین تو همین زمان با ویروس کرونا اگه 2 روز تو خونه بمونی دیونه میشی میزنی بیرون چطور انتظار داری یه نفر تو خونه تمام عمرش حبس باشه!
در هر صورت قتل ، قتله
یه گناه کبیره
چه فرزند خودت رو بکشی چه فرد دیگه ای.
قانون ما ایراد داره که اجازه میده چنین عملی با کمترین مجازات انجام بشه
تفکرات ما ایراد داره که فکر میکنیم پدر حق داره تا فرزند خودش رو بکشه
و خیلی چیزای دیگه!
لطفا بدون فکر حرف نزنید.
من موافق هستم... اگر من هم یه دختر با این اوضاع و احوال افتضااااااااح داشتم چاره ای جز کشتنش نداشتم.
میکشمش چون دوستش دارم...
میکشمش چون میبینم که داره خودش رو نابود میکنه...
میکشتمش چون میبینم که شده آلت دست یه عده ................
احسنت ؛ درود بر شما
در واقع این پدر صلاح دخترش رو می خواسته و کار درستی کرده ، اما نباید اینطور فجیع و با تبر این کار را انجام میداد.
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
با شما موافق میباشم
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
تو خودتو بکش با این طرز فکرت
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
تو خودتو بکش با این طرز فکرت
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
اتفاقا این روش خوبیه در شناسایی آدمهای روانی اینا نقطه نظرات تکفیری بایست سریعا جلب و زندانی بشن و آزمایش و تست روانپزشکی گرفته بشه و افکارتکفیری اینا جامعه رو به نابودی میکشانه نیاز به اصلاح دارن و در غیراینصورت بستری و زندانی
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
چون دوستش داری باید بکشیش؟نه چون دوستش داری باید کمکش کنی برگرده سر راه درستش.خدا گفته صد بار اگر توبه شکستی باز آ.ما که بالاتر از خدا نیستیم که برا هم حکم صادر کنیم
پاتریک
۱۱:۳۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
همین دخترا امروز باعث شکستن غرور پدر میشن و فرداهم غرور همسر با یه مهریه حرام اندر حرام
فاجعه ی بزرگی است . قضاوت نکنید . بد تر از این قتل ها قضاوت مردمه . خیلی از این قتل ها از ترس حرف مردمه . وقتی مردم پشت سر هم حرف در میارند این جور چیز ها هم از ترس آبرو و مخصوصا در محیط های کوچک رخ میدهد . قضاوت نکنید قضاوت نکنید قضاوت نکنید .
بزرگترین لطف شما در حق جامعه اصلاح رفتار خودتونه .
هر کسی از خودش شروع کنه خیلی مشکلات برطرف میشه .
یک زمانی حسن ریوندی میگفت که انسان علاوه بر غذای جسم به غذای روح هم احتیاج داره (یعنی نشاط و خنده ) . حالا میفهمم منظورشو . خیلی از این قتل ها بخاطر مشکلات اعصاب و غم و ناراحتی و افسردگیه
اینکه پدری بزنه دخترشو بکشه نشانه غیرت نیست. غیرت اینه که لقمه حرام نبری خونه. و اینکه درست تربیت کنی و از اول جلوی منحرف شدن بچه تو بگیری. نه اینکه ولش کنی بعدش ببینی دیگه کار از کار گذشته.
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
احسنت برشما
ناشناس
۱۸:۴۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
اگه باد بگیرن که اینقدر دخترا پر رو و سرکش نمیشن
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
چقدر زود قضاوت کردن مد شده.کسی با دیر اومدن دخترش، اونو نمیکشه پاره تنشه.اینقدر زود قضاوت نکنین.در مورد قتل میترا استاد ببینین همینایی که به این پدر ایراد میگیرن چی میگفتند؟کار پدر درست نبوده شکی نیست ولی تو این قتل تنها پدر مقصر نیست.یک درخت هم اگه ازش 22 سال مراقبت کنی و ببینی یکی از شاخش آویزون شده یا شاخش و بشکنه حتما عصبانی میشی.
طرز استفاده شو باید یاد گرفت نه صورت مسئله رو پاک کرد الان قرن تکنولوژی هست
علی
۱۲:۱۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
درود بر شما.
والا تلگرام صد مرتبه بهتر بود از اینستا.
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
نه میتونیم خودمون رو جای پدرا یا نه دخترها بزاریم....شما خودتون بگید پدری که میبینه دخترش یه گندی زده..یه آبرویی برده که نمیشه جمعش کرد طوری که دیگه هیچ پسرسالمی نمیاد سراغش..از اون طرف دختری که با احساساتش بازی شده مورد سو استفاده قرار میگیره بعد متوجه میشه که اشتباه کرده ولی راهی برای برگشت نداره....شما مردم هم از کسی که با احساسات رومینا بازی کرده مجنون و فرهاد درست کردین و نمیگین قاتل اصلی اونه...مجنون برای این شهره شد چون به پای لیلی موند هرگز به لیلی دست درازی نکرد....قاتل اصلی اهالی مثلا هنرن از کارگردان تا بازیگر و ...که این روابط مزخرف رو عادی جلوه میدن....قاتل اصلی پسراین که ازاحساسات دخترها سواستفاده میکنن بعد با فیلم و عکس از اونا باج میگیرن.....قاتل اصلی شما مردمین که جلوی بی بند باری رو نمیگیرین.......................
اين پدراي خونخوار اگه خيلي غيرتي هستند يه مجازات شديد در نظر بگيرن مثلا يكي از انگشتاي دخترشون رو قطع كنن چرا دست به قتل و جنايت ميزنن ؟
اين پدره رو بايد با همون تبر كشت
هیچ کس از این اتفاق ها خوشحال نمیشه ولی باید اعتراف کرد که وقوعشون لازم هست!
اوضاع و احوال دخترهامون توی اینستاگرام و کوچه بازار خییییییییییلی غم انگیزه خییییییلی دردآوره .....
وقتی که دختره عقلش نرسه راه دیگه ای جز تنبیهش باقی نمیمونه و حتی بعضی هاشون رو واقعا باید کشت ! چون دیگه غیر قابل اصلاح شدند و امیدی به بازگشتشون نیست...
شما برو کمی مطالعه کن تا از این فکر بیخود در بیای،شروع فساد چند دلیل داره :فقر،عدم ازدواج جوانان،ناتوانی تفهیم بزرگترها به فرزندان وخیلی چیزهای دیگه ،یک طوری صحبت می کنی انگار قاضی روی زمینی
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
موافقم
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
فقط خداست که میتونه با قاطعیت درباره جون آدمها تصمیم بگیره..
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
واقعا باید قوه قضاییه قانون رو عوض کنه حکم اعدام بزاره تا اینقدر راحت این پدر نماها دخترشونو نکشون
کدوم پدری دلش میاد اینکارو کنه ؟؟!! اگر بحث فساده و چون دخترِ بی حیایی بوده هست که الان باید تمام دخترارو با تبر بزنن پس !!! ؛ الان همه تو اینستاگرام و تلگرام و ... هستن ؛
اگه کمی به جامعه ایکه در اون زندگی میکنیم با دقت نگاه کنیم متوجه میشیم مردم امروز ایران ما عصبی !!
پر از استرس !!نگران و... هستند.متاسفانه مردم با تلنگری با هم درگیر میشن و چیزی که کمرنگ و کمرنگ تر میشه واژه گذشت تو جامعه ست
این وسط مسوولیت اساتید جامعه شناس ما مهم جلوه میکنه که اون هم...
یادش بخیر زمانی. که شبکه های اجتماعی نبود خانواده ها چقدر باهم صمیمی بودند. روح و روان فرزندانمان را داخل خانه ها دزدیده اند و متأسفانه بعضی خانواده ها اولین هدیه ای هم که می گیرند یک گوشی هوشمند برای بچه های نوجوان است خیلی مراقبت کنید کنترل فضای مجازی به شعارهای انتخاباتی تبدیل شده است خودتان سواد رسانه ای را به خانواده آموزش دهید.
بیشتر این فرم قتلها به خاطر مسائل ناموسی اتفاق می افتد شایدبرای کسانی که ادعای حقوق بشری می کنند این کلمه (ناموس پرستی ) ناآشنا ویا باور کردنی نباشد ولی مردم ما مردمی متعصب نسبت به ناموسشان هستند واگر خدای نخواسته آبرو وشرف خانوادگی وحیثیت کسی در خطر باشد حتی عزیزترین کسانش هم که باشد کشته می شود همانطور که فرزندانشان را برای دفاع از وطن(ناموس) می فرستادند جلوی گلوله، اینجا هم از شرفشان دفاع خواهندکرد
پناه می برم به خدا از شر شیطان رانده شده از درگاه ش
جایگاه دختر برای یک پدر خیلی والا و با ارزش و عزیز است ببینید خطای یک انسان به کجا میرسه که یک پدر همه این ارزش ها رو کنار میذاره و دست به این جنایت هولناک میزنه
از همه خواهر های عزیزم دختر های گلم میخام احترام ها رو حفظ کنید و از خدا بترسید که راه نجات ترس از خدا و احترام به والدین ه
از کجا چنین آماری به دست شما رسبده؟مستند دارید.
؟؟
*
۱۱:۴۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
امار دقیق هست کافیه شما یکم پرس و جو کنید یا بایک سرچ ساده اونوقت متوجه میشین .... حتی ترتیب استان هایی که بیشترین قتل ناموسی در انها اتفاق میفته زده که خوزستان رتبه نخست رو داره ... یکم اطلاعاتتون رو ببرین بالا متوجه میشین .....
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
متاسفانه بدتر از قتل اون دختر بیگناه، آدم یه نگاهی به این پیام هایی که اینجا نوشتن، بندازه، متوجه میشه، خیلی ها بطور جدی احتیاج به روان شناس دارن
ببین تو وجود بعضی مردها یه چیزی هست به نام غیرت به نام مردانگی به نام ناموس که بعضی ها از این ها بویی نبردن. من موافق قتل نیستم ولی با تبر میزد حداقل یه ماه میفرستادش بیمارستان که تا عمر داره فراموش نکنه خوب بود.
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
من مادرم و اگه دخترم بخواد هرزه بشه و مردها رو فاسد کنه، خودم سرشو میبرم میدم سگ بخوره
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
تا نیمه شب بیرون ماندن دختر خانم هایی که با خانواده زندگی می کنند تقریبا در هیچ کجای دنیا موضوع خوشایندی نیست. همه خانواده ها از این امر نگران می شوند چون که خانم ها معمولا در معرض خطرات اجتماعی هستند. حالا وقتی این امر به موضوع جر و بحث و عناد در خانه بدل می شود، عکس العمل ها در درجات مختلف خودنمایی می کند. همه افراد خانواده بهتر است به نظرات همدیگر احترام بگذارند
سلام ابنکه دختر دیر به خانه میامده بله کار اشتباهی میکرده ولی هم جامعه وهم خانواده مقصرند در این اوضاع بد اقتصادی که جوانها جرات نمیکنند ازدواج کنند آخرش همین میشه خیلی از دختر وپسرها تو خونه موندن ولی اینگه پدر به خودش اجازه بده فرزندش را بکشه در کجای دین اسلام آمده قاتل قاتله حالا هر کس میخواهد باشه ودقآن آمده که اگر کسی را بکشددر آخرت شدیدتربن عذابهای جهنم نصیبش خواهد شد چون حق زندگی را را از کسی گرفته مگر اینکه ثابت بشه زنا کرده که آنهم حکمش مشخصه .پس کسی حق ندارد از پیش خود کسی رابکشد .
من نمیدونم چه اتفاقی افتاده که پدر به راحتی میاد دختر خودشو به قتل میرسونه دختر شب ساعت ۱۱ونیم شب اومده خونه حالا با دوستاش بوده با هر کی بوده یعنی جرمش اینقدر سنگینه که باید کشته بشه انسان جایز الخطاست ما هممون تو زندگی اشتباه کردیم و میکنیم این پدر بی رحم و همچنین پدر رومینا اشرفی باید به اشد مجازات برسن تا درس عبرتی برای بقیه باشه که هیچ کس حق نداره بخاطر یه اشتباه ساده اونم دیر آمدن به خانه فرزند خانواده رو بکشه حالا یه عده میان این پایین مینویسن اگه دختر وخواهر تو بود این حرفو میزدی؟ متاسفم برای اینجور افراد
/ انسانم آرزوست/
اینجا موضوع یک شب دیرآمدن نبوده موضوع بی حیایی و ... چند ساله دختر بوده که چند سال بوده ادامه داشته
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
بدحجابی قساوت و قتل را در جامعه ها زیاد می کند ... در جوامع غربی هم که بی بند و باری و بی حجابی هست بیمارستان های روانی و قتل و.. بسیار زیادتر از ایران است... هر ه این بی حجابی ها بیشتر شود این قتل ها بیشتر می شود...چون روح و روان را هم آسیب می زند و بیمار می کند وگرنه خدا که ما را آفریده نی فرمود حجاب را در جامعه رعایت کنید...
حتی در خانه من هیچوقت جلوی پدر م لباس تنگ و چسبان یا آستین حلقه ای نپوشیدم هیچوقت شلوارک و یا شلوار تنگ و چسبان حتی جلوی پدرمان نپوشیدیم
به روان هم احترام بگذاریم
مطمئنا در همچین قتل های به خاطر یه شب دیر اومدن انجام نمیشن. باید دید ریشه مشکل چی بوده. متاسفانه وقتی دختر دیگر ب حرفهای پدر بی اعتنا بشه این مسائل پیش میاد. جامعه ما اروپا نیس ک بعد 18 سالگی دیگه هرکی دنبال زندگی خودش بره. متاسفانه تو ایران حتی از 10 یازده سالگی دخترا اینچنین طعیانگر میشن. خدا خودش رحم کنه. همه چی داره از کنترل خارج میشه
يعنى همين كه شما فكر مى كنى حل ريشه اى مشكل يعنى فيلتر اينستاگرام، يعنى اصلا هيچ تصورى از حل ريشه اى ندارى.
با تمام شبكه هاى اجتماعى هم ميشه فعاليت هاى مثبت انجام داد و هم فعاليت هاى منفى.
فرص مثال هم اينستاگرام فيلتر شد، مردم يا با فيلتر شكن ميان يا يه يك برنامه ى مشابه رو جايگزين مى كنن.
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
خدایا خودت همه رو به راه راست هدایت کن خدایا خودت آبروی اين ملت حفظ کن داران با اين کاراشون آبروی اسلام و ایران مي برن
براتون متاسفم, از روزی بترسید که برای این قضاوتتون خدا شما رو قضاوت کند.
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
طرف شوهر داره با یه مرد لایو میذاره حرفای رکیک میزنه هرچی اون بهش میگه رو انجام میده با هزار نفر هم میگرده. 30 سالش هم هست. خب از نظر دوستان سوسول این ها رو باید نصیحت کرد و مشکلاتشون رو ریشه یابی کرد و محیط خانه رو برای بازگشتشون اماده کرد که مبادا روح لطیفشون جریحه دار بشه. ولی از نظر من طبر خوبه
متهم اصلی وجود فاسدانی مثل گلشیفته فراهانی ، ندا جناب ، مسیح علینژاد ، مهناز افشار و ........................... می باشند که جوانان این مملکت را به لجن کشانده اند.
واقعا نمیفهمم این ادمهایی که دم از غیرت میزنن و تشویق میکنن کار این پدرها رو.
اقل برادر پدر دوست عزیز باشه اون دختر فاسد، اون دختر جاهل اون دختر عیاش اما پس قانون و عقل و انسانیت کجاست؟ هرکی یه خطایی مرتکب شد باید بکشیش؟
اول اینکه چرا برنمیگردید و رفتار وتربیت قبلی اون خانواده رو نمیبینید که کار دختر به شب گذرونی کشیده؟ اون دختر رو پدر ومادر به دنیا اوردن و تربیت کردن و مسول رفتار وکردارش هم هستند!
مگه اسباب بازیه که حالا که دیدن رفتارش بد شده و سربراه نیست بگن دیگه نمیخوایمش و بزن بکشن و بندازن دور!!!
پدر؟چقد زحمت کشید خون ودل خورد.شب بیداری کشید .دختر بزرگ کرد22ساله.حالاچرابایدبیاد دخترشوبه این طرزفجیع به قتل برسونه؟حتمأتحت فشاربوده؟آبروی از دست رفته اش .بربادرفتن زحمتها وآرزوهاش.چراباید دخترای حالایی ایقد خودسرباشن؟برای بیرون رفتن وخوش گذرونی باید باخانواده رفت.ن بایه سری پسرای شیطان صفت وگرگ صفت که از انسانیت بویی نبرده اند؟چرا بایدبایه ندانم کاری کانون گرم خانواده روازهم پاشید؟مقصر همه این اتفاقات اول خانواده ومدرسه ودانشگاه واجتماع است باید ریشه یابی شود.بایدفرهنگ سازی شود.وسپس برخوردشود.
والا تو شهر ما دوگنبدان راحت مواد میفروشن هیچ کس جوابگو نیست،مغازه زدن متادون و ماریجوانا رو راحت بدون دقدقه مثل چیپس و پفک میفروشن،اونوقت انتظار داریم این مسایل نباشه،یقینا که شیشه کشیده بوده.
شاید علت اصلی همه این جنایتها فقدان شبکه ملی اطلاعات و اینترنت رها و نبودن قانون و اجرای آن و پمپاژ خشونت از طرف دشمنان و بیگانگان در اینترنت باشد در حالیکه در خود آمریکا و غرب که دشمن ما هستند قوانین بسیار سختی برای داشتن موبایل کودکان و محتوای اینترنت در آمریکا وجود دارد که ما از آن غافلیم ...
وقتی دغدغه های زندگی، (بیکاری و بی پولی )بی سوادی و بی فرهنگی
نبود نشاط و امید و آرامش ذهنی
گرونی و ناهنجاری های اجتماعی در جامعه ای کم رنگ باشه، مردم عصبی میشن.
همونطور که می بینیم به جون خودشون، اطرافیان می افتن و. ...
قطعا قاتل بعدی قطعا خود شما هستید با این طرز تفکرتان
متاسفم
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
اشتباه مثبت دادم منفی منفی منفی
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
منفی منفی اشتباه مثبت دادم
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
موافقم...
درود بر غیرت این پدران
این کشتن ها باید ادامه داشته باشه تا شااااااااااااید دخترهامون به خودشون بیان و آدم بشن
R
۱۱:۱۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
خجالت داره واقعا این غیرت نیست این دیوانگی وجاهلیت مدرن است اینان پدران غیرتی نیستند مشتی قاتل روانی هستند که زنگ خطر برای همه س پیامبر به اون بزرگواری به مهربانی با مشرکین حرف میزد
پدر و مادر بسیار زحمت میکشند تا فرزندی نیکو بزرگ کنند
اما وقتی ببینند که فرزند فاسد شده، چاره ای جز اینکه جلوی فساد را بگیرند ندارند
برای والدینی که در بزرگ کردن فرزندانشان شکست خوردن ارزوی صبر و استقامت میکنم
و عامل ان را شبکه های که با هزینه امریکا و ال سعود و اسراعیل تامین میشود میدانم
ناشناس
۰۷:۱۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
وای تو رو با خدا قسم میدیم مسئولین گرامی اینجوری خانوادها پاشیده میشن از هم اصلا اینجور چیزا نباید تو کشور اتفاق بیوفته خدا لعنت کنه سلطانهای یکه و رشوهو غیره که اینجور باعث عصبانیت و خشم مردان کشورم شده که کوچکترین مساله رو اینجور حل میکنن غربی ها حیا رو از دخترانمان گرفتن کم کم غیرت مردانمان رو هم میگیرن مادر این دختر هم مقصر چرا با دخترت رفیق نبودی اگر رفیق باشی دختر پاش از در خونه بیرون نمیزاره
به نظر شما قیمت آبروی یه پدر و خانوادش چقدره ؟ آیا یه خانواده و مخصوصا یه پدر بعد از چنین رفتاری از طرف دخترشون دیگه می تونه سرش را پایین بندازه و به زندگیش ادامه بده ؟! با کنایه ها و طعنه ها و توف و لعنت مردم و در و همسایه چکار کنه ؟ ما ایرانی هستیم با فرهنگ و رسوم ایرانی و تعصبات خاص خودمون نباید وانمود کنیم که می تونیم با فرهنگهای غلط کشورهای دیگه زندگی کنیم ، چون گوشت و خون ما با فرهنگ خودمون سازگاره ، همینهایی که این پدر را سرزنش می کنند ، اگه پدر کاری نمی کرد ، سرزنشش می کردند !!
ایرانی مسلمان
۱۰:۴۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
جنابعالی در جایگاه اون پدر نیستی، پس لطفا" افاضات موقوف! باید در جایگاهی که اون پدر بیچاره قرارگرفته می بودی تا می فهمیدی شرف وحیثیت وآبروی خانواده یعنی چه .مگراینکه نسبت به این مسائل بی تفاوت باشیدکه اونو دیگه خودت باید قضاوت کنی
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
سر بریدن این دخترها لازم هست
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
ربطی نداشت
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
همجین پدرانی باید اعدام شن همین
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
دقیقا مثل داعشن
ناشناس
۰۷:۱۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
ای خدا ما ایرانی هستیم داریم کجا میریم اینقدر این امریکا مارو تحت فشار قرار دادن که صبح تا شب فکر کارن و روانی شدن بعد با یه موضوع کوچک اینجوری برخورد میکنن که نمیتونن خودشونو کنترل کنن..... میخواستی شوهرش بدی دخترای گلم تو رو خدا دیروقت خونه نیاین پدرای مملکتم تحت فشارن که حواسشون به شما نیست عصبین ... تو رو خدا کارگاههای مشاوره روان برا مردها رو هر چه زودتر راه بندازین
شما انگار متنو نخوندی که دختر خانواده شبها دیر به خانه می آمده . چرا از مسئله ی ناموسی به عنوان موضوع کوچک یادکردید مثلا خواستید خیلی مدرن با مسئله برخورد کنید.قطعا پدر این خانواده بارها به اعضای خانواده نقاط قرمز را یادآوری کرده است وگرنه به یکبار که تصمیمی نگرفته. به این قسمت از متن توجه کن:مادر جوان وقتی متوجه میشود ریحانه داخل خانه نبوده متعجب میشود و به دختر دیگرش میگوید که شب گذشته ریحانه ساعت ۲۳:۳۰ به خانه بازگشت و پدرش با او جروبحث کرد و ریحانه به اتاقش رفت و پدرش تهدید کرد که یک روز ریحانه را میکشد.
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
اخیییی دخترای نازنینم کمتر ول باشید 11و نیم دیره 11و 25 دقیقه خونه باشید. پدر ها رو هم ببرید مشاوره
یعنی از نظر شما دختر ول هیچ مشکلی نداره و همه پدر ها رو ببرن مشاوره و بی بند و باری ناموسشون رو واسشون عادی سازی کنن؟!
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
از این یارو که به اسم درود بر غیرت ایرانی کامنت گذاشته خنده ام میگیره>همجین میگه قطعا پدر خانواده بارها بهشون خط قرمزها رو یاد آوری کرده که انگار عضوی از اون خانواده بوده...خودشم متن گزارش رو نوشته که مادر دختره گفته دیشب دختره دیر اومده نگفته هرشب دیر میومده که... هشتک کودن نباشیم
ناشناس
۰۷:۰۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
رفتار مسئولان فرهنگی کشور و کسایی که به اسم هنرمند در کشور فعالیت میکنند نیازمند بازنگری اساسی ست
این مسائل تو کشور ایران تازگی نداره از قدیم قتل ناموسی بوده اما قدرت رسانه ها و اطلاع رسانی اینقدر زیاد نبوده که خبرهای سراسر جهان به این سرعت همه جا پخش بشه ، جوانان و مخصوصا دخترها و زنان ایرانی باید بدانند که خونه و ابروی ایرانی قیمتش زیاده و هر کس بخواهد از خط قرمز خانواده بگذره باید تاوانش را بدهد حتی اگه فرزند اون خانواده باشه . پس کشته شدن مرد مشهدی به خاطر بی بندوباری زنش قتل نبود ؟ اون مرد گناه نداشت که بوسیله دوست زن خائنش کشته شد ؟!!
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
به نظرم باید قوه قضائیه با شکایت پدر از دختر اشد مجازات رو واسه دختر بی بند و بار اعمال کنه نه اینکه بفرستنشون مشاوره و اینور و اونور اخرش پدره مجبور شه خودش قانون رو اجرا کنه
ناشناس
۰۵:۵۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
غيرت و ناموس داشتن هيچ ارتباطى با خشونت و قتل و خون ريزى ندارد! (قيصر قصه بود)
ارزش شخصيت خانم ها ( همه انسان ها )تنها به خودشون بستگى داره و هيچ گونه وابستگى به حضور آقايان ندارد !
زنان و مردان زنا کار رو خود خدا گفته باید سنگسار کنید.
من موافق قتل دختر مجرد نیستم ولی در جواب حرف شما که میگید ارزش خانم ها به خودشون بستگی داره باید بگم فقط یه سیب زمینی با حرفتون موافقه
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
شمائی که اینقدر برای دیگران قاضی شدید ! نمیدونم آقا هستید یا خانم ؟ اما اگه همسرت به شما خیانت کنه چکار می کنی ؟ شاید اونو نکشی اما مطمئنم بدتر از کشتن بلا سرش میاری !! این دختر هم به پدر و خانوادش خیانت کرده !! و مطمئن باش که پدر به خاطر خود دختره اونو کشته چون زندگی این دختر تو جامعه دیگه خیلی سخت میشد حتی سختتر از مرگ !! جامعه ما اینگونه است و باید به حریم خانواده احترام بزاریم
حسینی
۰۵:۵۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
دولت محترم لطفا اینیستا گرام رو کلا مسدود کنید اینیستا گرام کثافت خونه است همه زندگیهای زنا شویی رو داره به هم میریزه
دختران و پسران مجرد فقط دارن بوالهوسی میکنن و خودشونو دارن خرید و فروش میکنن
باید فرهنگ استفاده از همه چی رو یاد بگیریم. اینم افتاده تو دهن شماها که فیلتر کنید بابا چرا نمیخواید بفهمید ما تو قرن 21 هستیم عصر حجر نیستیم که همه چی رو مسدود کنیم بابا یه ذره شعور و ذهنتون رو گسترده کنید چرا به جای حل مساله دنبال پاک کردن صورت مسئله اید. حالم به هم میخوره از این همه مغز های کوچک زنگ زده
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
خوش به حال شما که مغزت اینقدر خوب کار می کنه !!! اگه تو شب یادت بره کفشاتو ببری داخل خونه ، به یه چشم به هم زدن میدزدند ، همه آنقدر فهمیده نیستند که بتونند از ایستاگرام و شبکه مجازی درست استفاده کنند ، ضمن اینکه ایستاگرام هیچ استفاده مفیدی هم نداره ، باید کنترل بشه ، اگه بچه کوچک میدونست که قرص خیلی ضرر داره هیچ وقت به خاطر طعم و شکل قشنگش اونو نمیخورد ، پس باید مواظب بچه ها باشیم و شبکه های مجازی هم کنترل بشند
حسینی
۱۶:۰۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
در پاسخ شما ناشناس بگم پس این درد هارو تحمل کنید چون از عوارض قرن 21هست تو که دوست داری وقتت رو با اینستاگرام پر کنی انسان هیچ وقت ظرفیت درست استفاده کردن ابزار امروز رو نداره تو یک خودرو مثلا چراغ راهنما گذاشتن حال ندارن یک اهرم رو تکون بدن راهنما رو استفاده کنن بعد میخوای فرهنگ اینکار ابزار رو یاد بگیرن طبعتا انسان از جنبه فساد کردن بیشتر لذت میبره چون ایمان مردم این قرن 21شما پشیزی نمیرزه
ناشناس
۰۴:۳۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
عمق فاجعه تو همین کامنت هاست. وقتی کامنت هارو میخونی متوجه میشی این تازه شروع ماجراست. اینکه کشتن یک نفر رو اینقدر راحت توجیه میکنن. واقعا برای دختران سرزمینم نگرانم
حالا به نظر شما اگه یه دختر شب دیر بیاد خونه و به قوانین خونه و پدر و مادرش احترام نذاره ، مشکلات اقتصادیش حل میشه یا اینکه مشکلاتش بدتر میشه ؟!! من هر چی به دور و برم نگاه می کنم ، بیشتر به این نتیجه می رسم که دختر و پسرهایی که از نظر مالی تامین هستند ، دنبال این رفتارهای غلط می روند ، و گر نه ادم گرسنه که نمیره دنبال این کارهای خانمان سوز .
اینستاگرام باید فیلتر شود . بند و بساط بی بند و باری باید برچیده شود . دوستی های نامتعارف و اعمال شنیع و روابط نامشروع دختر و پسر و از این قبیل مسخره بازی ها باید خاتمه یابند .
بایدپسرهای لاابال ومعتاد هم مثل دخترهای هرزه گردن زد
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
اتشی که برافروخته شده دمیدنش دامن تو رو هم میگیره، این جامعه یک کشتی هست، این پدر نادان و سنگدل اگر خودش چیزی بارش بود قاتل نمیشد. یک مرد مثلا منطقی ۶۰ ساله در برابر یک دختر به زعم شما ضعیفه ۲۲ ساله کمتجربه.
اما دست بالای دست بسیار است، اگر فکر کردین اینجا قانون جنگل حاکمه و قویتر میکشه باید منتظر بود پسر این پدارن هم پدرای بیوجدانشون از پا دربیارن.
Amir
۰۲:۵۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
آیا فقط قتل دختر توسط پدر رخ می دهد پس پدرهایی که توسط دختر خود به قبل می رسند یا توسط پسر خود به قتل رسیده و سر بریده می شوند یا قطعه قطعه می شوند مهم نیست قتل در هر صورت جنایت است و وحشتناک ، قتل یعنی سلب حیات انسانی که خداوند آفریده است قتل یعنی ایجاد ناامنی فیزیکی و روانی در جتمعه فرق نمی کند قتل والدین توسط فرزند یا برعکس بهتر است بجای محمل گزینی در لاره ی بسترها و علل آن بحث شود نه صدور جو منفی به ذهن محاطبین .
قتل باقتل فرق می کنه.1طرف دشمن هست بایدبه قتل برسه2طرف فاسداست بایدبه قتل(سنگسار)برسه.3طرف بیگناه به قتل (سهوی یاعمدی)رسیده. اینجاحق باپدراست.خودش باید دخترشو (به قتل )قصاص کنه.
ناشناس
۰۲:۴۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
تا زمانی که اینستاگرام فیلتر نشود ، اوضاع همین خواهد بود . دزدی ناموس در اینستاگرام رواج یافته و غیرت و آبروی خیلی از خانواده ها خدشه دار شده است . پسران و دختران از حد خود گذشته اند و غرق در فساد و تباهی شده اند .
حاجی انداختی دنده پنج!!! این حوادث تلخ همیشه بوده اما قبلا رسانه ای نمیشد اما الان همین اینستاگرام و فضای مجازیه که این این وقایع رو رسانه ای میکنه و به اطلاع همه میرسه .
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
اگه اینستا رو فیلتر کنن فیلتر شکن هم هست
مهم اینه فرهنگ استفاده از فضای مجازی رو یاد بگیرن
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
اونوقت با فیلترشکن وارد میشن!!!
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
یه نرم افزار به اسم فیلتر شکن وجود داره
ماهان بدون اعصاب
۰۹:۳۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
خواهش میکنم خواهش میکنم
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
شما لطفا از این قضیه سواستفاده نکن ، به اندازه کافی همه چی فیلتر شده، خیلی ها دارن تو این گرونی و بیکاری از اینستاگرام پول در میارن و خرج خانواده میدن، وقتی پدر و مادر برای تربیت بچه شون وقت نمیزارن و به خودشون زحمت نمیدن، تقصیرو میندازن به گردن دیگران یا شبکه های مجازی۰در ضمن هر کس نباید داس و تبر و اره برداره و به اسم غیرت دست به قتل بزنه
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
هیچ ربطی به اینستاگرام نداره باید فرهنگ سازی بشه شما از چاقو میتونی دو استفاده متفاوت داشته باشی میتونی باهاش آدم بکشی و میتونی باهاش میوه پوست بکنی بخوری و لذت ببری
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
چرا اینستا فیلتر بشه ؟؟ چون زودتر خبرها رو متوجه میشیم؟؟قبلا نبود نمیدونستیم چه اتفاق هایی میفته .مهم درست استفاده کردن اینستاست
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
با سلام دوست عزیز چاقو را شما دست بچه هم بدی هر قدر هم توجیهش کنی چون مهارت استفاده را نداره و نوپا هستش حتما کار دست خودش خواهد داد حالا عواقب آن بستگی به عمق فاجعه داره پس کمی واقع بین باشیم ولی در کل دنیای مجازی هم از نظر محتوا بایستی مدیریت بشه که همت مسئولین را می طلبه اگه خواب نباشند.
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
اینستا فیلتر به دیگه قتل های ناموسی از بین میره. خدا کنه. پس اینترنت رو کلا قطع کنیم تا کرونا هم از بین بره و نژاد پرستی هم تو دنیا بخاطر یوتیوب هستش.
فیلترشکن کثافت
۱۰:۵۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
شما فکر کردی با فیلتر شدن کارا درست میشه. پس با فیلتر شکنهای گوناگونی که درفضای مجازی وجود دارد چه بایدکرد؟
عـلـی خـانـی
۱۰:۵۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
اینستـاگـرام بـایـد فیلـتـر شـود.
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
فیلترشکن سرعتش خیلی پایینه در نتیجه دیگه بیخیال اینستاگرام میشن ... مثل تلگرام
همین افکار پوسیده باعث میشه نه مسلمون باشی نه انسان. خب عقدشون میکرد کاری که اسلام میگه.
مانی
۱۰:۲۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
دقیقا!
واقعا یاد قدیم بخیر!
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
اشتباه + دادم
سید
۰۲:۱۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
چه مسخره بازی شده تقی به توقی میخوره پدر دختر میکشه پسر پدر میکشه این چه فرهنگ غلطی تو جامعه هست ناموسی هم باشه قابل حله چرا زندگی برای هم سخت میکنید اگرم اون دختر نیمه شبی بیرون بوده بدون تربیت از داخل خونه مشکل داشته که بچه بیرون از منزل دنبال گدایی محبت و خودشو سپردن به کسی هست,,,لطفا پیگیری کنید خانواده هارو به مشاوره ها ببرید برای مردم دکتر تعیین کنید تحت یادگیری باشن همش مگه خشونت چاره کاره ؟؟؟ خدا به همه کمک کنه عقلی عنایت کن به بعضیا
دقیقا درست گفتین، اگه پدر و مادر وقت برای تربیت میزاشتن، کار به اینجا نمی کشید
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
زن 22 ساله آخه بچه است؟
اگر بچه است چرا بچگی نمی کنند مثل زن های چندین سال ازدواج کرده هفت قلم آرایش می کنند اون هم نه برای محرمشون برای گول زدن پسرهای مردم
ناشناس
۰۲:۰۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
واقعا چجوری راحت می تونن دست به این کار میزنن. من طاقت شنیدنشو هم ندارم
چه خبره مثل جاهلی پدر ها دارن دخترا نشون رو میکشن، به خاطر اینکه دیر میان خانه و یا... که نباید خونش رو ریخت. بیا مثل پدر دلسوز با دخترت حرف بزن راهنماییش کن و اگه از پسری خوشش اومد مقدمه ازدواج رو فراهم کن. حتی اگر هم خدایی نکرده گناهی کرده باشه خداوند بخشنده و رحیم است شما چرا خون انسان بیگناه رو میریزید
فرهنگ ایرانی یک فرهنگ غنی و با محتوا میباشد و مخالف بی بند و باری و بی حیایی است ولی متاسفانه عده ای در داخل و خارج با نفوذ فرهنگی فاسد غربی برای اهداف سیاسی و یارگیری سیاسی در صدد گرفتن این حیا و غیرت از جوانان و مردان و زنان این مملکت هستند و با مطرح کردن حقوق تساوی زنان و مردان مخصوصا در عرصه جنسی میخواهند حیای این دختران و زنان را از آنها بگیرند و این قتل نمونه کوچکی است در مقابل نمونهای فراوان دیگر.روزهای بدی در پیش است خدا بخیر نماید.
دوست گرامی ما تاریخ غنی داریم جغرافیای غنی داریم ولی نمیدونم چرا همه میگن ما فرهنگ غنی داریم. سی سال از خدا عمر گرفتم فقر فرهنگمون هر روز داره بیشتر میشه
ناشناس
۰۸:۴۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
حیا مرد و زن نداره.
ناشناس
۰۱:۳۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
خدا رحم کنه ،دوره جاهلیت برگشته ،اون موقع دخترا رو زنده به گور میکردن ، الان هم که با داس و تبر دارن دختراشونو میکشن.آخه یه دختر چه اشتباهی میتونه مرتکب بشه که سزاوار همچین مجازاتی باشه؟! بعضی پدر و مادرها فکر میکنند چون یه بچه به دنیا آوردن ،صاحبش هم هستند ولی اینطور نیست ،ما در این دنیا و تا ابد صاحب هیچ چیز نیستیم جز خودمان ،ما همه از خداییم و به خدا بر میگردیم و سرپرست همه ما خداست.
چه اشتباهی ؟! هیچی شما با اشباهاتت خوش باش!!کاش به حکم خدا پایبند بودید!پدر نباید مجازات بشه
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
گل گفتی.
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
دوران جاهلیت مدرن از وقتی شروع شد که ماهواره ها و تلگرام واینستا وارد زندگی مردم شد. اونجا که حیا و عفت ناموسمون رو بردن عده ای داد زدند و تلاش کردند از این دوران بردگی فرهنگی و رهاشدگی وجاهلیت مدرن دوری کنید وجلو بدترشدن اوضاع روبگیرید .چند درصد مسولین ومردم گوش دادند؟! این عاقبت خودخواهی ماست که خودمون رو عقل کل نیدونیم در برابر امربه معروف ونهی ازمنکر میگیم خودمون میدونیم!! یا زندگی شخصی هست و..... این هم نتیجه عقل کل دانستن هرکسی برای خودش نتیجه تعطیلی احکام دین توسط عده ای و امربه معروف ونهی ازمنکر
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
از قیافه و وضع پوشش معلومه...
کاری هم نکرده باشد اینقدر با این عشوه گری هاشون باعث سست شدن خانواده ها میشوند که آه و نفرین میاد پشتشون و به این بلایا دچار می شوند
پدره یه عمر خواب بوده تازه بیدار شده
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
شما خودتو جای اون پدر و خانواده ای بزار که آبروش رفته و بعد قضاوت کن ، ما نمیتونیم هیچ قضاوتی کنیم چون در اون جایگاه نبودیم ، اما چیزی که من میتونم با جدیت بگم اینه که آدم باید مراقب آبرویش باشه ، تا بهانه دست مردم نده ، بدون آبرو نمیشه زندگی کرد ، هیچ پدری نمیخواد بچه اش را بکشه ، مگر اینکه مجبور بشه به خاطر حفظ آبروش این کارو بکنه ما نمیتونیم ادعا کنیم که از یه پدری که ۲۲ سال برای دخترش زحمت کشیده دلسوزتریم
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
هیچ گناه و اشتباهی نمیتونه باعث اعدام شدن یه فرد بشه جز قتل نفس. حال که این دختر با این سن کم و در اوج هیجانات جوانی کمی خودشو نشون داده ولی این دلیل نمیشه که هر کسی حتی پدرش بیاد خودش هم حکم صادر کنه و هم حکم اجرا کنه ،آخه پدر اون دختر هستی که باش ولی نه دادستانی و نه جلاد که خودسرانه این کار رو کردی.هر کسی ممکنه اشتباه بکنه ولی از کجا معلوم که روز بعدش به اشتباه خودش پی نبره و از درگاه خدا تقاضای بخشش نکنه و خدا هم بهش لطف نکنه و اونو به خاطر گناهش نبخشه؟!پس تا اینجای کار این فرصت رو از اون دختر بیچاره گرفتی و در کار خدا دخالت بیجا کردی و فقط خدا برای حسابرسی هر کسی کافیه.
ناشناس
۰۱:۳۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
بی غیرتی زیاد شده و فضای مجازی باعث شده ناموس مردم، زن و دختر و خواهر مردم از راه به در شوند و کانون خانواذه از هم بپاشد و در این بین، کسانی که کمی غیرت در وجودشان مانده، راهی جز قتل ندارند
ربطی به غیرت نداره جانم. طرف عصبی شده و خشم عقلشو ازش گرفته توی اون لحظه وگرنه هرچقدرم دختر فاسد شده باشه دلیل نمیشه که باید کشته بشه اونم بدست پدرش
ناشناس
۰۶:۴۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
شما جهان بینیتو تغییر بده !
ناشناس
۰۷:۳۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
اتفاقا فزای مجازی خیلی هم خوبه مثلا دست دزدان واختلاسگران رو میشود وپسر دختران باید برای عاشق شدن از راه درستش وارد شوند به خانواده هاشون درمیان بگذارند
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
باید مسائل ریشه یابی شوند شاید یکی از بزرگترین علتها بی توجهی به استعدادهاو تواناییهای جوانان و فقدان آموزشهای درست فقر و فشارهای شدید اقتصادی نبودن آرامش و خشونت و آزادی بیش از حد در اینترنت و رها بودن آن و فقدان شبکه ملی اطلاعات که نمیدانیم به چه دلیل سالهاست که به حاشیه رانده میشود و نبودن قانون و اجرایی نشدن قوانین در مورد انتشار صحنه های خشونت بار در اینترنت و بی عدالتی در به کار گیری توانایی های افراد و گسترش اعتیاد و... موجبات حمله های عصبی - پرخاشگری و یأس و سرخوردگی ...و بسیاری از جرمها و قتل ها میشود...
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
ساکت شو. خدا که افریده میبخشه بنده چه حقی داره. این غیرت نیست جهالت جاهلیت هستش
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
امثال تو هستن که یا این افکار پوسیده این طرز فکرا جا انداختن که پدر به راحتی میتونه فرزندشا بکشه
ما آدما به کجا داریم میریم ...چرا دو روز زندگی رو اینجوری باید گذروند چرا نمیتونیم درست زندگی کنیم اینهمه مریضی درد گرفتاری جنگ طمع غارت بس نیست افتادیم به جون زندگیمون ..من نمیخوام قضاوت کنم فقط توروخدا بیایم درست زندگی کنیم ..هممون یه روز میمیریم انسان باشیم ...
این پیام دهنده، قاتل بالقوه است. ایکاش خانوادهاش و اطرافیان مراقب باشند.
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
با نظرتون کاملا موافقم..دلیلی نداره دختر نصف شب بره بیرون..شک نکن ان مرحومه حتما کار ناشایستی کرده
دانایی نه تعصب
۰۹:۵۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
پاسخ این خلاف شرع قتل شخصی قبیله گی نیست شکایت و محاکمه واجرای احکام شرعی ویژه اش به دست قاضی است که ادب و شلاق تا سنگسار هست نه قتل به دست پدر !
نرگس
۰۱:۱۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
وای خدادیگه حتی تحمل اینطورخبراهم نداریم چی داره برسرمردم میادکه اینقدرسنگدل شدن که دخترخودشون باتبربه قتل برسونن خدارحم کنه اخه دخترتانصف شب فکرجونیتون بکنین که اینطورسرتون نیاددخترتانصف شب چه میخوادبیرون
اتفاقا تهرانیهای اصیل خیلی هم با غیرت و آبرومند هستند ، و از این رفتارها ی جلف بعضی دختر و پسرا بدشون میاد ، در ضمن اونجا کرمان بوده نه تهران ! هر شهری رسمی داره ، و هر کشوری آداب و رسوم خاص خودش را دارد ، جوانان باید حریم خانه و عزت خانواده را حفظ کنند
باید تغییر روش داد و دخترها رو مثل قرن ها قبل شدیدا کنترل و محدود کرد. دخترهای ما باید همیشه لای منگنه باشن وگرنه افتضاح به بار میارن
هنوز پدر اعترافی نکرده که قضیه چی بوده همه شدن قاضی
شاید اصلا قضیه اینا نبوده چمیدونین شما
صبر کنید اعتراف کنه مشخص بشه بعد قضاوت کنین
یکی میگه پدر کار درستی انجام داد!
یکی میگه دختر نباید پاشو از خونه بزاره بیرون!
و .... .
ولی دقیقا میشه گفت تمام اینها جنبه های مرد سالارانه و بدون تفکر هستش.
اینستاگرام رو فیلتر کنین ؟ مثل تلگرام باعث میشه مردم بیشتر برن دنبال فیلتر شکن که خودش باعث فساد بیشتر میشه!
پدر کار درستی انجام داد؟ قتل نفس کار درستیه؟ واقعا از این بی منطق تر چیزی نشنیدم!
دختر پاشو از خونه نباید بیرون بزاره؟ مگه زندانیه؟ خود شما که این حرف رو میزنین تو همین زمان با ویروس کرونا اگه 2 روز تو خونه بمونی دیونه میشی میزنی بیرون چطور انتظار داری یه نفر تو خونه تمام عمرش حبس باشه!
در هر صورت قتل ، قتله
یه گناه کبیره
چه فرزند خودت رو بکشی چه فرد دیگه ای.
قانون ما ایراد داره که اجازه میده چنین عملی با کمترین مجازات انجام بشه
تفکرات ما ایراد داره که فکر میکنیم پدر حق داره تا فرزند خودش رو بکشه
و خیلی چیزای دیگه!
لطفا بدون فکر حرف نزنید.
میکشمش چون دوستش دارم...
میکشمش چون میبینم که داره خودش رو نابود میکنه...
میکشتمش چون میبینم که شده آلت دست یه عده ................
در واقع این پدر صلاح دخترش رو می خواسته و کار درستی کرده ، اما نباید اینطور فجیع و با تبر این کار را انجام میداد.
فرهنگ مدرن
بزرگترین لطف شما در حق جامعه اصلاح رفتار خودتونه .
هر کسی از خودش شروع کنه خیلی مشکلات برطرف میشه .
بی غیرتی بعضی از پدرها باعث سواستفاده خیلی از دخترها شده%%%
والا تلگرام صد مرتبه بهتر بود از اینستا.
اين پدره رو بايد با همون تبر كشت
اوضاع و احوال دخترهامون توی اینستاگرام و کوچه بازار خییییییییییلی غم انگیزه خییییییلی دردآوره .....
وقتی که دختره عقلش نرسه راه دیگه ای جز تنبیهش باقی نمیمونه و حتی بعضی هاشون رو واقعا باید کشت ! چون دیگه غیر قابل اصلاح شدند و امیدی به بازگشتشون نیست...
پر از استرس !!نگران و... هستند.متاسفانه مردم با تلنگری با هم درگیر میشن و چیزی که کمرنگ و کمرنگ تر میشه واژه گذشت تو جامعه ست
این وسط مسوولیت اساتید جامعه شناس ما مهم جلوه میکنه که اون هم...
جایگاه دختر برای یک پدر خیلی والا و با ارزش و عزیز است ببینید خطای یک انسان به کجا میرسه که یک پدر همه این ارزش ها رو کنار میذاره و دست به این جنایت هولناک میزنه
از همه خواهر های عزیزم دختر های گلم میخام احترام ها رو حفظ کنید و از خدا بترسید که راه نجات ترس از خدا و احترام به والدین ه
آخه چرا این کارهارو میکنید؟
واقعا چرا؟
میخوان یکی بیاد بگیرشون.
تا جایی هم که من دیدم موفق بودن.
خخخخخخخخخخخ
؟؟
/ انسانم آرزوست/
حتی در خانه من هیچوقت جلوی پدر م لباس تنگ و چسبان یا آستین حلقه ای نپوشیدم هیچوقت شلوارک و یا شلوار تنگ و چسبان حتی جلوی پدرمان نپوشیدیم
به روان هم احترام بگذاریم
انسانیت از بین رفته.
با تمام شبكه هاى اجتماعى هم ميشه فعاليت هاى مثبت انجام داد و هم فعاليت هاى منفى.
فرص مثال هم اينستاگرام فيلتر شد، مردم يا با فيلتر شكن ميان يا يه يك برنامه ى مشابه رو جايگزين مى كنن.
اقل برادر پدر دوست عزیز باشه اون دختر فاسد، اون دختر جاهل اون دختر عیاش اما پس قانون و عقل و انسانیت کجاست؟ هرکی یه خطایی مرتکب شد باید بکشیش؟
اول اینکه چرا برنمیگردید و رفتار وتربیت قبلی اون خانواده رو نمیبینید که کار دختر به شب گذرونی کشیده؟ اون دختر رو پدر ومادر به دنیا اوردن و تربیت کردن و مسول رفتار وکردارش هم هستند!
مگه اسباب بازیه که حالا که دیدن رفتارش بد شده و سربراه نیست بگن دیگه نمیخوایمش و بزن بکشن و بندازن دور!!!
نبود نشاط و امید و آرامش ذهنی
گرونی و ناهنجاری های اجتماعی در جامعه ای کم رنگ باشه، مردم عصبی میشن.
همونطور که می بینیم به جون خودشون، اطرافیان می افتن و. ...
متاسفم
درود بر غیرت این پدران
این کشتن ها باید ادامه داشته باشه تا شااااااااااااید دخترهامون به خودشون بیان و آدم بشن
اما وقتی ببینند که فرزند فاسد شده، چاره ای جز اینکه جلوی فساد را بگیرند ندارند
برای والدینی که در بزرگ کردن فرزندانشان شکست خوردن ارزوی صبر و استقامت میکنم
و عامل ان را شبکه های که با هزینه امریکا و ال سعود و اسراعیل تامین میشود میدانم
یعنی از نظر شما دختر ول هیچ مشکلی نداره و همه پدر ها رو ببرن مشاوره و بی بند و باری ناموسشون رو واسشون عادی سازی کنن؟!
برای پدر قطعا باید سجده کرد .
ارزش شخصيت خانم ها ( همه انسان ها )تنها به خودشون بستگى داره و هيچ گونه وابستگى به حضور آقايان ندارد !
من موافق قتل دختر مجرد نیستم ولی در جواب حرف شما که میگید ارزش خانم ها به خودشون بستگی داره باید بگم فقط یه سیب زمینی با حرفتون موافقه
دختران و پسران مجرد فقط دارن بوالهوسی میکنن و خودشونو دارن خرید و فروش میکنن
اما دست بالای دست بسیار است، اگر فکر کردین اینجا قانون جنگل حاکمه و قویتر میکشه باید منتظر بود پسر این پدارن هم پدرای بیوجدانشون از پا دربیارن.
مهم اینه فرهنگ استفاده از فضای مجازی رو یاد بگیرن
واقعا یاد قدیم بخیر!
اگر بچه است چرا بچگی نمی کنند مثل زن های چندین سال ازدواج کرده هفت قلم آرایش می کنند اون هم نه برای محرمشون برای گول زدن پسرهای مردم
مثبت مثبت
کاری هم نکرده باشد اینقدر با این عشوه گری هاشون باعث سست شدن خانواده ها میشوند که آه و نفرین میاد پشتشون و به این بلایا دچار می شوند
پدره یه عمر خواب بوده تازه بیدار شده